-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Üdv!
A többség úgy is tudja már, hogy mit hajtok, de azért leírom.
2006-os Honda Jazz-hez szeretnék új felniket vásárolni a gyári 185/55R15-ös gumiméret megtartásával. A kinézett típus az OZ Superturismo GT lenne, 6.5x15-ös méretben létezik 37-es és 43-es ET-vel is. Szerintetek melyik lenne a jobb? A gyári 6x15-ös és ET53. -
tboldi
nagyúr
Akkor a 43-as, gondolom. Csak azt nem tudom, hogy a fél inch-csel szélesebb felnihez elég-e a 10 mm-rel kisebb ET, hogy ne érjen bele a futóműbe. Bár ezen az ábrán egy kicsit kijjebb van így is.
szerk.: Az a baj, hogy ezt a felnit Magyarországon sehol sem kapni, nem tudom csak úgy felpróbálni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #24365 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek!
Jelenleg sem gyári felnik vannak az autón (Momo Reds Dark Blade), ha jól emlékszem, 6x14-esek és 40 az ET-jük.
Ezeket beírva azt írja, hogy nem változik, szóval ha most sincs probléma, akkor a 43-as OZ-nek is el kell férnie.szerk.: Sztornó, rosszul írtam be. Ez a helyes.
Tekintve, hogy a fenti felni is elfér, szerintem nem nagyon lehet probléma. 3 mm kifelé még oké, 9 befelé meg szintén jó, mivel a gyári a jelenlegi Momóhoz képest 13-mal van beljebb.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Megmértem, a jelenlegi setupnál kb. 5 centi van a kerekek és a futómű között elöl és hátul is, a kerekek és a sárvédők között pedig elől 7, hátul pedig 10 mm van.
Tehát ha ehhez, vagyis a 6x14 ET40-hez képest 3 mm-rel lenne kijjebb a külső fele és 9-cel a belső fele, akkor jónak kell lennie a 6,5x15 ET43-nak. -
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #24371 üzenetére
3 centi mínusz van és a jelenlegi felnik is szélesebbek a gyárinál. És nem, még nem ért bele semmibe, pedig már volt megrakodva (3 személy + bazi nagy bevásárlás).
szerk. 1: Jellemzően egyedül használom amúgy.
szerk. 2: És a gumi oldalfalának legkiállóbb pontját néztem, egy kis laminált padló darabot, ami pont 7 mm vastag, még be tudok függőlegesen dugni.
szerk. 3: Te nem vízszintesen értetted? Mert úgy a gumi tetejétől a sárvédőívig van közel 5 centi.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #24372 üzenetére
Jelenleg így néz ki: [kép1], [kép2].
Ehhez képest lenne 3 mm-rel kijjebb és 9-cel beljebb.Közben írtam a facebookos Jazz csoportba is. Egy tag 7x16 ET40-es JR3-mal tolja, neki nem ér bele, pedig még további 3 mm-rel kijjebb van, mint az én kiválasztottam. Habár ő gyári magasságon van.
Qru: Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rbalint88 #24375 üzenetére
Nekem így is tetszik az előzetes látványterveim* alapján. A gyári felni olyan semmilyen, nagyobbat meg nem akarok, mert azt már nagyon peresnek találom ezekre az utakra.
*Próbáltam arányosan megcsinálni. Az eredeti 14-eseket körbejelöltem, majd 107,15%-ra (100/14*15) növeltem őket és rájuk illesztettem az OZ-ket.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Üdv újra!
Megkaptam a felniket, a napokban fel fogom próbálni őket. Kérdés: most is alufelni van fenn, nagy eséllyel jók lesznek azok a csavarok, amik vannak?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Speeedfire #24796 üzenetére
Nem gyári, Momo (Reds) Dark Blade.
-
tboldi
nagyúr
válasz Speeedfire #24798 üzenetére
Pont itt néztem tehermentesítőt, mert az is fog kelleni.
-
tboldi
nagyúr
válasz Speeedfire #24800 üzenetére
A német webshop, ahonnan a felniket rendeltem, útnak indított egy másik csomagot is pár nappal később. Lehet, hogy pont tehermentesítő lesz benne, mert meg kellett adnom rendelésnél az autó típusát. A nyomkövetés szerint már BP-n van az is, holnap-holnapután ideér Mosonmagyaróvárra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Speeedfire #24804 üzenetére
Persze.
Addig még a gumikat sem akarom megrendelni, amíg fel nem próbálom előre és hátra. Sőt, eddig csak egyetlen egy dobozt bontottam ki, hogy ne reklamáljanak annyira, ha vissza kellene küldenem Dajcslandba.(#24805) Motion_Blur:
Oké![ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #24807 üzenetére
Felni: OZ Superturismo GT - 4x100; 6,5x15; ET43; 68 mm-es középfurat
Gumi: Michelin CrossClimate+ - 185/55R15 XL 86HAzért ez még nem lesz stretch. A gumi a gyár által megadott mérete (ezen nem akartam változtatni), a felni pedig féllel szélesebb csak a gyárinál.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Közben úgy döntöttem, hogy megrendelem a gumikat, mert akkor még a héten biztosan ideér, és a szombati tanfolyamon a felni felpróbálása után össze is tudnám párosítani őket egyből. Szívesen mennék az új kerekekkel haza.
szerk.: Ha meg mégsem lenne jó "üresen" a felni valami miatt, akkor az érintetlen gumikat is visszaküldhetem 14 napon belül.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz -FreaK- #24826 üzenetére
A gumikat itthonról, a bhpgumi.hu-ról rendeltem. Velük már van jó tapasztalatom, friss DOT-os gumikat küldtek korábban, bízom benne, hogy most sem fogok csalódni.
Németeket nem néztem. A felniket sem feltétlenül akartam onnan rendelni, de mivel ez a konkrét típus itthon nincs...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #24828 üzenetére
👍
-
tboldi
nagyúr
Van bármi hátránya a mozgó gumiszerelőknek (azon kívül, hogy talán drágább)? Gondolok itt arra, hogy az imbolygó autóban esetleg nem lesz pontos a centrír, vagy valami ilyesmi.
Arra gondoltam, hogy lehet, hogy jobb lenne összepárosítani a felniket és a gumikat még a péntek folyamán, aztán szombaton felszerelném őket az autóra saját kezűleg a tanfolyamon. Most lesz az utolsó gyakorlatunk, úgyhogy ha igénybe akarom venni a csápost, akkor most kell.
Csak legyen olyan gumis, aki tud vállalni rövid időn belül. Gép lenne a tanműhelyben, de sajnos a tartozékok (szelepek, súlyok) hiányoznak, csak egy-két kiszuperált lemezfelni és gumi van, amin lehet gyakorolni.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Egyelőre csak a városban tettem egy kört (meg ellenőriztem a nyomást a kedvenc kutamnál), de azt mondanám, hogy nem lett rosszabb egyáltalán. Holnap megyek vele nagyobb karikát is (M1, Győr), azután többet fogok tudni mondani szerintem.
Akkor holnap megkérem az oktatót, ha lesz rá időnk.
-
tboldi
nagyúr
Facebookos Honda Jazz csoport: [link]
-
tboldi
nagyúr
válasz rbalint88 #24937 üzenetére
Esztétikailag jobb lenne a 16-os, ez kétségtelen, de azért használni is akarom az autót.
Egyik facebookos tagnak 16-os JR3-ai vannak, ezek az ő képei: [link1], [link2](#24938) Kornel: Vagy legalább egy ilyen matrica.
(#24939) Speeedfire:
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rbalint88 #24973 üzenetére
Ááááh... Örülök, hogy át tudok menni vele a Moszkvicsra tervezett beton fekvőrendőrön.
Ez a három centi mínusz még nem is feltűnő, a rendőröknek sem szúr szemet és műszakin is átment jatt nélkül tavaly januárban.
--------------------------------------
Más: Paradox módon komfortosabbnak érzem a rugózást az új kerekekkel, pedig nagyobb a felni és a gumi is XL-es. -
tboldi
nagyúr
válasz Speeedfire #25008 üzenetére
Én tavaly apum 13 (!) éves Yokohama télijeit hirdettem meg. Elvitték...
Na jó, csak az acélfelni kellett a vevőnek, a gumik mentek a kukába.
-
tboldi
nagyúr
Szerintetek mennyiért érdemes meghirdetnem a téli-nyári szettet és a felniket?
Képek egyelőre még nincsenek.Felnik: Momo Reds Dark Blade 14x6J 4x100 ET40, abszolút sérülésmentesek, viszont az eredeti kupakokból 1 elveszett (kiesett útközben, ezért az eBay-ről rendeltem univerzálisakat, vagyis összesen 7 kupak van)
Nyári gumik: Hankook K425 175/65R14, 0315-ös DOT, kb. 15-20k km-t futottak, félrekopás/sérülés nincs
Téli gumik: Hankook W452 175/65R14, 3115-ös DOT, a többi ugyanaz, mint a nyárinál[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Nem szeretnék semmilyen vitát elindítani, motorosként csak annyit fűznék hozzá, hogy a balesetek 2/3-ában nem a motoros a hibás. Ha meg az összes balesetet nézzük egyszerre, akkor még a gyalogosok is többet okoznak, mint a nagymotorral közlekedők.
Sajnos ez van, nekem is egy autós miatt lett GTK a motorom és lett nyílt combcsonttörésem, nem a saját hülyeségem miatt...[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz MPowerPH #25069 üzenetére
Persze, vannak barmok, de az csak a maradék 1/3 (illetve kevesebb, mert van néha műszaki hiba is, meg egyéb külső tényezők, pl. olajfolt az úton).
Hogy a saját példámmal éljek: országúton egy kanyarban áttért a szembejövő autós az én sávomba, mert 90 helyett 130-140-nel ment és nem tudta tartani az ívet, én meg teljesen szabályosan közlekedtem. Sajnos nem volt időm bármit is reagálni rá, rosszkor voltam rossz helyen.
Mondjuk én amúgy sem közlekedek őrült módon.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz svedmalac #25077 üzenetére
Semmivel nem rosszabb, mint egy autóban. Sőt, mivel csak egy nyomon halad, könnyebb is kikerülni a legtöbb úthibát. Nyilván motorfüggő is, egy túragép kényelmesebb, míg egy hasalós sportmotor keményebb futóművel rendelkezik. Ebből a szempontból a legjobb, amivel mentem, az a BMW R1200GS Adventure volt. A Telelevernek és a Dynamic ESA-nek (= elektronikusan állítható adaptív futómű) köszönhetően úgy ringatózik, mint egy óceánjáró a vízen.
Nagyobb sebességnél előfordulhat, hogy egy úthibán beszitál a kormány, és csúnya esés lehet belőle, de erre is van megoldás: a kormánylengés-csillapító. Ez megakadályozza az ide-oda csapkodást.Amúgy a kamera képe kicsit becsapós. Ez egy Sony AS20, ami hosszúkás alakú, nem olyan kis téglatest, mint egy GoPro, vagyis a súlypontja elöl van, ezáltal jobban "beremeg". Ugyan van benne képstabilizátor, de azt használva szűkül a látószög, ezért nem kapcsoltam be.
szerk.: Ja, és motoron lazán kell ülni és hagyni, hogy a test kimozogja az ütéseket, nem pedig görcsösen szorítani a kormányt és térddel a tankot.
[ Szerkesztve ]