-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz ANDROID??? #15771 üzenetére
1. Mert romlik az úttartása, miért is? Mert:
- keskenyebb a felni,
- az ET is nagyobb, az egész kerék beljebb lesz.2. Bénábban is néz ki, ha ez számít.
@modflow: ha már a gumit úgy is összecseszted szilikonnal, a felninek már nem fog fájni... max csúszni fog a kezedben. Nedves pincébe se tenném, igaz az alufelni nem fog rozsdásodni, a gumi meg már szilikonban van, ami sztem rossz* megoldás.
Hűvös, száraz, sötét helyen célszerű tárolni a gumikat.*cenzúráztam magam
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ANDROID??? #15775 üzenetére
focvisÉrdemi hozzászólást szerettem volna (úgy látszik) megint reménytelenül
Mindent leírtam amit tudni kell.
Más szavakkal még egyszer:
1. Keskenyebb felni = hasasabb gumi = még jobban kenődik kanyarban.
2. Keskenyebb nyomtáv = szarabb kanyartulajdonság.
3. A gyárinál is bénább kinézet a bent ülő kerekek miatt. -
veterán
válasz ANDROID??? #15779 üzenetére
"Bentebb" kerül egy keskenyebb felni, igen.
Rontani fogja a futómű geometriát, igen.Nem teszi tönkre a futóművet, de rosszabb menettuljadonsága lesz az autónak, hamarabb sodródik határhelyzetben. Vészfékezéskor kevésbé lesz stabil és hamarabb blokkolhat a kerék.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ANDROID??? #15781 üzenetére
4 egyforma
Ha nagyon muszáj... akkor inkább előre a keskenyebb... én nem tenném fel.
-
-
veterán
Pár hete téma volt, hogy hol lehet glicerint kapni.
Ma voltam a gyógyszertárban (Bp. 12. ker., a Makk VII-es mellett) más célból, és rákérdeztem, hogy ha neadj' szeretnék venni egy kis glicerint, akkor itt kapnék-e? Visszakérdezett a gyógyszerész (férfi), hogy gumiápoláshoz kell-e, mondtam igen, ő meg hogy persze, adna pár decit. Szóval erről ennyit.Folyékony hólánc. Még Csehszlovákiában vett apám ilyent, emlékszem a nevére: Tekute Retezi, vagy vmi hasonló. Általános iskolás voltam, ráfújtam téli, jeges úton a biciklim hátsó gumijára, hogy jobban tapadt-e? Nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz choco01 #16017 üzenetére
Ártani nem árt a glicerin az új abroncsnak, sőt. Csak nehezen szívja be.
Megromlani nem fog.Amúgy az a tippem, hogy az UV-sugárzás többet árt a guminak, mint a sós latyak.
Aki glicerinezni akar:
- várja meg míg mosás után megszárad az abroncs,
- higítson fel 2 rész langyos vízzel kb. fél deci glicerint,
- egy darab szivaccsal hordja fel és hagyja beszívódni.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #16021 üzenetére
A gyári 14" az 175/65r14 volt, téliben azt, nyáriban 195/50r15-öt használtam. 15-ből a gyári méret 195/55 vagy 205/50 (GSi 16V).
-
veterán
válasz BigBlackDog #16028 üzenetére
A 15" ellen 2 dolog szól:
1. Sérülékenyebb, kényelmetlenebb - ha melós autóról beszélünk, akkor az esztétika másodlagos szvsz.
2. A GSi megérezte mikor a 14" téli lemez volt alatta, azzal jobban harapott. A 15" az eredeti, gyári alu volt.Volt 1.6 16v Astra F kombim is, az egyikkel se ment :/ ugyanezeket a méreteket használtam annál is. (20 év távlatából igyexem visszaemlékezni...)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz maxika2004 #16140 üzenetére
Michelin Alpin 4 (vagy Alpin 5) - ebben a méretben asszem' az Alpin 4 van.
Good Year UltraGrip 9
Continental TS860Ez a 3 a "csúcs" téli gumi. Szerencsés vagy, mert ez a méret az egyik legnagyobb volumenben értékesített, így az egyik legolcsóbb, tehát nincs horror felára a prémium gumiknak.
Fentiek közül a Michelin a legtartósabb, de ha keveset használod az autót, akkor ez kevésbe szempont.
-
veterán
válasz motoflug #16275 üzenetére
Nem láma kérdés.
Csak a logika mentén elindulva: a 6x15 ET43 és 6,5x15 ET35 azt súgja nekem, hogy befelé korlátozottabb a hely, mint kifelé. Mert szélesebb felni (6,5) esetén csökken az ET - tehát az egész hóbelevanc kifelé terjeszkedik. A 0,5 coll az 12,7 mm, annak a fele 6,35 mm - ennyivel lesz szélesebb a felni mindkét irányba, de az ET 8 mm-rel kijjebb tolja a kereket, így befelé még nő is a hely 1,65 mm-t, kifelé meg jön a kerék 6,35+8 = 14,35 mm-t. Eddig csak a 15-ös kerekekről beszéltünk.
A 6,5x15 ET35-höz képest a 8x17 ET35 az 1,5 collal (38,1 mm) szélesebb, így a változatlan ET miatt befelé és kifelé is - tehát mindkét irányban egyformán - terjeszkedik 19,05 mm-t. Az nem kevés - oldalanként majdnem 2 centi és befelé a fentiek okán elég necces. Kifelé sem egyértelmű, az alap 6 collhoz képest 14,35+19,05= 33,4 mm-rel kijjebb lesz.
A gumiméreteket biztos, hogy jól írtad, mert a két középső egyforma? A 205/40r17 az optimálisnál kisebb lesz átmérőre.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
Ma volt alkalmam letakarítani a nyári kerekeket, amikor átnéztem őket találtam egy csavart az egyik gumiban:
Kiszedtem fogóval, egy 13-14 mm hosszú csavar fúródott kb. merőlegesen az abroncs futófelületének szélébe. (A fotón egy 50 forintos érme az arányok miatt.)
Két hete szedtem le az nyárikat, azóta nem eresztett, 2,5 bar volt a nyomás most a gumiban, ahogy a többiben is 2,5-2,55 bar. Most felfújtam 2,7-re, majd ellenőrzöm pár nap múlva.
Szerintetek ha nem fog ereszteni, akkor is elvigyem gumishoz megmutatni? Elvileg a belső butil-réteg tartja a nyomást, ha az nem sérül, akkor no problem...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz F_Zolee #16589 üzenetére
Kb. én is ezen töprengek, hogy feleslegesen nem furatom ki, hogy gumikukacot tegyenek bele. De elég peres gumi (225/40r18) és egy aránylag erős autón van, amit néhanapján megfuttatok nagyobb tempóval. Nem lenne jó, ha eldurranna (200+ nál német autópályán).
Milyen vastag lehet ez a butil-réteg? A csavar nem hegyes, de tompának se mondanám, kb a belső feléig fekete gumis ragacs van rajta.
@Kornél: Miért nem invitálod meg evo87 fórumtársat az autós topikba? Biztos másokat is érdekelnek ott az általános autós témák.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszönöm szépen!
Az olvasottak alapján a Michelin, Dunlop, Goodyear (+Toyo, Uniroyal, BFGoodrich) szerint javítható. Ilyeneket kell venni.
Ez mondjuk pont Bridgestone, szerintük javítás után max. 137 km/h.
Vasárnap felfújtam 2,7 bárra, tegnap este már 2,8 volt. Felmelegedett a garázsban, előtte az udvaron mostam le a hidegben. Vélhetően nem kell javítani, ill. az autóban van guminyomás-ellenőrző.
-
veterán
válasz molnarpeter #16651 üzenetére
Most nem a 2-3 ezer Ft-on szeretnék spúrkodni, amibe a kukacozás kerülhet. Inkább nem akarom roncsolni a gumit, ami a kukacozással jár - kifúrják, akár le is szerelik. Szép fekete ragasztott súlyok vannak rajta és ugye nem ajánlott javítani egy Y-os gumit. Szóval ha nem muszáj, akkor inkább ne nyúljanak hozzá.
@Qru: ezért tervezem elvinni egy gumishoz, de csak akkor piszkálják, ha muszáj. Nem a 140-től tartok
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Kb. 18 K van benne, még 1-1,5x ennyit tud, szóval olyan 1,5-2 szezon hátra van. Jut eszembe, csekkolom a pontos profilmélységet a napokban.
@molnárpéter: jó régen (még állat korszakomban) nekem javítottak gombával V-s gumit, utána is parkettán jártam vele rendszeresen; csak ahogy öregszik az ember, egyre óvatosabbá válik.
Egy szó, mint száz megmutatom egy jobb gumisnak, aztán csak mond rá valamit. Sztem elviszem valamelyik hétvégén Zegre, ott ismerek egy megbízható iparost.
-
veterán
válasz tomcsi23 #16666 üzenetére
Ma reggel - még kómában - ismét ránéztem, 2,6-ot mértem, de bénáztam, úgy h. lehet, hogy emiatt szökött el egy kis levegő.
Meséltem egy kollégámnak, neki hasonló csavart húzott ki a gumis - szó nélkül - a nyári gumijából a múlt héten.
A lényeg, hogy megmutatom egy értelmes gumisnak.
-
veterán
válasz !Overdose! #16670 üzenetére
Egész biztosan nincs.
-
-
veterán
válasz focvis #16669 üzenetére
Elvittem ma megmutatni a nyári kerekemet egy zalaegerszegi gumisnak; neki hiszek, már 30 éve is gumis volt.
(egy 13-14 mm-es önmetsző csavart szedtem ki /40-es, UHP abroncsból)Először egy fiatalabb srác nézett rá, azt mondta, ha nem ereszt, akkor jó lesz.... de aztán jött a főnök.
Nézegette: nem ereszt, nincs látható szálszakadás, de szar helyen ment be a csavar, közel a futófelûlet széléhez, nem lehet kifúrni, hogy gombát vagy kukacot tegyenek bele. Ha elérte a fémvázat, az elkezd így korrodálni, de feltehetően a TPMS időben jelezni fog; azonban kétkilónál még érhet meglepetés :/
Azt mondta, a legbiztosabb, ha a hét elején szétszerelik és megnézik belülről, hogy mi a helyzet (pukli, stb,), így ott hagytam.
Van külön kerékszerelő gépe a peres gumikhoz, nem karcol, stb. Van fekete ragasztott súlya is.
-
veterán
Szétszedik a napokban és megszakértik; beszámolok az eredményről.
Azért elkezdtem már nézegetni, hogy mit vegyek helyette; kb. 5,5 mm minta van rajta:
A opció: 2 db új gumi. A honlapjuk alapján vagy Hankook Ventus S1 evo2 vagy Conti Sportcontact 5.
B opció: veszek 1 db Bridgestone-t, amivel szerelték.
C opció: 4 új - nem valószínű...Bármelyik opciót is választom, vélhetően náluk veszem.
Most döglött be otthon a kazán is; a C opciót nem erőltetem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszönöm! (az aggodalmat is)
Csak az igazán bátraknak javaslom, hogy kiguglizzák egy kazáncsere bekerülési költségét 2016.07.01. után. Pszichésen is megterhelő!spoiler: akár 1 méter, de min. 0,8.
Szerdán kell érdeklődnöm a gumi állapota felől.
A C opció is él; főleg, hogy tavaszigelfelejtemlelkileg feldolgozom a kazános sztorit; és talán el tudom adni féláron az 5-5,5 mm-es szettet (1 foschsal, ha az valóban fosch - kisebb autóra még jó lehet).Ha valaki használt már Hankook Ventus S1 evo2-t, ne tartsa magában! Mondjuk, ha 4 db abroncsot veszek, akkor más forrás is játszik.
Szerk.,B opcióhoz: az első tengelyen 6689 km-t futott, a hátsón pedig 11 516 km-t.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #16833 üzenetére
Bocs az OFF-ért!
A régi kazán kb. 13 éves Beretta, ezzel vettem a lakást. 5-6 éve már cserélték a hőcserélőt + szigeteléseket, mindem 2. évben tartogat vmi meglepetést. Most ősszel megint elkezdett csöpögni; először csere a túlnyomás szelep (10k), másodjára csere a feltöltő szelep (16k), csütörtökön este 21:15-kor bemondja a szerelő, hogy hőcserélő csere ismét (88k - gondolkodási időt kértem).
Na itt elszakadt a cérna... zsír új Beretta (137 k) + szerelés, mindösszesen 160-ban megáll, schwarzban lehet csak, mert júliustól csak kondenzációst lehet beszereltetni (0,8-1 milla, mert kéményt is cserélni kell). Napokig törtem a fejem, hogy berakatom feketén 160-ért. De ma végiggondoltam, hogy inkább nem kockáztatok (legalitás, biztonság).Viszont aktuális lenne a fürdőszoba felújítása is, a régi csempére nem akarom felszerelni az új, aranyárban mért kazánt. Így ma este előtúrtam a pincében az évekkel ezelőtt leszerelt, lyukas hőcserélőt - megpróbálom megjavíttatni és felszereltetem ezt a fürdő felújításig (2017. tavasz / nyár).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz kisza25 #16859 üzenetére
Azt az infót kapom mindenhol, hogy csak kondenzációs kazánra adnak engedélyt, hiába nem új a ház.
Ma beszéltem egy újabb vállakozóval: Kondenzációs kazán 220, kémény is annyi kb.; kérdem, hogy akkor mennyi lenne a vége, mondja úgy 8-900 k. (a többi a tervezés, szerelés, engedélyek, kurvanyja...)Lassan már feldolgozom lelkileg, hogy ez nem lesz olcsó. Nézegetek alternatívákat, nesa javaslata figyelemre méltó (hőszivattyús hűtő-fűtő klíma); esetleg infrafűtés. Ezek se lesznek olcsóbbak a nap végén, viszont így függetleníteném magam a gáztól. A régi lyukas hőcserélőt ma megforrasztották (13,5 k), remélem nem fog ereszteni és lesz időm kigondolni a legtutibb megoldást.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen