-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz kleinguru #38697 üzenetére
Szép állapotú a Conti szett, ránézésre jó 6 mm-esek - nincs is pofám nagyon gyilkolni őket (kölcsönbe kaptam), jó a kopásképük, 2017-es sütés.Amúgy a racsing összehasonlítás nem lenne fair: 215/50 VS. 235/45.
Simán vállalható, jöhetne, de a Primacy 4 jobb (számomra).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gaben92 #38762 üzenetére
A vastagon szedett méretek a gyáriak (elvileg, ill. nem vagyok otthon Lexusban).
mi abban a logika, hogy a 7J széles felninek nagyobb az ET-je mint az 5,5J-nek ÉS a 7,5J-nek
Minél kisebb az ET, annál kijjebb jön egy adott szélességű felni. Ezért szélesebb felnihez nagyobb ET társul, így nem lóg ki a kerék a kasztni alól - főleg befelé terjeszkedik. Ez utóbbinak is van határa.Tehermentesítő mérete kb. tök mindegy.
Amennyiben marad a 205/55 r16, úgy 7" széles fölé ne menj. (1x volt téli 205/55r16-om 7,5"-os felnin, kicsit hülyén nézett ki ahogy szétfeszült.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gaben92 #38767 üzenetére
Akkor hibás az adatbázis, előfordul, lehet jelezni nekik; a gyári méreteket vastagon szedik, ezek szerint rosszul jelölték a gyári 17-et.
18"-ból vélhetően ez lehet az ajánlott méret, ami esetünkben 7,5" széles. Ha nem gyári, akkor nem releváns az ET-jét ennyire szigorúan a gyári felnik ET-jéhez hasonlítani.
(Az 5,5" széles kisautó méret, ezek szerint kényszermegoldás, nem számít ha bután néz ki - jobb ötletem nincs. 🤗)
-
veterán
válasz Gaben92 #38836 üzenetére
Tippre nem sok minőségbeli különbség lehet az MSW és a Sparco között. Ahogy írod, mindkettő az OZ gyermeke; a Sparco név a motorsportból lehet ismerős.
Azt gondolom, simán vállalható minőséget nyújtanak.A Momo nevét például elég csúnyán elhasználták, Laufenn színvonalú gumik futnak a név alatt.
-
veterán
válasz Pityu. #39048 üzenetére
Ha tengelyenként, a forgásirány megváltoztatása nélkül cseréled fel, ahhoz meg kell fordítani a gumit a felnin. Ez egy fullos gumiszerelest jelent, felniről le, felnire fel, centrir.
Valószínűleg a tengelyek közti cserére gondolhatott a költő. Ezt akár otthon, s.k. meg tudod csinálni.
-
veterán
válasz rbalint88 #39063 üzenetére
Talán léteznek még ma is se nem rotation, se nem outside márkájú abroncsok; ott is működne.
Nagyon oldszkúl vagyok, nem változtatok forgásirányt, nem hiszek a marketingnek.Megfigyelésem szerint, a hátsó abroncs belső, míg az első abroncs külső fele kopik jobban (nálam / az én utóbbi autóimon); így a tengelyek közti csere különösen célravezető.
-
veterán
válasz Dluinet #39082 üzenetére
Megtévesztő ez a magnézium felni téma, VW-nél biztosan.
A saját fotón szereplő - elvileg prémium kategóriás - VW felni AlSi1MgMn ötvözete 0,6-1,2% magnéziumot tartalmaz, kb. 95-98% alumínium.*Amit linkeltél kommerszebb VW felni, az AlSi7Mg ötvözet, 0,4-0,7% tömegszázalék magnéziummal.
*És nem volt könnyebb a szokásosnál.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Állat.
Kukac téma: én is gondoltam rá múltkor mikor szóba jött itt, hogy venni kéne. Gyári defektjavító szettem van, a folyadék szavatossága már lejárt (10+ ezer Ft), vettem egy defektjavító sprayt tavaly. A kompresszor adott a szettben. A pótkeréknek a helye sincs meg az autóban (PHEV).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #39268 üzenetére
Létezik 17" és 18" mankó is (Golfhoz biztosan). A probléma a helyével van; mert helye az NINCS. Vagy csomagtartó nincs.
-
veterán
válasz molnarpeter #39330 üzenetére
Ősszel a sérült peremvédőt ragasztottam vissza a télen használt 4S-en, jobb híján egy olcsó pillanatragasztóval, talán Mannollal. Kitartott tavaszig, szvsz pöpec lett.
Alkalomadtán kipróbálom a Tip-Topot (biciklihez akad); szorító kötést mivel?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kukcaman #39624 üzenetére
A gyári a 175/65r14 (anno volt egy 1.6 16V F kombim újban); annak a váltómérete a 185/60r14.
Ifjú titánként én 195/50r15-öt tettem rá, a méltán borzasztó Pirelli P5000 Drago személyében, azóta ódzkodom a forgásirányos ("Rotation márkájú") abroncsoktól.
15"-ban a gyári méret eleinte a 205/50, majd a 195/55 volt. A 195/50 szódával elmegy.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz kenguru99 #39667 üzenetére
A kedvezőbb energia címke, azaz alacsonyabb gördülési ellenállás miatt csökkentik a gyártók a profilmélységet. Azt állítják, annyival kopásállóbbak az új keverékek, hogy ezáltal nem csökken a gumik futásteljesítménye.
Mislent kell venni ők azt promózzák, hogy nyugodtan használd 1,6 mm-ig a gumit.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Michelin promóció, úgy vélem, érdemes megosztanom: [link] CrossClimate-re is érvényes.
Vásároljon most Michelin nyári gumiabroncsot és akár 20.000 Ft értékű eMAG vásárlási utalványt kaphat! Ehhez nem kell mást tennie, mint 1 garnitúra (4db) Michelin nyári gumiabroncsot vásárolni majd regisztrálni a promóció weboldalán.
A promóció ideje: 2020.05.01 – 2020.06.30
Nyeremény: 14"-17" átmérőjű abroncsok vásárlása esetén, személyenként 1 db 10.000 Ft értékű eMAG vásárlási utalványt, illetve 18"-23" átmérőjű abroncsok vásárlása esetén személyenként 1 db 20.000 Ft értékű eMAG vásárlási utalványt adunk ajándékba. Az ajándékok mennyisége azokra az esetekre is vonatkozik, amikor a pályázó 4nél több gumiabroncsot vásárol.
-
veterán
válasz molnarpeter #39898 üzenetére
Persze, az is az, egy-egy darab. Viszont amiről én beszélek, abból több van.
A lényeg: Érden senki se vegyen demo gumit, a világ egyik legnagyobb trógere árulja őket. Reklamáció nincs.
-
veterán
A hallásom közel sem a denevéré, azonban a télire használt Nexen 4S számomra (is) érzékelhetően hangos a nyári gumimhoz képest. (A nyári 0218, a 4S 4518 DOT, tehát az öregedés nem lehet ok.)
Szerk.
Valószínűleg függ a gumi méretétől is, egyik méretben pont kiadja, hogy csendes legyen a mintázat, 2 centivel szélesebb / keskenyebb futófelületen pedig nem.
Aztán az adott autó hangszigetelése is közrejátszhat, amelyik alapvetően csendes, ott jobban hallod a gumi surrogását, stb.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz forceberg #39983 üzenetére
Nemrég, áprilisban újíttattam fel a felniket - savazás, szemcseszórás, fényezés, bevonatolás - pár nappal később láttam, hogy leesett a ragasztott súly [kép]. Később megtaláltam a garázs padlóján, egyben. Gondolom, nem tapadt meg rendesen a szűz felületen.
Nem volt kedvem 2x 40 percet autózni a felújítás helyszínére, elvittem inkább a közeli gumishoz. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs