-
Fototrend
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
arnyekxxx #64973 üzenetére
Elkezdtem minőségibb cuccokat, használni, mint az aliexpresses. Basszus, hogy pengető és pengető között hangban mekkora különbség van.
Fender 351 Shape Wavelenght Celluloid Medium nagyon élénk csilingelős. Dunlop 418R Tortex Standard 0.88 mm tompább, halkabb, de mintha melegebb valahogy. Ugyanebből a 0.73 hasonló csak élénkebb. Behaluzom?
-
válasz
arnyekxxx #64963 üzenetére
Jútúbosnál jobb link, thx.
Hz: 14100, 14200 jöttek ki (gondoltam egy teszt nem tesz), szóval még nem vészes, 42 évre saccolja. 53 már mögöttem, így akkor ezt elfogadhatónak gondolom.
Amúgy zár fejessel vigyázni, meg az agybadugós fülhallgatóval. Jobban rongál, mint a sima zenehallgatás (még Újházy tanár úr figyelmeztetett, hogy gondoljunk bele, egy üregzezonátor tulajdonságaira, és ennek tudatában haszáljunk fej/fülhallgatókat).
(Még lehet, hogy megpróbálom az audacity-t is, ott nincs megszabva a sweep. Meg hát /ideg/állapottól is függ, náthától, stb. Érdemes akát többször rápróbálni.)
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64903 üzenetére
Nem magyaráztam semmit, hinni a templomban kell, a nem színre fújt SG-m jobban rezonál mint a színre fújt fehér Harley Benton, hallani.
Nem az a lényeg hogy hány darabból rakták össze, össze lehet szépen rakni 2-3 darabból, de nem 5-ből, ha 5 darabból van összerakva a test akkor az le lesz fújva színre, faanyagot nem pazarolnak a gyárba, ma már nem azok az idők vannak hogy 1 db fából van a komplett nyak/test, a maradék meg megy a szemétbe. Te nem dolgoztál sose gyártásba? Nyaknál lehet több darabból variálni stabilitás miatt, testnél ez szerintem gányolás.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
arnyekxxx #64888 üzenetére
Nem, nem azért perkáltam, Azért, mert akartam egy Gibson SG-t, és utána ki akartam próbálni, hogy milyen egy igazi custom shop gitár, jelen esetben Kiesel.
De akkor már közkívánatra megnéztem, szerintem a Kiesel jobban rezonál, mint az SG (ez a fej felőli részen jobban, a seggénél alig rezonál), míg a Kiesele az egész testben.
Mondjuk ezen nem csodálkozom, a legkönnyebb gitárom, és mivel kisebb a denzitása a fának, mint egy mahagóni, gondolom jobban rezeg, hisz a hullámok könnyebben terjednek benne.
Bár pont nem érdekel, mennyire rezeg, ha p÷nám lenne, lehet szempont lenne. Letolnék a lábam között egy Sandmant. :-D
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64896 üzenetére
Tudod te is hogy a 3349$-os gitáron nem ugyanazt a minőségű basswood-ot használják mint egy 330$-os gitáron, valószínű hogy le lett válogatva, ki lett szárítva, megfelelő ideig ált, ez is megnöveli a faanyag árát, a lakkozás sem ugyanaz, vékonyabb is lehet, más összetételű, tremolóról, alkatrészekről, beállításról, QC-ról nem beszélve. Különben minek fizetnél ki ennyit érte ha egy Harley Benton is ugyanazt tudja 0 QC-val?
Ezt a nagy gyártók nem csinálhatják meg hogy sz@rból építenek várat mert előbb utóbb ki fog bukni ha valaki nekiáll lecsiszolni a festéket, idővel nekiáll vetemedni a vagy deformálódni a fa, vagy összehasonlítják jobban mással kibukik hogy teljesen döglött hangja van a gitárnak, még úgy is hogy akármilyen hangszedőt raksz bele.
Mint múltkor az az LTD MH-1000-es gitár amit találtam neten, ami színre volt fújva, kiderült hogy 5 darabból ragasztották össze a testet.
Festék miatt ne látszott ebből semmi. Lehet mondani hogy mit számít, baromi jó fa ragasztól vannak ma már, de ez kicsit akkor is illúzióromboló hogy a 600-ezres koreai gitárnál úgy van össze legózva a test, közben meg a kínai/Harley benton is 2/3 darabból van, egy veneer-el a topon.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64882 üzenetére
Jeff Kiesel-nek jobban hiszek mint neked, főleg hogy te még nem is próbáltál drágább gitárt ami amerikai hársból van. Neked is színre fúj Explorer-ed van.
Amire te gondolsz mint téves információ az a Paul Red Smith féle tonewood hazugság.Itt egyedül softreset-nek van Kiesel-je, Gibsonja, ő megtudná mondani hogy akusztikusan megpengetve hall-e valami lényeges különbséget, elvileg ezért perkált ki egy csomó pénzt, hogy legyen különbség. Meglepődnék ha nem lenne.
-
Goose-T
veterán
válasz
arnyekxxx #64871 üzenetére
Lehetőleg kígyóolajjal.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
arnyekxxx #64853 üzenetére
Egyetértek. a DK2-mben nagyon utálom a fekete színét, muszáj volt anno uvpinkre festenem a pickup covereket-keretet hogy legyen benne valami..
Apropó van itthon hangszerbolt ahol lehet ilyeneket kapni ilyen színben? 1Humikeret, meg 2 single coil cover?
Néha azon is filózok hogy át kéne fújnom.. -
Ba cy lus
addikt
válasz
arnyekxxx #64824 üzenetére
Még az AI is egyetértett velem ebben.
Esetleg egy acélhúros akusztikus, bár az AI szerint egy tiszta hangú elektromos még annál is hibaérzékenyebb lehet, mivel nincs rezonátor doboz (persze az erősítő + hangfal szolgálhat akként, de ez már a konkrét típusoktól függ, mennyire).
Nem is értem, egy nejlonhúros ugyan mitől adná ki jobban: sokkal melegebb, puhább hang. A húroknak sincs olyan ellenállása.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64821 üzenetére
Én se tudom hallgatni, nekem is furcsa, ahogy a mostani modern metal gitározás is. Nekem ez már olyan művi, feleslegesen túlcifrázott. Pedig elég komoly gitározás van mögötte. Manapság ezt kell csinálni hogy kitűnj a tömegből? Régen elég volt dallamos számokat írni.
Smiley-Gondolom élőben is megszerkesztik. Mint a Dragonforce-osok.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64815 üzenetére
Zenésznek az a dolga hogy gyakoroljon, amennyit lehet, a hibákat majd a hangmérnök javítja ha kell, vagy felveszik az egészet újra. Aki ma csak hobbiból gitározik(nem napi 8+ órában) annak már baromi nehéz elérni egy olyan profi gitáros szintet amit ma ez a "szakma" megkövetel, gyakorolhat akármennyit az ember.
Az a helyzet hogy ilyen kaliberű gitározásnál keresheted a hibákat de nem lesz, annyira ki van gyakorolva, persze lehet azt csinálni hogy agyon torzítasz mindent, hogy majd aztán ne lehessen hallani a hibákat, csak aztán magaddal cseszel ki mert felvételnél majd nem úgy lesz felvéve, rögtön kibukik, ezzel nem fogod kiváltani a gyakorlást.
Lehet fanyalogni hogy ez nem ilyen tipikus rock/metál gitározás, de hallatszik rajta hogy sokat kéne gyakorolni ha elszeretném játszani, nem a tipikus Metallica/Maiden tucatszám. -
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64786 üzenetére
Akkor nagyon egyszerű a dolog, fellépésre visztek egy Behringer UMC1820-t, van rajta 18 bemenet és 20 kimenet, az egy 5 tagú zenekarnak is untig elég, még midi-t is tud fogadni/küldeni, a dobot is be lehet rajta mikrofonozni, kimenetekre rákötitek az IEM rendszert, PA-felé is adott a megkevert jel, bemenetre bedugjátok Wireless rendszert, egy laptoppal meg DAW-al mindent megcsináltok. Innentől kezdve felesleges szemét az összes multieffekt, nincs rá szükség, felesleges ilyeneket gyártani, már elavult.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64783 üzenetére
Azt mond már meg egy X+1 bemenetes hangkártyával+laptoppal+meg 1-2 wireless midi kontrollerrel a gitárosoknak(de még ez se kell, mert a click track-re lehet időzíteni a midi program change-eket, erre is láttam példát full amatőr zenekaroknál) mért nem lehet fellépni zenekarral manapság, amikor ezt a NAM plugint is tudod futtatni ingyen bármelyik DAW-ból(még jobb minőségű is mint ez a pedál). Az összes gitárt, de még az ének sávot is realtime pluginezheted kedved szerint, nem beszélve arról hogy mindenki saját mixet is keverhet az IEM-be. Ez nem lehetséges? Feldobtam a magas labdát?
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64780 üzenetére
Ha meg zenekar-al vagytok, sokkal jobb/praktikusabb egy all in one solution nem? Quad Cortex, Helix-berackezve, a hozzá tartozó IEM rendszerrel, szintén beépíteve egy rackbe, bőven van annyi be/ki-menet amire egy zenekarnak kell, hordozható.
15ezerből veszel hozzá 4es lábkapcsolót? Az horror összeg a 79usd árhoz képest...
Inkább hozzáteszed azt a 15 ezret, meg még annyit hogy olyat veszel amin rajta van az a plusz kapcsoló ami kell...
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64778 üzenetére
Azt is vedd figyelembe hogy milyen kompromisszummal jár az hogy csak 1db gombot kapsz 80 USD-ért.
Nem nagyon látom hogy koncertező zenészek ezzekkel az olcsóbb dolgokka járnának turnézni, épp az ellenkezőjét látom, Helix, Quad Cortex, Fractal az is duplázva. Drága IEM rendszerekkel. Backupnak viszont jó lehetne ha lenne több kimenet rajta, unbalanced/balanced, de nincs. Meg kevés az olyan produkció ahol ennyi elég szokott lenni.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64774 üzenetére
Mégis megteszik. Vagy már az is baj hogy egy Macbook Air(gép 1.2kg+ interace 1kg)-t kell cipelni a koncira? Már az is túl nehéz? Valamiről kell hogy menjen a click track, meg az IEM-et is meg kell oldani valahogy az is plusz súly nem beszélve a hangszerekről, nem lenne jobb megoldás ha előre felvennék a zenészek a koncert anyagát és csak levetítenék? Akkor a szobát se kellene elhagyni.
#64773 - De már van ennél olcsóbb megoldás is NAM lejátszónak nem? M Wave Tank-G, Pocket Master, azoknál érdemben nem jobb ez se.
consono-Lennék is,. Van amúgy magyar vonatkozásuk is. Az a baj hogy mi(család is)már nagyon el vagyunk kényelmesedve meg megszoktuk már a modern civilizáció vívmányait.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64753 üzenetére
Igen, Azért AAA fedlap, pontosan úgy kellene kinézni mint amit mutatsz a képen. Ez még nem is a csicsa, az ennél 1 szinttel feljebb van. Ennek teljesen 3D hatása van ha belenézel, nem úgy mint a HB féle veneer-nek.
"Sokkal jobban tetszik az a burst, amin a fa mintája, erezete látszik, de nincsenek rajta ilyen zebracsíkok."
De hát az a fa erezete könyörgöm. A burst meg festés, nem erezet. Flamed maple a neve a fa mintájának, nem zebra csík. A probléma akkor vna amikor nincs erezet de ráírják hogy van.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64641 üzenetére
Kár hogy a Helix Stomp-ban őskövület DSP van és limitált teljesen, minimum Helix LT-t kellene venni, de még ha nagyobbat veszed meg az is réginek számít már. Itt látszik hogy egy Axe FX3/Turbo-ben mennyivel több vas van, meg gyakrabban is frissítik, de ott is gyenge az FM3, ahhoz képest hogy fele annyiba kerül mint a nagy jó ha a nagyedét tudja vasba. Kipróbáltam most a Reaperbe beépített effekt pluginokat, ezek elég gyorsak, szerintem ez lesz a megoldás, PC-vel fogok effektezni. JS: Chorus-al meg lehet csinálni a tri-chorust 3 chorust párhuzamosan/sorosan kötve, van Convolution Reverb(ReaDelay) amibe IR-eket is belehet tölteni, még többet is láncolni lehet...a ReaPitch-is tud mindent amit állítani szeretnék.
A kérdés csak a latency lesz.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64637 üzenetére
Na ez az, senki nem nézi meg semelyik videóba így honnét tudtam?
Line 6 Helix Stomp
Hotone Ampero Stomp
Mooer GS1000Ezek közül bármelyik jó lehet, erre, van külön bal+jobb bemenet kimenet.
De pl. Pitch effekteknél azért nem egy Eventide H9 Max szint egyik se.
Csak abban meg nincs láncba fűzés.Chatgpt szerint:
EszközPitch minőség Tracking sebesség Harmonizer megbízhatóság
Helix Stomp⭐⭐⭐⭐⭐🔼 Gyors✅ Stabil, zenei
Ampero Stomp⭐⭐⭐🔼 Közepes⚠️ Egyszerűbb harmóniákhoz
Mooer GE1000⭐⭐–⭐⭐⭐🔽 Lassabb⚠️ Csak egyszerű felhasználásra -
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64592 üzenetére
A gitáros minden másodpercben 20 ms-al késik az előzőhöz képest (ez egy lineáris halmozódás). Akkor:
1 mp után 0,020 s csúszás
2 mp után 0,040 s csúszás
3 mp után 0,060 s csúszás
...
240 mp után csúszás = 0,020 × 240 = 4,8 s
Vagyis 4 perces szám végére 4,8 másodpercet csúszna el. -
válasz
arnyekxxx #64548 üzenetére
Köszönöm!
A linket is. Péntek van, este kiengedős nap lesz, kicsit megpróbálom elengedni a heti stresszt, ilyenekkel kéne foglalkozni.@#64549Goose-T
Hát akkor bizony marad a beépített.
Most rásasoltam a ts808 rajzára... nagyon gyanúsan ismerős ([ki tudja...])@#64547Ba cy lus
Jó infó, még egy okkal több a próbálgatásokra. -
válasz
arnyekxxx #64545 üzenetére
Mármint fizikai pedálra gondolsz (vagy bent a multieffektben - ott van egy ts808-alapra épülő Overdrive)?
Végülis egy próbált megér (majd).Megtaláltam a padláson a saját gyártású kompresszor dobozát... Gyanús volt, hogy nincs benne a kapcsoló. Hát sajna a kompresszor sem volt benne, mert tápegységet szereltem helyette oda bele valamikor... pedig már piszkálja a fantáziámat, hogy mit is kreáltam akkoriban... (1988-89 körülre saccolom). Kutatás indul, tű a szénakazalban kategória.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
arnyekxxx #64409 üzenetére
Főleg akkor jó, ha nem youtube-on, felvételen keresztül hallgatja vissza magát.
Az a baj ezekkel a demonstrációkkal, hogy a jelenlegi felvételi technika (na meg az otthoni hifi cucc) általános minőségéről legalább annyira árulkodik. Egyszerűen nem tudnak úgy felvenni semmit (se gitárládát, se orgonát, se szimfonikus zenekart, de még egy darab fuvolát sem), ahogy azt élőben halljuk.
-
higher33
csendes tag
válasz
arnyekxxx #64409 üzenetére
Abszolút!
Ha bírjátok az ilyen összehasonlításokat, akkor hadd mutassak nektek még kettőt:
Peavey 6505+ vs. STL Tones AmpHubEVH 5150 III vs. STL Tones AmpHub
(Közben megtaláltam, hogy lehet érdemben linket elhelyezni.
)
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
arnyekxxx #64385 üzenetére
Legyen?
Jó, végülis nem ciki, bár a minősége ezek mindegyikének olyan, hogy max a gitárról ismerni fel. meghát az "élő növény varázsa..."
1. Na ez mókás, amikor a sportcsarnok+kontroll együtt úgy visszhangzott, hogy a dal elején a basszerrel, egyszerre mentünk a doboshoz hogy elkapjuk a tempót.3. Na tessék, színpadi hangzás, Imi a road felsétált a színpad mögé a kamerával..
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
arnyekxxx #64312 üzenetére
Hát nem volt.. Kb ilyen hangszerek külön külön pötyögtek valamit "dzsi dzsi dzsi..." jó lesz? jó.. ott áll ezer ember a sátorban a színpad előtt, nem fogunk ilyen dalrészleteket tolni. ennyi, gyorsan próba hogy szól e minden.. meg hát fel kell cuccolni, összerakni a motyót, fél óra volt szerintem két banda közt.. Egy Wigwamban nyilván volt rendes beállás még kapunyitás előtt.
Hadd tudjam hogy mennyire segít nekem ha szól a gitárláda.. koncerteztem hozzá eleget.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
arnyekxxx #64303 üzenetére
Hammer színpad megvolt majdnem 20 éve.. vittem a fejládát. hallottam is benne magam, merthát amikor banda jön banda után, akkor nincs idő beállásra.. felcsavarod a fejládát hogy halld magad, aztán igazodsz a doboshoz-énekeshez, a többit meg a keverős megoldja kifelé.. buli közben meg nem fogsz neki magyarázni két dal közt a mikrofonon át nagyon, hogy "lécci tolj még gitárt a kontrollba ecsééém.." bár ilyenre is volt példa már a történelemben..
Amúgy rengeteg esetben szar a kontroll, vagy egyáltalán nincs is, mert ilyen helyek is vannak hogy annyira gyatra a cucc, hogy örültünk ha az énekes hallja magát. .. -
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64275 üzenetére
Nem kellett neki azt soha sehova cipelnie, honnét tudná. Az p*csafüst. 2x12-es 150W-os kombót, 20kilós digitális zongorát meg közel 30 kilós berackezett Vetta II fejet 8 kilós lábkapcsolóval is cipeltem már keresztül a városon, meg lehet csinálni. Nekem ne mondja senki hogy 10-15kilós sz*rt nem lehet elvinni A-ból B-be mert kiröhögöm. Zongoristáknak, dobosoknak sokkal nagyobb szívás van mégse nyávognak. Hagyjuk már ezt a témát, senkit se érdekel. Nem kötelező megszakadni, össze lehet úgy válogatni az eszközöket hogy könnyen szállítható legyen, maximum nem a 2x100W-os Marshall végfokot kell vinni mindenhova ha nincs kocsid. Régen nem volt ilyen választási lehetőséged se.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64268 üzenetére
A rack PA végfok-ból csak 1 csatornát használsz alapesetben(Wet signal), a másik (fő, Dry signal)végfok a csöves fej, ha hiba van kikapcsolod az effektprocit az effekt loopból, és az lesz a fő előfok és a PA-másik oldalát is lehet használni még opcionálisan. Túlbonyolult?
Ctrl+Alt~Del-Van akiknek 20+ kiló felemelése se okoz különös nehézséget. Még nők és gyerekek is
De nyugodtan írd le részletesen milyen nehézségeket okozott neked 1db 11 kilós 25W-os ENGL Fireball felemelése és berakása a kocsi csomagtartóba, nagyon kíváncsiak vagyunk rá. Legutóbb amikor koncerten voltam a gitárosok 2db kis 15W(5.5kg)-os lunchboxról tolták végig a koncertet.
Komolyan mondom olyan vagy mint a kerékpáros topikban az országútisok akik örülnek el se indulnak úgy kerékpározni hogy ne gy@rjanak előtte egy jó nagyot, nehogy véletlenül fölös tömeget cipeljenek.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
arnyekxxx #64264 üzenetére
Nagy különbség van aközött, hogy te viszed is, más meg csak fejben okoskodik, hogy mit hogy csinálna.
Amikor forma 1-et nézek, én is marha okos vagyok, hogy mit hogy csinálnék, a valóság meg az, még sosem indultam futamon.Aztán pár koncert, cipekedés meg macera után lehet, hogy az elméletben okosak se hallanának semmi különbséget már a multi meg a csöves között.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64264 üzenetére
Én vinnék 1 kisebb csöves fejet(amiben van végfok), 1 multit, meg egy stereo félvezetős pa végfokot, így ha van valami a fejjel akkor multi is ott van. Multiba biztos be lehet állítani egy presetet ahol helyettesíted az erősítő hangját, meg PA fele is van jeled. Erősítőt biztos nem állok neki ott mókolni a sötétbe. Nem is lenne értelme ha nincs tartalék végfokcső, előfokcső, biztosíték, multiméter kéznél. Ezért használnak stereo csöves végfokokat, mert ha elszáll az egyik oldal ott a másik.
De ez én vagyok, valaki meg bevállalja 1 szál gitárral, erősítővel, oszt lesz ami lesz. -
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64260 üzenetére
Általánosítasz. Én biztos nem vennék csak azért egy külön tonex-et is hogy leprofilozzam az erősítőt, az erősítőt vinném próbára meg fellépésre is, legalább kicsit meg lenne hajtva rendesen.
Nem mindenki annyira van elkényelmesedve mint te.
Mondok egy példát, fellépésre mész, játszotok számokat E standardbe meg drop D-be.
Mit választasz?
1. 1db gitárt viszek, számok között lehangolok drop D-re. ("időigényes" nincs redundancia)
2. 2db gitárt viszek 2 hangolással(így van backup gitár is húrszakadás esetére, túl vagy biztosítva)
3. Veszek egy Digitech The Drop pedált és 1 gitárral megoldom hangolás nélkül, még ha csak közelítőleg fog úgy szólni mintha lehangoltam volna. (szintén nincs redundancia húrszakadás esetére)A 3. a te "megoldásod" az erősítőre. Nincs ezzel semmi baj ha nem akarsz cipekedni meg hangolgatni.
Moleman-A legszebb az egészben hogy manapság ezek a félvezetők se olyan olcsóak már, egyre kevesebbet gyártanak belőle, germánium diódát/tranzisztort meg úgy kell vadászni, és ha megvan még akkor is válogatnod kell hogy melyiknek van nagy erősítése.
Én úgy fogom összerakni a következő riget hogy az erősítő/pedál full analóg(félvezetős vagy, csöves), digitális dolgok csak az effekt hurokba lesznek. De lesz egy D osztályú stereo végfok is a rack-ben ami csak wet jelet erősíti 2 oldalra, középen meg a dry szól teljesen analóg jelúttal.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
arnyekxxx #64255 üzenetére
Hogyne lenne. Arról nem is beszélve, hogy
1) vannak csöves erősítők, amiket csak úgy tisztes távolból közelít a modellezés
2) a helyettesítés nekem azt jelentené, hogy rákötök pl. egy fuzz pedált, és ugyanúgy reagál rá.Amíg ez nincs meg, addig lehet több a csöves erősítő használata úri passziónál, sznoboskodásnál.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64233 üzenetére
Facebookos gitár csere-bere csoportban láttam, SG 100eFt, a LP 110eFt. Félakusztikus 130eFt
A félakusztikusnak teljesen lekerekített bundjai voltak, az jobbnak tűnt.A gitár amúgy összerakás szinten(meg a faanyag is) elég korrektnek tűnik. Majd holnap teszek fel még képeket.
-
válasz
arnyekxxx #64222 üzenetére
Dimension Hatröss
Nothingface
Azt gondoltam, hogy rajtam kívül nem sok olyan **** van, aki szereti ezeket.
Pond a Dimension hatröss lemez kezdődik "csak úgy" 7/4-del. Mint annak idején a Pink floyd Money-je.
Ha csak ezekre gondolok, libabőrös leszek. (Ez elég sok zenénél így szok' lenni.)Anno még a korai punkzenekarunkkal küldtünk be demot a Hammerhez (94 körül) , Uzseka az egyik dalra azt írta, Voivod jellegű
👍Ja, bár már elmúlt május 4, a "may the fourth be with you" mellett láttam olyat is, hogy a zenészeknek ez Dave Brubeck nap (5/4).
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64145 üzenetére
Igen, csak más a setup, itt egy Vetta II van a fejre rakva, ebben benne van minden effekt ami kellhet egy gitárosnak ezért felesleges a rack.
Ha viszont a másik motyót viszi akkor Ada MP-1, Gajor2 és hozzá vagy a Marshall50/50 van, vagy a Line6 Spider III végfok.
Értelemszerűen a legtöbb gitárerősítő fejbe(pláne csövesbe) nincs beépített multieffekt. Ha viszel komolyabb effekt processzort, pedált stb mindjárt van értelme rackezni mert akkor mehet minden be mellé.
Ba cy lus-Nyilván, de szerinted ha Hendrixnek lett volna lehetősége a Univibe-on meg az akkori pedálokon kívül a mai modern eszközöket használni akkor ő melyiket választaná?
Lehet itt vitatkozni mindenről, de a 80-as években voltak a legkomolyabb gitáros rendszerek építve, mai szemmel nevetséges mennyiségű dolgot használtak akkor a gitárosok.
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64141 üzenetére
Nemcsak világsztároknak van rackben az összes eszköze. Gitártanárom-é itt van.
Nem kötelező rackezni, de baromi praktikus."A ládának meg mindenképpen irányított lesz a hangja, maximum nem a segged felé irányítódik hanem a fejednek, ami addig működik jól amig a fejed egy fix ponton van."
Feleslegesen magyarázod a nyilvánvalót. Leírtam az előző kommentbe is magamat újra megismételve:
Már leírtam nem 1x mit lehet tenni(INGYEN) az ellen hogy ne legyen irányított a hangja a ládának, túl van tárgyalva.(Vissza lehet keresni a fórumban és meg fogod találni)
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64134 üzenetére
Mert szerinted csak úgy lehet próbálni ha közben megsüketülsz? IEM-el nem lehet megsüketülni? Sokkal jobban fárasztja a dobhártyádat a fejhallgató/fülhallgató. Stúdióba is inkább monitor hangfalat használnak pont emiatt, pedig ott is krva nagy hangfalak vannak mégse használják nagy hangerőn, a méret nem amiatt kell.
Mondom hogy vittünk 1-2 erősítőt az énekesnek is, de nem szólt mindenki arról, hülyén is szólt volna ha minden 1 irányból 1 hangfalon szól. -
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64132 üzenetére
Megint elkanyarodtál a témától, próbateremről beszéltünk nem fellépésről ahol PA van. Mi van ha nincs PA a próbateremben? Nekünk se volt. Vinni kellett mindent, csak a dob volt összerakva. Ez esetben a hajadra kenheted az 5 kilós cuccodat IEM-el együtt. Úgy teszel mintha mindenhol jó lenne hangosítás meg az akusztika közbe meg baromira nincs így.
Biztos marha nagy élmény lehet IEM-füldugóba gitározni. -
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #64130 üzenetére
Az 1 dolog hogy hol tárolod szobában, de fellépésnél, próbánál nem előtte ülsz ahogy itt én.
Mi az hogy történelmileg úgy alakult? Történelmileg full stack van(sőt, 8x12-es láda volt, nem 2db 4x12-es, ezt később szedték ketté hogy könnyebben szállítható legyen, ezt Hendrix mondta Jim Marshallnak), annál a felső 4x12 láda 2 hangszórója döntött felfele. Ha te a half stack elé beállsz és csodálkozol hogy a seggednek szól a hangszóró az nem a láda hibája ugye? -
-
X2N
őstag
válasz
arnyekxxx #63978 üzenetére
Ha Steve Morse, Kirk Hammett, Adrian Smith, Janick Gers, Billy Gibbons, Marty Friedman, Dave Mustaine, Joe Satriani használta akkor annyira szar nem lehet
Néztem a rajzát, ez egy továbbfejlesztett JCM900-as kapcsolás diódás torzítással
A Marshall 9001 Preamp- full cső de az pont midi vezérlést nem tudott, gondolom anno kijött az ADA-MP1 és gyorsan reagálni kellett valamit Marshall-nak, ez sikerült.
-
consono
nagyúr
válasz
arnyekxxx #63945 üzenetére
MEgnéztem ezt a Klon összehasonlító videót, jót szórakoztam rajta
A monitorba épített hangszórón még jobban jött, hogy MIND egyforma volt. Mégsem éreztem elvesztegetett időnek. Én az olcsó kínai Klon klónomat leginkább boostolásra használom, a Mayer féle beállításokkal, nem csöves erősítő, hanem alacsonyra levett gain-ű distortion előtt. Kellemesebb lesz tőle a hangja, nem tudom máshogy megfogalmazni. Változik a textúrája a torzításnak.
-
Smiley
addikt
válasz
arnyekxxx #63914 üzenetére
Hát ez egy nagyon régi kártya... Még van hozzá PPC driver is. Írtam amúgy az esi fejlesztőinek, hogy csak egy nagyon pici dolgot kéne átírni a driver-ben, de normálisan közölték hogy senki nem használ már ilyet modern mac alatt. Ez a Scarlett meg Windows alatt is ilyen szar volt, de amikor vettem ár érték arányban ez volt a legjobb választás.
-
Goose-T
veterán
válasz
arnyekxxx #63738 üzenetére
Érdekes, mert ha jól emlékszem, neked RG270-ed van, amit még Wizard II nyakkal gyártottak, az nem annyira széles, az újabb Wizard III nyakak 2 milliméterrel szélesebbek a test felőli végüknél. A rádiuszuk ugyanúgy 15,75".
Ja amúgy mi is koncertezünk pénteken ismét a Sorompóban. Feltörünk, idén eddig január kivételével minden hónapban volt egy koncertünk úgy, hogy minket hívtak, nem is mi jártunk utána.
Most úgy néz ki, hogy júniusra is lesz koncertünk, és arra is csak úgy megkerestek minket. Ha minden jól megy, két külföldi death metal banda előtt játszunk töltelékként. Kemény a rocksztárok élete.
-
Moleman
addikt
válasz
arnyekxxx #63628 üzenetére
A legelső bandámban nagyon elborult volt a basszerünk, nem volt hajlandó semmi "szivárványosat" játszani = diatonikusat.
Akkor nagyon furcsálltam, de így 16 évvel később már nagyon szép emlék, jó kis kihívás volt feljátszani a basszus sávot, mikor soksok évvel később újra felvettem egyedül az egyik számunkat. -
FockeWulf
tag
válasz
arnyekxxx #63625 üzenetére
"kellően ügyetlen basszerost kell találni akinek a pontos 4/4 is kihívás" Lehet hogy poénnak szántad, de valójában rohadtul rátapintottál a lényegre....Egy alsó-haladó basszerossal mindig előrébb voltunk mint egy profi "ki ha én nem" bőgőssel....na mind1, régi dolgok ezek, en már rég elengedtem
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó garanciás,új állapotu projektorom kihasználatlanság miatt!
- Acer Nitro V ANV15 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 - 2,5 év gari
- GIGABYTE GeForce RTX 4060 EAGLE OC 8G (GV-N4060EAGLE OC-8GD
- TP-Link Archer AX73 AX5400 Router
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol extra kontrollerrel garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z97-A Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest