-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
stol
addikt
válasz Gyuri27 #5805 üzenetére
Ha pl. megdöglik egy 4871, akkor a gyártó ha nem tudja javítani, vagy olyat adni, akkor teljesítményben azonos, vagy kicsivel jobbat fog adni.
Az, hogy az pl. csak most 20k, mi nem tudunk vele mit tenni.
3év körül a bolt nem fog egy akkor 50k-s vga helyett most is 50k-s vga-t adni, mert ez abszurd. A kettő között jókora teljesítmény eltérés van. Ezt a boltnak senki sem téríti meg.Ha pl 2év és 11hónapos akkor 150k-s kártya helyett kap egy azonos teljesítményű, ám 30ezres kártyát, senki nem követett el sem jogsértés, sem károkozást, mivel azonos teljesítményt kapott a vásárló.
El kell fogadni, hogy annyit veszített az értékéből a termék.És nem kell szemellenzősen állni a dologhoz, mert Te is állhatsz a púlt másik oldalán és ha a Te fizetésed múlik a dolgon, akkor neked is szarul esne.
-
stol
addikt
válasz sasa311 #5807 üzenetére
Azonos paraméterű termék. Nagyon nem mindegy.
Azaz, a régivel megegyező teljesítményű, de új termék is akár."Az a kisker vesztesége" Mit szólnál hozzá, ha nem kapnál abban a hónapban fizetést pl. ?
Otthon az asszonynak és gyereknek azt mondod, hogy "bocs, a hónapban nem eszünk, mert egy 2,9éves 150k-s VGA árát vissza kellett adnom, mert nem volt jó neki az ugyanolyan teljesítményű új kártya"?Az, hogy kapsz a rég x teljesítményű 100k-s eszköz helyett egy új, x teljesítményű, ám 30ezres eszközt, nem lettél műszakilag, sem anyagilag megkárosítva.
Csak az a k.rvanyag "magyar önérzeted".Ember áll a túloldalon is. Olyan, mint Te nem kevesebb nálad. Nem játszhatsz az életével kényed kedve szerint.
A gyártót CSAK és csakis az érdekli, hogy Téged műszakilag ne károsítson.
A régi hiánycikkes kommunista fogyasztói törvényes felfogásokat meg el kéne végre felejteni.
Ott nem 6hónap volt egy cikk elavulása.
Régen a Hajdú mosógép ára 10éven át ugyanannyi volt.Az informatika nem cipő és ruhabolt és nem is élelmiszerbolt, ahol a termék értéke azonos éveken át.
-
stol
addikt
válasz sasa311 #5818 üzenetére
Szerinted, nem az alkalmazott béréből veszi le a cég, aki ezt bebukta?
Eddig amióta szervizben dolgozom (7,5év), mindenkinek megfelelt a gyártó által cserébe kínált az eredetivel megegyező teljesítményű, de új hw.
Miért is ne felelne meg? Pl. miért ragaszkodik valaki jobban egy rezsó, nagy elavult 4870-hez, ez teljesítményben azonos, kisebb, takarékosabb kártya helyett?
Számomra értelmetlen.Azt sem értem, hogy lehet a gyártó feltételeitől szigorúbb feltételek megszabása egy köztes kereskedő kárára egy jogállam által.
Abszurd.És aki ezt védi, az egy senkiházi, aki csak is azért védi, mert neki ebből haszna származhat.
Nem érdekli, hogy evvel kit tesz tönkre.A törvények számonkérését szerintem nem nálunk kéne 110%-osan betartatni, hanem felsőbb vezetéseknél kormányzat szinten.
-
stol
addikt
válasz Gyuri27 #5821 üzenetére
...és Te sem azt a mondatrészletet, hogy "az eredetivel műszakilag azonos terméket, vagy attól kicsivel jobbat"...
Az, hogy most az a termék, ami a régivel műszakilag azonos, esetleg olcsóbb, sajnos az akkori termék avulásával jár.
A szóbeli termék esetében, ha vételár szerinti cserét hajtana végre a kisker, akkor irreális minőség-különbözetet kapna a vásárló. Amit természetesen neki a gyártó nem kárpótol, mert neki nem 5970-re cseréli a 2,9éves 4870-et.Érdemes elolvasni a termék dobozában a gyártó szavatossági feltételeinek leírását is.
Épp ezért szeretjük a külső gyártói futáros szervizeket.
Ha a terméket nem tudják javítani, akkor küldenek egy csereigazolást, amivel mi megrendeljük a gyártótól a cserét és azt megkapja a vásárló. Tehát, NEM a kisker cserél, ő csak ügyintéz.[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
Jó. De ez nem egy mindennapos eset.Erre is bizonyára van megoldás. Kicsinek tartom a valószínűségét, hogy csak és kizárólag ez a vga felel meg a követelményeknek.
Ha igen, akkor is olcsóbb 20-25-ért felhajtani egy példányt a boltnak, mintsem jogi vitába keveredni.@(#5830) Gyuri27
De miért is jönne be pl. 50km-ről egy Acer TFT tulaja, amikor kezében egy 80-as telefonszám, amit ha felhív, FUTÁR kimegy a monitorért, ingyen elviszi, majd javítva ugyanoda vissza.
"Sajnálom, de amit irsz törvénytelen is és szerintem etikátlan."
Van ember, aki elméleti síkon játszadozik kélyesen paragrafusokat mormol és vakon hisz ebben a mostani rohadó rendszerben és van, aki dolgozik évtizedek óta és kiszolgálja a népet.
Törvénytelen, mert a vevő a régivel műszakilag azonos, vagy jobb új terméket kap (mindegy most, hogy a gyártó, vagy nagyker felől), valamint etikátlan, mert a vevőnek ki sem kell mozdulnia otthonából a garanciális ügyintézésért.
"Amúgy meg ha lehetne közvetelün a gyártótol vásárolni nem kellene sem kisker, sem nagyker. A termék meg kb féláron lenne."
És törvénytelen úton importálod azt az országba nem elvámoltatva, valamint etikátlanul be sem fizeted az ÁFÁ-t utána, ami törvényileg megilleti az államot.
Megjegyzem, importálással is foglalkozunk és jó, ha 20%-ot spórolnál vele a kisker polcos árhoz képest.
Ellenben nem kevés bonyodalmat okoz a gyártótól közvetlen vásárlás jogilag ebben a szarkupac országban.De javaslok számodra úgy 5év kereskedői állást és lehet megváltozik pár nézeted.
Vannak elméleti dolgok és vannak a gyakorlatban működő megoldások.Hihetetlen számodra, de nekem az a célom, hogy a vevő elégedetten távozzon és használható termékkel lehetőség szerint, valamint az ügyintézés számára minél kényelmesebb legyen.
Valamint, hogy később is nálam vásároljon új gépet.Részemről a dolgot lezártnak tekintem, mert értelmetlen a törvényt kizárólagosan szemellenzősen követő emberrel vitába szállni, akinek fogalma sincs arról, mi működik gyakorlatban és mi nem. Értelmetlen az álszent vita, ahol a jogvédő megírja a posztját egy illegális OS alól, aztán megnézi a torrentről letöltött aktuális esti mozit...[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
válasz Gyuri27 #5832 üzenetére
Akkor Te sem értetted meg rendesen
"Akkor te legyél olyan rendes, hogy nem döntöd el helyettem, hogy milyen vga-t szeretnék."
Leírom megint akkor. Én nem szoktam mást adni, ez nagyon kevésszer fordult elő, max akkor, ha irreálisan hosszú ideig nem cserélt/javított a gyártó.
Más kártyát a GYÁRTÓ és vagy NAGYKER küld a végfelhasználónak vissza az eredeti helyett.
Ezt vagy elfogadja, vagy nem. Ha nem, akkor megbeszéljük, hogy kinek mi lenne a jó.
7,5év alatt ez minden esetben sikerült!(Előtte 3,5évig elektro szervizeskedtem.) (Egyet leszámítva, ahol egy procit beejtett a júzer az LGA foglalatba és ~200 lábat elhajtott és visszadobta a gyártó, igaz az t eleve feltételesen vettem át.)
Szerintem sehol nem írtam le, hogy önkényesen, a disztribútor és gyártói láncot megkerülve bíráskodok garanciális kérdésben. Sehol.
Sőt, vagyok oly' rendes, hogy alaplapot, csere vga-t biztosítok a felhasználók 95%-nak arra az időre, amíg az övé garanciázódik!
Lehet az előbbiekben félreérthetően fogalmaztam! Ha igen, elnézését kérek érte!
A fent leírtak viszont gyakorlatban jól működnek, beleértve a lentebb leírt futár-garanciás eseteket is. -
-
stol
addikt
FVF honlapjáról idézném:
"Jogszabály nem rendelkezik arról, hogy késés esetén megilleti -e a fogyasztót a csere, vagy a szerződéstől való elállás. Ezt csak bíróság hivatott megítélni. Én azért várnék maximum egy hónapot, mert a jogszabályban is az van, hogy "törekednie kell" a kereskedőnek a 15 napon belüli ügyintézésre, a fogyasztónak azonban nem szabad jelentős kényelmetlenséget okozni."
-
stol
addikt
-
stol
addikt
válasz Gyuri27 #5856 üzenetére
Nagyker küldi a gyártónak. Amúgy nem tök mindegy?
Felhasználónak nem az a lényeg, hogy anyagilag, se műszakilag ne legyen károsítva?
De, amíg a 15 nap nem telik el, felesleges erről beszélni."Másrészt ez a megélhetési misztralos-kékhalas mentalitás nem kóser."
Ezt kikérem magamnak, hogy azokhoz hasonlíts."Nem. Csak ahogy én sem játszom más pénzével"
Szóval, CSAK ÉS KIZÁRÓLAG free szoftvereket használsz? Mert ha nem, akkor bizony, játszol más pénzével.
A Te pénzeddel pedig nonstop játszik az ÁLLAM. Akit te körömmel védesz.
Sőt,a nyugdíjaddal is.[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
Nem hoztam volna el.
Gyártó ilyen javított alaplapot NEM küld vissza.
Ha javítanak is, akkor sem talpig poros, ugyan OEM.
Hibáztál abban, hogy nem ott bontottad ki.
Boltosként nekem is az az első, ha jön vissza egy lap, hogy benézek a foglalatba, külső sérülést keresek.
Egy ügyfél és nagyker visszárunál egyaránt érvényes. -
stol
addikt
"Ezzel nem lehet megideologizálni a vevő átverését. Tudod mi lenne korrekt? Ha azt mondanád neki, hogy figyelj, törvény szerint visszajárna a teljes vételár, de alternatívaként felajánlom, hogy válassz pár hasonló termék közül. Ha nem kell, visszaadom a pénzt. Nem kell elsunnyogni, hogy van lehetősége a pénzt választani. És nem csak a szerinted jogos töredékét."
Hol van szó a vevő átveréséről?
Ki mondta, hogy nem így járok el, amit a 3. mondattól leírtál?
Itt a probléma a gyártó-magyar törvény közötti ellentéten van, ahol a köztes kisker szop be mindent.
Magyarisztánban van egy olyan fogyasztói törvény csokor, amely sehol a világon. Ennyi.Mit is írtam? Én NEM cserélek önkényesen az eredeti helyett másra. A nagyker és vagy gyártó küld mást, amit a vásárló vagy elfogad, vagy nem. Ha nem, akkor jön szóba a fenti általad írt passzus.
~7,5év alatt 2 fizikai sérült alaplapot leszámítva minden esetben sikerült megoldani így a garanciális problémákat és a vevő (legalábbis ott a boltban) elégedett volt!
A 2 fizikai sérült alaplap ügyében pedig utólagosan a kermi és fvf nekünk és a gyártónak adott igazat.
Pénzt visszafizetnem 2 esetben kellett 7,5év alatt; egyik egy vízhűtéses táp volt, a másik egy 4890-es ATI VGA. A második esetben azért ragaszkodott csupán a vevő az eredetihez, "mert műszaki kuriózum" tisztában volt a teljesítményével a gyártói csere alkatrésznek, de ő a műszaki kuriózumhoz ragaszkodott volna.
Viszont ő a pénzzel sem volt boldog... Mert volt pénze, de nem volt 4890-e.A szöveget elolvasni és MEGÉRTENI kell.
Nem átfutni és kiragadni részeket."Azért kíváncsi lennék, ha veled szemben járna el valaki hasonlóan"
Jártam már így.
Kompromisszumra törekedek és a régivel azonos használati értékű készülék elérését kezdeményezem. Nem ragaszkodtam az eredetihez csak azért, mert "szomszéd Pistikének is az van" célom az volt, hogy NE legyen használatban gyengébb az a kiindulási alaptól.Remélem a második, már neked szóló postot rendesen elolvasod és megérted.
[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
"mivel gondolom nem mondod el neki, hogy joga van a teljes vételárat visszakapni, csak előállsz vele, hogy ezt és ezt tudod felajánlani helyette."
Rosszul gondolod. NEM én ajánlom fel. Hanem a gyártó és vagy nagyker.
Azt is rosszul gondolod, hogy a vételárat sem ajánlom fel." törvényben le van írva, hogy ha nem tudsz ugyanolyan terméket adni helyette, köteles vagy visszaadni a tejes vételárat. "
Ez abban az esetben meg is történt, ahol sem a gyártói/nagyker cserét nem fogadta el, sem megállapodásra nem jutottunk.
Szaházinak azt nevezem, aki 1-2 nappal a gari vége előtt visszajön és bizonyíthatóan tette tönkre az eszközt és ennek ellenére veri az asztalt. Valamint, már behozás pillanatában kijelenti, hogy neki az akkori vételár szerint kell egy most új alkatrész a polcról.
Ebben az esetben, ha a gyártó nem azonosra cserél, magamtól javasolom a vételár visszaszolgáltatását és a vevőnek, hogy azt máshol költse el lehetőleg.
Ha a fogyasztó kiszolgálásának elutasítása véget beír, még azt is vállalom."A nagyker és a gyártó nem küld a vevőnek semmit. Ő neked küldi, mivel veled áll szerződésben, nem a vevővel. És a vevőt nem kell, hogy érdekelje a nagyker. Ő veled szerződött."
Nem beszéltünk vevő-gyártó kapcsolatról. Arról beszéltünk, hogy x hw helyett küldött y hw-t.
"Az, hogy 7 és fél év alatt 2 eseted volt, amikor pénzt kellett visszaadnod, szép dolog. De kíváncsi lennék, ha tájékoztattad volna a vevőket, hogy mihez van joguk, akkor is ez lenne-e az arány. Gondolom nem."
Én nem gondolom, hanem TUDOM. Mert ez a garijegyen szerepel, sőt az ide vonatkozó passzusok a boltban falon ki vannak függesztve, az FVF elérhetőségei mellé
A gondolom-ra alapuló kijelentéseket meg légyszíves mellőzzük.
[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
Abszurdnak tartom, de ha ez a törvény, nem járhatok el másképp, mert utólag jogi úton még többet fizetek rá.
Csupán véleményt nyilvánítottam.
Az lenne a törvényes, ha avultatás lenne az it eszközöknél."Logikusan elfogadod, mert különben sokat buknál."
Ezt rosszul tudod. Addig a pillanatig, amíg a csere a kezemben nincs, nincs tudomásom arról, mire cserélték.
Akkor ott más lehetőségem nincs.
Sőt, ölre se mehetek vele, mert hogy? Kivel? Gyártóval? Kiröhögik az egész országot, úgy ahogy van."Ennyire nem jófejek az emberek."
Akkor nem mutatják ellenérzésüket, mert eddigi tapasztalat alapján 99%-nak az az érdeke, hogy a réginél nem rosszabb terméket kap. Aki kifogásolja, kompromisszumra törekszünk."te kardoskodtál amellett is, hogy nem kell azonos termékre cserélni, csak azonos teljesítményűre."
Ha azonos műszaki paraméterű, azaz a régivel vagy tökéletesen megegyező és vagy kicsivel erősebbet kap a meghibásodott helyett, műszakilag nem károsítom meg a vevőt.
Ez az én véleményem, ezzel lehet nem egyetérteni, de ez van.
Ha az anyagi részét sérelmezi, akkor arra is kompromisszumos megoldást találunk.
Ettől független, a hivatalos jogszabályok, a szerviz munkalapon, eredeti garancia levelén és boltban is elolvashatóak.Az, hogy a hatályos fogyasztóvédelmi törvényekkel kapcsolatban ellenérzésemnek hangot adok, még nem jelenti azt, hogy eképen járok el. Csúnya is lenne, mert már börtönben ülnék szerintem.
Pl. a jelenlegi országvezetéssel is erős kifogásom van, mégsem írom ki, hogy fideszeseket nem szolgálok ki.
Elmondtam a véleményem, ennyi. Ez nem jelenti azt, hogy úgy, vagy még attól rosszabbul járok el a mindennapokban.Remélem, sikerült elmagyaráznom a kettő közötti különbséget.
További kérdésekre szívesen válaszolok, de az alaptalan gyanúsításokat kerüljük el.
Első pár postot lehet bal lábbal kelős napomon írtam zabosan, de ez még nem jelenti azt, hogy szembeköpöm a vásárlót.
Inkább nem a boltba a pult mögött engedjük ki a fáradt gőzt, akkor mindenki jobban jár. -
stol
addikt
válasz sasa311 #5873 üzenetére
Hát, mentem már 116i-vel (fapad, böködős tükrössel) és igen, SX4-nek jobban örülnék helyette.
Mert megbízhatóbb, ezen a hazai utakon nem esik szét a futóműve.
116i bömbit meg akkor se vennék, ha lenne rá kp-m. Másodszor, nem szeretnék 116i-be ülni, ha már egyszer kigyulladt alattam.Aki kp.-ra venné 5,9misiért, az leszarja, aki meg hitelre, az meg úgyse az 1 misin vacilál, hanem a 20-25%-os THM-en, ami ugye ~2misi.
Aki meg kardoskodik az 1 misin és neki akkor is 116i kell, ami megint leéghet, hát azt csak sajnálni tudom...."A magyar ember azon a pénzen, amellyel nem rendelkezik, megvesz egy sor olyan dolgot, amire nincs szüksége, hogy iriggyé tegyen vele olyan embereket, akiket nem szeret."
Valahogy így képzelem el a tipikus 116i vásárlói kört.Valamint, az autóipar elavulási rátája sokkal kisebb az it iparhoz képest, ahol félév alatt feleződik a termék piaci értéke.
[ Szerkesztve ]
-
-
stol
addikt
válasz Kokkantas #5926 üzenetére
Javított terméket szokott a gyártó visszaküldeni 95%-ban.
Azért luxus lenne minden helyett gyári újat küldeni, lássuk be. A gyártó is javít, amíg gazdaságos.
Igen normális. Viszont illik kitakarítani, a vevőnek átadás előtt.
Mivel a jótállás ugyanúgy folytatólagosan él, így nem kell parázni.[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
válasz Kokkantas #5932 üzenetére
Mi volt a kínja most a csere 4670-nek?
(40perce megy a szervizesben hiba nélkül.)Utánanéztem a GT220 kérdésnek és én kérek elnézést, mert kavarodás volt.
Volt egy ATI4650/512DDR2-es gar ügyintézés is és ahelyett küldött a gyártó GT220-at és kollégám azt adta oda, valami okból kifolyólag.
Én köszönöm az észrevételt, mert az a kártya hiányzott volna a másik vevőnek és a leltárból is.
Egymásra tettem a kiadandó árú közé, szerviz pedig nincs hétvégén, kollégám meg összekeverhette emiatt.Kollégám nevében is, még egyszer elnézést! Félig én is hibáztam, mert egymásra pakoltam az árukat, neki pedig nem kötelessége tudni, kinek mi kell vissza garr. cseréből.
-
stol
addikt
Felhívnám az esetleg ide író kollégák figyelmét arra, hogy egyre több nagyker alkalmazza az un. 12+24 garanciát.
Azaz a 12. hónap után gyártói garancia van, aminek a kifutási ideje és a csere termék kötelezettsége is a GYÁRTÓ szabályzata szerint történik.
Békesség érdekében kéretik továbbvezetni a garancialevélre és figyelembe venni ügyintézésnél is...
[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
Tudom, nem ad avultatási lehetőséget a magyar szabályozási rendszer, de ez egy méltányossági ajánlat.
~3éves lapért, ami akkor 50+k volt, most irreálisan jobb lapot kapnál, ami enyhén kimeríti a nyerészkedés fogalmát.
El kell fogadni, hogy ma már 25k-ért jobb lapot kapsz annál. Nehéz, de ez van.
A terméked elavult.A boltos meg a kisujját nyújtotta. Ne tépd ki a karját tövestől, mert artériásan gyorsan elvérzik. Értsd, lehet valakinek az életével játszol evvel a mókával, mert épp lapátra tehetik, ami a mostani piaci helyzetben neked se esne jól.
-
stol
addikt
"A garis szakiktól kérdezem: para lehet hogy levettem a hűtőt?"
Csak, ha annak csavarja le volt ragasztva.
Mai napig BGA forrasztási hibás mind.
Ha megint NV-re fanyalodsz, módosítsd a venti vezérlést és NE engedd 60 fok felé.
Ha ehhez sugárhajtómű hangerő kell, akkor ez van.
Vagy sűrűn 2 hétig szervizben lesz. -
stol
addikt
válasz bullseye #6040 üzenetére
"Sajnos vannak vicces emberek, akik úgy szeretik toppon tartani az alkatrészeiket, hogy garanciaidő -1 hétnél trükkösen megölik, és teljes áras levásárlást akarnak."
Ilyenbe mi is futottunk sajnos. Pechére a kliens egy másik hasonló fórumon előre leírta tervét.
Aztán sikerült is tőrbe csalni, majd a nyilvános írását fogy-védnél felhasználni ellene.
Ebben az esetben a fogy-védelem, a vásárlót marasztalta el, előre megfontolt haszonszerzés jogcímén.A törölközőbe csavart és úgy csapkodott WD raptorról, ami fej-leszakadt lett; a fogy-védelem szerint is, bizonyítható nem rendeltetésszerű használat miatt a jótállást megvontuk.
A WD is bevizsgálta a terméket, melynek SMART-jából, működés közbeni ~7G-s gyorsulási érték volt kiolvasható.Sajnálom, hogy egyáltalán Magyarországon ennek a gondolata is felmerülhet egyes emberekben és emiatt, a rendes vevők szívhatnak, ám ebben a bizonyított esetben törekedni kellett a precedens értékű eljárás lebonyolítására, ugyanis a gyártó, sem aranybánya.
Összességében az eljárás addig többe került, amíg a vevő ennek összes költségét meg nem térítette, mint az eszköz ára önmagában újonnan, de ez számára is egy tandíj volt, hogy evvel nem illik játszadozni.
Egyszerűbb lett volna visszaadni a termék árát és vagy simán elhajtani, de akkor megint eljátsza ezt másik bolttal és esetleg azok nem annyira vannak benne a témában...[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
Ha gyári hűtővel nem tartható 70fok alatt, akkor gyorsan elpasszolni és vagy másik hűtővel kínálni.
Sajnos a gyári hűtők nagy százalékban elég hitvány minőségűek. Sok esetben egy felület polír csodákra képes, más esetekben pedig a heatpipe és vagy lemezek réz tömbre forrasztása pocsék.Csavar kérdést mi saját körben megoldjuk csere csavarokkal, amik hibátlanok
Más cég nevében nem nyilatkozhatok[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen