-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
A Nexen középkategóriás. Már maga a 4 évszakosság is kompromisszumokat követel; ezért sugallom, hogy feljebb lenne érdemes körülnézni.
Nulla tapasztalatom van a 4 évszakosokkal; viszont ez egy népszerű méret (185/65R15), így a prémium kategória felára sem eget verő. Good Year, Michelin, Continental, esetleg Nokian, Vredestein - a 4 évszakosban utazó fórumtársak ajánlását várd meg ezek közül. A Vredestein 4 évszakost sem ismerem, de csak picit drágább a Nexennél.
-
veterán
Szia!
Az a KBA szám a német közlekedési hatóság jóváhagyása (a gugli első találatai* 15-ös felniket dobnak ki rá, de ne ebből induljunk ki); nem a felni méretét írja le ez a szám.
Ha most 195/60R15 vagy 185/65R15 vagy "bármi/bármiR15" méretű gumi van rajta, akkor OK lesz.*Ezeket dobja az első találatok közt: [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #28110 üzenetére
"az első kerekeimről nem tennék fel képet, legfeljebb csak a hátsókról"
Ebben meg tudlak erősíteni, mikor ~1,5 hónapja láttam az autódat, egész konkrétan a szétnyílt mintaárkokat a gumin; konstatáltam, hogy erősebb autóra nem optimális (nem való) a CrossClimate.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz SPeti1984 #28173 üzenetére
Zsigerből én is 175/70r14-et, vagy 185/70r14-et gondoltam gyári méretnek 14"-ban - elég sok Astra G-t láttam már az életben, de mindegyiken 15" vagy 16" vagy 17" volt gyárilag, 14" egyiken se; Mo-ra újonnan nem hozták 14-gyel.
A whell-size.com szerint: 165/70R14.
@Süvi, vagy valaki akinek Astra G-je van: nézzétek már meg a gyári kezelési utasításban, 14"-ra mit ír.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Elírás az, csak nem Te írtad el. (helyesen: 185/65R15)
Ha ezeket írja 14"-re:
175/70 R14 84 T
185/65 R14 86 H
185/70 R14 88 T,
akkor azt vedd közülük, amelyik azonos típusból a legjobb árban elérhető.A végén a T vagy H jelen esetben mindegy; a T 190 kmh-ig, a H pedig 210 kmh-ig jó. A T / H előtti kétjegyű számmal sem kell foglalkoznod, az a súlyindex, de az Astra G nem túlsúlyos, így az is mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Derítsd ki, hogy biztosan 63,4 mm a gyári középfurat.
Ezt követően tudsz magad is rendelni központosító gyűrűt "hub centric ring", "hub center ring", Kínából 1 bő hónap, vagy innen se sokkal drágább. Sőt egészen biztos vagyok benne, hogy ahonnan a felnit rendeled, ők is adnak hozzá, akár ingyen.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
97-es , egész konkrétan egy 1997.11. havi Corsa B 1.4 16v gyári elsőszerelésű abroncsa; 2004-ben adta el öcsém az autót, vélhetően frissebb gumikkal, így kb. 15-16 évet pihent szagszerűen lezacskózva, egyesével fektetve a padláson.
Jelképes áron adtam.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz Motion_Blur #28393 üzenetére
Ha az osztókör passzol, akkor hajrá!
-
veterán
válasz 1stVikman #28398 üzenetére
A gazdaságos megoldás szvsz: előre tedd fel a Michelint, hátra a Pirellit; ez így egy szezont biztosan kibír. Jövőre add el a maradékot aprópénzért (~15), és vegyél egy komplett szett prémiumot 90-100-ért, pl. a Goodyear 23/db.
Most a 2 db Michelinért kb. 20-25 ezret kapnál, a 2 Pirelliért 6-8-10 ezret, legyen szumma 30 ezer.
-
veterán
válasz Motion_Blur #28631 üzenetére
A 7800 reális ár lehet Szfváron; tavaly 9000-et fizettem ugyanezért Bp-en, annyi különbséggel, hogy 16-os alura ment (Lurdy gumis).
-
veterán
válasz focvis #28664 üzenetére
Megnéztem a jegyzetemet; idén márciusban szintén 9000-et fizettem (8500+500 jatt): 17-es alu, kerék le, gumi le, gumi fel, centrir, kerék fel az autóra. (Bp. VIII. ker. gettó környék, normálisan felszerelt műhely)
@Másik topik: töröltem, hogy ne sérüljön a kolléga idegrendszere. De tartom, hogy sok.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz speedernet #28731 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Speeedfire #28760 üzenetére
Őszinte válaszom következik.
Használd el róla a gumit 2-3 mm-ig, és add el akkor, úgy kevésbé fog fájni. 100-120 K.
Most sajnos nem nagyon kapsz érte többet 150-160-nál; gyorsba 120-130 K. :/Csak a felni 80-100 K. Régi típusú az osztókör, hatalmas a kínálat, fogy a kereslet rá.
Csak a gumik 60 K.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz SeatZola #28770 üzenetére
10-12 évvel ezelőttről van tapasztalatom TS830-cal (nem 830P, sima 830); összességében jó volt. Az nem tetszett benne, hogy autópályás nagy sebességről fékezve olyan érzés volt mintha "megbicsaklott" volna az autó a mintázat lamelláin - úgy éreztem olyankor külön életet él az autó és gumi mintázata.
#28771
Ha kb. azonos a kedvezmény mindegyikre, nálam ez lenne a sorrend: Michelin, Dunlop, Kléber az ára miatt, GY (régebbi minta), Conti (régebbi minta).
De Neked jobban számít a havas teljesítmény, ezért passz, hogy melyik Neked a legjobb.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #28791 üzenetére
Az a neve, hogy "Tekute Rzetezi" vagy vmi ilyesmi, még a 80-as években vett apám CS-ben. Asszem' fenyőgyanta van a spray-ben; én "használtam el"* a BMX-en télen iskolába menet.
*használtam el = hülyéskedtem el.
Szerk. A cucc neve (majdnem) helyesen: Tekuté Retézy. [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Speeedfire #28824 üzenetére
Ennek az elődje van nekem analóg változatban (kb. 25 € volt az amazonról), szóval ez egész jó ár.
4-5 éve vettem, nem gagyi, működik; bicikli-pumpálás közben 2-3 alkalommal lelőtte a tömlőről a csatlakozót; autó-pumpálás közben nem volt ilyen gond.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Speeedfire #28827 üzenetére
Igen hasonló értéket mutat az analóg "Michelin" pumpa és a digitális "Dunlop" (feliratú?) nyomásmérő; ebből arra következtetek, hogy a pontossága megfelel a hétköznapi elvárásoknak.
-
veterán
válasz vzsryl #28971 üzenetére
Helló,
Központosító gyűrűre gondol a sógorod, pl. itt tudsz rendelni [link], vagy AliExpress, eBay (hub center ring, hub centering ring, .... spacer, stb.).
Tudni kell hozzá mindkét autó kerekének középfuratát (japánt passzolom).Szerk: A kerekek ET-számát sem árt tudni, a szélesség is fontos (a 205 ill. 185 valami olyasmi akar lenni, de ezt hüvelykben [inch / "] szokás megadni). Szintén passz.
Szerk 2: Ahogy Doki írja, inkább vegyél Nissanra való felnit, pl. használtat a Jófogáson.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz FireFox1996 #29046 üzenetére
Szvsz a 225 se volt különösebben problémás, de ha cseréled, inkább a gyári 215-öt válaszd. (Brutál árkülönbség esetén megfontolandó ismét a 225.)
-
veterán
válasz blakey #29093 üzenetére
+1. Gyorsan le fog pottyanni; ne csomagold ki.
(#29090) Drughi: Nerm emlékszem, hogy szóba került-e már itt, valamiért nekem gyanús, hogy nem gyári a felni az autódon. Akkoriban én is ránéztem a wheel-size.com-ra, és arra határozottan emlékszem, hogy a gyári gumiméret 165/valami R15.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs