-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Az első évben célszerűbb abba a boltba vinni a terméket, ahol azt megvetted, mert a bolton számon kérhető a jótállási idő alatt a garanciális ügyintézés időtartama, a szervizen nem. A bolt cserélhet vagy visszafizetheti a vételárat, a szerviztől viszont egyik sem várható el.
Most annyit tehetsz, hogy a Telemaxtól kikunyerálsz vhogy egy olyan papírt, amin az áll, hogy alkatrészhiány miatt a termék nem javítható, amivel befáradsz a boltba, ahol vetted a telefont, a bolt pedig cserél vagy visszaadja a vételárat. -
Topikgazda
Igazából felesleges többet várnod. Ha alkatrészhiány van, akkor jövőhét keddre sem lesz kész. Írd nekik azt, hogy ha nem várható, hogy 30 napon belül megérkezik az alkatrész és el is készül a telefon, akkor nem vagy hajlandó többet várni, mert téged ezzel jelentős kényelmetlenség ér, és legyenek szívesek javíthatatlannak titulálni a telefont és erről papírt kiállítani, amivel bemehetsz a vásárlás helyére cserét vagy zsetont kérni.
-
Topikgazda
A témát kérném a Háztartási gépek topikban folytatni. Köszi.
-
Topikgazda
válasz Márton #15067 üzenetére
Akkor is elállhatsz, ha 14 napig folyamatosan használtad a terméket, de ez esetben meg kell térítened a boltnak a termékben bekövetkezett értékcsökkenést. Az elállási jog csak annyira engedélyezi az ingyenes használatot, ami a termék kirpóbálásához feltétlenül szükséges.
A linkelt oldalon e szempontból pontatlan a szabály leírasa.
-
Topikgazda
válasz gyurkikrisz #15094 üzenetére
Úgy van, ahogy asdf írta előttem. Nem ők az első cég, aki ezzel próbálkozik.
Olvastam egy esetet, amikor egy hasonló ügy a perig és eljutott, de a bíróság a vevő javára ítélt és vissza kellett fizetnie a cégnek a vételárat.
-
Topikgazda
válasz nonsen5e #15141 üzenetére
A 8 munkanapos elállási jog most már 14 nap. Az elállási jog kipróbálást tesz lehetővé, azaz kicsomagolhatod, bekapcsolhatod, megnézheted a képét, és ha nem tetszenek a színek vagy pixelhibás, akkor visszacsomagolod és visszaviszed a boltba. A vételár visszafizetésére 14 napjuk lesz.
-
Topikgazda
válasz Livius #15143 üzenetére
A jogszabály csak az 1 év kötelező jótállás újraindulásáról szól, a bolt által vállalt extra gariról és gyártói gariról nem. Ezt én úgy értelmezem a te helyzetedben, hogy a csere után 2 év gari hátralévő részéből 1 év az jótállás lesz, a maradék hónapok pedig a bolti/gyártói gari.
-
Topikgazda
válasz bmwsan #15171 üzenetére
Ha kártyás csomagban olcsóbb a T-nél és nem gond a függőség, akkor vedd meg ott nyugodtan.
Minden garanciális ügyintézésnél érdemes bevonni a boltot, még ha így egy pár nappal meghosszabbodik az ügyintézés, mert bármilyen probléma esetén a jogaidat érvényesíteni csak a bolttal szemben tudod.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz lowzor #15408 üzenetére
Az nem 72 óra lesz, ha a kézhezvételt követő 3 munkanap. Viszont tisztán jogilag elállni a vásárlástól továbbra sem tudsz a 2. hibás készüléknél. Szerintem vázold fel a boltnak, hogy ugyanaz a hiba az új készüléknél is, úgy néz ki szériahiba, és ezért te nem szeretnéd ezt a terméket tovább használni és engedjék meg legalább a levásárlást.
-
Topikgazda
válasz AVarice #15457 üzenetére
Ez függ a terméktől. Gondolom elektronikai cikkről van szó, ott pedig az 1 év kötelező jótállás a 10.000 Ft feletti termékeket érinti. Ez esetben az 1 éven túli idő a gyártói garancia, amit a nagykeren keresztül intéz a bolt, vagy önként vállalt garancia, ha a gyártó nem vállal annyit, mint amennyit a bolt feltüntet. 10.000 Ft alatti termékeknél ez annyiban más, hogy fél év a "jótállás", a maradék idő pedig szintén gyártói gari vagy önként vállalt.
Sajnos ezeket szinte semelyik bolt sem tünteti fel, a vásárlónak kell kimatekozni, vagy megkérdezni a boltot. -
Topikgazda
válasz kisspepe #15471 üzenetére
Itt nekem egy dolog nagyon sántít. Mégpedig az, hogy hogyan tölthet ki hivatalos Samsung garipíprt egy olyan bolt, ami 12 hónapos bolti garit vállal adásvételi szerződésben.
A másik dolog, amiben én nem vagyok biztos, az az, hogy ha egy bolt a hivatalos mo.-i forrásból szerzi be a telefont, akkor vállalnia kell-e a gyártónál vásárolt kiterjesztett garancia ügyintézését. Nekem az a tippem, hogy nem, de talán a többiek okosabbak lesznek...
-
Topikgazda
Az offolást kéretik befejezni. A további, nem konstruktív hozzászólásokat törölni fogom.
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #15567 üzenetére
Nálam felmerül egy kérdés: bármilyen szállítási költséget köteles állnia a jótállásra kötelezettnek? Pl. futárt hívok, ami mondjuk 3000 Ft-ért elviszi a terméket a boltnak. Köteles a bolt nekem visszafizetni a 3k-t, mikor postán is elküldhettem volna 500 Ft-ért? Valahol nekem nagyon sántít ez a dolog...
-
Topikgazda
válasz Gyuri27 #15574 üzenetére
Kicsit nekem gumiszabálynak tűnik. :/ Nem csodálom, hogy visszaélnek vele a kiskerek. Pl. itt a garanciafutár... A futár már extra szolgáltatás, ami már nem fér bele a jogszabályba, de ezzel a bolt a szállítás költségét is sikeresen a vevőre hárította, és úgy néz ki, hogy ez legális, mert sok bolt csinálja már több éve.
-
Topikgazda
válasz gyurkikrisz #15593 üzenetére
Nagykerhez biztos nem. Max egy másik hivatalos forgalmazóhoz (kisker), de mivel ez a csereutalvány téma nincs jogilag definiálva, nem tudunk érdemi tanáccsal szolgálni. A gyártóval kell ezt vhogy lemeccselned, ha már 2 év garit adott...
Amúgy LG telókra nem csak 1 év gyártói gari van?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gray Zone Warfare
- Wise (ex-TransferWise)
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Jövedelem
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Bemutatta a DisplayHDR 1.2-t a VESA
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen