-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz SPeti1984 #35322 üzenetére
A 4 db felni 20-25-öt, a gumik tényleg öregek. Reálisan 40, de 50-nel próbálkoznék elsőre.
Ha nem viszik el október végéig, akkor új hirdetés 40-nel.2018-as 225/40R18 téli szettet árulok szombat óta (30-ert, 2 szinte új, 2 kopott). Nulla érdeklődés. Mondjuk vénasszonyok nyara van. Ha nem viszik el a hónap végéig, leviszem 20-ra az árát -
egy
új hirdetés keretében.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz arti1121 #35345 üzenetére
Nem öregednek a Michelinek hamarabb, viszont jellemzően több kilométert bírnak a versenytársaiknál.
Az utóbbi időben tapasztaljuk, hogy általánosságban a mai gumik hamarabb öregednek, keményednek.
Múlt télre, a 4. szezonban nekem pont a Dunlop Wintersport 4D vesztette el a régi rugalmasságát. -
veterán
válasz BigBlackDog #35648 üzenetére
Ha az a kérdés, hogy mankókerék VAGY 16" normál kerék, akkor az utóbbi. Kérdés, hogy elfér-e a mankókerék helyén? Gondolok itt a szélességére.
-
veterán
válasz kisza25 #35678 üzenetére
Ahol én hirdetem a gumikat:
- jófogás
- autoalkatresz.hu/gumi-felni (itt magasabb az érdeklődők általános értelmi színvonala; cserébe kevesebben látogatják)Ahol még érdemes lehet:
- racing-bazár
- FB (nem próbáltam még, elmondások szerint itt a leggázabb az átlagos IQ)Ha csak 15-öt kínál érte valaki, akkor is add oda az elsőnek aki eljön.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz sutszi #35681 üzenetére
Az esti vevőjelöltem az autoalkatresz.hu-ról jön. Volt onnét egy másik telefonos érdeklődő is, őt lebeszéltem, nem passzol az autójára a méret.
A jófogásról most senki sem jelentkezett.
Az értékéhez képest pedig bagóért adom, 1 éves gumik; viszont 18", ami szűkíti a keresletet.
-
veterán
válasz molnarpeter #35693 üzenetére
Új Swift (2017-es modell) lesz az.
A 18"-as télik eladva; Golf GTI-n voltak, egy versenyzöld Octavia RS-re mennek; a továbbiakban is kapni fogják az ívet.
-
veterán
válasz csajap #35802 üzenetére
Jól értelmezed. Az 1. felni biztosan elfér, de kicsit negatív irányba befolyásolja az autó úttartását, mert beljebb lesz.
A 2.-at fel kell tenni előre, gumival együtt; ha kanyarban fékezve sem ér bele semmibe, akkor jó. Alternatíva, hogy megnézed, mekkora a legszélesebb gyári felni, és mekkora annak az ET-je, majd kiszámolod, hogy az meddig ér befelé. -
veterán
válasz rbalint88 #35862 üzenetére
Nokiant csak a Marsotól vagy viszonteladójától szabad venni szigorúan, és a számlát megőrizni! A garanciális ügyintézésük szuper.
De tényleg az. Használt autót vettem, nem volt meg a gumik számlája, mégis sikerült a garis ügyintézés.
Esetemben kizárólag az abroncsok bizonyultak ipari hulladéknak. :/ -
veterán
válasz Gaben92 #36179 üzenetére
Megvan, hol olvastam a szögesgumik bejáratásáról [kép] ; Volvo kezelési útmutatóban.
BTW a Volvomba körben 2,8 bar kell alapból; full terhelésen, 160 felett pedig 3,2 bar körben. Szeretem én is túlfújni a gumikat, főleg a téliket, de ezt hová fújjam még?! 2,85 megy bele, aztán szeva'.
-
veterán
Ugye ez csak hátsókerekes is tud lenni 125 km/h-ig; ha benyomom az AWD gombot, akkor egyből indul a dízel, ami meg elől hajt. Ilyenkor a kerék kiporgésétől függetlenül gyorsításnál és kanyarban hajt elől-hátul. Egyenletes tempónál meg csak az eleje dolgozik AWD-ben.
A bemásolt részlet azonban általános V60 leírás, azt mondja, idézem:
"Hóláncok csak az első kerekeken használhatók (ez az összkerékhajtású autókra is vonatkozik)." A többi AWD változatban van kardántengely.De nincs az a helyzet, hogy én valaha is hóláncot tegyek bármilyen autóra. Nem tudom a felszerelés mikéntjét, nem cseszem össze vele a felnit, nem megyek olyan helyre ahol szükség van rá.
Télen beteszem azért a csomagtartóba, hogy örüljön neki az (osztrák) zsernyák, méretben sem passzol az autóra.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MasterMark #36196 üzenetére
Tegyük hozzá, qrvára nagy általános szükség van az összkerékhajtásra Magyarországon. Nekem évente ~2 alkalommal 200 méteren van rá igényem, meredek utcában lakom, és ha leesik a hó, csak másnapra takarítják le. De eddig is megoldottam.
Sőt tavaly inkább BKV-val mentem dolgozni pár napot, hogy ne baszcsizzam össze a sóval a vasat. -
veterán
válasz MasterMark #36198 üzenetére
Biztos jó. Hány százalék a hajtási veszteség?
Gülüszemű WRX érdekel LPG-vel, kék színben. De tényleg.
-
veterán
válasz TheMarci #36249 üzenetére
Leginkább 860.
A 860S az defekttűrő. Nem kell neked.
A 850P az előd 850 sportosabb verziója. Ez is jó lehet.
A 830P még korábbi előd sportos változata. Ne vedd.XL: Nem árt. Attól függően kell, hogy mi a gyári súlyindex / terhelési index az autón. (Kezelési útmutató.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Zola007 #36385 üzenetére
8 kg / felni nem tragikus súly, egy gagyibb alufelni ennél nehezebb.
Amit én tennék, ha nem tudnám / akarnám kicserélni 4 egyformára:
- azonos súlyú felniket azonos tengelyre szerelném;
- feltételezve, hogy elsőkerékhajtású az autó, a könnyebbeket tenném előre.
(A koncepció 2. fele borulni fog, mikor megcseréled a gumikat a tengelyek között.) -
veterán
Az autós topikban erősen megköpködtem a Nexen 4S-t hétfőn október végén szereltem fel őket. (Nyárra van normális nyári gumin [Primacy4]; azonban az autót a Nexeneken kaptam, kb. 8-10 ezer km volt bennük.)
Rossz:
- A hétfői visszafagyott latyakon elinduláskor folyton megindult az autó hátulja, az ESP fogta csak.
- 3x vittem kiegyensúlyoztatni a kerekeket, 2 helyre; a Lurdyban valamit javult a helyzet, az öreg szaki szerint a gumi üt (nem szálszakadt, csak ilyen minőség).
- Nyári forróságban maszatol (1950 kg önsúly).
- Zajos (Primacy 4 után hallhatóan).Jó / elfogadható:
- Novemberber rendben volt.
- Már kedden is OK volt.
- AWD-val hétfőn felment a meredek és letaposott havas utcán; próbáltam RWD-ben, úgy is elindult, de a biztonság érdekében inkább az AWD-t választottam.Szubjektív szumma: Téli gumi helyett elfogadható ha nem jeges / kemény latyakos az út. Szvsz gyorsan kopik (225/45R17 V). Olcsó. Könnyebb autón talán jobb.
-
veterán
Nekem 1 hengeres, analóg Michelin van, kb. 5-6 éve vettem, a zárt állásban a pumpát rögzítő pöckök leváltak a szárukról, ettől még funkcionálnak, más baja nincs; tartósnak tűnik.*
Ugyanakkor elég sokat kell vele pumpálni mire felfújsz egy abroncsot.*Egy régi orosz (szgyelano v CCCP) azért vélhetően tartósabb.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tom1939 #36995 üzenetére
Július elején használtam 2 napot, majd ment fel inkább a nyári. Aztán október végén tettem fel újra a Nexen 4S-t; szárazon és esőben nem volt gondom vele.
A letaposott havas emelkedőn sem paráztam hazafelé. Reggel óvatosan ereszkedtem lefelé, az is rendben volt; előtte felkészültem a legrosszabbra.
A Bocskai úton, ami sík terep, éreztem minden elinduláskor, hogy elindul a fara az úttest harántdőlése irányába, hiába adagoltam finoman a gázt (hátsókerekes üzemben). Amint bekapcsoltam az összkerékhajtást, úgy már nem dobta a hátulját.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tom1939 #37000 üzenetére
Igen, Volvo V60 PHEV, 1950 kg önsúly.
Természetesen minden aktív biztonsági ketyerét bekapcsolva hagytam. Kimondottan óvatosan kezeltem a gázpedált, egyszerűen dobta a seggét, az kitörésgátló fogta, de így sem volt jó érzés a sűrű forgalomban.
Normál hátsókerekes autóra - úgy vélem - kötelező az igazi téli gumi. -
veterán
Lehet, ők még nem próbáltak valóban jó gumit. Gazdaságos megoldásnak elmegy - csak jég és kánikula ne legyen.
(Én az autóval kaptam egy szett normális nyári Michelin mellett; ha bántóan rossz lenne, már eladtam volna; mivel nem az, így inkább elhasználom télire.)Szerk: Sőt! Ha nincs hó vagy jég; akkor akár jobb is egy hagyományos téli guminál. A mostanában jellemző időjárásban - száraz hideg; vagy enyhe esős - semmi gondom vele.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Félve írom le , hogy én rendes, hagyományos nyári. ill. téli gumihoz hasonlítom.
A valóban dögnehéz autón, a hagyományos nyári gumi hibátlanul teljesít - azt is írtam egyszer, hogy általánosságban ilyen jó abroncsom még nem volt, mint az autóhoz kapott nyári Michelin Primacy 4 (2018-as DOT, ahogy a Nexen is [utóbbi 4518 asszem']).
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Politika
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Gaming notebook topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest