- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
C lesz Qru, Sempi, Uni.... sajnálatos, igen, régen B volt, de lecsúszott a C-be sajnos és annak is az alját kezdi karistolni a 3HM állítólag... ennke ellenére maradok az 5HM-nél kövi garintúrára.
@t.imi: A ContiSafe-t olyan helyen vedd ahol érvényesíteni is tudod... de piszokul megéri főleg ha több mint 30k/db a gumi...
@Bazsee71: no comment, csak támogatni tudlak a döntésben, mindenkinek mások az igényei, lehet túl erős a verda... A Kinergy Eco-val nálam is kiestek a pixisből egy időre, de te most megerősítettél abban, hogy nem süket füllekre talált az eddigi végeláthatatlan Hankook ellenes szócséplésem. A GY-el nem nagyon tudsz melléfogni... a VP3 itt ajánlott, ha a magánvéleményem érdekel, akkor Conti, Misi, GY, Dunlop és ezek B brandjei, ritkán C és ott a vége, a többiek még kisinasok a szakmában.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #40782 üzenetére
Már előre látom h el leszek küldve melegebb egtajakra, de akkoris le kell írnom:
Európai gyártótól kellene gumit venni és akkor nincsen ez... Conti, Misi, GY és Dunlop, a többit én nem ajánlom senkinek sem, 4 évszakosból még Nexen és Vredi, talán még egy Apollo belefér...
A többiekkel ezek a történetek mindig benne vannak a pakliban... Nézd meg a Barumot pl, az sem egy csúcs kategória, de a Polarist mindegy melyik évben vetted, amíg a minta stimmelt addig a keverék sem változott... És ugyanolyan jó volt"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bazsee71 #40784 üzenetére
A legjobb ha mindkettő, de alapjaiban európai piacra legyen fejlesztve, ami a hankookra és a yokohamara pont nem igaz, sokkal több terméket adnak el Ázsiában...
Vannak ilyen sztorik néha de ez is igény függő, mivel én elvagyok az ecocontact5-el, pedig szidja mindenki... A nedves tapadása csapnivaló és kritikán aluli, de aki ezzel együtt tud élni... Bár ennek lehet az oka a keresztirányú barázdák hiánya is, de ettől még mindig hamarabb venném ezt mint a kinergyecot.
@rbalint88: nem feltétlenül te, abban biztos voltam h te nem fogsz nekem esni, de biztosan lesz akinek csípni fogja a szemét a véleményem...
Azért hoztam fel a polarist mert azt sokan elismerik, de johettem volna a primacy vagy a prémiumcontact sorozattal is, abból mindegyik jó volt, vagy az eagle f1-el, ezzel azt akartam érzékeltetni hogy érdekes módon egyenletes minőségben jöttek a gumik, a kinergyecoval Qru és tboldi elégedett, én hánytam tőle, de sokan eladjak az ecocontact5-t amint atveszik vele az autót, én használom elegedetten... Persze heves esőben lassítok és jobban figyelek, de nem esek le vele az útról, azért 8 éve még tesztgyoztes volt... Bridgestone-t én elvből nem vennék, de ez én vagyok, a 4 nagy gyártótól (vagy ezek másod és harmad markaibol) veszek mindig és egyik sem volt ekkora csalódás mint amiket írnak, a hs449-et leszamitva persze."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Teodor52 #40809 üzenetére
Igen, amelyiknek nem szimmetrikus a mintája, de az oldalfalba bele van sütve hogy "outside", azokat bár melyik irányban felrakhatod.
Egy példa: Barum Brillantis2, gugli és ha látod a mintát egyértelmű lesz...Bár nem írtál semmit h milyen autóra milyen méret téli nyári esetleg 4 évszakos...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Már mindegy mit csinálsz, amúgy az autópálya kezelőre keresztet vethetsz, rád húzzák h nem az út és látás viszonyoknak megfelelően választottad meg a sebessegedet...
A rendőrök le fognak pattintani h ez a közút /autópálya kezelő hatósági köre, ők csak a jk-t tudnak felvenni, de abból se pénz se eljárás nem lesz, csak rögzítik a tenyallast, azzal mehetsz reklamálni / kártérítési polgári pert indítani..Röviden : beszoptad... És fujhatod...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40821 üzenetére
Az elejevel egyetértek, de én hozzatennem hogy a 17"-os malomkerekeket kivagnam alóla, helyére 16"-os lemezfelni egy normálisabban kinezo disztarcsaval és egy vredi quatrac szett...
Mivel pont 17-nel van az ugrás a gorgozes árában és hát magyar utak, hadd ne magyarázzam pont neked..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40827 üzenetére
Nekem is, ezért is mondom hogy fölösleges az a malomkerék alá... A téliszett nekem 16-os lemezfelnin van és az az 5% nagyon sokat dob a komforton, még BP-en is.
Ő meg Tolnában lakik, szerinted ha nálunk ilyenek az utak, akkor arrafelé mi lehet? Jártál mostanság arra? Vannak olyan másod és harmadrendű utak, amit útnak sem merek gúnyolni... #kamionoktalálkozásatilosHelyenként az úthálózatunk kezd emlékeztetni az autópályamentes Romániára... ugyanannyi rajta a sötét bunkó és hasonlóan ramaty állapotban van.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40833 üzenetére
Én nyári szetthez meghagyom a gyári alukat, télre lemez van disztarcsaval, csak a telivel olyan olcsojanos kinézete van...
Ágyúval pukykara nekem a két szett, de én szeretem cserélgetni, pedig szinte minden szempontból jobban járnék egy vredi vagy egy Nexen 4evszakos szettel...
A telivel amúgy komfortosabb bár elismerem lehet h csak placebo hatás."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rothfb #40854 üzenetére
Furcsáltam én is hogy a legutóbbi tesztgyőztest kihagyták... na jó ADAC, várható volt h nem viszik be ami végigverné a mezőnyt... (leginkább ár/érték arányban)
Arról nem is beszélve (ezt Qru imádni fogja), hogy ki a tököm tanította ezeket gumit tesztelni!? Télies minta a nyáriassal? Csak egy méret? All weather vagy All Season mert nem mindegy az sem...
Ennek úgy lenne értelme, hogyha mellétesznek egy harmadvonalas téli és nyárigumit, hogy lássák az emberek hogy két olcsóbb szett mit tud egy középkategóriás 4 évszakossal szemben... (mármint hogy árban fedjék egymást, mert pl: Vrediben [link] 40,5k/db, ugyanezért kapsz egy Rotalla RU01 [link] + Sebring Snow XL [link] párost) de ez megint bújtatott reklám, vegyél két külön szettet, lehetőleg Contit, GY-t vagy Misit... önmagával kerül a végén ellentmondásba az újságíró, same old totalcar.hu... pedig felcsillant a szemem amikor elkezdtem olvasni h "na végre, egy objektív összehasonlító cikk", hát csalódtam, ismét, miért is vagyok meglepve!?"Tovább is van, mondjam még?"
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Saccco #40872 üzenetére
Ennek is van ám oka...
Náluk nem ritka aki 1-2 év alatt ledarál egy garnitúrát, aki nem, az meg 6 évente cserélteti, különben nem megy át TÜV-n... a többségnek az autó használati tárgy, ami elviszi dolgozni és hazahozza, nem akar alkatrészt vadászni, szerelőt keresni (ráadásul olyan áron dolgoznak hogy elsírnád magadat), azoknak az autóknak ha beteszik a kulcsot menni kell, így is annyit fizet környezetvédelmi adót meg biztosítást hogy öröm nézni... még szép hogy ott spórol ahol tud.Az osztrákoknál ez sokkal durvább, náluk ha nincsen 4mm a téli/4évszakos gumin vagy 6 évnél öregebb akkor bekísér a rendőr a legközelebbi gumishoz és onnan nem enged el amíg újra nem gumiztatod... (ezt nálunk is bevezethetnék...)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bazsee71 #40881 üzenetére
Csak vicces, kicsit szedett-vetett az összhatás, legalább akkor ne rakta volna fel a középkupakot... Mellesleg tudtad hogy az Opel is PSA lett? Akkor az Astrara is dobhatom fel az oroszlános felniket? Legyünk már kicsit igényesebbek... mondjuk egy ilyen "hollander" beállítottságú raszta arctól nem is várok ennél sokkal több igényességet... amúgy halkan mondom h vannak gyerekei, akiknek ő a példakép.
Csak a Te kedvedért: Amúgy azok a "elmegy még egy szezont" gumik is Hankookok... gondolom nem csak nekem tűnt fel, és állítólag 4 évesek... én nem tudom mit csinált velük, túlfújta rendszeresen vagy hobbiból ugrált a tetején megpakolva, de 4 évesen ilyen állapotban én még gumit nem láttam... és nem szólt érte a rendőr, még műszakin sem szóltak érte!
Ha kimegy vele Bécsbe, az osztrák jard rárodhasztja a műanyag lakatot is ha meglátja...
Hankook i'm lovin' it...@rothfb: Igen, én is meg a fotelnepperes részt is... szerintem nem ért 1M-t, max 6-700-at, de nem baj, a madár elvitte és most mindenki azt hiszi hogy ez volt az évszázad üzlete... most locsolhatja rá a piaci értékét, de legalábbis a felét... ha frankó lenne a kuplung meg a fékek és ki lenne cserélve az a két gömbfej, max akkor érne 1M és azt is csak hirtelen felindulásból nagyon duzzogva...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bazsee71 #40885 üzenetére
Hát nem tudom, az biztos hogy legalább a kupakot kikaptam volna a felvétel előtt...
Nem tudom mennyibe fájhat 4 db KIA feliratú felnikupak, van vagy 5ezer erős magyar forint összesen... mivel egy a kettő, így szerintem csereszabatos a két kupak...Persze lehet így is nézni, h téged nem érdekel, csak más ha "TV műsor felvételre" megyek vagy csak cruise-olok a kölökkel a lakás--OBI-Tecso háromszögben, legalábbis én másképpen állnék hozzá... tudod a magyarok szeretik más szemében a szálkát nagyítóval keresni, a műsorba pedig önként jelentkezett, tehát vállalta h lesz aki a bruttó 3 perc alapján tör felette pálcát.
A Hankook-ot azért hoztam fel h olajat öntsek a tűzre, mivel emlékszem h neked nem vált be a VP3...."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rothfb #40886 üzenetére
"...és nem szólt érte a rendőr, még műszakin sem szóltak érte! Ha kimegy vele Bécsbe, az osztrák jard rárodhasztja a műanyag lakatot is ha meglátja..."
Akkor ez neked is szól, igen, 99% hogy ezek nem tavaly óta lettek ilyenek, és ő így szállítja a családját... felelősségteljes egy apuka... ha az én apósom ilyet látna az autómon és meglátná hogy még a szeretett unokáját is beleteszem, szerintem ott verne agyon, de az asszony is elvállna azon nyomban és akkor az anyósomról ne is beszéljünk...
Szerintem tavalyra gondolta azt a cserét, csak nyelvbotlás volt.Apósom egy éve azért gumizta újra az Astra-t (prémiummal a 2008-as G Astra-t!), mert egy heves esőben bizonytalannak érezte az 5 éves nyárit (3,5mm) és a télik (4+mm) is hatodik szezonba léptek, úgyhogy kukázta mindet, mert ahogyan ő fogalmazott: "az unokám is beüll mögém" és ő a nagypapa, havonta 1-2 alkalommal autózik vele a gyerek, de azt tegye biztonságban.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bazsee71 #40890 üzenetére
Ebben is van valami mondjuk... hátha vmi feljelentősebb kedvű NKH-s is nézi.
@tboldi: Mert apád megint mázlista volt, kifoghatott volna egy kötözködősebbet is... de osztrák műszakin sem engednek át autót 6évesnél öregebb gumival... ott a "túltárolt" abroncsot nem tudod eladni, hacsak nem olyan ritka méret, amiből 3-4 évente gyártanak csak.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Anaren91 #40951 üzenetére
"attól, hogy valakinek van egy 10+ milliós autója miért is ne járhatna utána a dolgoknak. Attól, hogy birka módjára nem megy be a helyi gumiboltba és mondja az eladónak, hogy: 4 gumi lesz de a legdrágábbat adjad mer az a jó! még nem zsugori..."
Ha erre egyszer kapsz választ valakitől akkor oszd meg velem is kérlek... (majom banán hasonlat nem érdekel...) Amúgy miért ne tehetnél fel egy Semperitet vagy egy Uniroyal-t a 10+milliós autódra!? Amíg biztonságosan tudsz autózni vele szerintem addig tök8 mi van az oldalába sütve és mennyibe került...
@szabonagyur: Az azonos avatar bekavart, ugye? Oda se neki, nekem is sikerült már párszor, azóta a nevet nézem...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Anaren91 #40954 üzenetére
Elégnek elég, a kérdés ennél sokkal összetettebb... függ a felhasználás helyétől, hogyan vezetsz, utasokkal vagy egyedül, inkább városi vagy inkább autópálya stb. Szerintem a harmadvonalas abroncsokkal sincsen gond, csak ismerned kell a határait, az autó vételára/piaci értéke pedig nem sokat nyom a latba, mert ennyi erővel egy 20 éves F Astrara mit vegyek!? Postásgumit? Teszel rá egy Kormorán szettet és megdupláztad az értékét... ez egy ökörség, ha neked a 10+milliós corollára kell a prémium, akkor én az 5M-s Vitarára sem veszek másodvonalnál drágább gumit... a 40milliós Q7-re vagy X6-ra akkor csak a PZero?
@Qru: nem mint egy mozdonynak, meg lehet vele állni, csak készülni kell rá, hogy vizen tekerni fog az ABS meg az EBD és a többiekhez képest Te később fogsz megállni 1-2 méterrel, előre kell gondolkodni... az EcoContact5 is megáll elfogadható távolságon esőben is, csak az a felhajtó amit szárazon 60-al beveszel vele, az esőben 40-el is alig fog menni és erre jobb nem akkor rádöbbenni amikor belerongyoltál 60-al... (rutintalan sofőrről beszélünk)
A lényeg h finoman kell kezdeni, meg kell vele ismerni az autót újra, mert nedves úton nagyon másképpen viselkedik vele mint szárazon. Mondhatnám hogy egy hazudós gumi (KinergyEco és EcoContact5), mert amíg nem esik nem igazán érzed a különbséget ha nem tapadáshatáron fűzöd a kanyarokat, de amint elkezd szemerkélni drasztikusan megváltozik az autó viselkedése, főleg ha már van benne 2-3 szezon. Amúgy BlueResponse volt már? [link] ez egy egészen kiegyensúlyozott abroncs, nemrég vezettem egy autót ilyennel és meglepően jó volt az özönvíz ellenére...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Anaren91 #40958 üzenetére
"Az meg, hogy ki mit vesz egyéni preferencia. nem nézek le senkit... Ha valakinek hibrid kell vegyen hibridet."
Én ezt kiegészíteném annyival, hogy azért mert a övé farán ott a hybrid felirat még nem kell megvetően nézni azokra akikén nincsen... A Vitarával pont ezt tapasztalatom, ugyanúgy néz ki a két autó, csak 13LE-vel karcsúbb a motor és van benne egy mild-hybrid rendszer és máris megvető pillantásokat kapok, h az enyémről hiányzik a hybrid felirat... azért ne nézzünk már engem a bolygó és az ózonréteg ellenségének mert neki állandóan teker az önindítója nekem meg nem.
A lényeg inkább az hogy tartsa is fenn az illető, tehát ne a 16 éves fékfolyadékkal kúpoljunk már a pályán 10 éves téligumival júliusban... (kinek nem inge...)@Qru: Akkor apósom csak nem nyúlt mellé annyira... (92LE G Astra 5 ajtós 2008-as)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Anaren91 #40963 üzenetére
[link] nincsen közöm a céghez... vagy ennek az utódja Speed-Life 3 néven, árban fedi és állítólag jó. A Kumho-val kapcsolatban nekem fenntartásaim vannak... olyan "nem ér nekem annyit h kipróbáljam és ha szar a nyakamon maradjon" érzés... mert eladni használtan nem tudnád az fix... max szétracsézni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #41002 üzenetére
"Nyárra még jó volt, télre már nem megfelelő a Michelin szerint."
Te sem tennéd fel télre ha téligumi lenne... plusz ugye a misi nem mondhat ellent pl az osztrák szabályoknak... a magyarnak igen, de az osztráknak... (ugye náluk a téli/4évszakos 4mm profilmélység alatt nyárinak minősül)
Biztosan én megyek keveset, de azt a kopásjelzőt én még egyszer sem láttam... hamarabb kerül a keverék olyan állapotba h kuka lesz... (és nem csak szerintem hanem a márkaszervíz szerint is)
Szóval jó h van, de minek...@KTU: a felnire szerelt szezonális szetteket is, sőt, ha a gumist kérdezed akkor hetente kétszer kellene centrírozni... Úgyhogy pls ne, ne menjünk bele marhaságokba...
@szabonagyur: neeeee, kérlek ne.... mert csak, ne....
Ne süllyedjünk erre az "olcsójános" szintre, ezt a kérdést nem lehet nettó gazdasági szempontból megközelíteni... A kérdés úgy szól hogy szükséged van e a két szettre, ha tudod a választ csak magadat nyugtatod az más, de ilyen szempontból a Sailun-al jársz a legjobban, mert annak a legkisebb a km-re vetített fajlagos költsége... igaz egy vödör sz@rt ér... Az ilyen 4évszakos kontra két szett kérdésben sosem szabad elfelejteni hogy egy TOP3 szezonális gumi mindig el fogja verni a 4évszakost körülményektől függetlenül, nem véletlenül használunk/használtunk szezonális gumikat évekig, ez nem egy gumikereskedők összeesküvése dolog, hogy a '90-es évek után mindenkit rádumáltak a két szettre most meg rá dumálnak újra a 4S gumikra, "csak forogjon a pénz"...
Első körben azt kell tudni mit vársz el az autódtól, ha csak a városban cirkálsz vele akkor jó a 4S, de ha jártok síelni vele Ausztriába akkor kevés lesz. Anyagilag jobban jönnél ki, bár nem számottevően jobban... Egy autó mindig egy adó, arra költeni kell folyamatosan amit sosem látsz viszont, mivel nem egy F40-ed van ha jól emlékszem, így befektetésnek is rossz. A gumi meg főleg, az csak viszi a pénzt, valóban dupla a költséged rajta, de felmerül a kérdés hogy kétszer akkora biztonságban is leszel e? Ezt kell mérlegelni meg a felhasználási körülményeket. Nekem is bőven elég lenne egy Nexen vagy egy Vredi, de én pl szeretek kereket cserélni, szeretem bütykölni az autókat, de van aki utálja... nem vagyunk egyformák."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #41007 üzenetére
Nem a TS860 vagy a 25k/db nyári szett, hanem hogy elkezded km-re vetítve kiszámolni a gumi fajlagos költségét...
Nem bullshit, olvasd el még egyszer figyelmessen és a jobbító szándékot vedd észre, nem számít az ár vagy a költségek ha a biztonságról van szó, vagy ha egy olcsóbb összeállítás csak korlátozottan alkalmas az igényeidhez. Így már érted?
Értettem elsőre is h spórolni akarsz, hisz ésszel él az ember, nem dobálja ki az ablakon a pénzét, de ennek ára van és ezzel jó ha tisztában vagy.
Viszont a 4 évszakos mellé nem hoztad fel érvnek hogy 3-4 évente (kb ennyit megy el egy 4S gumi a tapasztalatok szerint) új mintán, de legalábbis új gumin mész."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz raziel01 #41036 üzenetére
Na igen, ha akkora a méreted h 20k-ból kijön egy középmezőnyös, akkor elgondolkodtató az évente kétszeri centrírozás...
Amikor név szerint előre köszönnek a futóművesek az már sugal vmit az utak állapotáról...
Amúgy nem tudom próbáltad e már leszedni azt a súlyt onnan, nem a ragasztottat, hanem az ütött súlyt... Én még olyat nem láttam h összeszerelve tegyék fel a gépre és úgy nézzék meg, mindig leszedik róla a súlyt és úgy pörgetik meg...@Bazsee71: Még az elején vagy, de jó kezdet szerintem, én sosem voltam Hankook párti, de ez nem jelenti azt h a VP3 rossz, csak ezek szerint a Te (és az én) felhasználásodhoz és vezetési stílusodhoz jobban passzol egy sportosabb gumi... van ilyen, ezért sem vennék túltárolt gumit, főleg az én méretemben... Ha nem jön be kinek adom el, plusz a fel-le szerelgetést is én fizetem... ajánlott nekem is gumis túltárolt felmagasztalt számomra ismeretlen gumit, mondtam h csak akkor ha ingyen felrakja h használjam pár hónapig és ha maradhat akkor fizetem ki az egészet, addig egy kanyit se és ha sz@r akkor ingyen le is szedi... Szerinted belement!?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bazsee71 #41038 üzenetére
És volt madár akire rá tudtad melegíteni? Mennyit buktál rajta ha nem vagyok túl indiszkrét?
Mert úgy gondolom h pont az ilyen (mint a Tiéd) példák miatt nem vennék túltárolt gumit, mert ha sz@r nekem, akkor csak áron alul tudok a 215/55R17 vagy 215/60R16-tól megszabadulni, ha túltárolt akkor DOT szám alapján rögtön indul a "mennyit engedsz a feléből" kezdetű telefonhívások, a deficitet meg az időveszteséget persze én nyelem be (no meg h foglalkoznom kell vele, ami a szabadidőmből megy el, ami nekem a legdrágább, kevés hozzá a mastercard na ), nem a gumis, mert neki ki van fizetve a túltárolt gumi ára is, a szerelés ára is, h mennyiért sütöm el (már ha el tudom sütni vmi madárnak, de ha olyan sz@r még ez is necces) az én dolgom, nekem meg még mindig nincsen gumi az autómon...
Úgyhogy köszi, alátámasztottad a teóriámat és megerősítettél abban hogyha valakinek vmi jó, még nem biztos h nekem is nyerő.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bazsee71 #41040 üzenetére
Na, akkor végülis jól sült el a dolog.
A túltárolt úgy jött, hogy hiába ajánl nekem egy számomra ismeretlen gumit bárki (hiszen ritka hogy az ember kétszer ugyanolyan garnitúrát vesz, mert mire lejárja a mintát/elöregszik az aktuális, addigra vannak frissebb és jobb minták esetleg más gyártóktól), hogy az jó lesz nekem, ha az túltárolt és mégsem vállik be, akkor abszolúte deficites a biznisz, csupán ennyi, h sok jó tapasztalat és vélemény ellenére is tud az ember mellényúlni és sok olyan méret van amit csak pár évente gyártanak (főleg a ritkább méreteknél), ezeknél könnyű alászaladni ennek a pofonnak, csak ezt akartam kihozni belőle. Igazából csak a saját agymenésemet támasztottad alá...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Te Qru, tedd már a szívedre a kezed egy picit és áruld már el hogy spórolt e valaha neked gumi üzemanyagot, mert mostmár tényleg érdekelne a válasz...
Nekem a BC szerint fél literrel kevesebbet eszik a téli szettel (Sebring Snow 215/60R16), mint a nyári szettel (Continental EcoContact5 215/55R17), hogy is van ez!?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem zavar, csak állítólag a nyárival csinálták a WLTP/NEDC ciklust és ott városira 5,8L/100km jött ki nekik, nekem meg "csak" 8L/100km-t ír a fedélzeti... Lehetséges hogy elnézték mit írt ki a gép? "Béla, mi volt az első számjegy? áh biztosan 5 valamennyi..."
De hogy az ECO gumival többet egyen mint a téliszettel ami khm, messze nem az üzemanyagtakarékosságáról híres... de értem amit írsz, csak valahogyan a józan logika fordítva adná ki.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az E10, klíma, SS off nem adhat hozzá 2,2L-t 100-on...
A viszás része az hogy a téli E vagy F kategória a matrica szerint, a nyári meg B és mégis utóbbival fogyaszt többet, amikor az autók pont nyáron kellene hogy kevesebbet fogyasszanak, amikor nincsen hideg, stb... minden esetre érdekes, nem akarok OFF-olni, csak így megjegyeztem ha már szóba került...
Egy szóval: Gyerekek, ne hiddjetek el minden butaságot amit a neten olvastok/ a marketing osztály lenyom a torkotokon!"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Milyen érdekes hogy az itt kérdezők 99% sosem rúgja el az autónak...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #41080 üzenetére
Csupán népi megfigyelésből származó magánvéleményt formáltam meg...
Valahogyan senki sem írja h "én szabálytalanul versenypályásan autózok a városban is", vagy amit én is szoktam h "városban 70 alatt szédülök"@Saccco: jah, a Renault gyárat kellene a Holdra kilőni, hátha ott jobban menne nekik az autógyártás... (na jó, csak vicceltem, nagyon szép kényelmes és takarékos autókat gyártanak... de nekem akkor sem kellene )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #41158 üzenetére
De van ám ilyen... Altoval meg Aygoval tolják, ők ilyen volt imprezza tulajok, akik ha látják csak a jobbat nyomják... (de minek, azokat ha tiprod se mennek)
És bevagnak elém a lámpa előtt unokakkal, amikor a rakott Ducatot vezetem... De van luxus autós változat belőlük, ők mindig vmi benzincsibet fuvaroznak és vastag fuxban tolják leginkább kopaszon..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Mert amit én az AKH-tól rendelek 23k/db áron, azt a gumisok 29k-ért árulják...
Plusz én személyesen veszem át, megnézem dot szám, állapot, puhasag és ha nem nyerő akkor kapok másikat azonnal... Vagy a saját futáruk vissza viszi, felhiv az uzketkoto, elmondom miért nem vettem át és ajánl mást ugyannyiért stb... A tultarolt gumi kérdést pedig fentebb leirtam, tartsa meg vagy rakja fel magának plusz a gumisnal nincs idő utánanézni a teszteknek, itt rá kérdezni hanem kapod ami van aztán szia dobozos...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz windlord #41195 üzenetére
A ContiSafe? Az nagyon megeri főleg ha nem mész sokat és ritka/drága méreted van, viszont az él minden általuk gyártott másod és harmad márkára is (Semperit, Uniroyal, Barum, stb.)
Volt korábban egy hsz-em a témában (melyik márka mögött ki áll) keress vissza ha érdekel, amúgy abroncs.blog.hu-t idéztem, érdemes olvasgatni, de úgy kezeld ő gumis, tehát elsősorban drágán akar főleg eladni... És persze ír néhány zöldséget, mit zöldséget, komplett saláta mixeket, de olyan 99%-ban az igazat és okosat ír ami manapság igen ritka,csak néhány apróságot elhallgat... (lásd tultarolt gumiról cikkei)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz raziel01 #41200 üzenetére
"kizárólag a friss gumi jó, hogy minél tovább biztonságosan használható legyen, mert el nem kopik de elöregszik." Ez nem teljesen igaz, mert a Michelin szerint az autón lévő gumi 17-szer gyorsabban öregszik, mint ami a polcon van, csak akkor a 4évszakossal nem tudom mi a hányás, mert az egész évben az autón van, mégsem 1/17-ed ideig tudom használni a szezonálishoz képest....
Igen, ezt már többször megénekeltem, szerintem senki sem vesz kétszer ugyanolyan gumit az autójára, mert jönnek ki újabb minták és keverékek, tehát amit éppen felteszek az nekem zsákbamacska, vagy jó lesz vagy nem... és ha nem jó nekem? A túltárolt új gumit 2015-ös DOT-al ki a töknek adom el? Főleg ha ritka méret, az még jobban árnyalja a képet... szóval ez a baromság csak a gumisoknak kedvez...
Adjanak el túltárolt gumi, az 1 éveset tehát idén a 2019 elejéről DOT az túltárolt, a többi kukába való, az nem túltárolt, az a nyakán maradt mert senki sem kellett... hmm, várjunk csak, amit senki nem vitt el 3 év alatt, aztért biztosan pénzt akarok én adni? Tuti jó lesz az nekem abban a méretben? Lehet más márka más mintjávál jobban járnék, ha más nem anyagilag? Na igen, 2 éves gumit ne akarjon már eladni... ennyi erővel mondhatnám hogy tesztgyőztes gumi van az autómon (EcoContact5 2014-ben tesztgyőztes), mert abban az évben amikor gyártották tesztgyőztes volt, csak túltárolt!? (nem rég láttam egy ilyen hirdetést, azért ezzel példálózom)Nem, bocsika, nem, ez nem így működik kedves gumisok és nagykerek, ha adtok rá 3 hónap kipróbálást, tehát felrakjátok (aznap indul a garancia rá hogy felkerült) mitöbb ingyen, és ha bevállt 3 hónap múlva jövök és kifizetem az egészet, de ha nem akkor ingyen leveszitek és amit kérek azt teszitek fel helyette, amit term. ki is fogok fizetni szereléssel mindennel... de addig tőlem egy petákot nem láttok... vagy a ti kontótokra kötök egy cascot az autóra arra az időre... ilyen feltételekkel megveszem a túltárolt gumit. Amíg ezeket nem biztosítják a túltárolt gumihoz addig: [link]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
"A baj az, hogy nem tudni, hogy szakszerűen volt-e tárolva vagy sem." Ezt még tételezzük fel, hogy el is hiszem egy nagyker kapcsán, a baj ott kezdődik, hogy a túltárolt 4-5 éves gumit ha megveszem és egy szezon után rájövök hogy ez nekem nem jó, akkor kinek adom el? Képzeld el hogy mondjuk hülye méret pl: 275/45ZR19... a nyakamon marad és nekem még mindig nincsen gumi a verdán, hogy a révész tisztelet díját (fel-le szerelés, centrírozás, az időm amit foglalkoznom kell vele, stb.) ki is fogja fizetni? Ja hogy én... plusz vehetek még egy szett gumit, mert a gumis, aki eladta teljes árban visszavenni nem fogja, hiszen használt, tehát mennyit engedsz a felétől és kifizettem 1 olyan szerelés árát, amire nem lett volna szükség, töltögessem fel a képeket róla ide-oda, áruljam, telefonálgassak, esetleg fizessek az apróhirdetésért.... és mindezt nem fillérszexualitásból írom, hanem azért mert a végén 2 garnitúra árán lesz 1 garnitúra gumim, ami vagy jó vagy nem, tehát indul a "móka" előről.
Ehhez képest én utánanézek, teszteket bújok, megkérdezem itt, hátha használ/használt valaki olyat, megrendelem (olcsóbban mint bármelyik gumisnál, ingyen házhozszállítás), feltetetem max 1 éves DOT-al pénzért, nem pusziért és 5 évig a környékére nem megyek a gumisnak ha nincsen defekt...
Szóval a túltárolt gumit csak akkor venném meg, ha 100%-ig biztos vagyok abban, hogy 5 évig fogom használni is, értesz már?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
"De igen, egy frissebb guminál kisebb a rizikó, hogy a helytelen tárolás miatt sérült/nem teljes értékűt kapsz." Nem így értem, hanem hogyha úgy járnék, mint itt néhányan, hogy ajánlanak egy gumit (VP3 pl) és egy szezon után rájövök hogy ez nem jó nekem, akkro egy ritka méretnél eladhatatlan a dot szám miatt, mert aki olyat keres inkább vesz garanciával nagykertől újat, nem a használtakat fogja bújni, bár ki tudja.
"No para, a jófogáson minden elmegy. " [link] tavaly ősz óta érdeklődő sem volt rá... pedig bontott felni árában adom...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én meg attól a 4 télikeréktől nem tudok megszabadulni egy 20asért... Idén télen még futott, mert a szomszéd eladta tavasszal a verdát, de nem akarta felgumizni egy szezonért, ezek meg pont rámentek... közben árultam, mondta is hogyha kell akkor visszaadja bármikor, csak így most spóroltam neki vagy 40et... a család meg ki akarja dobni lomtalanításkor... remélem elmegy addig, különben mennek a kukába...
De még érdeklődő sem volt rá, pedig 1-2 szezon még bőven van bennük... csak fel kell dobni és használni, de így sem viszik el lassan 1 éve...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz stickermajom #41242 üzenetére
Yokohama-t adnak rá gyárilag (170k-ért sokkla jobb gumival is meg tudod venni ha magadnak szeded össze), felnit ahogyan tboldi is írta webshopból érdemes rendelni, TPMS szettet meg aliról aztán annyi...
A Vitara utángyártott (Marutti) 16"-os lemezfelnije volt szállítással 12k/db körül, egy garnitúra alis TPMS szelep olyan 10-14k, a gyárinak (VDO) ennyi darabja!
Kléber ha választani lehet és nem nagy az árkülönbség.Kicsit több meló neked, de kevesebbért többet kap a végén a tulaj...
(hogy legyen viszonyítási alapod: Vitara 16"-os gyári téliszett Yokohama-val 240k a szalonban, én 170k körül vettem egy alsópolcos téligumival [link] , de ha ügyes vagy sokkal olcsóbban kijössz)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz stickermajom #41256 üzenetére
Sajna nem tudok cikkszámot mondani, S-Cross-hoz és Vitarához jó lenne amit linkeltél cikkszám alapján, de a Swift-el passzolom sajnos a kérdést...
Suzuki topikban kérdezz rá, hátha dethroner vagy ncc1701 tudni fogja fejből..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rothfb #41276 üzenetére
Milyen autód is van ami jelzi az olajszintet? Ugye nem aladdin csodalámpájára gondolsz? Az más, az egy nyomáskapcsoló, ha felépült az olajnyomás elalszik, ha az kigyullad neked az autópályán, akkor mire megállsz már valószínűleg besült a motorod...
@Kornel: Az S-Cross sem jelzi, az olajnyomás visszajelző, ha az kigyullad akkor már egy ideje szárazon fut a turbód...
Vannak autók amik kapacitív módszerrel mérik a kartellben lévő olaj mennyiségét (abba dugdosod a nívópálcát), de szerintem egyikőtöknek sem olyanja van...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #41285 üzenetére
Olvastam én is a cikket, tudom, de elformaegyesült a nép száján. Hogy a ferrodolt fel se hozzam és a centírozást...
A 159-es is kiírta (abban még töltőnyomás visszajelző és olajhőmérséklet visszajelző is volt), ezért is írtam: "Vannak autók amik kapacitív módszerrel mérik a kartellben lévő olaj mennyiségét..." de a legtöbb autó nem tudja, vannak kivételek, de a többség nem tud ilyet... Egyébiránt benne van a gépkönyvében hogy azért rá kell nézni a pálcával is...
A TPMS-es autóknak is benne van a könyvében hogy ellenőrízze más módszerrel is az abroncsnyomást.Amúgy a mai spórolós világban kitellik az autógyáraktól hogy csupán egy esztimált értéket jelenít meg.
@KTU és @hacki87: Azért ritkaság számba megy mai napig az ilyen fícsör, amikor sok autóban már vízhőfokmérő sincsen, csak egy LED ami "kialszik"... A megane és a multipla is megelőzte sok dologban a korát, sok dologban meg nem...
@rothfb: Meg is kell nézni, krézikönyvet csapd fel az abroncsnyomás ellenőrző rendszernél... mellesleg nem is olyan régen írtam erről egy szösszenetet, keresd vissza ha gondolod...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest