-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
ncc1701
#70436
üzenetére
Esetleg a kormányösszekötőbe érhetne bele, de egy teljes mértékben gyári autón ezt is kizárnám.

Amúgy milyen autóról is beszélünk? Elöl MacPherson?

Nálam a MiTón a szélesebb 17-es gumi (gyári telefontárcsás felnin) hajlamos nekidörzsölődni a dobbetétekhez ütközésig tekert kormánynál, de az autó mínusz 3,5 centis H&R rugókon csücsül. [kép]
-
tboldi
nagyúr
válasz
BlackV
#70429
üzenetére
Csak és kizárólag kitekert kormánynál? 🤔
Hacsak nem driftre épített autóról van szó, nem hiszem, hogy akkora szögben ki tudna fordulni a kerék, hogy beleérjen a centrírsúly bármibe is. A féknyereg pl. valószínűbb, de az fordul együtt a kerékkel.
És igen, szükség van rá, mert a felni és a gumi gyártásakor elkerülhetetlen egyenlőtlenségeket balanszírozzák ki vele, semmi köze az autó használtságához.
-
tboldi
nagyúr
válasz
F-ECT$
#70405
üzenetére
Conti ASC-t, amennyiben a 2-esről van szó, de ha nem, akkor Quatrac részemről.
A Michelin CC-t szerettem (pontosabban a +-t), de ha ez is szám nélküli, félő, hogy valami régi DOT-osat kapsz. Már ez is a 3. generációnál tart, csak gyanítom, ilyen kicsi méretben nem kapható. -
tboldi
nagyúr
válasz
BlackV
#70313
üzenetére
Gazdaságos üzemeltetés és jobb tapadás - a kettő nem minden esetben jár kéz a kézben.
Egyébként azt is szokták mondogatni, hogy azért ajánlott hátra rakni a jobbakat, mert az egyszeri, gyakorlatlan sofőr nagyobb eséllyel reagálja le helyesen az alulkormányzást, mint a túlkormányzást.
-
tboldi
nagyúr
válasz
HussarF
#70118
üzenetére
De igen. A csatachip előtt nemigen tudtam megnyikkantani a gumikat állóból induláskor, viszont most már egy kereszteződésből jobbra kisívben kislisszolva simán megy. Viva la nyitott difi!

Mivel anyumé a Lancia, és nagymamásan is vezeti, én minden alkalmat megragadok, hogy ne tapadjon le a turbó geója.
-
tboldi
nagyúr
válasz
HussarF
#70114
üzenetére
Én Óvár nagyobb átmérőjű, 30-40-nel szépen bevehető körforgalmaiban rendszeresen hallom, hogy meg-megnyikkan az Ypsilon alatt, illetve hirtelen irányváltáskor érzem, hogy puha az oldalfala és átbillen. Mondjuk a Lancia futóműhangolása eleve olyan kényelmesen lötyi, sok a body roll is, szóval passzol hozzá.

De a tapadásra nincs panaszom, sőt a száraz fékútja 50-60-ról meglepően rövid. -
tboldi
nagyúr
válasz
ParmaBoy
#70073
üzenetére
+1
Mindenkinek az a közlekedőedény, amihez abszolút semmi érzelem nem társul, csak egy használati tárgy A-tól B-ig. Bármi betöltheti ezt a szerepet.

Amíg a Jazz volt az egyetlen autóm, addig azt babusgattam, de amióta megvan a MiTo, a Honda kicsit közelebb került a KE státuszhoz. Már csak annyit foglalkozok vele, amennyit muszáj, az Alfa több figyelmet kap.

-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur
#70017
üzenetére
[link] 🤔
Oké, kicsit csaltam, mert MiTóból nem tudok a gyárinál erősebbet választani a listából, így az azonos motorkódú Abarthot választottam, illetve annak a gyári tuningverzióját, ami a legközelebb áll az én autóm jelenlegi állapotához.
Nem vitatkozni meg bréméregetni akarok, egész egyszerűen csak kíváncsivá tettél.

-
tboldi
nagyúr
Friendly reminder:
Most, hogy közelebb vagyunk a 10°-hoz, mint a 20°-hoz, ellenőrizzétek a guminyomást! A WagonR-be 0,3 bart kellett nyomnom, a Jazz-be és a MiTóba pedig 0,1-0,15-öt. Az Ypsilon most kimaradt, nov. 27-ig úgy sem fog sokat mocorogni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur
#69883
üzenetére
Ez most egy ragebait akar lenni nekem, hogy leírjam, hogy én még a CC2-t sem szeretem feltétel nélkül a hasonló kvalitású autómon?

Csak poénos próbálok lenni, nyugi.

Akinek nem inge... De én azért is felveszem.
-
tboldi
nagyúr
Tőlem egy szavazat a Conti AllSeasonContact 2-re!
Van itthon Vredestein Quatrac is, de én kezdek kiszeretni belőle. Egy 30-cal abszolvált, viszonylag nagy ívű körforgalomban is hajlamos megnyikkanni, pedig nem mondható öregnek (2,5 éve gyártották, 1,5 éve van az autón), és többnyire garázsban áll, UV-t sem kap olyan sokat.
-
tboldi
nagyúr
válasz
rbalint88
#69776
üzenetére
Én szívem szerint maradnék 4S vonalon, azért 180 ló meg 288 Nm manapság már csak átlagos (ebben igazat adok szabonagyurnak), bírniuk kellene. Valami UHP lenne az igazi, de itt Európában nem nagyon vannak ilyenek, vagy ami igen, az nem létezik 215/45R17-ben, inkább nagyobb méretekben.
De majd utánalesek az általad felsoroltaknak is, hátha megtetszik valamelyik.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur
#69771
üzenetére
Nem mondanám így, csak az ok-okozatot boncolgatom. Nyilván a Jazz-t is ugyanígy és ugyanitt használtam, csak ott jóval kevesebb a póni.
Nem kell nyugtatnom magam, természetesen nem örülök neki, de igazából nem is vagyok elkeseredve. Egyszerűen elfogadom, hogy ez van, mást úgy sem tudok tenni.

Majd cserélem, amikor már annyira gatyák lesznek, legfeljebb nem CC2 lesz újra. Akár valami sportos nyárit is választhatnék mint egyetlen garnitúra, rosszabb időjárásra úgy is ott van nekem a Jazz Conti ASC2-kkel. -
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur
#69768
üzenetére
Egyáltalán nem érvelek se ellene, se mellette, csak vicceskedve írtam le a tapasztalataimat. Vagy legalábbis próbálom nem elszomorítani magam, mert 10k km alatt mínusz 3 mm nem éppen vidám dolog.
1220 kg a forgalmi szerint, 288 Nm a remap utáni mérés szerint, és sportos modell lévén valamennyi negatív kerékdőlés is van, ergo a gumi belső fele jobban kopik, mint a külső. Meg ugye a városozás, gyanítom, a sok kormánytekergetés is jobban igénybe veszi az elsőket, mintha csak egyenesen futnának a pályán.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
Andreas Weav
#69642
üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz
ParmaBoy
#69404
üzenetére
Én kiszerettem a Vrediből. Kb. 1,5 éves* a garnitúra a Lanciánkon, az még hagyján, hogy az oldalfala olyan puha, hogy megfelelő nyomáson is laposnak látszik, de egy nyamvadt körforgalomban is hajlamos visítani 30 km/h-nál.

*Vagyis igazából 2,5, közel 1 éves DOT-osakat küldött a Maxigumi. -
tboldi
nagyúr
válasz
DEJVID
#68752
üzenetére
Kinek mi. Nálam 7”-en van 215-ös gumi, szerintem okés így, de legfeljebb 7,5-ig mennék el.

-
tboldi
nagyúr
Qru! Képzeld, nálunk nem búg a Quatrac, hanem visít a ~30 km/h-val bevett körforgalomban!

Jó, a visítás túlzás, de jól hallhatóan meg-megnyikkan. 0423-as DOT, 2024. április óta van az autón és futott kb. 8000 km-t.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Donki Hóte
#68630
üzenetére
Ezért linkeltem a szövegest is.

-
tboldi
nagyúr
Nem emlékszem, hogy lett volna linkelve.
-
-
tboldi
nagyúr
Nem tudom, milyen bevonatot kapott a képen szereplő, de én az OZ Superturismo GT-kkel meg a gyári Lancia Lybra és Alfa MiTo felnikkel nem követek el semmi extra dolgot, csak simán lemosom a lándzsásban, mikor az időjárás épp engedi. Kutya bajuk, sőt a MiTóé erősen padkázottak is (nem én voltam, hanem az elődeim
), mégsem romlott tovább az állapotuk. -
-
tboldi
nagyúr
válasz
gippazoid
#68389
üzenetére
Ahogy látom, elöl MacPherson, aminél csak összetartást lehet állítani, hátul meg a gyengébb motorosoknál csatolt lengőkar van, ami semennyire sem állítható, az erősebbeknél pedig multilink, amiben hacsak nincsenek excenteres csavarok, szintén fix.
Magyarán focvisnak van igaza, felesleges.
Qru: 👍
-
tboldi
nagyúr
Megcsere az elsőket a hátsókkal? Tudom, te is emlegetted, de megtörtént?
Én újabban az Ypsilonnál hallok valami ütemes “ü-ü-ü-ü” hangot a kerekek forgási sebességének függvényében, mióta nincs olyan bazi meleg, hogy a garázsból kiállva rögtön klímázni kelljen, elég csak az ablakot lehúzni.
Megint csapágyat kell cserélnem? Kedvenc elfoglaltságom.
Vagy itt is a Quatrac kezd hangoskodni? -
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2
#68350
üzenetére
Nekem szinte a legfontosabb a lassú öregedés
A Jazz-zel nekem is ez volt, a MiTóval viszont már elengedtem. Majdnem 300 Nm első keréken hamar elkoptatja úgy is, hogy csak 4-5000 km-t fut egy évben. 2 év alatt elérte a CC2 a bűvös 4 mm-t, meg is cseréltem az első-hátsó tengelyeket gyorsan.

-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Szintén GD Jazz, de 185/55R15-ös méret 6,5" széles felniken - a Conti ASC2-vel sem éreztem még semmi ilyesmit.
Az Ypsilonon viszont a 195/55R15-ös, szám nélküli Quatracokkal érzem, hogy kanyarodáskor elnyekken az oldalfala ide-oda, mint az ablaktörlő a szélvédőn. Túlfújással lehet egy kicsit segíteni, de mindegy, mert az autó futóművének hangolása is inkább lötyi, mint feszes.

-
tboldi
nagyúr
Ha jót akarsz magadnak, a matricára hallgatsz, mert műszakin azt nézik.
Vagy akár cserélheted, ahogy én is tettem a Jazzen.
-
tboldi
nagyúr
válasz
barnam_
#67932
üzenetére
Hmm... Ahogy látom, CC3 nincs a MiTo egyik 17-es méretében sem, de CC3 Sport van a 18-asban.
-
tboldi
nagyúr
A fene akar a gumissal vacakolni mindig. Inkább ez.

-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor
#67132
üzenetére
Az a baj, hogy a tapadósabb sportgumik is gyorsabban kopnak.

-
tboldi
nagyúr
Nos, felnire kerültek a WagonR 4S²-i, autóra szerelés nem volt, csak átgumizás + centrír, 12000 Ft-ot fizettem.
Majd a hétvége folyamán felszerelem őket, közben meg akarom zsírozni a féknyergeket, illetve ellenőrizni a kerékcsapágyakat.
És a MiTón is meg kellene cserélni az elsőket a hátsókkal, nem mértem meg, de már szemmel látható a különbség bordamélységben. A nyomaték öli a gumit.

-
-
tboldi
nagyúr
Nálunk most ez a felállás.
• Alfa Romeo MiTo 1.4 turbóbenzin (FWD, 180 ló, 289 Nm) - Michelin CC2 215/45R17
• Lancia Ypsilon 1.3 turbódízel (FWD, 118 ló, 231 Nm) - Vredestein Quatrac 195/55R15
• Honda Jazz 1.4 szívóbenzin (FWD, 83 ló, 119 Nm) - Continental ASC2 185/55R15
• Suzuki WagonR+ 1.3 szívóbenzin (FWD, 93 ló, 118 Nm) - Hankook Kinergy 4S² 165/60R14A legutolsóval még nincs tapasztalat, egy hét múlva fog csak felkerülni az autóra. De a maradék 3 közül a Conti most a kedvenc, kíváncsi lennék, hogy a legerősebb járgányon hogyan viselkedne.

-
tboldi
nagyúr
Értelek, sőt a második link mögött rejlő tesztet nagyjából alá is tudom támasztani az eddigi tapasztalataim alapján - már ami az ASC2-t és a CC2-t illeti -, majdnem mindenben egy picit jobbnak bizonyul a Conti.
Azt sem vitatom, hogy bazi jól sikerült a Pirelli, de mit tegyek, ha a méretemben* nem elérhető?
*215/45R17, bár 205-ben létezik, amit szintén engedélyezett az Alfa Romeo, de inkább a 215-öst preferálom.
-
tboldi
nagyúr
Megérkeztek a 4S2-k a gumi.hu-ról, 120500 Ft volt szállítással együtt. Ja, és made in Korea.

Új hozzászólás Aktív témák
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Windows 11
- Milyen robotporszívót vegyek karácsonyra? (2025)
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Milyen házat vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nikon DSLR topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- Vállalom telefonok,tabletek javítását ,(szoftveres hibát is,frp lock-ot is)márkától fügetlenűl
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE B650M R7 8700F 16GB DDR5 512GB SSD RTX 4060Ti 8GB Zalman S2 TG ADATA 600W
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3421
- BESZÁMÍTÁS! MSI Bravo 15 C7VF Gamer notebook - R7 7735HS 24GB DDR5 2TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest












