-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz LuckyL #17081 üzenetére
1 hónap után max azt tudja mondani a bolt, hogy a gariügyintézes lassúsága miatt felajánlja a pénzvisszafizetést. Ezt természetesen nem vagy köteles elfogadni. Viszont ha a gariügyintézés elején mondja a bolt, hogy nincs készleten a termék és ezért visszaadja az árát, akkor az szopóág.
Egyébként sztem most pont az van, hogy a nagykerből beszerezhető ugyanaz a termék, csak jóval magasabb áron. -
Topikgazda
válasz LuckyL #17085 üzenetére
Mert már vállalta, hogy lemeccseli a cserét a nagykeren keresztül a gyártóval és 1 hónapja tart az ügy. Szimplán nem lenne fair. Azt, hogy jogilag ezt megteheti-e a kérdéses gyártói gari időszakban, nem tudom megmondani. Ha tudsz erre jogszabályt mondani, akkor én kérek elnézést.
-
Topikgazda
válasz LuckyL #17087 üzenetére
Mármint arra gondolsz, hogy ha egy bolt a gyártói garis időszakban is jótállást játszik, akkor az szabályos, akkor is, ha ezt a garipapíron nem vállalta? Nem ismerjük a konkrét garanciajegy tartalmát, de pl. ha a garipapíron az van, hogy 1 éven túl már nincs pénzvisszafizetés, csak piaci áron történő beszámítás, akkor a bolt mégis dönthet úgy, hogy visszaadja a kp-t? És most semmi cinizmus nincs abban, amit leírtam, komolyan érdekel...
-
Topikgazda
válasz jengab #17105 üzenetére
A bolt nincs kapcsolatban a gyártóval, csak a nagykerrel. Ha a nagyker nem küldött csereterméket a boltnak, hanem csak jóváírt, akkor ahogy előttem is írták, nagyon jófejnek kellene lennie a boltnak, hogy benyeljen egy ekkora különbözetet. Sajnos ez azon ritka esetek egyike, ahol a vásárló rosszul jár a pénzvisszafizetéssel.
-
Topikgazda
Gyerekek én már elvesztettem a fonalat...
Viszont arra kérlek titeket, hogy a személyeskedést a továbbiakban mellőzzétek. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
ACE- és Biznisz Elek
Többször nem szeretném törölni a balhés hozzászólásaitokat. Ezt a fajta vitát folytassátok privátban. Köszi szépen.
-
Topikgazda
Nem kell számla a 14 napos elálláshoz. A bolt az elállási jog gyakorlását nem kötheti olyan feltételekhez, amelyek a kapcsolódó jogszabályban nem szerepelnek. Ha visszaküldöd a terméket postán/futárral, akkor a feladó címe vagy a terméken található gyári szám alapján egyértelműen be kell tudnia azonosítania a boltnak a rendelést.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Hogy a viharba ne állhatnál el hibás terméktől? Milyen jogásszal beszéltél? 100%, hogy elállhatsz, én már legalább 5x éltem az elállási jogommal hibás termék esetén és eddig senki sem kötött bele. Gondolj csak bele, hogy milyen visszaélések lehetnének a boltok részéről, ha nem állhatnál el...
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Lackooo84 #17400 üzenetére
Akkor lenne igaz, amit írsz, ha csak a hibát jelezte volna a vevő. De ő ezt csak mellékesen jegyezte meg, az elsődleges igénye a 14 napos elállás. Továbbá a meghibásodás gyári eredetű, a felhasználástól független, így értékcsökkenés nem kérhető számon a vevőn. A békéltetőkkel kapcsolatban igazad van, hogy az ajánlásuk nem kötelező érvényű. A következő lépcső a polgári per, az viszont már kötelező érvényű határozatot hoz és az lényegében szinte mindig a békéltetők ajánlásával.
-
Topikgazda
válasz bullseye #17405 üzenetére
Ha gariztatásra kerül sor, akkor utána szerintem már nem állhat el a vevő. Gariztatás = igényt tart a termékre.
Egyébként az elállás lényege pont az, hogy mindegy mi az indok, a bolt az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszafizeti a teljes vételárat + szállítási költséget, ha addigra a termék megérkezett vagy a vásárló kétséget kizáróan igazolni tudja, hogy feladta. Utána, ha a bolt úgy véli, hogy a termékben a kipróbálásán túli értékcsökkenés keletkezett a használatából eredően, akkor utána ezt jogi úton behajthatja a vevőn. Ha meg gyári hibás, akkor gariztatja a nagykernél. De ehhez a vevőnek már semmi köze. Továbbá a vásárlónak azt sem kell közölnie a bolttal, hogy a termék hibás. Az már más kérdés, hogy azért illik közölni, de hogy ezek után még szopatja is a vevőt a bolt azzal, hogy ez esetben nem állhat el, már szabálytalan, nonszensz, undorító hozzáállás...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz bobalazs #17417 üzenetére
Mindegy milyen ügyész küldte. Jogállamban élünk basszus. Jelen helyzetben semmilyen jogi alapja nincs a követelésüknek. Csak akkor leszel kötelezett a pénzvisszafizetésre, ha egy polgári peres eljárás során sikerül bebizonyítaniuk, hogy a jelzett hibák a vásárlás előtt már jelen voltak az autóban. Ennyi. Pont.
[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
Újfent törölöm kellett néhány hozzászólást.
kovigab: ezt a flame-elést sürgősen fejezd be. Látom, hogy nem vagy elégedett a jelenlegi jogszabályokkal, de ezzel itt mi nem tudunk mit kezdeni. Ez nem jogi vitafórum. Mi nem tudjuk megváltoztatni a jogszabályokat. Mi csak leírjuk, hogy a jelenlegi jogszabályok szerint hogyan működik a gariztatás, és ezért egy Ft-ot nem kér el itt senki. Ha ez neked nem elég, akkor ne írj ide többet. Tessék az országgyűlési képviselődhöz fordulni és majd ő továbbítja az észrevételeid a megfelelő helyre. Ennyi. Pont.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Tessék, egy újabb elrettentő példa arra, hogy GSM boltból soha semmit.
Olyan nincs, hogy nem állhatsz el. Elálláskor a teljes vételár visszajár, és ezután van csak lehetősége a boltnak számonkérni a vevőn a kipróbáláson túli értékcsökkenést. De ezt sem csak úgy, hogy hasamra ütök és mondok egy összeget, hanem szakértővel bevizsgáltatja a telefont.
Vásárlók könyve -> békéltető testület -> polgári per. Ezek a lehetőségeid. Hát sajnálom, hogy ilyen helyzetbe kerültél, de remélem most egy életre megjegyezted, hogy GSM boltokat messze el kell kerülni.
-
Topikgazda
válasz BornToBePuli #17514 üzenetére
Tervben van, hogy módosítom az összefoglalót, csak sosem jutok oda, hogy el is kezdjem. De ettől függetlenül a módosítási javaslataidat szívesen meghallgatom.
-
Topikgazda
válasz goro1000 #17720 üzenetére
Nem futott ki az időből, mert 3 munkanapon belül jelezte a hibát. A boltnak nem lett volna szabad szervizbe küldeni a terméket, azonnal cserélnie kellett volna. A területileg illetékes járási hivatalnál lehet bejelentést tenni ez ügyben, vagy még opció a békéltető testület is.
-
Topikgazda
válasz LuckyL #17745 üzenetére
Én nem értem a problémádat. Ati is azt mondja, hogy 6 hónap szavatosság jár használt terméknél. Szavatosságnál pedig a vevőnek kell bizonyítania, hogy a jelentkezett hiba oka már a vásárlás pillanatában fennállt. Csak új termék vásárlására vonatkozik az, hogy a 2 év szavatosságból az első 6 hónapnál az eladón van a bizonyítási teher.
-
Topikgazda
válasz Superhun #17750 üzenetére
Most lett egy kis szabadidőm, úgyhogy utánanéztem jobban ennek a "használt termékekre vonatkozó garancia" kérdéskörnek a PTK-ban.
A következőkre jutottam:
- A kellékszavatosság időtartama alapesetben 1 év. 6 hónap sehol sincs a PTK-ban. Ez valami urban legend lehet.
- Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén viszont 2 év a kellékszavatosság, ami használt termék vásárlása esetén csökkenthető, de minimum 1 évnek lennie kell az első pont miatt.
- A kellékszavatosság első 6 hónapjában az eladón van a bizonyítási teher, ha a szerződés fogyasztó és vállalkozás között jött létre.
- A fentiektől eltérni a fogyasztó hátrányára nem lehet.Forrás: PTK
Szóval bocsi, butaságot írtam én is meg a többiek is TIT kérdésére. Mivel az adásvételiben nem lett kikötve a 2 év szavatosságnál rövidebb idő, így ennyi jár, továbbá az adásvételiben szereplő 1 hónap garanciára vonatkozó bekezdést figyelem kívül lehet hagyni, mert a kellékszavatosságra vonatkozó jogszabályoktól a fogyasztó hátrányára tér el.
A helyes válasz a kérdésre: a vállalkozás nem tesz eleget a jogszabályi kötelezettségeinek, mert sem javítani, sem cserélni nem tud, és a vételárat nem hajlandó visszafizetni. Levásárlásra nem lehet kötelezni a fogyasztót. Első körben békéltető testületet javaslok. Ha velük nem születik megoldás, akkor marad a polgári peres út.
-
Topikgazda
válasz tibtype #17756 üzenetére
Nincs olyan jogszabályi előírás, hogy a szervizelés idejére csereterméket kell biztosítania a boltnak. A jogszabályban csak annyi van, hogy törekedni kell a 15 napon belüli szervizelésre, de mint tudjuk, ez gumiszabály, a "törekedést" mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja.
A fogyasztóvédelem ezt tanácsolja ilyen esetben:
"A 15 napos javítási határidő eltelte után tehát, ha úgy véli, hogy indokolatlanul húzódik a javítás, írásban felszólíthatja a kereskedőt a javítás ön által megadott határidőn (pár napon) belüli elvégzésére. Hívja fel a figyelmét arra, hogy amennyiben a javítás ezen határidőn belül nem készül el, ön úgy tekinti, hogy a termék nem javítható, és kérni fogja a termék cseréjét. Panaszát bejegyezheti a vásárlók könyvébe is, amelyre 30 napon belül, érdemi választ kell adnia az üzletnek. Ellenkező esetben bejelentéssel élhet az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőség előtt.
Amennyiben a felszólítás ellenére sem kapja vissza a megjavított terméket, s továbbra sem tudnak megegyezni az Ön szavatossági jogának érvényesítésében, bírósághoz vagy békéltető testülethez lehetséges fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja."
Forrás: [link]
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #17846 üzenetére
Szerintem a termékszavatosságra gondoltak az LG-nél. A termékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli 2 évig. Bővebb infó: [link]
-
Topikgazda
válasz afoyem #17848 üzenetére
Nekem itt valami nem kerek. Ki hozta forgalomba a telefont az országban? Mert a forgalomba hozóhoz tudsz menni a jótállási igényeddel 2 évig, érvényes jótállási jegy birtokában. Vagy EU-s garancia van a Lenovo telefonokra és külföldről hozták be? Mondjuk szerintem az utóbbi esetben is kéri a gyártói szerviz az érvényesített gyártói garanciajegyet...
-
Topikgazda
válasz kiskatz #17917 üzenetére
1 év szavatosság van minden szerződés után. Adásvételi készült? Ha igen, abban mi lett leírva? Ha nem készült, akkor ez veszett ügy a vevő részéről, mert a polgári per során neki kell bizonyítania mindent, amit állít, ami írásos nyom nélkül gyakorlatilag lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz LuckyL #17922 üzenetére
2 év gyári garanciával árulja az Edigital a Samsung telefonokat. Pont azért vásárol az ember magasabb árért telefont az Edigitalban, Media Marktban stb, mert ezek (ezidáig) hivatalos magyar forrásból származtak, az ember minden probléma nélkül vihette a magyar gyári szervizekbe is, ezzel is időt spórolva, továbbá a szerviz biztosíthat egyéb prémium szolgáltatásokat is, pl. háztól-házig futárt. Mindehhez az szükséges, hogy a itthon legyen először forgalomba hozva a termék. Samsung telefonok esetén ezt a Samsung Magyarország teszi meg.
Ha szürkeimportos a telefon, akkor azt csak a boltba viheti a vásárló, ergó a "gyári garancia", amit a terméknél feltüntettek, nem érvényes. Ezzel van problémája a vásárlónak. -
Topikgazda
válasz LuckyL #17930 üzenetére
A 2 év jótállással nincsen baj, nyilván az van a jótállási jegyen, de ha mégsem hivatalos magyar forrásból származik a telefon, a magyar szerviz prémium szolgáltatásaival nem tud élni a vásárló, kizárólag a boltba viheti szervizelni a terméket. Ez pedig véleményem szerint nem gyári garancia...
-
Topikgazda
B*szki tényleg. 2 év gyári garival vettem egy Huawei tabot az Edigitalban néhány hónapja. Megnéztem a papírokat és csak a gyári jótállási jegy van hozzá, az Edigital csak számlát adott. A gyári jótállási jegyen az áll, hogy a Huawei Magyarország a kötelező 12 hónap jótálláson felül még 12 hónap jótállást vállal a készülékre. Így jön ki a 2 év... Akkor az emberünk tényleg nagyon megszívja, ha kiderül, hogy szürkeimportos a cucc, mert a boltba sem viheti 1 év után...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz etejedu #17961 üzenetére
"Én meg pont telibe.. az eladót!"
Rosszul teszed. Vele vagy szerződésben, vele tudod érvényesíteni a jogszabályokat, amiket szépen felsoroltál. Vagyis csak voltál szerződésben, mert már nincs meg az eredeti termék... Most már csak a külföldi gyártó feltételei játszanak. Esetleg az EU-s fogyasztóvédelemnél kérdezz rá a dologra. Ők többet tudnak segíteni ilyen ügyekben. Sok sikert!
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Srácok. Erről az esetről eszembe jutott egy érdekes dolog. A jogszabályban ugye az van, hogy a 2 év szavatosság újraindul a termék cseréje esetén. Kérdezem én, mi van akkor, ha az 1 év jótállás után cserél a bolt? Most mindegy, hogy nagykeren keresztül vagy sem, az ügyfél ebből úgy sem lát semmit. Ekkor is újraindulna a szavatosság? Mert ha igen, akkor mint tudjuk, a szavatosság első 6 hónapja gyakorlatilag jótállásnak felel meg, azaz ha a 2. év gari utolsó napján cserél a bolt, akkor még fél évig vihetnéd hozzá a terméket és a boltnak egy szava sem lehet, mert rajta van a bizonyítási teher. Én itt arra tudok gondolni, hogy a kötelező 1 év utáni csere nem a szavatosság keretein belül történik, hanem a gyártói gari hatáskörben. Viszont ha jól tudom, ilyenkor is adnak a boltok szervizlapot, amin szavatossági igény van vagy mi a fene. Hogy is van akkor ez?
-
Topikgazda
válasz Lackooo84 #18010 üzenetére
"Nem csere és utána javítás?"
What? Gondolom pénzvisszát akartál írni javítás helyett. 3 munkanapon belüli hibajelentésnél valóban nem szabad javításra küldenie a terméket a boltnak. Csak csere azonos típusra, vagy ha ez nem lehetséges, pénzvisszafizetés a lehetősége a boltnak.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz bobalazs #18012 üzenetére
Ha 24 hónap garanciát ír a számla, akkor igen valószínű, hogy ennyi jár. Nem ismerem a cseh jogszabályokat, de Mo.-on úgy van ez, hogy jótállást nem kell biztosítani céges vásárlónak, csak sima 2 év kellékszavatosság jár, illetve a termék gyártói garanciája az továbbra is érvényesíthető (gondolom az utóbbi a 24 hónap). De mondom, Csehországban lehet, hogy tök mások a jogszabályok, így én a helyedben megkérdezném a boltot is, hogy akkor ez a 24 hónap mit jelent.
-
Topikgazda
válasz Ace Ventura #18107 üzenetére
Ha jogutód nélkül szűnik meg a cég, akkor utána legfeljebb a gyártóhoz fordulhatsz, ami VGA-k esetében szinte mindig külföldre való postázást jelent.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest