-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz TommyY2 #48363 üzenetére
Tapasztalati alapon a Nokiant kizárnám. A többi jó lesz.
Apám 3,5 szezont futott, 2017. végi sütésű Kleber Krisalp HP3 szettje még nagyon puha, megéri az árát. Viszont ha szeretsz csapatni, akkor inkább Goodyear / Dunlop / Michelin, mert a Kléber olyankor "billegős" érzetet ad.
-
veterán
válasz TommyY2 #48386 üzenetére
3-4 éves korára mind a 4 szétrepedezett egészen a fémszálig [link].
Egyetlen pozitívum, a Marso garanciája helytállt.
Szerk: A történetem 4,5 éves, tehát azokat a gumikat kb. 8 éve gyártotta a Nokian. Bizonyára tanultak a hibából, mert szvsz nem egyedi eset volt.
(Nálam no go maradt.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
A Centrum Gumi Budakalászon szépen dolgozik, az árakat itt találod. A gumit viheted ha úgy tetszik.
Szokásom itt ríni, hogy a BS Turanza T005 még 225/40R18-ban is peremvédő nélkül készül. Tegnap hazafelé egy szűk utcába fordultam be, közben telefonban voltam, látom 2 autó koccant, szembe jönnek a sávomba, lehúzódok jobbra, hogy elférjenek a szembejövők félig a bal oldali járdán. Persze, hogy nekidörzsöltem a jobb első felnit az kiemelt szegélynek. :/
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez a felni már volt "peremcsiszolva", ami nem a legszebben sikerült, így kevésbé fog fájni az újabb esztergálása.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
-
veterán
A jobb 4S nem olcsó, egy jó dedikált téli ára felett van.
2 téllel ezelőtt 4S-t használtam télire, amikor nincs hó, akkor jobb a télinél.
Azon a télen 1 napot volt hó Bp-en, mivel kapcsolható összkerékhajtású autóval használtam, így könnyebben ment fel a havas emelkedőn a téli gumis elsőkerékhajtású autónál. A letaposott havon, sík terepen összkerék nélkül, csak hátsókerékhajtással viszont folyton kitört a fara.
-
veterán
-
veterán
Tavaly december 30-án került fel az autóra, nem rémlik, hogy használtam volna hóban, nagy hóban semmi esetre sem, szal' a havas tapadását passzolom.
Szárazon, vizes úton OK.
Jól néz ki, ha ez számít. Nem ráz.Tényleg kimondottan hangos - ki merem jelenteni, hogy pályafutásom leghangosabb abroncsa.
(Lehet, hogy a nagy méret is közrejátszik valamennyire. De az azonos méretű nyári halk, korábban 16" téli Michelin A5 volt rajta, az is halk. Ugyanilyen autón a 16" Dunlop WS4D szintén halk.) -
veterán
És most tényleg abbahagyom a győzködést.
Te jobban ismered a helyiek lelkivilágát.Amikor veszek / keresek egy autót, és azt látom, hogy valami alsópolcos gumi van rajta, akkor némileg csökken a bizalmam a karbantartási kultúrát illetően - inkább legyen rajta egy félig kopott Michelin, mint egy vatta új Nankang (ami nem is a leges leggagyibb).
Ráadásul azt a Michelint örömmel elhasználom 1,6 mm-ig, míg a Nankangot nagy valószínűséggel azonnal eladnám róla a fenébe.5-10 € / db felárról beszélünk Toyo VS. BS, Nokian, GY viszonylatban.
Azt simán el tudom képzelni, hogy egy osztrák értékeli, elismeri a Semperitet. -
-
veterán
válasz FollowTheORI #48929 üzenetére
Persze, de nem ilyenkor, nem kell hozzá leszedni a kereket - van dedikált lyuk a slagnak, ill. hogy ne álljon meg benne retek. Simán feltolom a slagot a dobbetét mögé.
Tavaly a dobbetét kiszereléses módszert alkalmaztam elől-hátul, az tényleg 2+ óra volt, biztosra akartam menni.
-
veterán
A saját meglátásom szerint egy Magyarországon használt* téli guminál ezek a sorrendben legfontosabb talajdonságok:
1. nedves tapadás
2. száraz tapadás
3. gördülési ellenállás (=fogyasztás)
4. jeges tapadás (ne érjen meglepetés "fekete jégen"!)
5. kopás
6. havon nyújtott teljesítmény* Mo-n, átlagos felhasználás mellett, ami alatt városi, takarított autópályás, takarított országúti közlekedést értek. Egy mátrai kistelepülésen bizonyára nagyobb hangsúlyt kell helyezni a havas tulajdonságokra.
Ezért el tudom fogadni, ha valaki inkább télies 4S-t használ télen, Magyarországon. -
veterán
-
veterán
válasz zsolt19900 #49204 üzenetére
Kléber, 175/65R15-ben.
A Jófogáson is kereshetsz TPMS szenzort.@RB: A gyári 16-os méretben csak gagyi 4S-t talál, idióta áron.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zsolt19900 #49209 üzenetére
Ennek ugye 185/60R16 a gyári mérete? (Fater Ignisén 175/60R16).
Hogy néz már ki egy oktatóautón az "alternatív" méret? Egyből illegálban indít a nebuló?
-
-
veterán
-
veterán
Ha esetleg nem adnak tehermentesítő gyűrűt, azt tudsz venni külön is, kb. 5000 Ft (pl. race-shop.hu - kb. 2 nap, vagy Aliról 1000 Ft + vám... 1 hónap).
Szerk.: race-shop: [link] , 2000 Ft + posta.
Teljesen megfelel a műanyag, felesleges 4x-es áron az alumínium.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MasterMark #49503 üzenetére
Ha jön a tél, pl. havazást jósol a meteorológia. Ennek hiányában november végén / december elején.
Szerk: megnéztem, tavaly 2020.11.18-án cseréltem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Puma K #49566 üzenetére
Mint kiderült már, ilyent (BS T005) használok egy éve, ezzel vettem az autót, ~ 2 hónapos gumik voltak akkor. Gondolkodtam, kicserélem őket, mert egyrészt nem szimpatizálok a márkával, másrészt nem túragumira vágyok feltétlenül. Végül nem volt szívem elkótyavetyélni őket.
Az egy év tapasztalatai alapján.
Előny:
- halk,
- lassan kopik,
- alacsony a gördülési ellenállása, jól fogyaszt vele az autó.Hátrány:
- nincs peremvédője, (naponta 2x útba esik egy problémás szűk kereszteződés, néha vissza kell tolatni, idén 2 felnit húztam meg ott az útpatkán, 225/40R18),
- tapadhatna jobban (de túragumi),Egyelőre nem látszik az öregedés rajta, asszem' DOT3120.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fogyjunk le!
- Microsoft Excel topic
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest