-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityu. #39014 üzenetére
Azért megnyitottad őket?
Vredi Prémium kategória 2 év gari C/C 70dB
Kléber Minőségi kategória élettartam gari (5 év) C/B 69dB
Fragen? Nem mindig a drágább a jobb...
Ha nem kell hóban menni, mert autópályán/városban jársz letakarított/sónedves utakon akkor a minta miatt Vredi, ha fel kell menni a Bakonyba hóesésben vagy a Kékesre akkor Kléber. (magánvélemény!)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Drughi #39020 üzenetére
Akkor a téli méretet, 185/60R15 inkább (mint a /65) vagy ha találsz 185/55R15-t elfogadható áron, az lenne az ideális.
Viszont hivatkozva a korábbi HSZ-okra ( [#38801] ), nem ajánlom a gyáritól eltérő méretet, bár meg tudlak érteni miért szeretnél ballonosabbat..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityu. #39022 üzenetére
Hehehe... üdv a klubban.
Ha teljesértékű pótkerék (nem mankókerék), akkor a 6év még szerintem vállalható. (nem éri UV fény, nem kap folyamatos statikus/dinamikus terhelést)
Viszont ajánlom figyelmedbe hogy sok 4évszakos gumi kötött forgásiránnyal rendelkezik a mintázat miatt, ezért ha olyat teszel a pótkerékre akkor az az autó egyik oldalára lesz csak jó..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
[link] Itt te magad is megnézheted, ha tudod a típust és az évjáratot és persze ha gyári alufelni.
Amúgy azért látsz sokat belőle, mert sok embernek van ilyen szélesgumi fétise, hogy a felszerelhető legszélesebbet kérem rá...
A gond csak az amikor leesik két csepp eső, akkor látod a pánikot meg a rémületet a szemükben egy fékezésnél... A többség (sajna néhány "zuggumis" is) nem foglalkozik vele h milyen széles felnire milyen széles gumit, az én 6,5Jx17-s felnimre is láttam már 225-ös gumit felrakva, pedig gyárilag 215-el van szerelve és más méret nem igazán engedélyezett rá...de kb. amíg felmegy, addig fel is rakják rá...
Valamiért egyesekben az a tévképzet indult meg, hogy minél szélesebb a gumi, annál jobban tapad, pedig ha bejártak volna fizika órára tudnák, a nyomóerő és nyomott-felület hányadosa adja ezt meg, tehát ha csak az utóbbit növeled csökken a "talajnyomás", magyarul annyival kisebb erő tartja a talajon a kerekeket, de sokkal menőbben néz ki vele.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz grizlisandor #39149 üzenetére
Nem is olyan drága már a kukac készlet: [link]
A gombával csak az a baj, h le kell hozzá venni a gumit a felniről, ami ugye újracentrírozást és a guminak plusz megterhelést jelent...a zsebednek meg töblet költséget, ezért is sok helyen kukacoznak még ("zuggumisék"), mert a "kedves ügyfél" lábon kihord egy infarktust, ha egy defektjavításért elkérnek 5-6ezret... (általában ebből 3-4ezer a gumi felniről leszedése, visszaszerelés és centrírozása.)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz grizlisandor #39154 üzenetére
"Egy lapos fejű csavarhúzónál nem kell jobb..." Burzsoá népség... 6x90-es facsavar a legjobb célszerszám erre.
Már írtam korábban h kézzel is lehet centrírozni, sportmotoroknál divatos, de autógumit még nem láttam...egy centrírgép olyan 3-400ezer körülről indul, leszedni meg egy pajszer elég, ha ügyes vagy...
A jelölő ceruza meg egy nagy parasztvakítás: [link] Összefirkálni a gumit!? Minek? Amikor cseréled (téliről nyárira pl) akkor téliről szelepsapi le, a fentlévő kerékre (téli) ebből a megfelelőt rá, a nyári kerékre meg amit a téliről levetél ráteszed, kerék lecserél (téli le, nyárit felrak), ezt 4szer eljátszod és tudni fogod melyik hova való. Ősszel már csak rakod, nem kell nézni meg forgatni h merre mutat a nyíl és egyebek.@rbalint88: Télen nem mosunk autót. Főleg metálfényezésű mercit... meg metálfényes japánt (Mazdát például).
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #39164 üzenetére
Sosem voltam a rendszeres kocsimosás híve, általában tavasszal szoktam a "flottát" glancolni, amikor rakom fel a nyári szetteket, akkor szokott külső-belső takarítás lenni, meg elviszem alvázmosásra a kamionmosóba őket. Szerencsére "jóarcok" a fiúk és megcsinálják csak azt ha kéred. Még ilyen régivágású banda h azt csinálják amit kérsz tőlük.
Állítólag a metálfénynek nem tesz jót a rendszeres mosás, a sikosságmentesítő anyag meg úgy viselkedik lemosás közben mint a csiszolópapír, fényezőktől hallottam h nem ajánlott. (mattítja a lakkot vagy mi)
Gépimosóba nem nagyon megyek, mert BP-en drága és eléggé kopottak a kefék mindenhol, de ha betévedek mindig meglepődöm h tényleg ilyen színűnek vettem.Kereket meg akkor szoktam mosni és gumiápolózni, amikor leszedem, úgy mennek le a pincébe télre/nyárra. Kicsit furán mutat amikor megyek mosatni a koszos kocsi tiszta kerekeken, de letojom.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nekem pont azzal voltak gondjaim pár év után, amivel az i30-at gyárilag szerelték, vmi KinergyEco volt... Furikáztam egy fekete kocsival (sötétített ablakok meg gyári xenon fényszóró) virágmintás gumikon.
Amikor hazavittem a nejem is azt bökte ki először...."h ez milyen cuki"
Kavicsozáshoz: Szerintem mintafüggő, nekem a szimetrikus minta jobban gyűjtötte, főleg a téliken.@Gaben92: A macskusz is járt hozza 2in1?
@blakey: Nem tudom, mint mondtam sosem voltam a rendszeres kocsimosás híve, ezt meg én is hallottam, sosem tapasztaltam h fényezés megfakult volna.
Nekem a corolla fényezésével sem volt semmi gond, pedig volt h hetekig rajta volt a madárkaka meg a bogártetemek...@focvis: De conti még mindig jobb mint a virágmintás Hankook.
@rbalint88: Nekem volt Barum Brillantis2 meg Polaris 2-3, elégedett voltam mindegyikkel, és nem találkoztam elégedetlen Barum tulajokkal sem itt sem más fórumokon. Nálunk azért nincsen olyan neve, mert még a skodás időkből dereng nekik a név, h Csehszlovák gumi, mert a régi skodák gyárilag azzal voltak szerelve.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39201 üzenetére
A próféta szóljon belőled, mert momentán az ajánlott gumik abban a méretben (215/55R17) eléggé drágák, főleg ha hozzávesszük a TPMS szelep árát, mivel újabban kötelező.
[link] PC5
[link] T005
[link] EfficientGrip[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gaben92 #39203 üzenetére
[link] 7,5" széleset ez alá? A-a, nem ajánlott, 7Jx16 205/45ZR16-al és az is csak az 1,8-asra rakható fel, szerintem a 7,5" széles bele fog érni elől, főleg ha van egy bukkanó... bár azon meg eléggé érdekesen mutatna a 205-ös gumi.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39216 üzenetére
Nem is tudtam h ilyen jelölés is van rá... mondjuk attól a cégtől nem volt még gumim.
Continental, Michelin és GoodYear (és ezek másod/harmadvonalas márkái és egyszer Semperit SpeedLife) voltak.
Nokian, Nexxen, Apollo, Vredestein meg ilyesmi sosem volt, ti ezekről sem írtatok rosszakat...
A leggagyibb amit életemben vettem: [link] Elhatárolódom magamtól. Soha többet... egy szezon után eladtam."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Sörike #39218 üzenetére
És felrakatni miből tervezted? Mert az sincsen ingyen.
Tanács (ahogyan én csinálnám): Marad fent a téli, kevés út ha megoldható, minél kevesebb nagysebességű út (kerülendő: autópálya, országút 120-al), aztán még spórolnék egy-két hónapot és néznék vmi másodvonalas nyári szettet. 10év az sok (bár ha nincsen nagy baja és csak sokat állt a raktárban...), 5-6 szokott lenni a gyártói ajánlás...@Gaben92: Nem láttam még ilyet h ennyire más az oldalfal díszítése a külső és belső oldalon.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39222 üzenetére
Nem butaság amúgy, így a szerszám egyik fele olcsóbb, nem kell annyira kidolgozni, hiszen az úgyis belülre megy, nem fog látszódni.
Csak annyira szembetűnő volt a különbség a két oldalfal között, mintha az egyik korábbi/előző design-os sütés lenne...
De tőlük sosem volt gumim, bár kipróbáltam pár gyártót sajnos... (használtan, újonan, télit, nyárit)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #39224 üzenetére
A 3 nagy név volt mindig (Michelin, Conti, GY és ezek másod/harmadvonala meg egy Semperit ComfortLife volt belőle? No meg a moslék America...), talán egy szezont volt egy használt Dunlop télim, de azzal nem tudom mit csinált az előző tulaj, konkrétan elhagyta a futófelületét...
A Quatrac/Sporttrac-t csak tőletek ismerem, én is csak annyit tudok róla amit ide leírtok... és ez a többire is igaz...
Jah meg h megvette az Apollo, de a nevet meghagyta, mint a lufi emberkés banda."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #39248 üzenetére
&kisza25:
Inkább 3mm lesz az az 5...
DOT 1010, szóval 2010 elejéről való és ránézésre km is van benne bőven, plusz mennyire vigyáz a gumijaira az az ember, aki kavicsokkal együtt teszi el télire!? Szerintetek ezek voltak gumiápolózva valaha?@Sörike: Kukába vele... még mindig ugyanazt javaslom, vagy kérj kölcsön a szüleidtől egy kis kp-t nyár végéig... ezek pályanapra szétfüstölni tökéletesek, másra nem, az első esőben te is rá fogsz döbbeni, csak akkor már késő lesz...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha már szóbakerült nemrég a "kukacozás", találtam egy ilyet: [link] Szerintetek érdemes ilyet tartani a csomagtartóban? Volt több ilyen kukacozott gumim, nem volt velük gondom soha, de attól még nem érzem egy hú de biztos megoldásnak...
Gondolom "pénztárcabarátabb" megoldás mint a defektjavítófolyadék (kompresszorral, Conti)+TPMS szelep páros...
Ki melyikre esküszik? Tudom h a "gomba" a tuti, de ahhoz meg le kell szedni a gumit, ami ugye szintén nem egészséges neki...
Vélemények?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #39255 üzenetére
Akkor részletezem picit:
Teljesértékű pótkerék lesz, a gumi már meg van , csak a felnihez lassan bányásszák Kínában az acélt... (gondolom a bányászok is koronások)
A kocsihoz defektjavítót kaptam, Contis kompr.+folyadék, viszont a kocsi TPMS szelepes, szóval abba nem szivesen használnám. A gumisomat kivárni egy élet, és ha dolgozik se olcsó, cserébe eléggé profik... Egy szöges defekt javítása R16-on nála most 3-4ezer között mozog, amiben benne van a leszedés, javítás gombával, visszaszerelés, centrír. A másik "olcsóbbik" gumisom még kukacozik, de az is lukanként 2500-ról indul (ebben csak az idegentárgy kiszedése és kukac belenyomása van benne, esetleg felfújja ha jó napja van), így arra gondoltam, hogyha csak egy szög vagy ilyesmi, akkor itthon is megtudnám csinálni és egy ezrest a hülyének is megér, főleg hogy 5 lukra elég anyagot kapsz hozzá...
Azért van a családban 3 autó (lehet hamarosan lesz még egy, az már 4), szerintem 1-2 év alatt csak visszajönne az ára. YT videók alapján nem tűnik bonyolultnak, csak nem tudom mennyire biztos megoldás ez...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #39259 üzenetére
És mennyire biztonságos ez a módszer? Mármint hogy egy laikus csinálja és nem egy profi gumis?
Ugye a gombával csak az a bajom, h nem elég a defektjavítás ára, még 90% esély van arra is, hogy TPMS szelepet kell venni, mert beletörik amikor szedik le a gumit... (most a gumi "szükségtelen nyúzásától" tekintsünk el egy pillanatra) Az már lassan egy 20as egy szög miatt, vagy elviszem a másikhoz, aki 2500-ért húz bele egy kukacot, de azt én is meg tudom oldani itthon fele annyiért... (reményeim szerint, bár lehet túl okosnak és ügyesnek hiszem magamat aztán majd szopok mint a torkos borz... )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #39261 üzenetére
[link] Így? Nem tudom, életemben nem javítottam még így defektet, csak láttam hogyan csinálják, azért az nem ugyanaz.
A videó alapján nem tűnik nagy ördöngősségnek, de ezért is kérdeztem, hogy mennyire tuti ez a módszer...
Utoljára TipTop gumifolttal foltoztam autógumit (belsőt), hááát...nem lett a kedvencem, meg azóta eltelt pár év. A másik gumisom is belehúzza a kukacot (ohne centrír, le sem szedi a felniről) és viszlát... Legutóbb annyit mondott: "Ha eresztene vagy rázna, gyere vissza...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #39271 üzenetére
Köszi a megerősítést, én is úgy tudtam hogy a gombához le kell venni, a kukachoz nem...bár ez a "bevulkanizálódik oda" dolog, még ébreszt némi kételyt... (nemt udom jártál e Dunaújvárosban a Hankook-ban a vulkanizálógépnél, azért ott a hőmérséklet nyomás és egyebek viszonylag kényes egyensúlyára nagy hangsúlyt fektetnek)
Akkor nézzük: blakey szerint nem, focvis tartózkodik (vagyis nem volt egyértelmű az állásfoglalása számomra ), te pedig adnád, nos... ez eléggé döntetlen még, valaki más?
@MasterMark: A szakmai hozzáértése nem sok, de legalább vette a fáradtságot hogy csináljon róla egy videót... (20PSI nem 2 bar a DOT meg... némelyik gyártó tud érdekesen jelölni, lehet másik gyártóhoz volt szokva)
@kisza25: Én a #39273-ban vázolt ötletedre voksolnék, csak ne sokat várj vele, most úgyis #maradjotthon van, szóval "max a kisboltig" gurulsz le, nem? Bár haris ötlete is megfontolandó... Ha nem rázza a kormányt vagy a kocsi hátulját, akkor lehet csak kopnia kell elől is egy kicsit, lehet a hátsók kezdtek már fűrészfogasak lenni (alig látható módon, amit kb a kosz is eltakar) és ahogyan átkerültek jobban érezhető. Ha szálszakadásos/centrír gondja lenne, akkor csak nagy tempónál rázna...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
"Ha van pórkerék és csak otthon megpróbálnád arra oké."
Igen, erre gondoltam, otthon, ahol közel a segítség haelb..elrontom és nem sikerülne.
Személy szerint több értelmét látom mint a defektjavító folyadékot fújkálni bele a TPMS szelepes kerékbe... még ha 3-ból csak kétszer sikerül, még úgyis megéri, mert 3 gombázás +3 TPMS szelepcsere árából veszek rá egy vadiúj top gumit TPMS szeleppel felszerelve, tokkal vonóval...
Plusz a defektjavító leírásában benne van h csak ilyen (kukaccal vagy gombával orvosolható) gumisérülésekre alkalmas, nagyobb lukat nem tud eltömni...
A hozzávaló folyadékot el lehet adni szerinted valahol? Mert ahogyan focvis írásából kivettem, ez is megromlik, mint a tej... szal pár év múlva úgyis kuka, használni meg tuti nem fogom...Az út szélén bőven elég kereket cserélni, hogy defektjavítani az esőben meg fagyban nem állnék neki, az tuti... Leállóban egyenesen öngyilkossági kísérlet még kereket cserélni is...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #39282 üzenetére
Abszolúte megértem az érvelésedet és természetesen figyelembe veszem az álláspontodat, mert adok a Te véleményedre is. Ezért is csak itthon állnék neki, ha elfuserálom vagy bizonytalan vagyok, akkor elviszem "az olcsóbbikhoz"...
Nekem ez a gyári ContiMobilityKit van, a kompresszor jó dolog hozzá, csak attól a fehér flakonos szmötyitől szeretnék megválni (lehet feldobom jófogásra, 12k-ért mennek a 450ml-es folyadékok, gondolom 5-6ezerért elviszik pik-pak). Teljesértékű pótkereket fogok beletenni, csak a felni piszok lassan ér ide, tegnap este írt a harmadik cég hogy nem tudják teljesíteni a rendelésemet határidőre, sőt semmi biztosat nem tudnak mondani... Utolsó mentsváram a SumoSuzuki, remélem ők elküldik nekem már...
Leengedni semmiképpen sem szeretném, mert ha csak egy milimétert is elcsúszik a felnin a gumi, akkor elment a centrír is már, szóval ezesetben irány a gumis.@rbalint88: Krk-Délegyháza este indultunk, hajnalra értünk haza, szerinted hány gumis volt nyitva? Mankókerék fel és 80-al hazáig... (a kamionok rádelőznek...)
@MasterMark: Amíg biztonságosan tudsz közlekedni, a felnin menés nem biztonságos, de kérdezz erről egy rendőrt.
@kisza25: Azok balesetes felnik, nem? Egy betonpadka csúnya dolgot tud művelni vele vagy egy ellopott aknafedő...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DefJamHUN #39313 üzenetére
Na ez aztán pech a javából és nem is gyakori méret... Az a para h eléggé mélynek tűnik és közel van a peremhez nagyon... Kétlem h javítható lenne, de vidd el, próba szerencse, bár én már csak pótkeréknek használnám...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SzlobiG #39342 üzenetére
Ecofour-t rendeltem pótkerékre pár hónapja, keress vissza, max arra ajánlom, viszont arra ideális mert egy használt ajánlott árában újat kapsz, tehát tudod mit teszel fel defekt esetén... Hasznaltnal nem tudod miért kukaztak és hogyan bántak vele addig...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ráadásul kisebb méreteknél, nincsen akkora árkülönbség egy prémium és egy budget kategória között, ő most 12k/db áron nézi, én találtam GY Efficientgrip Performance-t 18k/db-ért [link] .. egy autónál plusz 24k kiadás, és még ajánlott is, ADAC teszten is jól szerepelt... azért ha 24k többlet egy garnitúra gumin a földhöz csapja a családot...
És itt most nem konkrétan rá gondolok, hanem ezeknek a gumiknak a felvásárló piacára, nem ritka/nagy méret ahol van 15-20k különbség is a közép és a prémium között.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz South Velen #39361 üzenetére
"Nominálisan talán nem nagy a különbség" öhm, de:
[link] Infinity (Sebring, Kormorán, Kelly, stb. kategória)
[link] PC5
Azért hogy 80k vagy 200k egy garnitúra, az nem ugyanaz a difi mint 48k és 72k között...
Hogy plusz 24k vagy plusz 120k, amikor ki kell fizetni érzed rendesen... utóbbi egy fizetés néhány helyen...
De a KGFB, vagy a teljesítményadó is 20k nagyságrend, egy visszapillantó is 5ezer és akkor egy autó éves fenntartásában az 5 évente 24k földhöz vág!? Nem akarok én senki fölött pálcát törni, de akkor tankolni is fáj? Lehet nem engedheti meg magának ez a réteg hogy autózzon!?
Tudom, tudom, ő nem megy gyorsan, nem indul el esőben meg hóban, ezeket mind hallottam már én is, de mégis elgondolkodtató kinek mi mennyit ér meg...
A Nexxen egy jó példa, vagy egy Barum/Semperit/Uniroyal, nem sokkal drágább, de ezeknél a harmad/negyedvonalas brand-eknél nagyságrendekkel jobb...Nekem is Sebring Snow XL van és eddig pozitív a csalódás, majd 3-4 év múlva elmesélem megvenném egy mégegyszer. Sajna az autócserénél kiszaladtam a büdzséből és így spórolhattam 100k-t egy Yokohama-hoz képest, ami szintén nem no. 1, szóval... jah. Tudom kicsit bagoly mondja verébnek, de ha nincsen a trácádban plusz 100-120k, akkor nincsen, hiába tudod h nem lesz olyan... de ez messze van a 24k esetétől, vagy a Sörike által vázolt helyzettől...
Szerk.: Fuh, de hosszú lett...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz South Velen #39363 üzenetére
20/12-el nem lesz jobb, ezt aláírom. Két garnitúra Barum Brillantis-t jártam le 185/60R14 méretben, és abszolúte pozitívan tudok csak nyilatkozni róla.
Nem akartam kiforgatni a szavaidat, ne haragudj, nem ez volt a cél.
Arra szerettem volna kilyukadni, hogy ebben a méretben a "dobd el messzire" kategóriás gumi és a "vállalható minőség" között egy autóra vetítve van rossz esetben 10k difi (Infinity kontra Nexxen), amit ha leosztasz 5 évre, az évi 2ezer forint, akinek fáj évi 2ezer forint, az menjen busszal.
Egy nagyobb méretnél már markánsabb a különbség, mivel a kereseted nem nő mert drágább gumi kell a kocsidra, így már érted? Azért a 120k 5 évre osztva is 24ezer forint/év, az egy kötelező ára már, vagy éppen egy olajcsere díja. No de a 10ezer forint? Ennyire legyen senki sem skót.
A szüleim Kormorán 4évszakost használnak, mert amikor kiderült h tré van, akkor az volt a gumisnál (emberi áron), fater meg le akarja járni, mert "végig ki van fizetve"."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az i30-at letojom, nem az enyém (céges lízing piszok jó konstrukcióval), azt az autót legszivesebben felgyújtanám a márkaszervíz előtt... a Vitarához gondoltam, valaki írta hogy neki sikerült elemet cserélni benne, és azért gondoltam h veszek még egy garnitúrát és csak az elemeket cserélgetném benne...
@Gaben92: CR2032 hála az égnek minden sarki boltban kapható, de ha epoxy-val beöntötte a Conti... Talán nyáklemosóval ki lehetne áztatni, csak utána mivel öntsem vissza, ami bírni fogja azt a hőingást és az extrém körülményeket...
No majd pár év múlva ha megvállok a gyári EC5-től, addig meg ráérek még megoldást találni, mert most Barum Bravuris 5HM-et néztem 26500/db áron, ehhez a TPMS szelep még 50k plusz ugye a szerelés ára... (Téliben Barum Polaris5 kb ugyanez az árfekvés a Sebring Snow helyett)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Csaby25 #39434 üzenetére
Oh, mennyit van pofájuk ezért kérni ha nem vagyok túl indiszkrét?
Lassan húzták a nagykerbe Dunaújvárosból a húzóskiskocsin a koreaiak!?
Amúgy nem mindegy hogy 4819 vagy 0520? 9 hét alatt nem romlik meg... bár értem, akkor maradhatna még egy szezont akár...Viccet félretéve, ha egy garnitúrán (4db) 4ezer forint alatt marad a felár, akkor a frissebbet... (plusz 4 ezer, de egy szezonnal többet elmehetsz vele kis szerencsével és ha vigyázol rájuk)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
És ha helyesen van tárolva, UV-tól védve, megfelelő hőmérséklet és páratartalom mellett...
Bár reményeim szerint egy gumi kereskedéssel foglalkozó cég tudja hogyan kell helyesen tárolni... bár sajnos láttam már ellenpéldákat rá..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39444 üzenetére
De a sötét, hűvös, száraz pincében nem 17x lassabban öregszik, ugye...
Ceretem a Michelin-t nagyon, de még egy gumigyártót sem láttam aki ne úgy tett volna kijelentéseket, hogy apróbetűvel ne lett volna ott: "...a tévedés és elírás jogát fenntartjuk...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem is akarom tovább ragozni, csak tudod 5 év múlva, amikor már mindannyian elfelejtjük ezt a beszélgetést, akkor elő fog kerülni 2025-ben hogy "a mostani nyári szettem VP3 2019-es DOT, felrakhatom e még idénre? Nem repedezett és van 3mm a profilból", na majd akkor kórusban fogja mindenki harsogni neki hogy "kukábavaló"... Pedig ugye nem mindegy hogy 1219 vagy 4219 Így már érted miért mondtam h "plusz egy szezon"?
@kisza25: Azért a 17-el vitáznék picit, mert akkor ez a 4évszakos gumikra nem igaz? Az egész évben a kocsin van... Szemben a téli/nyári garnitúrával, ami "élete" felét durván gumihotelban tölti mondjuk/pincében/garázsban.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Te nem kukáznád a DOT alapján, de egy gumis (aki kicsit pénzéhesebb) simán megvezet egy laikust, és most vonatkoztassunk el attól ki mennyire ért hozzá, bár az hogy frissebb sütés legyen feláras... erről is meg van a véleményem.
@kisza25: A tárolás és kezelés sokat számít mindenképpen, ezért is szoktam hangoztatni hogy a használt gumi olyan mint a használt feleség, nem tudod hogyan bántak vele előtte és ha másnak nem kellett lehet hogy te is befürdesz vele... (inkább egy alsó/közép kategóriás újat, mint ugyanannyiért használtat (mondjuk egy Barum/Firestone/Fulda/Uniroyal lényegesen lejjebb van pozicionálva árban))
Amúgy én is olvastam ilyeneket, hogy az 5 évig szakszerűen tárolt gumi még újnak számít (mondjuk a sarki gumisnál a raktárban), de erősen kétlem, hogyha feltenném egyik és másik oldalra 2-2-t akkor ugyanazt tudná... De ugyebár mi nem látunk bele a gyártási folyamatokba, nem tudjuk a pontos összetételt, szóval nehéz kérdés ez...Azért a 3-4 év a 8+-hoz képest még mindig nem 17x-es öregedés.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39502 üzenetére
[link] Engedélyezett méret rá, ugyebár évjárat alapján könnyebb lett volna az életünk...
Mindhárom gyári méret, de a 185/60R15 6Jx15 ET29 az ajánlott, mivel nem egy "tankról" beszélünk, ezért valószínűleg nem véletlenül...@Qru: Módosíthatnád az összefoglalót, hogy milyen információk kellenek ha ilyen kérdést óhajt valaki feltenni... (márka, típus, évjárat, motor minimum legyen már benne, mert sok esetben a dízel és benzines eltér, vagy pl GTI)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39504 üzenetére
Ez van az összefoglalóban, azért ezt az oldalt használtam.
Mellesleg én tiltanám a 215 széles gumit egy ilyen kisautón, mert esőben tud meglepetéseket okozni...
Példának mindig a régi corollámat hozom fel 1039kg önsúly, 195 a max szélesség rá, ehhez képest a mostani Vitara 215-ös "lépőkön" gurulgat és 1140kg..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Köszönöm szépen, szerintem így egyszerűbb lesz mindenki élete.
Amúgy meglőztél, igen, peremvédős, de a gyakorlatban nem sok haszna van állítólag...
@erdey_a: Mindhárom gyári méret rá, a downgrade tapadás ügyileg javítana a helyzeten és gyakoribb méret is. A peressége miatt viselkedhet furán, és ugye fizika nyomóerő*nyomott felület = nyomás, magyarul a keskenyebb gumi ugyanazon autón "jobban az úthoz ragasztja", viszont a motor meg könnyebben eltekeri. Részemről ha csak tehetem óva intek mindenkit a szélsőségektől, a legszélesebb és legkeskenyebb gumitól ami még felrakható hivatalosan.
Viszont akkor megoldódott a kérdésed."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39527 üzenetére
Persze hogy nem nézik, ha nagyon pénzéhesek vagy kötekedni akarnak, akkor utána néznek, vagy ha vmi nagyon elmebeteg méret (hogy "pimpesebb legyen"), max akkor.
Én 8 évig műszakiztattam BP-en a corollát nemhogy gyári, nem is váltóméretű gumival. 185/65R14 helyett 185/60R14 (nyári) vagy 185/55R14 (téli) méretekkel és sosem szóltak érte... pedig itt van konkurencia bőven, szóval ha sokat szőröznek odébb gurul a zügyfél két utcával és máris 10%-al olcsóbban letudják számla nélkül. (A többséget úgyis csak az érdekli h van e rajta műszaki, mert ha nincs azért büntetnek, de még egy műszaki állomásról sem hallottam amit azért zártak be, mert átengedett vmi hulladékot)Szerinted tényleg meg fognak vágni (itt mutyisztánban) azért egy autót műszakin, mert 20% nyomásesésnél nem jelez be a TPMS!? Majd azt fogják mondani hogy KRESZ szabály a napi első elinduláskori ellenőrzés és kész. (Max még egy pont amiért el lehet várni a jattot)
A többség majd akkor fog pofára esni amikor cseréltetni kell 5-6 év után a gumival a szelepet is 10k+ /db áron, na akkor majd indulnak a "kijátszós jútyúb vidik" meg az "így cserélj benne elemet" blogpost-ok. Azért itthon (főleg fillérb***óéknak) nagy érvágás hogy 120 helyett 160ból tudja csak felgumizni a verdát. (és ez csak egy garnitúra...) Már várom amúgy hogy a rendőr ezt is nézze mint a check-engine-t és kapják érte a delikvensek az 50k-s sárgacsekket.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz stvnppp #39526 üzenetére
Nem akarok a lelkedbe gázolni, de bal fent a könyvecske az i betűvel szerinted mit jelent?
(Lásd kezelési útmutató...)és @kisza25: Amúgy hanyatló nyugati és keleti társadalmakban bele vagyon ütve a forgalmiba, hogy milyen felni és gumi való a járműre. Kezelési kézikönyvet néztétek már? Lehet abban lesz leírva ez az információ, csak ha jól sejtem nem elsőtulajos egyik vas sem, és nem is kaptatok hozzá ilyet... (hogy azt mi a bánatos francért kell folyton behúzni!? - költői kérdés volt ne is törődjetek vele )
Itthon meg fölé kell írni kPa-ban (aszem 7,5tonna megengedett legnagyobb össztömeg felett) hogy mennyire kell fújni... Szerintetek? (de a gumiméretet nem kell kötelezően a tankajtóra belülre felragasztani... csak TPMS legyen benne, az qrva fontos )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39532 üzenetére
Az azért lehet, mert a típusengedélyben nem szerepel, ennek két oka lehet:
1, Nem ajánlja a gyártó (erre igen sok oka a lehet, többségében hátsó takargatás)
2, Nem volt olyan felszereltség forgalomba helyezve itthon, ami azzal a mérettel lett volna gyárilag szerelve.Hogy műszakin belekötnek e, az kétesélyes, nekem sosem kötözködtek, de mondom, itt van konkurencia, mondhatom hogy "máshova viszem inkább a pénzem", szóval elnézőbbek vmivel, nem érdekük na. Kis helyen ahol 30-40km-en belül nincsen vizsgaállomás már szőrszálhasogatóbbak (főleg ha várják a jattot), mert csak oda viheted vagy több km-el arrébb ami neked plusz macera, üzemanyag, idő és ezt ki is használják pofátlanul. (tisztelet az igen ritka kivételnek, de azok meg folyton be vannak táblázva)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Most kaptam egy telefont, hogy egy gumis felajánlott egészen emberi áron 3 féle gumit egy Mondeo-ra (2.2TDCI kombi, 200LE, évjárat passz, talán 2011):SAILUN ATREZZO ZSR 215/55R16 97W XL 27k/db
GT RADIAL Champiro FE1 City 215/55ZR16 97W BSW XL 29k/db
GITI GitiSynergy E1 215/55R16 97W BSW XL 33k/dbMindegyik új, ugye erre még rájön a szerelés ára.
Ismeri bárki ezeket!? Tapasztalat róla?
Sosem hallottam még róluk..
Évi 20k+ km-t megy, szóval jó lenne ha 1-2 év múlva nem kellene kukázni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz alázógyík #39561 üzenetére
Köszönöm, én is vmi Urálhoz közelebbi technikára tippeltem, de szerencsére nem engem néznek most madárnak.
De itt üll mellettem a frissen vett Mondeo tulaja, nézünk vmi közeli gumisnál Barumot vagy Kumho-t, Firestone esetleg? (az előző kocsiján az volt, olyan 35k/db a limit)Csak hogy haza tudja vinni a friss szerzeményt, mert az egyik hátsó befelé púpos nem kicsit és az egyik első is gyanúsan sérült. (100 fölött szitál az eleje) a másik kettő is még gyári szerelés...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Köszi, én is a Conti vonalat preferálom...
@i-sti: Ha lenne 3-400k még a zsebében, akkor az lenne, de nincsen... Viszont így meg nem engedem haza Egerbe, mert amik most rajta vannak életveszélyesek...
@rbalint88: Azért fejlesztik azokat is, csak gondolom nem annyi pénzből, mivel a Barum/Semperit is frissíti néhány évente a mintákat...
@molnarpeter: Sajnos túl keskeny és nem szerepel a típusengedélyben... De tippnek nem rossz, köszi.
Ezek maradtak (mert vannak raktáron):
[link] Speed-Life 3
[link] Bravuris5 HMÉn a Barum felé hajlok, Ti melyiket preferáljátok?
szerk.: 2012-es évjárat, ráncfelvarrott.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen