-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Hachiko95 #39568 üzenetére
Köszi az infót neked is, az lett...
Akartam reagálni telefonról csak ez az "állat" pont akkor találta ki "megmozgatja" az új verdát...Mindenkinek: Már elindult haza a delikvens az új Speed-Life 3-akon, az occógumisom fel is dobta neki gyorsan (mint kiderült neki csak egy telefon volt és egy órán belül ott voltak az új gumik 29,3k/db áron 0920-as DOT... ).
Amit muszáj tolmácsolnom, mert képes és visszanézi: Nagyon szépen köszöni a gyors és segítőkész válaszokat és reakciókat, nagy respect mindenkinek.Ami rajta volt vmi gagyi (talán viking fej volt az oldalába sütve), nem a gyári, ez már valszeg második garnitúra a gumis szerint, de azt mondta hogy "kár volt feltenni a kocsira, rögtön a gyártósorról a kukába kellett volna dobni...". A kocsit egy hölgytől vette, aki a vállás során kapta meg, 2012-es 2.2 TDCI 200LE mondeo titanium estate, full extra, full patika, csak az üzemanyag szivattyú döglődik benne, de még csak hidegen cirkuszol, ha beindult akkor megy.
Mivel van benne száznyolcvanvalamennyi ezer km (és most a kutya sem vesz dízel kocsit) így olyan pofátlan áron hozta el, hogy már én szégyeltem magam.. le sem merem írni.. (de szemét vagyok, szal 2,5M-ért ). Ennyiért ha nem hozza el ma, akkor elviszi holnap más...
Kb 5 évig tervezi megtartani (Eger-Hollandia útvonalon fog járni), úgyhogy jobb volt most felgumizni vmi normálissal, meg a szelepek is tavaly voltak cserélve, mert megtaláltuk a számlát róla. Lehet ősszel megint előkerül a téli garnitúra miatt... vagy nálam fog landolni a vas a szivattyú miatt, vagy az injektorok, vagy a turbó, vagy a DPF..
Oké, kicsit hosszú lett, de így hogy kiírtam magamból legalább jobban érzem magamat egy fokkal.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A gumis szerint a Semperit-el elégedettebb lesz ha sokat megy pályán...
Ha lekopik/elöregszik az EC5 a Vitarán, én az 5HM-el akarok egy próbát tenni, mert kisebb méretben a Brillantis2 nekem pozitív csalódás volt, hogy a Polaris3-ról ne is beszéljek...Alkalmi vétel volt, ennyiért bűn lett volna otthagyni, csak az üzemanyagpumpát nem óhajtom egyedül kicserélni... nem szeretek gázolajban fürdeni, mert utána nem fog az asszony hazaengedni 3 napig. Amúgy jó kis gép, belül kicsit viseltes, látszik h hosszúztak vele, mert a gombokról a fele felirat már hiányzik a kormányon, de még bőven használható. Csak el kell vele gurulni június 20ig műszakizni meg eredet vizsgára. Vezérműszíjat kb. 12ezerrel ezelőtt cseréltek tavaly nyáron a felirat szerint. Körbemértük, mindenhol gyári fény, csak bal hátul van kicsit több, de azt tudtuk h belementek a pályán miközben kihúzódott... gondolom nem tudott valaki megállni időben, de csak a lökös és a sárvédő hátsó része van újrafújva, szóval nem kapott nagyot.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A polaris3 kis méretben (185) ha az ár/érték arányt nézem nagyon jó választás. A hasonló árú falkent magasan veri...
Brillantis2 volt a régi kocsin 185/60R14, a második garnitúra volt 5 éves rajta amikor megváltam tőle márciusban. Heves esőben amikor áll a víz az úton szeret felúszni kicsit, de ha tudod és készülsz rá nincsen vele baj. Olyan 25fok körül kezd igazán jól viselkedni, de összesen ennyiben érződik hogy nem egy top gumi. Azt ajánlom bárkinek aki nem akar mindenkit lenyomni esőben is.
Ezért is gondolom hogyha lemegy a mostani két szett, akkor télre polaris5 lesz a Sebring Snow helyett, nyárra meg bravuris 5 hm az EcoContact5 helyett.. Aztán max nem lesz nyerő, de ezek még a megfizethető és elfogadható minőség kategóriába is beleesnek...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nah, pont erről beszéltem a minap... (egyet sem csuktak még le mert szemetet adott el)
De rendes gumisod van... én is váltanék...
K125 (gondoloom ez a KinergyECO nevű fos), abszolúte hanyagolnám sportgumi esetében, ez egy Eco gumi, versenytársa az EcoContact5.
Sebring/Kormorán? Neked? A-a, nem kellene... Nekem a Sebring télivel nincsen gondom (bár még csak 1 szezont ment), de nekem elég az EcoContact5 is, én már kinőttem a "street-fighter" korszakot...A GY EP2 sportosabb, a pzero gt és a pilotsport4 sem rosszak tesztek alapján.
Az eagle asy. 2 talán "sportoskás", az eagle F1 viszont ahogyan kopott egyre hangosabb lett és az is hasonló minta... esetleg ha annyira Hankook akkor a V12 evo2-t kellene kipróbálnod ha van a környezetedben (mármint menni vele pár kört).Ha a gumisod előhúzza a harmadvonalat mint ajánlás, váltsál gumist...
Éppen tegnap veséztük ki hogy miket ajánlanak gumisok... ( [link] )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én a Polaris3-akat amikor rendeltem 4 különböző DOT-al adták ki, de szóltam, hogy ezt így nem veszem át és mondta a srác is, hogy bocsi, csak valaki megkeverte a polcon...
Aztán kaptam 4 egyforma DOT-al rendelkezőt 10 perc múlva... van a személyes átvételnek is előnye.
Ha érdekel én a GY-ra tenném a voksot, bár az Uni sem rossz, a GY-nak nagyobb a múltja és mégis csak prémium márka."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39639 üzenetére
Ötküllős, csak valamiért kivágtak mindegyik közepéből egy darabot.
Ezt gumit hogy a bánatba??? Akarjuk tudni hány szabályt szegett meg?
Volt már durchdefektem, nem is egy (volt "adrenalindús" is 200-al), de így egyik sem nézett ki..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz benjoe1 #39644 üzenetére
és milyen igaza volt az auószerelődnek... Igen, sajna 17-es lépőkön ami abszolúte legalja az talán a Barum Bravuris 5HM, ami még élhető és ajánlható, bár a 2020-as teszten vmiért nem szerepelt olyan jól, én egy Hankook VentusPrime3 vagy egy Semperit Speed-Life 2 alá nem mennék a helyedben, de ezek mind 30k/db körül mozognak...
@kisza25: Defekttűrő abroncs? Nekem a 200-as perecnél még egyben maradt a Yokohama, mind a 4, pedig nem kicsit buktunk... és ugye azok nem éppen tesztgyőztes abroncsok, de még az ismerősöm Brillantis2-je is egyben maradt, pedig annak az oldalfalát csapta szét vmi és az már érezhető/látható is volt, azért sem értem hogyan tudnak így legyalulni egy felnit egy defekt során...
más:
El tudja valaki magyarázni mi a különbség a Seal és nem Seal gumik között?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szezso15 #39654 üzenetére
Elnézést kérek előre is, de meg van a véleményem azokról, akik tavasszal sárosan és kavicsokkal együtt teszik el a téligumikat...
Az ilyen embertől egy csavart nem vennék, de ez csak magánvélemény.
Ami tény: 2012 nem tegnap volt és ahogyan elnézem néhány kavics vmikor akkoriban kerülhetett be a bordák közé... nem hogy nem árképző, hanem büntetném azokat akik ilyen régi gumit még eladnak és nem írják oda hogy a gumi amúgy kuka...
A laikus fogyasztók szándékos megtévesztése...@Qru: Köszi az infót, ez jól hangzik, mert nem sok az árkülönbség...
Szerk.: Bocsánat a dupla HSZ-ért, kiírta hogy nem tudta elküldeni a választ, erre ráfrissítettem és kétszer küldte el... (39660 törölhető, ha tudja valaki...)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz benjoe1 #39662 üzenetére
Ezzel nincsen tapasztalatom, úgyhogy nem merném nyugodt szívvel ajánlani, várjuk meg a többiek válaszát, mert én Matador-al sosem foglalkoztam. Bocsi, részemről nem ajánlott, akkor inkább a Barum...
Téliből szintén Barum Polaris5 ha szűkös a büdzsé, az még ajánlott ha jól tudom..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #39673 üzenetére
Nah, látom megint témánál vagyunk...
Ezek szerint az ECO gumi tulajok mind "tömeggyilkosok" !?
A legtöbb új autót eco gumival szerelik gyárilag (KinergyEco, EcoContact5 hogy csak két példát említsek), mégsem hullanak az útról mint a legyek... milyen érdekes...De hogy a háborgáson kívül érdemben is hozzászóljak:
Az a gond, hogyha egy nem annyira kopó gumit 8-9mm új profillal adnának el, akkor a sok fillérba***ó paraszt 12 évig használná, mert ő csak az orvoshoz meg a tecsóba gurul el vele, nyáron talán egyszer meglátogatja "Petikéjéket" az ország túlsó végén és annyi... éves futása 5000 km alatti, feldobják neki az új kocsira az EC5-t aztán még 12 évesen is az lenne a verdán, mert ugye a rendőr 1,6mm-ig nem szól...
De a gördülésinek meg kicsinek kell lenni, hogy a WLTC/NEDC mérésen keveset egyen az autó..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #39679 üzenetére
Erre reagáltam:
3 mm-nél meg már dobd el, mert ön és közveszélyes vagy..."Volt, Semperit Comfort-Life (vagy Speed-Life, nem emlékszem már pontosan), Brillantis2, GY Eagle F1, és még sorolhatnám... szóval van összehasonlítási alapom, nem írtam egy szóval sem hogy jó, de azért tömeggyilkos sem leszel vele... Az már megint a ló túloldala...
A corolla EnergySaver-el jött ki, kapott utána GY Eagle F1-et, ég és föld volt a különbség.
El lehet közlekedni vele, de pályacsúcsot nem eco gumival fogsz dönteni, ez tény.
Hamarabb feltennék egy EC5-t mint egy Infinity/GT Radial/bármilyen kínai gumit...
Értem hogy nem jó, de nem is ördögtől való annyira, hogy legyártani is fölösleges volt...
A probléma inkább az, hogy sokaknak új autó vásárlás után nincsen 250-300k a zsebében, hogy rögtön újragumizza a vasat vmi normálissal... (215/55R17 vagy vmi ritkább méret esetén)Mellesleg csak halkan mondom, hogy a corollán 7 évesen 72k km után kukáztam z energysaver-t, az Auris Mk1-ről egy garnitúra EC5-t lejártunk már kopásjelzőig, a G Astra is vmi eco-val jött ki, talán energysaver volt az is 2008-ban és azt is lejártuk kopásjelzőig, és még mindig itt "borzolom a kedélyeket" és tudtommal nem öltünk meg senkit sem, a Vitarán az első szezonját futja még, majd meglátom marad e vagy megy...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39686 üzenetére
Én igen, mivel én Conti/Michelin csoport fan vagyok, a hankook véleményemet már korábban is leírtam... de ez csak én vagyok, plusz nekem a Semperit-el vannak jó tapasztalataim...
El tudom fogadni ha valaki más másképpen gondolja, nem vagyunk egyformák.@Kornel: Az irónia nem jött át írásban, bocsi...
Nem szeretem ha tömeggyilkosnak kiáltunk ki embereket mert nincsen egy 5-10milliós kiadás után még 300k a zsebükben.
Inkább az autószalonokat kellene kötelezni rá, hogy kérhessem más gumival (mondjuk PC5) felár nélkül, ha én nem vagyok kibékülve az eco gumival. Mellesleg a corolla a 7 éves energy saver után a GY Eagle F1-el 1 azaz egy decivel fogyasztott többet 100km-en a fedkomp szerint (mérve is), úgyhogy ez is csak egy humbuk... 6,8 helyett 6,9 lett... nem hiszem hogy ettől fog kipusztulni a bolygónk.@Qru: Az EC5 sem No.1 vizen, de azért ha készülsz rá és nem ér váratlanul, akkor nem tragédia, plusz meg kell tanulni vezetni és fel kell tudni mérni mire képes az autónk a hátsónk alatt.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Azért az EC6 SUV méretben a Kléber Dynaxer HP3-at elverte. [link]
Ami ennél is érdekesebb hogy nagyobb méretben meg sereghajtó...Viszont a Maxxis ebben nagy meglepetés volt, nem gondoltam volna... ezek után más szemmel fogok rá nézni.
Ha vizes úton váratlanul ér hogy csúszni fog, akkor ott nem csak a gumival vannak bajok.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
"Bizonyos minták nagy méretben nem működnek jól, bizonyosak meg kicsiben. Ezért fontos, hogy a saját méretben vagy ahhoz nagyon közeli friss tesztet nézzen az ember mindig."
Váltóméretet mondjuk?"Nem a csúszásról volt szó hanem a vízre felfutásról. Ott meg csak profilmélység számít igazából a gumi szélessége mellett. " no meg a jármű tömege, erre pont a Te Jazz-ed a jó példa, mert hiába nagyobb egy Q7 tömege, jóval nagyobb felületen nyomja az utat, mint a tiéd arányaiban, mivel szélesebb gumikon is gurul nagyobb felnikkel, tehát az egy négyzetcentire jutó leszorítóerő lehet hogy neked kedvez... így nehezebben is nyomja ki maga alól a vizet, nézd meg milyen "szépen húzod a kakastarélyt" magad után esőben, míg sok nagy autó nem képes erre.
Ha jársz tőlünk nyugatabbra, akkor majd figyeld meg hogy egy Amarok/Q7/Kodiaq/X6 nyomában haladva nem marad száraz az út, míg egy jóval kisebb középkategóriás autó után szinte percekig matt a nyom.
Mintha jogsiszerzésnél az oktatáson magyaráztak volna vmi vizenfutásról, de nem figyeltem oda, mert FB-oztam a telefonon... Meg vezetéstechnikai tréningen is van ilyen minden évben, meg is bukunk sorra a "200-al esőben" teszten... (ez volt az irónia része, hogy megkövessem Kornel-t)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nekem sajna váltóméretem sincsen... a 215/55R17 (nyári) vagy 215/60R16 (téli) a lehetőségek, mert kb semmit sem gyártanak ezek váltóméreteiben, ami van az meg aranyárban van... Főleg a prémium, ezért is kacérkodok a Conti C brandjével (Barum), Bravuris 5HM (bár ez idén elbizonytalanított kissé) és Polaris5. Ezekkel nem leszek tömeggyilkos sem szerintem.
Igen, ha ugyanazon autót nézzük, akkor abszolúte igazad van. De ugye a közlekedésben (real life) nem így működnek a dolgok...
Vannak különböző vezetési stílusok, különböző autók, különböző gyakorlottságú/qualitású/habitusú sofőrök, ezért sem tetszik amikor egyöntetűen fosozzuk az eco gumikat, mert van akinek ez bőven elég. Mert egy zsákfalu végén lakik az Alföldön és csak akkor áll ki a garázsból ha süt a Nap és maximum évente megy 2000km-t, neki az autó egy közlekedő edény, ha az Ördög feljönne a pokolból és személyesn őt kergetné akkor sem menne 100-nál többel, neki nem pont elég a gyári EC5!? Dehogynem, ha vmi kínai fost raknál rá neki, az is bőven kiszolgálná..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nekem az i30 gyárilag azzal volt szerelve, a negyedik szezonra odáig fajult, hogy vártam mikor történik vmi olyan, amire tudok hivatkozni és kukába dobathassam a lízing céggel...
Nem is kellett sokat várni, a biztosítós fószert hazahoztam egyszer Ausztriából szakadó esőben, az ő szava elég volt a lízing cégnek. Láttam a rémületet néha a szemében egy-két rövidebb féktávnál... Mondjuk abba akkorra volt kb 30-40k km között, szóval neked lehet bevállik, meg tuti van különbség a gyári gumik meg a rendelt között...
Nekem a gyári EC5 oldalfala tele van szines pöttyökkel, azok nem tudom már mit jelentenek, de talán javított hibákat jelölnek..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39697 üzenetére
Ezt a "kiegyensúlyozási segédletet" én is
ismertemhallottam, ez főleg azért izgalmasabb, mert van ahol gép csinálja a gumi felnire szerelését és kiegyensúlyozását, azok a gépek ezeket a pöttyöket keresik.
Amikor még bejáratos voltam Dunaújvárosban a Hankook-hoz, akkor mondták hogy azok hibákat is jelölhetnek, ahol javítani kellett vmit az abroncson... de ha jól tudom ez gyártófüggő, a Continental-nál nem tudom hogyan van ez... ha jelölik egyáltalán.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Passzolom, mert gyári szerelésű volt és ott is hagytam a márkaszervízben amikor levették...
Amúgy az egész autó egy furcsa szerzet, akereskedőértékesítő szerint felszereltségben vannak olyan kombók benne, amit rendelni sem lehetett akkoriban...
Eléggé egyedi, de annyi baj van vele, h a márkaszervízben ha meglátnak már röhögnek.
Legutóbb pont meghallottam amikor a munkafelvevő telefonált az egyik szerelővel:
- szia, itt az xyz-123, ki tudsz jönni érte?
- óóó f***om, megint itt az a fos!? nem akarják még eladni vagy máshova hordani!?Most például letiltogat random, eléggé veszélyes, amikor egy előzés közben úgy dönt hogy nem hagyja 1500 fölé forgatni... persze mire odaérek h nézzék meg, abbahagyja...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A szervíz nem tudja, mert el kellene csípniük a hibát, most adatgyűjtőt tettünk bele és várjuk hogy megint csinálja...
De különböző elektromos anomáliák még mindig vannak... Nem tudja becsukni a tetőablakot néha a riasztó és 30-60 másodperc múlva beriaszt...
Akkor volt hogy a Xenon-izzó automata fényszóró magsságállítója krepált be, felakadt, szóval denevér-üzemmódban jöttem akkor haza Szombathelyről, nem volt egy leányálom...
Az üzemanyagellátó rendszer, kb a tanktól a hengerekig a csövet leszámítva új, mert régen meg-meg torpant, most ez a letiltás új dolog, pár hete kezdte, vagyis először még a COVID19 kitörése előtt voltam Olaszországban és hazafelé Szlovéniában egyszer elment a power majd vissza is jött és dobott egy check-engine-t, aztán mire Siófoknál jártam kialudt a check-engine, a hibatároló meg üres...
Szoftverfrissítéseket nem is mondom, volt egy időszak, amikor egy bent álló kocsi szoftverét töltötték rá a srácok próbaképpen és azzal jártam, mert "ezzel már tuti jó lesz, ne aggódj..." hááát, nem lett.
Összeségében vegyesen érzek vele kapcsolatban, mert szeretem a kényelmi extráit, meg hogy szép kívül-belül és kényelmes, jó vezetni, jók a menettulajdonságai, de műszakilag egy kalap kaka, vagy a fiúk nem értenek hozzá, nem tudom.Én valami elektromos hibára gondolok, egy kontaktos csati vagy ilyesmi, de sosem vállalják hogy megkeresik a hiba okát. Ők számláznak a lízing cégnek, én meg használom, csak bosszantó h folyton hozni-vinni kell és mindig akkor van a szervízben amikor a legnagyobb szükség lenne rá...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39731 üzenetére
Pedig mindkettőt elverte legutóbb a Sava...
Mondjuk az Vrediből a ultrac Vorti volt, nem az utrac satin... Viszont a Barum-ot nem is tesztelték abban a méretben...
Mentségemre szóljon hogy egyre nagyobb fenntartásokkal kezelem ezeket az ADAC-os dolgokat, mert egyre furcsább és furcsább eredményeket hoznak ki...
Pl: 5 *-os töréstesztje van a Vitarámnak is meg az új BMW X6-nak is... (utóbbiban kicsit több a lufi meg a vezetéstámogató rendszer és nagyobb is és nehezebb is)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #39740 üzenetére
"...sokan a gyári EC5-el is elégedettek, amivel én estem le az útról, pedig az dedikált nyári gumi."
De sajnos nem is a legjobb nyári gumi, bár van nála rosszabb, de több a jobb...
Igen, észnél kell lenni vele..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Abban a Kormorán 4évszakos is adrenalindús, de abban a polaris3 is csak egyenesben volt jó, kanyarban már oda kellett figyelni mekkorát rántasz a kormányon és mekkora gázt adsz elindulásnál...
Hogy érezd a difit és ne csak fröcsögjek, a Falken HS449 Eurowinter irányíthatalan volt ugyanazon az autón 10centis friss hóban és letaposott havon (35 fölött elkezdett táncolni az orra oldalra), majd a polaris3-al irányítható maradt (nincsen táncolás, mintha odaragasztottad volna), csak kanyarban időben el kellett engedni a gázt hogy ne kezdje el túrni az orrát, a Falkennel meg rá is kellett fékezni, különben jött az árok...Mellesleg a Kormorán-al sem estem le még az útról, pedig egyszer havazásban hoztam haza Brassóból (plusz hólánc ugye), na akkor tényleg éreztem a 4évszakos hátrányát... amikor nyerges kamionok robogtak el mellettem a lejtőn nem volt olyan őszinte a mosolyom és a higgadtságom...
Nyáron picit nyúlosabb mint a korábbi EC5, télen kicsit keményebb mint a WinterResponse, de ennyi, fater 10-ből 9 pontot adott neki, pedig ő még 1310-essel is ment hóban román újrafutózott nyárigumival... szerinte annál rosszabb nem lehet egy gumi..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem is kell kidobni, adok egy tippet én hogyan csinálnám:
Ezt az egy kereket átdobni hátra, a hátsót meg előre ha az ép. Járnék vele aztán majd kiderül, max elpukkan, de ha a gumi nem nyúlt hozzá, akkor nem hiszem h el fog durrani.Ami belefér a pénzedbe, az mind kb ugyanez a minőség, azért küldtem az olvasnivalót is, hogy érezd egy Sava vagy egy Maxxis (hiába ment jót a legutóbbi teszten), nem hozna annyi érezhető előrelépést, mint amennyi anyagi befektetés lenne most neked a csere... Értesz már?
Ha véletlenül (ne adja Isten) elpukkan, akkor lehet nézni két másfajtát hátra, a megmaradt épet meg kinevezni pótkeréknek...
@Kornel: Pedig árban a Polaris3-al volt pariban amikor vettem, csak néztem amikor előre tettem a Barum-ot... akkor volt csere a komplett szett poalris3-ra, rendeltem 4 újat, a régieket meg a szomszéd átvette ideiglenesen... most meg eladná felnistől, de a kutyának nem kell...
@Qru: Corollában ilyen fency feature-ök nem voltak, ott árokban landoltál ha bendzsa voltál... Vagy te lettél a helyi DriftKing.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Felteszed a pótkereket? Ha teljesértékű, akkor akár átmenetileg is használható (nem csak az első gumisig), én hetekig szoktam járni rajta, ezért is voltam nagy kulimázban ha visszaolvasol...
A "kopotabb" viszonylag egzakt kifejezés számomra, ne haragudj, de én mérnök ember vagyok, a számok nyelvén értek, néha a fizika nyelvén is, bár van akinek más a véleménye. Szóval mennyivel kopotabb? 3mm-el? 8-al? 5ezer km-el többet ment az?
Azért írtam hogy tedd hátra, mert ha véletlenül benézte a gumis és elpukkan, akkor első keréken nagyot lehet perecelni vele (nem fejtem ki mekkorát, aki már olvasta az tudja), a hátsón könnyebb megfogni a durrdefeketet... (tapasztalatból mondom) Ezt minden foltozott/javított gumi tulajnak mondom, hogy érdemesebb hátra rakni azt, mert az ördög nem alszik...
A topic összefoglalóban ha lenyitod van váltóméret kalkulátor, ott meg tudod nézni h jó e a pótkereked a kocsira, csak tudnod kell a gumik méretét (a rendes keréken milyen van ez lesz a 225/45R17 és a pótkeréken mekkora gumi van). Ha igazad van akkor 195/65R15-nek kellene azon lennie például. Na ez pont totális váltómérete a fentlévőnek...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Szerintem gond nélkül használhatod ezt a pótkereket ha defekt van, ez így jó, bárcsak mindenkinek így lenne...
@molnarpeter: Az nem mankókeréknél van csak? Vagy számít a szélesség is a difiműnek?
Más:
A következő vezetéstechnikai tréningen állítólag lesz durrdefekt szimuláció is (nem tudok részleteket), majd elmesélem megbuktunk e rajta, mint a 200-al esőben teszten..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #39764 üzenetére
Igen, amúgy nem para annyira a nem azonos... persze ha mész 25ezret nem azonos méreteken tuti nem köszöni meg a difimű, főleg összkerekesnél...
A corolla pótkereke 165/70R14 (aztán cserélve lett 185/60R14-re), a téli 185/55R14, a nyári 185/60R14 és sosem volt difimű gondom, pedig ha valaki gyakran és a sokat járt pótkeréken az én voltam, remélem a közeljövőben nem kell... akárhányszor építkezés/lomtalanítás volt a környéken tuti a gumisnál végeztem kukacozásra vagy gombázásra...
De tanultam belőle, a Vitara kapott 4évszakos 215/60R16-os pótkereket, a nyári meg 215/55R17, a télivel meg azonos a méret. Csak még nincsen rögzítve hátul, ami nagy felelőtlenség részemről, de ma talán az is meglesz.
Csak így OFF-ban írom, hogy 34k volt tokkal-vonóval a teljesértékű bele...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Jaj ne már, én poénnak szántam, ne haragudj, nem akartunk megbantani.
Én értem mire gondolsz, az alsópolcos Kormoran 4évszakost is keménynek éreztem a Brillantis2höz képest... Ha nem nyerő neked akkor nem, én ezt mindig elmondom ha kérdeznek a 4evszakosrol vagy a harmadvonalas gumikrol, próbáld ki h tudd mennyire lesztek barátok..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Nordik #39813 üzenetére
Bocsi, de nem hallottad még hogy "ne higyj el mindent amit olvasol"?
Nem tűnik nagy suletlensegnek, de szerintem fölösleges mert egy szimmetrikus teherelosztasu autót sem láttam még, szóval másként terheli a kerekeket, tehát a gumikat is,de ne hidd el.A tengelyek közötti csere azért éri meg, mert a standardnek mondható orrmotor-fronthajtas jobban koptataja az első gumikat, így a cserével kitolhato egy szett gumi élettartama, persze biztonságilag meg nem ajánlott...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A Falken HS449 fikázást én kezdtem, nekem csapnivaló volt 185/55R14 méretben egy 2001-es 1,4 VVT-i corolla sedan-on első tengelyen. (Hátra rakva még rosszabb volt... a Polaris3 jobb ugyanazon árért)
Tudom h szubjektív a véleményed, de a Bravuris 3HM érdekelne, mert én az utódját az 5HM-et szeretném feltenni az 1,4T Vitarára 215/55R17 méretben ha lemegy a mostani EcoContact5...
@1stVikman: Jöjjön, kíváncsi vagyok mennyire támasztják alá/cáfolják a méréseid a leírtakat. A tévedés jogát azért fenntartom.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igazából az 5Hm-el két dolog miatt szemezek:
1. A "kistesójával" (Brillantis2) jók a tapasztalataim
2. Conti felé húz a szívem mindigTéliszett az Polaris5 lesz (vagy 6 ha addigra kijön), nyári szettnek néztem az 5HM-et, de akkor lehet újratervezés, bár még nem aktuális, de tegnap kimutattam az EC5 a "foga fehérjét", agresszívabb kanyarban kezdett kenődni, a "budget kategóriás Brillantis2" (EcoContact5-höz képest persze hiszen az az anyacég terméke!) sosem csinált ilyet... milyen érdekes, lám 2 decivel többet eszik a vas 100-on, de legalább ott marad az úton.
Még az asszonynak is feltűnt, pedig hátul üllt a gyerekkel..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 1stVikman #39833 üzenetére
Köszi, akkor igazat szóltam korábban, és a gumis sem viccből ajánlotta...
Bár ez a kopás ugye függ sok dologtól, gondolom te nem cipelsz annyi cuccot magaddal mint én...
Azért egy oldalankénti kopásra is kíváncsi lennék több autóval mérve...
Egy középmotoros Celica pl lehet egyenletesebben koptatná, de egy híresen fűrészfogasságra hajlamos pl. kombi passat esetén markánsabb lenne a különbség.
Ez a golf variant vagy az 5 ajtós?De a lényeg hogy igazoltál minket, nem butaság ez a tengelyenkénti csere, szerintem én is a hátsókat fogom előre tenni ősszel...
A nyomás növekedés normális dolog, p-T görbe. A térfogatod állandó (kvázi ), mivel melegszik így megnő a nyomása, ezért is írják elő az autógyárak, h hideg nyomást kell nézni, ami átlag autósnál... ugye a többségnek ehhez benzinkútra kell menni minimum, plusz ha most azokra gondolok akik a gyerekzárat sem kapcsolják be a hátsó ajtókon...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 1stVikman #39836 üzenetére
Köszi akkor neked is hasonló a terhelés mint nekem a Vitarával..
Én sok cuccot cipelek konstans magammal: [link]
Ezek mindig jönnek velem, alul ami nem látszik, de ott a teljesértékű pótkerék, emelő, meg pár apróság, majd keresek róla képet, mert a Suzukis topicban is adós vagyok vele az egyik fórumtársnak... csak elfoglalt, feledékeny, trehány, kialvatlan családapa vagyok, szóval ilyen fotózásokra időm tart a nullához."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, de a tesztekkel kapcsolatban is vannak fenntartásaim...
@Qru: és még nem láttad mi van alul... A pokróc azért kellett mert előtte gresslap ragasztót vittem haza és a kvarchomok miatt azt nem lehet kitakaritani.. az adbluet ontheted, csak ne idd meg, kB egy pisilés a tartalma állítólag, de ugye ne higyj el mindent amit a neten olvasol...
@tboldi: celica 2 1,8 vvti középmotoros 2 üléses
@Jorus & haris: ennyivel én a sarokig sem megyek, nekem nincs garazsom, a panel lakásba meg nem viszem fel, az asszony a potkereket is kiutalta mondván budos...
Amúgy olyan conti folyadekom van ha érdekel, eladó[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #39853 üzenetére
Nem, amiben én ülltem az egy jobbkormányos import Celica 2 volt 2004-ből 1,8 vvt-i (plusz kompresszor ~270LE) az első ülések mögött a motor, hátsókerékhajtás és egy drift autó, szóval jah, gyárit abból én sosem láttam...
De elfogadom, akkor legyen MR2, a lényeg h megnézném ezeket a kopásokat egy közép és egy farmotoros autó esetében is, de mondjuk egy E46 tulaj mérései is jók lennének.@Qru: Sok dologra nem gondolnak autógyárak... elegánsan nálam is elintézték annyival a dolgot h teljesértékű pótkeréknél a középső terület bukó a csomiban (hogy 3-4centivel mélyebb legyen, abba belehaltak volna )... ami röhej h amikor vettem nem is tudtam volna opcióként sem kérni hozzá teljesértékű pótkereket, csak mankót, amikor említettem néztek rám ostobán h miért nem jó nekem a mankókerékszett 48k+áfáért... Ha átnézel a másik topicba, akkor a képeken is láthatod h bent van az Infinity lemezfelnin, postaköltség, szerelési díj, mindennel együtt 34k alatt állt meg egy-két gombóc fagyi árával... dugják oda a mankókerékszettet ahova gondolom és cserébe nem tudták behúzni a kompresszort
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A régi autómat is úgy adtam el a srácnak (vagyis nem srác, mert már a második gyerekük fog születni , úgyhogy hívjuk most "Tominak", bár nem ez a neve...), mondtam neki:
"Akkor kedves Tamás, ilyen szervófolyadék való bele, ilyen motorolaj van benne, ezzel tudsz utántölteni ha kellene, ez fékfolyadék bele, itt van pár pótablaktörlőlapát, ezek a számlák a javításokról és alkatrészekről, itt a kézikönyv és az eredeti (2001!) adásvételi róla, tessék egy gyári szerszámkészlet, tartalék gumiszőnyeg, parancsolj, fogd és vidd mindet, ne hagyj itt szemetet nekem... " Volt pár másodperc hatásszünet...Képzeld olyan bunkó voltam, h az üléshuzatot sem vettem le, mondtam neki h max kidobja ha nem tetszik... Úgy adtam oda, ahogyan én is használtam (nem vagyok olyan mint sokan, h kibelezik eladás előtt a kocsit), a télikerék szettért csak egy 10est tudott volna adni, azt nem adtam oda annyiért, annál a 14"-os lemezfelnik bontóban is drágábbak...
Mindig ennyi cuccal autózok, mert a lassan 3 éves fiam állandóan jön velem mindenhova... nálam az nem opció h út szélén várom a sárgaangyalt...
Ez nem parázás, csak szeretek felkészült lenni, nem is értem azokat, akik úgy autóznak h egy ablakmosó folyadékot nem tudnak utántölteni, mert nem tudják hova kell beönteni...
És képzeld el, ez egy 2019-es autó csomagtere.
Valami cicababa miatt múltkor a bikakábelt is fel kellett bontanom, mert a selyemrambó faszija nem tudta h a tesco-s akksi nem lesz feltöltve, nyuszifüles szösszenet meg azt sem tudta h minek a 10es villáskulcs... úgyhogy ott álltak a kis VW mellett a földön egy akksival és idegbetegeskedtek, én meg jófej voltam és selyemrambó megtanult akksit cserélni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #39868 üzenetére
[link] ilyen, lehet ez már mk7, de itthon celica2 fantázia néven árulták.(T230-ként ismerik a TMS-fanok)
[link] és ő volt az 1-es itthoni celica, a köznép ezekre emlékszik, mert korábban nem igazán hoztak ide a régebbiekből.(ő volt a T180)
A korábbi modelleknek nem volt keletiblokkos típusengedélye, és amennyire tudom máig sincsen, tehát ha találsz véletlenül és honosítani akarod, akkor a közlekedés főfelügyeletnél vakarni fogják a fejüket...Az említett drift autó sem kaphatott rendszámot, mert van pár eléggé rideg átalakítás rajta, úgyhogy utánfutón hozzák-viszik, pedig nem látszik kívülről semmi extra, csak a szélesebb gumik...
A jobbkormányos celica-nál elvérzett a "kormányszerv"...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39877 üzenetére
Reggelt! Én inkább azt mondanám hogy futásteljesítmény és tárolás függő, de igen, sajnos már a Michelin sem a régi...
A 6-7év meg inkább 5-6 kezd lenni ahogyan az utóbbi pár évben elnézegetem, mert amíg a 7éves EnergySaver-t úgy hagytam a gumisnál h szerintem ő még eladta valakinek pár szezonra, addig az 5 éves Dunlop szettet apósom Astrájáról úgy vágtuk a kukába mint a fene, az ötödik szezonjára már nem mertük visszatenni és volt benne 40k km meg vagy 3-4 mm profil a gagyibb 500forintos mérő szerint... csak ráncos volt nem is kicsit... A gumis szerint azért, mert a régebbi gumikban több volt a gumi...A korábbi témához még gyorsan: Nem akarom én szerelgetni az út szélén, nem wartburg ez, de én az a fajta vagyok aki megáll ha gőzölgő gépháztetővel az út szélén meglát téged... max egy 5lityis vizet adok és megyek tovább. De én így szeretek autózni, mások meg fizetnek az Assitance-ért. A régi kocsiban pl úgy lehetett egy tompított izzót cserélni, hogy vagy az akksit kapom ki, vagy kiszerelem a bal első lámpatestet meg az indexet, ha avensis-ed van, akkor tudod hogy 3 különböző csavar tartja... de volt már olyan is hogy gyújtótrafót cseréltem a pihenőben, mert a kolléga corollája pont ott tiltott le... lassítottam, felhívtam, megörült, visszafordultam, kicseréltük, mázlija volt hogy nálam volt 4db (mert korábban azt hittük az a ludas, pedig nem az volt)
Az újba nem nyúlok bele, de ha egyszer az út szélén állva kell 2 deci fékfolyadék/motorolaj/szélvédőmosó (ha bömbid vagy mercid van) h továbbengedjen az elektronika, akkor reméld h arra járok.
Legutóbb csak ki akartam porszívózni a kocsit, erre jön a szomszéd h be tudnám e bikázni...@Qru: Szóval nem iszol rendesen...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
"Vegyél használt gumit tesó..." mondták, "...ilyen öreg autóra jó a használt is...", "...többe kerül rá az új gumiszett mint az autó ára...", folytassam?
Aha... vegyél használtat ismeretlen előélettel, az jó buli...Frászt, (a teljesség igénye nélkül!) a W140-et 550-ért, a corollát 400ért, a polo-t 600ért adtam el, a corollán kétszer volt használt gumi, először meg utoljára... #csakujgumitvegyél
A drágábbik gumisom szokta mondani erre: "kotonból is használtat szoktál venni!? végülis csak az életed múlthat azon is..."Szerk.: Nem OFFozom ki, lássátok!
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen