Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Norbi1984

    csendes tag

    Sziasztok,
    a következő problémám lenne amiben segítséget szeretnék kérni tőletek:
    2008 decemberében vettem egy asus notebookot. Ez nálam részben munkaeszköz részben tanulás miatt kell (szóval fontos a mobilitás, ezért vettem 12 colos kis gépet). A problémám:
    1) egy hónapon belül elromlott, nem bootolt be, elvitték a csehekhez (akkor még nem volt itthoni szervizük). HDD cserével visszakaptam, a probléma azóta sem áll fenn, így ez kipipálva.
    2) 2009 év végén meghalt az LCD. A kép olvasthatatlan, csíkos, ugráló, stb volt. A gépnek semmi baja, monitorra/tv-re vetítve működött. Itthoni asus szervizbe elküldtem futárral, visszaadták hogy szoftveres hiba, driver frissítéssel megoldották (tényleg csak zárójelben írom le, de szerintem a géppel nem ez történt, mert ezt én is megpróbáltam, és nem segített, illetve ami beszédesebb: a biosba sem volt olvasható az LCD, így én a driveres dolgot kizárnám ==> sajnos ezt ulag bizonyítani már nem tudom).
    3) 2010 márciusában ugyanez a hibajelenség (lcd szar, külső monitoron hibátlan). Már kezdtem ideges lenni, újra szervizbe be, lcd panelcsere, minden jól működött, reméltem hogy a hiba megoldódott végleg, de nem...
    4) két napja, azaz 2010 június közepén megint előjött az lcd hiba (külső monitoron továbbra is problémamentes). Harmadszorra. Most már eléggé kiakadtam (még egyszer nekem a gép munkaeszköz is és fontos a mobilitás). Cserét szeretnék vagy pénzt visszakapni, de nekem ez a gép nem kell tovább, megelégeltem ezt a hercehurcát. Ma beszéltem telefonon a szervizzel, ők elküldtek az asus magyaroroszághoz. Velük is beszéltem és a következő a hozzáállásuk: nem vagyok cserére jogosult, mert nem volt meg a három főalkatrész csere (állítólag ez összhangban van a törvénnyel). A maximum amit tehetek az az, hogy leadom a szervizbe és küldhetek egy mailt a hivatalos magyarországi ügyfélszolgálatnak amiben kérvényezem a cserét és majd ők elbírálják.

    Hát ez az ő hozzááláásuk, de én kicsit máshogy látom a dolgot: megvettem valamit (előre kifizettem hogy rendeltetésszerűen használhassam) amit csak arra nem lehet használni amire szánták (hordozni mert hibás az lcd-je) és ők ezt a problémát nem képesek megoldani, sokadszorra jön elő ez a hiba.

    A kérvényt megírom, de mit írjak bele? Az alap dolog hogy csatolok minden szervizes és igénybejelentő lapot amiben dokumentálva van a visszatérő hiba és ezzel alátámasztom hogy nem tudják megoldani a problémát és nem képesek rendeltetésszerűen használható állapotba hozni a gépet. Mire hivatkozhatok?
    Vagy esetleg valóban nem vagyok jogosult cserére jogosult? (mivel ez a gép egy selejt, ezért én vagy csarét szeretnék vagy vegyék vissza a gépet és kapjam meg az ellenértéket mert én már ezzel is jobban járnék (legfeljebb kipótolnám és lenne esélyem venni egy jól működő gépet legalább).

    Mit tehetek? Van valami ötletek? Mire hivatkozzak a csere kérvényezésekor?

    Jó lenne ha valaki segítene aki jobban otthon van az ilyen témában mint én. Köszönöm előre is

  • Norbi1984

    csendes tag

    válasz Gyuri27 #5302 üzenetére

    Köszönöm a választ. Én is így gondolom és ezt tartanám logikusnak egy visszatérő hiba esetén amit nem tudtak javítani.
    Mire hivatkozzak? Le van valahol írva hogy harmadszori ugyanazon hibánál jogom van elállni az egésztől "felmondva" a kötelmet helyre kell állítani az eredeti helyzetet(fogyasztóvédelmi tötrvény esetleg)? Csak azért kérdezem, mert a telefonban határozottan állították hogy csak harmadik főalkatrész cserénél tehetek ilyet.

  • Norbi1984

    csendes tag

    válasz Ariadne #5311 üzenetére

    köszönöm és ebben nincs is vita, egyetértünk. Szerintetek mire hivatkozzak, mivel érveljek (mert velük vitázni kell, nem akarnak megérteni :-D) a leírtakon kívül (nem használható rendeltetésszerűen, visszatértő hiba amit nem tudnak kezelni, stb).

  • Norbi1984

    csendes tag

    Asus notebook (tudom az én bajom hogy ilyet vettem, de ez már adottság)
    a gép ugyanazon hibával többször volt szervizbe (hiba: LCD kijelzője nem megy, külső monitoron tökéletes). Legutoljára 10-12hónapja volt ezzel szervizben, akkor LCD panelt cseréltek --> főalkatrész csere volt, a garanciajegy szerint az adott főalkatrészre újra indul a 2 éves garancia.
    Véleményem szerint a gép garanciális. Felhívtam az ügfélszolgálatot, aki közölte hogy ez nem így van, a garanciajegyben írt 2 évvel ellentétben már csak 3 hónap jár a kicserélt főalkatrészre, így szerintük a gép nem garanciás.

    Állítólag az érintett szabályt a közelmúltban hozták, és a telefonos ügyintézőjük szerint nem is tették közzé, visszamenélegesen is él az ő szavaival élve ez "szokásjog" alapján (az új garjegyekben állítólag már ez szerepel).

    Jelenleg levelezek az asussal, hogy írják le pontosan mikor és hol tették közzé azt, hogy a cserélt főalkatrészre csak három hónap garancia van a garanciajegyben szereplő 2 évvel szemben. Nem hiszem hogy tudnak ilyet adni, így szerintem a leírtak - a nálam lévő lepecsételt garanciajegyen szereplő plusz 2 év - az irányadó.

    Kérdésem: szerintetek mit tegyek? van esélyem bevasalni rajtuk a garanciális javítást? Fogyasztóvédelemhez forduljak? Vagy megtehetetik azt, hogy nem szólnak, nem teszik nyilvánosan közzé (azaz nincs leírva), de már visszamenőlegesen is él az új szabály?

    köszönöm,
    norbi

Új hozzászólás Aktív témák