-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Declare #9040 üzenetére
Ma felhívott a Michelin, a szabadságok miatt váratott eddig a dolog.
Nagyon segítőkész, szakértő válaszokat kaptam, tényleg profi volt, rám szánt negyed órát.Végül abban maradtunk, hogy inkább a télit (Alpin5) vegyem, ne CrossClimate-ot (CC).
Indoklás:
- ugye lesz egy teljes nyári garnitúrám
- évi futás 20-25 k km
- elég meredek utcában lakom, amikor leesik a hó, akkor csak másnap takarítják le
- az újabb generációs télik már jobban bírják a csapatást, nem darálódnak le olyan könnyenAzt is elmondta, hogy amikor összehasonlították havas emelkedőn a CC-t az A5-tel, akkor tényleg hasonló volt a kapaszkodóképességük, sőt a CC érzésre stabilabb volt. Ennek ellenére ő inkább az A5 felé hajlik.
Érdekes infók:
- új téliek profilmélysége manapság 8 mm
- új nyáriaké 6,5 mm
- ennek ellenére nem kopnak jobban, mert tartósabb a keverék. Azzal indokolta, hogy az EU-s energiacímkék kényszerítik ki ezt a változtatást ÉS nem a Danone kefír esete forog fenn (ami ugye egyre kisebb és kisebb...). -
veterán
válasz tomcsi23 #9166 üzenetére
Jó kérdés. Visszaidézve a beszélgetést, nem tudom megválaszolni.
Talán mintha általánosságban az új fejlesztésű gumikról beszélt volna. Az biztos, hogy az EU-s energiacímkékre hivatkozott és arra, hogy a jobb gördülési ellenállás miatt veszik kisebbre a profilmélységet.
Természetesen én csak Michelin-témában kérdeztem őt, így mondhatta a saját márkájukra szűkítve is.
Amúgy nem marketing dumát lökött; a saját tapasztalatait osztotta meg. (a telefonszáma megvan)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
Vélemények?
Tegnap 2 gumit fotóztam, azok a "szőrpontosak" (ez gondolom azt jelenti, mint régebben a "szőrös" gumik - ma már trimmelik a szőrőket a gyárban); a másik kettő tök ilyen profilmélységű, azokról már lekopott a "szőrpont".
Használt felnit már vettem gumival együtt, gumit magában most először. Ha kornélka nem adta volna el az ő tavalyi szettjét, akkor arra ráúsztam volna.
BTW: én a 2 éves, 15-ös, VW felnire szerelt Misiket teszem majd fel az apróra.
-
veterán
A jófogáson 2 nap alatt elkelt a 2 éves, VW felnire szerelt, 15"-os Misi Alpin szettem. 55-ért jól járt vele az új gazdája.
-
veterán
válasz szőröscica #9291 üzenetére
Az szép. Te nagyobb boltot csináltál. 👍
-
veterán
válasz Deathunter79 #9305 üzenetére
És nem is olyan drága. [link]
-
veterán
válasz johnny82 #9438 üzenetére
Ha 5 csavaros felni van az Astrán, akkor valóban passzol.
Jól lehet a 15" is; én a 16"-ot venném a jobb stabilitás miatt, ill. ha eleve 16-os kerék van az autón és dísztárcsás, akkor nem kell újabb szett dísztárcsát venned.
A nem túl jó fotók alapján én gyengébbnek látom, mint 80%. (A 3 mm a 0% és az eredeti (8-10 mm) a 100%.) Élőben könnyebb ellenőrizni. Ez egy elég gyorsan kopó mintázat.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz johnny82 #9446 üzenetére
Ha stimmelnek a számok (DOT, ill. nagyjából az ET), akkor ez utóbbira voksolok.
A legelső (tegnapi) az határeset, látni kell élőben.
@(#9442) stickermajom: Neked nem 205/55R16 kell a Bömbire?
@(#9444) g4bb3r: W mit jelent? Itt szerintem annyit, hogy "TÉL" (W, mint winter angolul) Ha sebességindex a W, akkor max. 270 km/h-t.
A LIDL cuccok közül engem az abroncstároló érdekelne. Valakinek van tapasztalata hasonlóval?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gulylali #9458 üzenetére
Emlékeim szerint az Astra F gyári méretei 175/70R13 vagy 175/65R14. Ezekben a méretekben, 12 ezerért már egész jó nevű márkákból lehet válogatni - pl. itt ingyenes szállítással 4 db-nál.
175/70R13: Hankook 11750Ft
175/65R14: Hankook és Firestone 11999FtÉrdemes keresgélni ÚJ gumit a jófogáson és az autoalkatresz.hu-n is.
-
veterán
válasz belaazallat #9469 üzenetére
Egy barátom rendelt náluk tavaly, minden rendben ment.
Nincs nagy választék, de ami van, azt jó áron adják. Ez pl. szinte világbajnok ár.
-
veterán
-
veterán
válasz szőröscica #9863 üzenetére
Glicerin és langyos víz 1:3 - 1:4 arányban keverve, szivaccsal vagy ecsettel felhordva.
Lehet tömény glicerin is, de a hígítottal könnyebb dolgozni. -
veterán
-
veterán
válasz K Norbi #9938 üzenetére
Ez tény, most Zegen vagyok, az utcán parkoltam, reggelre ráfagyott az autóra a dér. Napközben viszont 15 fok volt, szikrázó napsütés, kár hogy a feleségem nem értékeli a nyári gumik tapadását a a zalai dombok kanyarjaiban ("miért olyankor kell így kanyarodni, mikor itt ülök melletted?" mert mindig itt ülsz mellettem, kivéve mikor dolgozni megyek... (napi 7 km)).
-
-
veterán
válasz Deathunter79 #10137 üzenetére
+1, főleg a szobára, a képet elmentettem, majd megmutatom a feleségemnek.
Ma én is felraktam a télit, TaaT gyűjteményébe az adatok és fotók.
1. 205/55R16 Michelin A5, gyári VW strukturált acélfelnin: ~18 kg.
2. 225/40R18 Bridgestone Potenza S001, gyári VW Austin alufelnin: ~22,5 kg.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz stickermajom #10194 üzenetére
Aldiban láttam a múlt héten hóláncot 5-6 ezerért.
Nekem is csak dísznek van bedobva a csomagtartóba, tán még a méret se egyezik. Olyan helyre nem megyek, ahol fel kéne tenni, kizárólag az osztrák rendőrök kedvéért hordom télen magammal.
-
veterán
Szerintem nem.
Pénteken autógyárban felszerelt kerekeket vettem le, nagyon könnyen oldott a csavar.
A téli kerék felszerelésekor, szabad kézzel, nem teljes erőből, keresztkulccsal "sikeresen" elnyaltam a gyári kerékőrt - ebből arra következtetek, hogy akár egy nő is meg tudja húzni a kerékcsavart. Asszem 120-130 Nm az előírás.
-
veterán
válasz stickermajom #10253 üzenetére
Én meg ma délután, szintén a Lidlis állványra. holnap még leviaszolom a felnit, lekenem glicerinnel a gumit.
Azt meg tudja valaki mondani, hogy mi a fenét kell csinálni az Lidl állványhoz tartozó stiften logó lánccal? (Amit a tárcsa alá kell tenni, nem értem a lánc funkcióját.)
-
veterán
-
veterán
válasz TheProb #10470 üzenetére
Felejtős.
Mindent meg lehet oldani (pl. osztókörmódosítóval) szinte, de semmi értelme jelen esetben. Ráköltenél minimum 10-15 ezret a felnire, ugyanennyit a módosítóra, annyiért meg kapsz 4 használt Punto felnit, rávalót.Most már tudod, hogy milyen méreteket kell figyelni, keress még egy ET kalkulátort a neten - kb. 1 centit mehet kijjebb a kerék.
Jófogás, vetera, autóalkatrész.hu, racing-bazár...
A 4 db Berlingo felnit is el lehet adni, abroncs nélkül mondjuk 15-ért a 4-et egyben.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz TheProb #10475 üzenetére
Keresni kell, pl. "Fiat alufelni" vagy "4x98 alufelni", aztán utána nézegetni, hogy melyik passzol rá, ezt követően, melyik tetszik.
1. Igen, megéri
2. Igen
3. használd ezt: [link]
4. A saját csavart használd, ha gyári felnit veszel, ha nem, akkor kérdezd meg a gumist.
5. Jellemzően van különbség, de lehet szart is árulni milliókért...
6. Nem bántásként: 400-ért vettél autót, van kedved / van értelme 250-et kifizetni egy szett új ÉS jó minőségű kerékért? Szvsz használtakat keress. -
veterán
válasz TheProb #10479 üzenetére
Hogy jön ki a 250? (minőségi új felni 40 + minőségi új gumi 20)x4+10 szerelés= 250. Ha bemész egy Fiat szalonba, akkor ennél kisebb számot nem fogsz hallani.
A Golfomra a hozzá ajánlott téli kerékszett - a VW katalógus szerint - 502 ezer Ft. Van aki meg is veszi!
Nézegesd a korábban javasolt oldalakat, ne kapkodd el. Én pl. ilyenekben gondolkodnék: [link] , de ez csak egy példa, ennél biztosan van jobb ajánlat is (jobb gumival).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest