-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
Kemény telünk volt ismét
Ha nem a Mecsekben vagy a Zemplénben él, felesleges jobb télre.
Ha tudom, hogy biztosan nem kellene külföldre mennem, akkor én már csak nyárival nyomnám végig az évet, de így valószínű marad a négyévszakos, és ha addig nem jön valami csoda, akkor lehet marad a Kleber is.
-
Kornel
veterán
válasz
Csabroncka #38848 üzenetére
Az előző sem volt hidegebb.
Egyelőre én voltam az, aki nagy négyévszakos - szezonális abroncs vitákban korábban linkeltem a téli meteorológiai adatokat itt, most is végignéztem, a trend egyértelmű, nem linkelem újra, aki szeretné visszakeresi.Csak a külföldi utazás(ok) miatt lesz négyévszakos, vagy esetleges nyári M+S, bár ott a választék gyakorlatilag nulla sajnos, egyedül a GT radial Savero SUV van: [link], bár ennek is felment az ára.
-
Kornel
veterán
válasz
rbalint88 #38851 üzenetére
7 körül indulok reggelente.
A három éves Kleberrel sem volt necces helyzet, bár mindig letesztelem már a parkolóból kijövet az utat, ha csúszik, akkor bekapcsolom magamban a kruzolas gombot, és az útviszonyoknak megfelelően vezetek.
4,5 mm profillal Donovaly magasságában sem tudta már azt teljesítményben, mint újan, amikor téli gumi szintjén volt, viszont száraz aszfalton sokkal jobb lett a profilmélység csökkenésével.Ha nem mennék ki külföldre is, akkor simán nélkülözném inkább 1-2 hétig az autót télen, és vennék egy szett Sava UHP2-t, mert így a négyévszakos nyáron kompromisszum inkább.
-
-
Kornel
veterán
válasz
Pityu. #38901 üzenetére
Mivel bizonytalanítottak el? Szerintem pont azt írták, hogy vállalható.
Volt olyan téli gumim (Falken HS449) és nyári gumim is (Continental Eco contact 5), aminél az eddigi két négyévszakosom (Apollo, Kleber)is jobb volt télen a télinél és nyáron a nyárinál is.
A négyévszakos speciális mezőny, kevesen tudnak használhatót csinálni, a Vredestein köztük van például.Aki szerint egy Quatrac 5 szar télen, pont azok raknak fel Laufennt téliben, ami biztosan szarabb a Vredestein négyévszakosánál is.
-
Kornel
veterán
A Kleber minta alapján inkább nyárias, de puhább a keveréke, mint a Michelin-nek.
Valószínű azért fogok ennél maradni, mert a Michelin és a Bridgestone mellett ennek van még kevésbé télies mintája, noha a kicsit puhább keverék miatt újan 35 fok felett kicsit maszatolt azért.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz
Pityu. #38968 üzenetére
Ez az, Michelin B brand.
Teszteken nagyjából azonos a Vredestein-el, bár azt sokkal többször tesztelték.
Vredestein félig téli, félig nyári mintájú, ez meg V minta, érdekes módon ennek ellenére nem hangos.
Ezekkel nem lehet mellé lőni, nézz egy két tesztet a tyrereviw.com oldalon. -
Kornel
veterán
válasz
Pityu. #39067 üzenetére
Szerintem túl gondolnod az egészet.
Amit bemásoltál, azt már leírtuk neked.
15.000 km-enkent az azonos oldali kerekeket cseréld meg az első és a hátsó tengely között, és öröm bódottá.
Mitől rozsdásodna egy normális felni? A kérdést sem értem. Ha eleve szar, akkor normálisan le kell kezelni és fényezni.
Amitől parázni lehetne, az a centírozás elmaradása.
Nálam 2,5 év és 60.000 km után sincs érezhető negatív hatása. -
Kornel
veterán
válasz
rbalint88 #39185 üzenetére
General tire Continental alsó polca, de ahogy nézem nem fejlesztenek már külön Európára ilyen néven, hanem egyben megkapja azt is, amit az USA-ra fejlesztettek (General tire Altimax one S például).
Más: ma nézegettem a gumikat az utcán parkoló autókon, egy 2 literes német Audi TT-n láttam egy Minerva AS master-t: [link]
Minerva, Tristar, Imperial egy kutya, egész jól nézett ki élőben, a tavalyi autobild fékteszten a Pierreli és az Uniroyal után közvetlenül, de a Kleber és a BF goodrich előtt végzett.
Ha egy 2 literes TSI-re rárakja a német, akkor lehet nekem is megteszi. Sajnos a tulaj nem volt a közelben, meg is álltam tanulmányozni, szemre tetszett. -
Kornel
veterán
válasz
rbalint88 #39188 üzenetére
Én lehet bevállalom majd az Imperial vonalat, autobild teszten [link] 3,6 (nem jó, de nem is tragikus), a Kleberem elvileg szarabb újan, pedig ezzel is elégedett vagyok), illetve egyes gumi értékelő oldalakon bőven 4 feletti átlaga van.
Egyébként a General nem fos, a Continental európai gyáraiban készül, csak sokáig nagyon alulra volt pozícionálva, most kezdik felhozni szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ma reggeli csoda.
Újszerű Focus Rapid P609 nyári gumival. Az már tényleg a legalja. -
Kornel
veterán
válasz
kenguru99 #39672 üzenetére
Így van. 5,5mm? Vissza is vinném.
Azért az Eco contact 5 sem kopott ám olyan lassan, hogy itt 5,5 mm új profilmélységgel vitézkedjenek.
3 mm-nél meg már dobd el, mert ön és közveszélyes vagy...
Szerintem ez felháborító, ugyanaz, mint a 4 decis sör és a 150 ml-es tejföl. -
Kornel
veterán
válasz
2ozzmexy #39678 üzenetére
Szerintem olvasd el mégegyszer mit írtam, és mire válaszoltál.
Egyébként pedig az összes Eco gumi szar, próbálj ki az EC5 helyett bármit, ami nem Eco, olyan lesz, mintha más autót vezetnél, tudom, nekem is azzal jött ki az S-cross, van összehasonlítási alapom.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz
2ozzmexy #39681 üzenetére
Értelmezd már amit leírtam.
Ha nem jött át az irónia, illetve a gyári 5,5 mm-es gumikkal szembeni ellenérzésem, arról nem tehetek.
Nekem is 4 mm körül vannak a négyévszakosom körbe, eszem ágában sincs eldobni, hiába sokan nyomják a 3-4 mm-nél cseréljünk abroncsot szlogent, mert ahogy írtad, 150-200k egy szett.
Mindez 5,5 mm-ről indulva még nagyobb költség, és luxus, értem én, hogy az Eco gumi kevésbé kopik, de ez is kibírt idáig 60 ezret, benne van még legalább 10-15 ezer, mert gyárilag 8 mm-ről indult, és cserébe bárhol jobban tapad.
-
Kornel
veterán
Persze, a legalja között jó.
Michelin C brand, 20-25 éves fejlesztés.
Régen is ilyenekkel jártak, tehát nem tömeggyilkos, aki ilyet vesz, viszont ma már sokkal jobb abroncsok elérhetők a középkategóriában is, persze pár ezerrel drágábban. Egy Sava UHP2 például valószínű nem sokkal drágább, cserébe sokkal jobb. -
Kornel
veterán
140 lovas S-cross-on a Michelin-nel biztosan rosszabb Kleber-el sem tudtam vészhelyzetbe kerülni, pedig ha más nem, akkor én lendületesen vezetek, ha adottak a körülmények.
Biztos mérettől, tömegtől, futóműtől is függ, meg sokan a gyári EC5-el is elégedettek, amivel én estem le az útról, pedig az dedikált nyári gumi.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ha csak nedves az út, de még nem áztatta fel az eső a port, akkor minden gumi csúszik, tavaly több ilyen enyhe zápor volt, azt hittem, hogy gumit kell cserélnem, írtam is hozzászólást itt, utána jelezték itt többen, hogy azokon a napokon másnak is extrém módon csúszott minden gumi, függetlenül az évszakától és a típusától.
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg