-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz f4lcon #59758 üzenetére
Japánok nemigen szoktak, a mi flottánkból a Jazz sem csal, vagy legalábbis alig, 131-et mutat OBD-vel kiolvasva, amikor a GPS 130-on van, de az 50 az 50.
Bezzeg a WagonR! Már 50-nél is csak 44-gyel halad valójában, a 130 meg 112, ha jól rémlik. Pedig gyári a kerékméret.
És a teljesség igénye okán legyen itt a MiTo is, egy icipicit csal, de közelebb van a Hondához, mint a Suzukihoz. 50-nél eggyel mutat többet, 130-nál hárommal.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Zozzant #60119 üzenetére
Máris? November 30-án?
Most értem vissza az autóhoz, megint csak az eső esik.
-
tboldi
nagyúr
válasz Rodzser Mór #60122 üzenetére
Sajnos benne van a pakliban. Tavasszal én is ugyanezzel küzdöttem, szerencsémre egy sem tört el, de voltak izgi pillanatok. Egyedül a vellanyos ütvecsavarozóm kezdett el rendellenesen kerregni ezután.
-
tboldi
nagyúr
válasz Rodzser Mór #60129 üzenetére
Nekem végül is sikerült éppen csak pár szögperccel megmozdítanom egy 30 éves teleszkópos kulccsal, amit még apum a Volvo 343-ban hordott.
Ez a mozdulat jellemzően rettentő hangos kattanással járt, de nem történt baj, és onnantól már vitte a gép is. -
tboldi
nagyúr
válasz yodamester10 #60217 üzenetére
Nekem is van ilyenem, gondoltam, jó lesz az osztrákokhoz, erre nem szigorítottak a szabályukon?
-
tboldi
nagyúr
Jazz-nél én nem vettem észre semmit 14-ről 15-re váltáskor. Egyrészt 15-össel is még bőven van oldalfal, másrészt a réginél 1-2 kilóval könnyebb felniket választottam.
Amúgy a hólánc alternatívák közül erre lennék még kíváncsi. Alufelnire soha nem raknék hagyományos láncot.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rbalint88 #60256 üzenetére
Apum 11 éve jár ki hólánc nélkül Gols-ba minden hétköznap, a lőtéri döglött kutyát nem érdekli, soha nem kérték még Burgenlandban.
Ha már Parndorf közelében jártok, ugorjatok be az Allacher borászathoz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nekem sem volt a 6 éves (!) CC+-okkal. Oké, Kisalföld, síkság, de akkor is, ráadásul mára már teljes mértékben elolvadt.
Ellenben a 2019-es Kormoran télikben nem bízok annyira, amit a Lanciával kaptunk. Tavasszal veszünk rá 4 évszakost, amiket a megmaradt Lybra felnikre rakatunk fel.
Mondanám, hogy a Jazz is kap új 4S garnitúrát, de ha apum úgy dönt, hogy elkezdené használni a WagonR helyett, akkor 2 külön szezonra való kéne rá inkább, ő megtesz annyi km-t.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Létezik olyan, hogy téli-hater?
Én úgy látom inkább ebben a topikban, hogy van, aki elfogadja, esetleg kedveli a 4 évszakost, és van, aki élből elutasítja, de a szezongumikkal kapcsolatban nem látok semmilyen megosztottságot. Még a 4S userek is elismerik a dedikált téli vagy nyári érdemeit.
szerk.: Általánosságban értem, nem konkrétan Qru hsz-ére.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Jaja, nekem is csak azért kötöttek bele, mert a gumiméret nem szerepelt a matricán. Mióta felragasztottam az újat, egy szava nem volt még senkinek, money well spent.
Pedig az OZ szélesebb, mint a gyári felni (6 vs 6,5), illetve az ET is kevesebb (53 vs 43), de amíg nem lóg ki a kasztni alól és nincs rárobbantva a gumi, addig nem érdekli a kutyát sem. Gumiméret stimmeljen, az a lényeg.
-
tboldi
nagyúr
Ti is úgy látjátok, hogy Goodyear Vector 4S Gen-3 nincs 195/55R15-ben, csak a Gen-2? Mert akkor marad a Quatrac a Lanciára.
Aztán a Hondára is kell majd valami ősszel, de apum még nem döntötte el, hogy téli-nyári szettet szeretne, ami drágább (ebben az esetben kell egy garnitúra felni is), vagy 4S-t, ami viszont hamarabb elkopna évi 20-22k km-rel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #60762 üzenetére
Hát akkor még nem gondoltam rá, hogy egyszer apum fogja használni az autót. De tök jó, hogy családtagról családtagra száll, örülök neki, hogy megmarad.
Qru:
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
És az alufelnivel mi lesz?
Mi az előző Ypsilon után maradt kvázi hibátlan Lybra felnikre tervezzük rakni az új gummancsot, az összepadkázott gyáriját meg majd őrizgetjük.
-
tboldi
nagyúr
Eléggé off, de izzótémában én ezt a videót szeretem.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #60833 üzenetére
Magamnak nem zárnám ki, ha GD-re is jó a méret, de apumat megennék az osztrákok.
Ha 2 külön szett lesz, akkor inkább a 15-ös OZ lenne a nyári, és télinek visszatérnénk a 175/65R14-re.
szerk.: Mondjuk elég nevetségesen néz ki a Jazz 17-esekkel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Azóta változott a felállás, többször is.
Anyumtól apumhoz vándorolt a Honda, anyumnak meg ismét lett egy Ypsilonja. Apum ingázásra használja az autót, évi 20-22k km-t tesz meg, neki megérheti a 2 külön garnitúra, anyum viszont csak városozik évi ~5000 km-rel, neki mindenképp 4S-t választanék.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rbalint88 #60903 üzenetére
De igen, pont ez volna a terv, mert előbb a Lanciára kell abroncs.
Most egy 2019-es Kormoran téli szett van rajta, amin ugyan van bőven borda, alig párezer km-t futott csak, de újonnan sem volt top, 4-5 év elteltével és a hamarosan melegedő időben meg pláne nem lesz jobb. A régi Ypsilonról megmaradt Lybra felniken Conti PC5-ösök vannak, 2013-asok és helyenként 1,6 mm alá koptak már, mert az elődeink nem ismerték a helyes nyomás fogalmát, úgyhogy ez sem jó.Március-április van megcélozva a Lanciával, a Hondával szeptember-október. De ha megkapja apum az adóvisszatérítést, akár hamarabb is meglehet.
Ami a költségeket illeti, ez a teendőlista az Ypsilonnal, a szürkével írottak csak feltételesek, esetlegesek.
A Jazz-hez nem csináltam táblázatot, de 4 új gumi, 2 hátsó sárvédőív lakatolása és egy új szélvédő lenne csak rajta, ha ezzel (javítás előtt, után) nem menne át műszakin.
A MiTót inkább össze sem számolom, azzal nagyobb terveim vannak, hobbi és daily egyben.[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz tobias88888 #61029 üzenetére
215/45-tel járok az Alfán, bár 17-es felniken, de szokott fájni néha.
Amúgy Red Sun Shop?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen