-
Fototrend
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
válasz Goose-T #53643 üzenetére
Ebben az a vicc, hogy a 10 éves modellezős technika is színpadképes volt és ma is az. Igazából az erősítőszimuláció szerintem tök régóta jó, a régi cuccokban az IR-ek a szarok, illetve gondolom nem IR-ek vannak bennük csak simán EQ-val szinezés. A vénséges AX1500-am a saját hangfalszimulációjával elég szar, kikapcsolt cabsimmel és helyette az utánarakott modern IR-al meg fasza. És ez egy 20éves multi.
-
arnyekxxx
veterán
válasz benedekco #53646 üzenetére
Persze, erre utaltam, volt a technológiai áttörés, hogy meg lehet csinálni a kvázi tökéletes szimulációt (drága hardverrel), ma meg az az áttörés, hogy meg lehet csinálni (jobbra, a NAM pontosabb eredményt ad mint a Kemper) ingyen is szoftveresen (NAM) meg olcsón hardverrel (ToneX pedál).
Engem sem érdekel a kapcsolás átalakítása csak érdekességként tettem be, anno rácsodálkoztam, hogy ilyen is van benne. És ez egy tizensokéves szoftver (a v3 2008-as és már abban is benne volt, a korábbiakat nem ismerem)
-
arnyekxxx
veterán
Az A/B tesztet az erősítő vs. NAM modelre értettem. Ha 10ból 10 eltalálja, hogy melyik a hardver akkor nem jó a modell (ez még nem automatikusan a modellezés hibája, lehet szarul is betanítani, azért nem annyira triviális a dolog), ha fele fele akkor meg ki lehet jelenteni, hogy nincs köztük különbség.
Hogy egy diy erősitő ugyanolyan vagy akár jobb mint amiről lemásolták abban semmi meglepő nincs.
-
arnyekxxx
veterán
Csak reméltem hogy tartunk már pl ott hogy minden modellezős kütyüben tudsz mondjuk páruzamosan 2 erősítő szimulációt futtatni
ez mennyivel reálisabb elvárás, minthogy egy jcm800 egyszerre két hangon szóljon különféleképp beállítva és effektezve? Ha kell két párhuzamos hang akkor veszel 2 eszközt vagy megfizetsz egy drágát ami tudja.így pont a modellezés előnye fog elveszni
A modellezés előnye, hogy nem kell 50kilós tornyot mozgatnod, nem kell X erősítőt és ládát megvenned ha az egyik dalban AC30 hang kell a másikban Marshall Plexi a harmadikban meg Engl Fireball, és bárhova mész ugyanúgy fog szólni a cuccod.Konkrét áramkört lehet hogy le tudsz védeni (ezt nem tudom mennyire működik, a Behringer nem tegnap indul cég és kb a zeneipar minden eszközét lemásolta már, mégsincs szarrá perelve) de egy hangzást nem. Ezért szokott legtöbb esetben valami ráutaló fantázianeve lenni a modelleknek. Drágább cuccban pedig esetleg megveszik a névhasználat jogát.
-
arnyekxxx
veterán
a kettőnek semmi köze egymáshoz.
Ott állsz a drága stackod mellett és felrovod a modellezésnek, hogy nem tud egyszerre két stackot modellezni olcsón
ami egyébént elég rétegigény, én még élőben nem találkoztam olyan gitárossal aki azon problémázott, hogy miért nincs a színpadon neki két fejláda felállítva.
-
arnyekxxx
veterán
válasz AndyN84 #53678 üzenetére
Ha nem ugy direkt gitárra, hogy van benne egy gitárerősítő akkor sima lehúzás. Amivel tudsz zenét hallgatni azzal a gitárodat is tudod.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53691 üzenetére
a spark40 füleskimenete 64ohm-ig támogatott.
-
arnyekxxx
veterán
-
arnyekxxx
veterán
-
arnyekxxx
veterán
válasz FockeWulf #53709 üzenetére
Ez azért nem tűnik egy túl mély tesztelésnek. Már ott el lehetett rontani, ha a kimenet nem volt átállítva a default line kimenetről kombóhoz valóra.
#53710AndyN84
Ha van egy rendes hificuccotok akkor egy multi arra rákötve simán lenyom egy kis gitárerősítőt, a kombó az nem valami varászszó, csak annyit jelent, hogy erősítővel összeépített hangszóró egy dobozban. Van belőle jó is meg szar is. Több a szar mint a jó. Az az előnye, hogy csak be kell kapcsolni és szól hangosan. A drágább jobban, az olcsóbb szarabbul.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz FockeWulf #53712 üzenetére
ha nem a juzermanuál átnyálazásával kezdte akkor szinte biztos, hogy nem volt átállítva, magától szerintem senkinek az eszébe sem jut keresgéli ezt a lehetőséget, és eléggé el van dugva.
Másrészt ha erősítővel használta akkor gondolom nem az erősítőszimulációkat kapcsolta be hanem a pedálszimulációkat. Abból én csak a metálzónát néztem benne, az cabsimmel tök jól szólt PA-n.
Na mindegy, ugyis azt vesz amit akar, de azért az biztos, hogy az ampplug nem szól jobban egy fülessel mint ez a kis pedál. Viszont egyszerűbb és hordozhatóbb, ez tény.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Goose-T #53715 üzenetére
Pontosan, egy gitárcuccra rákötve kb semmit nem lehet megtudni egy modellezős cuccról mert vagy bekapcsolva maradnak a modellezések és akkor nyilván szar lesz az egész a duplázódás miatt, vagy kikapcsolja őket akkor viszont semmi nem derül ki az erősítő és cabmodellezésről, max az lehet kideríteni, hogy a hardver TS jobb mint a modellezett TS
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53721 üzenetére
neked ott van a multi a katanába beépítve
-
arnyekxxx
veterán
válasz FockeWulf #53725 üzenetére
A legtöbb eszköz használati módjával érdemes tisztába lenni ha használja az ember mert különben jöhetnek a meglepetések és a deszarulszól dolog. És ehhez nem kell multi, klasszikus eset a boss metálzóna, amit a juzerek 99.9%-a betolt az elősitő bemenetére ahogy azt szokás a torzítókkal és szarul szólt, aztán kiderült, hogy preampként érdemes használni, egyből a végfokba kötve és onnantól meg a valahovotlegjobbtorzítóeverré vált.
-
arnyekxxx
veterán
válasz FockeWulf #53729 üzenetére
Ez teljesen azon múlik ki mit szokott meg, biztos vagyok benne, hogy Angus Youngot meg lehetne viccelni ha leteszel elé egy multit, hogy tekerjen ki magának egy jó hangzást. De aki pedálokon nőtt fel annak sem triviális, hogy egy modellezős multi az mit és hogyan csinál, azt meg főleg nem biztos hogy tudja, hogy rá kell keresni egy eldugott almenüben, a kimeneti mód átkapcsolására mert tök más hangot küld ki attól függően, hogy us vagy uk nyitott kombóra, fejládára vagy vonalra van állítva.
-
arnyekxxx
veterán
basszus 1GB, ebbe egy komplett oprendszert beleintegráltak vagy mi a fene ennyi egy ampszimben?
-
arnyekxxx
veterán
válasz chaosmonger #53743 üzenetére
Pont mint a ReValver 4 (erősítő+effektek+cab, sőt még a gitár típust is emulálja) annak mégis belefért 250MB-ba a telepítője
persze mindegy, de azért ezt sokkoló volt látni.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53756 üzenetére
Na ezért utálom a pc-n gitározzunk témát, mert ilyenekkel kell bíbelődni.
Dehát a MAC az nem pc és azon minden egyből jól működik. -
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53773 üzenetére
Most képzeld el azt a szituációt, hogy valami miatt nem működik az erősítőt, bedugoda gitárt, és nem szól. Pedig tegnap még szólt.
Volt már ilyen a történelemben.
Egyébként ez a Bias winen is fura, az audiobeállításokban kb minden más ampszimmel ellentétben nem lehet elindítani az audiodriver saját beállításait, csak a Bias buta be-kimenetállítgatási lehetősége van . Ebből viszont én nem azt a következtetést vonom le, hogy az ampszimezés szar, hanem azt, hogy ezentúl sem fogom a Biast használni.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53828 üzenetére
ki és hol ír/mond olyat, hogy a gitár negyedekre van hangolva?
szerk ahogy nézem ezt ilyen googletranslattel fordított automatikusan generált seo-hulladékok irnak.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #53839 üzenetére
Miért lenne ciki? Az a művészet, hogy a megfelelő skálát tegye oda és hangulatosan játssza el.
-
arnyekxxx
veterán
studiofelvétel mindenki úgy csinál, hogy monoban se egy kalap szar legyen. Egy diléjjel álsztereosított felvétel monoban egy kalap szar lesz.
a többször feljátszásnak pont az a lényege, hogy nagyon nem ugyanaz mindkét sáv, mig az álsztereo az ugyanaz csak picit elcsúsztatva ami addig tűnik jónak amíg sztereoban középen hallgatod.
szerk 70%-ra panningolni nem szentségtörés csak minek mikor lehey hard LR is amivel a legszélesebb lesz a tered.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Mindez nem változtat azon, hogy a gitárhang nagyobbik része a hangszórón és a ládán múlik, kihangosítva és felvételen meg még ehhez jön a mikrofon típusa és elhelyezése. Szóval a linkelt Bogner hangja teljesen más lenne ha sm57 helyett bármelyik másik szokásos mikrofonnal lett volna rögzítve és/vagy a Mesa láda helyett egy Marshallal vagy Peavyvel vagy bármi mással van összekötve.
-
arnyekxxx
veterán
nem, szerintem a linkelt Bogner hangja teljesen más lenne ha sm57 helyett bármelyik másik szokásos mikrofonnal lett volna rögzítve és/vagy a Mesa láda helyett egy Marshallal vagy Peavyvel vagy bármi mással van összekötve.
Illetve a szerintem szó nem is jó ide, mert ez nem vélemény hanem tény. -
arnyekxxx
veterán
adott hangzáshoz az adott erősítő/hangfal/mikrofon beállítást kellene elsősorban ismerned a hangszeren és játékstíluson kívül, és pont úgy semmi nem fog szólni mint a lemezen amit hallgatsz mert ott egy elég jelentős utómunkán átment hangot hallasz, a kombódból meg egy nyers alaphang jön ki.
Maximum valami hasonlót próbálhatsz kitekergetni.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Through the course of touring, James Hetfield’s beloved Marshall Super Lead (used on Kill ‘Em All) was stolen. The amp was a modded ‘70s Marshall Super Lead, and given the varying nature of vintage amps and one-off mods, it would prove impossible to replace. In addition to the lack of availability, one other factor made securing new gear problematic - the band was flat broke.
Metallica entered the studio in early 1984 to record Ride the Lightning, choosing Sweet Silence Studios and producer Flemming Rasmussen partially because they enjoyed his production on Rainbow’s Difficult to Cure, but the locale also had one additional advantage - it was a cheap alternative the band could afford. Borrowing amps, sleeping in the studio and living day-to-day, Metallica recorded and released Ride the Lightning in July 1984 with everyone in the metal community taking notice, including Elektra Records.
Elektra signed Metallica in the fall of 1984, and with the new label came the financial means to acquire new gear. The band received an advance (i.e., a lump sum of money upon signing the contract) and knew exactly what they wanted to purchase - new Mesa Boogie amps. Wanting to shy away from the Marshall based guitar tones that had become the standard for rock and metal, Metallica turned to local CA manufacturer Mesa Boogie, whose amps they had tried, but were previously unable to afford.
https://www.metallicagearhistory.com/post/mesa-boogie-crunchberries-amp[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #54041 üzenetére
just for fun, a fehér a Thomannon-t 4ezerrel drágább
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #54042 üzenetére
PA a színpadi hangosítás ami a közönségnek szól. Ha ampszimet használsz akkor az közvetlenül megy a keverőbe onnan a nagy végfokba onnan meg a hangfalhegyekbe a szinpad körül. Ha erősítőzöl akkor a mikrofonkábel megy ugyanide aminek a mikrofonja az erősítőd hangfala elé van rakva.
Studio monitor az olyan erősítő/hangszóró összeállítás aminek az a célja, hogy minél többmindent visszaadon a felvételből anélkül, hogy színezné a hangot. Vagy hogy annyira elbaszott hangja legyen, hogy ha azon jól szól a felvétel akkor mindenen jól fog szólni (ez tipikusan az a yamaha doboz ami kb minden studioban ott van
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Politika
- iPhone topik
- MotoGP & WSBK
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- EAFC 24
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- N€T0X|N: Starlink előtt és után
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen