-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
A "Dunlop Sport Blueresponse gyorsan kopik" hülyeséget lehet, hogy én dobtam be a minap, ezúton korrigálom magam, összekevertem a Dunlop Sport Maxx-szal. A Sport Blueresponse nem sportos gumi, csak a nevében.
Azt továbbra is gondolom, hogy egy Eco gumi tartósabb nála, gyengébb tapadás mellett.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ha csak egyet lehet, akkor a Dunlop, vagy megvenném innen a Contit 20-ért, ha elég a H-s gumi a sárkányra.
@bandus + Qru: nem tudom, milyen méret megy 16-ban Ceedre, tippelem a 205/55-öt. Per55-re nem látom akkora szükségét az XL-nek, magamnak simán venném a normál kivitelt.
20+ év jogsival a hátam mögött egyszer lett puklis a gumim, akkor pont a feleségem vezetett (én sör), fényes nappal, egyenes úton nekiment egy beton vízóra-akna sarkának, az meg hazavágta a per45 XL gumit.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az enyémet gyárilag XL-lel szerelték (225/40), meg ahogy nézem nincs normál kivitel belőle.
Annyit linkelem ezt az oldalt, hogy a végén még az orromra koppint valaki.Logikus amit írsz, és valóban elég keményen gördül az autó, felveszi a kis egyenetlenségeket; az általános rugózási komfort viszont annyira nem rossz.
@(#11502) gg72: Így igaz, a magasabb sebességindex erősebb (=hőtűrőbb) karkaszt feltételez.
-
veterán
Az én dilemmám a következő; felraktam feb. 21-én a nyári gumikat, eddig minden rendben volt, szárazon és vízen jobban tapad, mint a téli. Ma reggel eldöntöttük otthon, hogy a hosszú-hétvégére Bledbe megyünk (Szlovénia, 530 m tengerszint felett). Havat , ill. esőt se mondanak szombat és kedd között, de ki tudja... éjjel +1, nappal +8 fok körül, az autópályát biztosan takarítják.
Nincs nagy kedvem pluszban 2x kereket átcserélni. Mi tévő legyek? -
veterán
Kemény vagyok, nyárin megyek!
From 15 November to 15 March and, beyond these dates, during winter weather conditions (e.g. during snowfalls, black ice, etc.) Slovene law requires all vehicles to be equipped with snow tires or have snow chains in car boot. The minimum tyre tread depth must be 3 mm. Vehicles over 3.5 t must have winter tyres at least on the driving wheels or summer tyres on all four wheels + snow chains in car boot. This regulation also applies to vehicles with foreign registration plates but only during winter weather conditions (e.g. during snowfalls, black ice, etc.) [link]
Csomiba bekészítettem a hóláncot, de nincs az az Isten, hogy feltegyem a 18" szálcsiszolt alura, vélhetően rá se menne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Doki16 #11697 üzenetére
Reméljük, hogy ez csak a helyi urban legend.
Kérdezd meg esetleg az ismerősöket, hogy tudnak-e dolgozói áron hozni neked 4 abroncsot, de csak a "jobbik fajtából".
Szerk.: amúgy meg mi a gond a linkelt teszttel? 50-ből a 2. helyet kapta a Hankook. Csak a fékutat vizsgálták.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz atika88 #11701 üzenetére
Golf6-ra a 16" gyári felni méretei: 6.5" széles, ET50, ennek alapján válogass egy ET-kalkulátor segítségével.
Kicsit mehet kijjebb, nekem volt fenn Golf6-on 7" széles ET45 Passat felni, az volt kb. a vége, annál kijjebb már ne.17-es felnire 225/45R17 a gyári méret.
@Doki16: ok, értem, jó tudni, hogy ne akarjak dolgozói kedvezményes Hankookot.
-
veterán
válasz atika88 #11704 üzenetére
Magamnak elsősorban gyári felnit keresnék, használtan pl. a jófogásról vagy az autóalkatrész.hu -ról. Biztos minőség.
Ha nem gyári Golf 6 felnit akarsz, mehet rá a Passat is, az kintebb lesz, mint írtam is.
Kereshetsz nem gyárit is, abból én valami jó minőséget javaslok. Ha találsz valamit, dobd be ide, aztán "meg lesz szakértve" , vannak itt nagy felnimágusok.
Ha nem gyári Golf 6 felni, akkor inkább 7-7,5" széles, utóbbi ET 50 körül.
-
veterán
válasz atika88 #11714 üzenetére
A gyári 17" GTI felnik kialakítása hagyományos festett (strapabíróbb), csak a 18-asok szálcsiszoltak (szebbek, de kényesebbek, nehéz javítani őket). Úgy tudom, hogy ez G7, G6 és talán G5 esetén is így volt.
Találtam egy szett szép állapotú , GYÁRI 17" G5 GTI felnit; a G6 GTI-n is nagyon hasonló van, ha nem ugyanez (nemtom biztosra mondani).
-
veterán
válasz stickermajom #11754 üzenetére
+1 a 205/55r16-ra, még az E90 320d-n is az az alapméret 16"-ban.
-
veterán
válasz TheProb #11761 üzenetére
Szvsz megéri a 25-öt. Ha 15"-t teszel rá, attól még nem nő az átmérő, ha váltóméretű gumit szerelsz fel (ha 185/60r14 a gyári, akkor annak népszerű váltója a 195/50r15).
Mozgókúpos kérdést passzolom - nekem meredek, de ez nem jelenti azt, hogy mások ne használnák minden gond és probléma nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz atika88 #11775 üzenetére
A számok a terhelési, a betűk a sebességi indexek. Milyen motor van a G6-ban? Jól rémlik, hogy Te nézed a 160 lovas TSI-t? Ha igen, akkor minimum V-s kell (W, Y, Z is lehet); terhelésiből elég a 91, de lehet 94 is.
A linken szereplők közül mindegyik - Nexen kevésbé - frankó. Ez csak egy példa, egy-egy gumira egész jó ajánlataik vannak.
-
-
veterán
-
veterán
Én a 195-öt venném magamnak ilyen felállás mellett.
Anno ugyanezt eljátszottam AstraF GSi 16V-n; fos, kopott Fulda 205/50R15-t váltottam 195/50R15 Michelin Pilot Sporttal - Ég és Föld volt a tapadásbeli különbség, semmi hátrányát nem éreztem a mínusz 1 centinek. (150 lovas, könnyű, sportos, csapatós autó) Szerk: a gyári méret a 205/50 volt.
Tiedbe amúgy melyik motor van, azt tudom, hogy dízel?
(#11876) lenko: ezek 11 éves abroncsok, itt nincs sok mérlegelni való szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz kenguru99 #11931 üzenetére
Tényleg, furcsa is volt a 3 számból álló DOT, de már annyira régen voltak a 90-es évek... meg ha jól néztem Michelin MXV, az is a 90-es évekből való cucc.
(iszonyat tartósak voltak az MXT-k, eleinte azokkal szerelték a magyar Astra F-eket, 100 ezret szinte mindenkinek elment; tudom ez MXV, de hasonszőrűek)Szerk: volt valami kis nyíl a számsor végén a 90-esek években, ezen a fotón is ott volt?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz TheProb #11930 üzenetére
OK, csak a Google Drive app nem akarja megnyitni, böngészőben látom.
Figyu, ezek tényleg 1996-os gumik (ott a kis nyíl is a számsor végén). Múzeumba valók.
Olvastam a kálváriád az autóval, tudom, hogy még egyetemista vagy... vegyél egy 15-ös alufelnit, rá pedig 195/50r15-ös gumikat, max. ha eladod az autót, akkor megtartod a felniket gumival.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz TheProb #11948 üzenetére
Ezek a gumik nem a gyárban kerültek az autóra, akkor 2000-es gyátásúak lennének. Vélhetően az autó egy előző gazdája vett használt, de kevéssé kopott gumikat rá.
A 195/50r15 az pont a váltómérete a 185/60r14-nek, de ami a legfontosabb: ez egy gyakori, így aránylag olcsó méret. Nem ártana tudni, hogy mi az autó gyári mérete, mekkora gumi van a pótkeréken?
Én kínai gumit nem vennék magamnak, keresgess a neten, aztán itt jól megköpködjük. Lehet, hogy találsz használt felnit gumival együtt, az szokott a legjobb biznisz lenni.
-
-
veterán
A gumis ránézésre megmondja; am. a Hunyadi alufelnihez való csavar jó eséllyel jó lesz egy másik Hunyadi alufelnihez. Ezen nem sokat aggódnék.
Opelnél és VW-nél (VAG-nál) a gyári csavar jó a gyári lemezfelnihez és a gyári alufelnihez is. A többi márkát végképp csak ugatom.
(#12136) atiss88: Tényleg jól néz ki! Ahogy TaaT írja, vidd gumishoz.
Ha rossz utakon (is) jársz, nem biztos, hogy őszinte lesz a mosolyod a 225/40R18-cal. Ezekre vigyázni kell, én kerülgetem a kátyúkat ezzel a mérettel. De faszán néz ki!Arra figyelj, hogy ha karcos, akkor ezt a típust (szálhúzott / szálcsiszolt + bicolor) nehéz (= a szokásosnál drágább) javítani.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #12143 üzenetére
Lehet már írtam, akkor bocs a dupláért: 195/50r15 nem lenne jó? Elvileg közel váltóméret ÉS sokkal olcsóbb.
Pl. 16750-ért világbajnok Continental PremiumContact 5.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #12148 üzenetére
Kérdezz rá Honda topikban. Én saját magamnak a 195/50-et venném, ha másnak nem volt gondja vele.
-
veterán
válasz atika88 #12150 üzenetére
A linkelt felni messziről 1:1-ben G5/6 GTI felni. Viszont made in PRC = Kínai Népköztársaság és a típusszám alapján SEM tűnik gyári felninek, 99,9999%, hogy egy kínai replika. Ne vedd meg. A gumi sem 70%-os. Karcos is.
A díszlécen fóliáztátok le a krómokat? Mit nem adtam volna egy ilyen krómosért a G6-on.
Akkor lassan jöhetnek a fotók a VAG topikba![ Szerkesztve ]
-
veterán
Igen, 100%, hogy ez a gyári méret (Astra F).
@gg72: jó a Lidl gumi hab, még jobb persze egy gumi kence, pl. Sonax, Wolf's, Turtle, stb. szilikon ne legyen benne! Ha mész Lidl-be, most van W5 műszerfalápoló kendő is. az meg jó a műszerfalra és 400 Ft/30 db. A MATT fényűt keresd.
@TheProb: Barum, nem kérdés.
Én is általában minden gumit túlfújok 1-2 tizeddel, bár most szeretném, ha kicsit puhább lenne az erősített oldalfalú (XL) 225/40...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz _adaml21_ #12223 üzenetére
Szia!
Mercedes GLC-re én nem tennék fel egy "khmm...olcsó" Dezent felnit, de nem ez volt a kérdésed.
Igazából semmire se tennék ilyent, inkább használnám lemezzel.A felniközép kipattintható. Utángyártott közepet pl. itt keresnék - átmérőben megfelelőt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz _adaml21_ #12225 üzenetére
Első körben itt pontosítanám a találatokat, ehhez ismerni kell a GLC pontos kerékméretét (szélesség, ET, stb.). Ezeknek neked kell utánjárnod, SUV-ban én nem vagyok otthon.
Szóval vagy vennék 1. gyári használtat, szép állapotút, vagy 2. gyári újat - az autó értékéhez képest nem akkora beruházás 4*60-70 ezer Ft, vagy 3. valami jónevű német felnit (pl. BBS, esetleg Borbet, Ronal, osztrák ATS). A Dezent erre az autóra - szvsz - ciki.
Szerk: talán ez lesz a gyári méret: 7,5J x 17 ET36
Szerk2: 4 db guminyomás szenzorra (így keresd: TPMS, RDK) is szükséged lesz.
Itt vannak gyári kerekek szólóban és komplett is, kedvező áron.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz _adaml21_ #12228 üzenetére
Te tudod, én ilyen foscht nem tennék fel a saját autómra, ha nem szánok vagy sajnálok pénzt frankó felnire, akkor inkább kopasz lemezkerék... Mindenkinek más a hobbija, más fontos neki, szabad országban élünk.
TPMS szenzorokról pl. itt olvashatsz, nem tudom milyet rendszert használ a Mercedes, amit linkeltem ott volt komplett kerék (4 db gyári 17" felni + 4 db minőségi gumi 1400 € = 430 e Ft) és az tartalmazta már a szenzort is - ebből gondolom, hogy kell bele. Darabja 10-20 ezer Ft, 4 kell belőle.
VW-nél indirekt rendszer van, ott a kerékfordulatból következtet a nyomásvesztésre, de pl. Suzuki is szenzoros rendszert használ.
ET-ben az az 1 milliméter nem számít semmit.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Baaraanz #12232 üzenetére
A gumi homológ méret -> 100% OK.
A felni jó kell, hogy legyen, ha a leírtak szerint választottad ki.(Gumiból szintén homológ a 185/65R15, de a 195/60 jobban néz ki.)
Szerk. TaaT gyorsabb.
@TaaT: egyik másik linkelt ATS nagyon tetszene a sajátomra. 🤔 Pl. ez.
Ódivatú vagyok? (költői) Sparcoból is láttam nekem tetszőket.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz _Petya_ #12265 üzenetére
Szia!
Egész jó cucc a Lidl gumiápoló.
Semmi gáz ha kicsit rámegy a futófelületre, 10 méter után lekopik. A féket szándékosan ne fújd telibe vele.A legjobb a glicerin (kb. 1:3-ban langyos vízzel keverve, a víz javára) amikor elrakod a gumit szezonon kívül. (Lemosod a kereket, kiszeded a mintázatból a kavicsokat, lekened glicerinnel [pl. szivaccsal vagy ecsettel] - elmegy egy óra vele minimum, jó retkes lesz a kezed, de ez a legjobb a guminak. Hagyod száradni 2-3 napig és bezsákolod, majd száraz, hűvös, napfénytől védett helyre pakolod őket - ha felin van akkor fektetve, ha szólóban akkor állítva, időnként megforgatva )
A Lidl hab inkább egy gyors megoldás, ápol is és szebben mutat a kerék. Asszem' 700 Ft, kb. 3-4 kezelésre (x4 gumi) elég egy flakonnal. Fújd rá aránylag egyenletesen és hagyd felszívódni (10-15 perc).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A lidis cucc tényleg lejön 10 méter alatt. Elvileg azért nem szabad telenyomni a futófelületet vele, mert van benne némi szilikon is - ettől függetlenül nekem bevált, nem szárította ki a gumit (jobban... előző Golfomon már 6 éves Conti volt, nem akart elkopni a minta, de az oldala kezdett repedezni.)
-
veterán
válasz TheProb #12281 üzenetére
Azt mondom, hogy Te magad simán felrakod az összeszerelt kerekeket, én is magamnak cserélem.
@Doki16: Nem tudtam előre, hogy TheProb milyen gumikat vesz végül.
- ha használtakat, akkor azokat az eredeti forgásirány szerint illik felrakni. (bárki mást mond, én nem hiszek neki és nem ma kezdtem autózni)
- ha eleve forgásirányos gumit vett (ilyen a téli gumik 90%-a, az un. "esőgumik", és az összes "V-mintás" gumi, stb.), ezekre rá vagyon írva, hogy Rotation és van mellette egy nyíl, az mutatja a forgásirányt.
- ha új gumit veszel és az nem forgasiranyos, akkor mindegy, hogy először, hogy szereled fel, a lényeg, hogy utána azt a forgásirányt tartsd. Ezért szokás ráírni a kerékre, hogy melyik tengelyen és oldalon volt.Amelyiken "outside" felirat van, az aszimmetrikus, ott sem illik felcserélni a bal és a jobb oldalt, azaz megváltoztatni a forgásirányt. (Bárki bármit mond...) Outside legyen kifelé.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs