-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz moddingR #45029 üzenetére
Előszöris költői kérdésként feltenném hogyan került rá egy nem váltóméretű abroncs és eddig hogyan vizsgázott le vele....
A típusengedélyt kell megnézni (vagy kézikönyv vagy vezetőoldalon B oszlop vagy tanktető) hogy milyen abroncs való rá.Nyugodtan felteheted a különböző méretűt, ugyanis ha igaz lenne amit MCPite írt, akkor egy traktor sem mehetne közúton, de még a hátsó kerekes autók (BMW-k, Mercik) is igen nagy bajban lennének... A KRESZ-ben nincsen megkötve hogy azonos méretűnek kell lennie mind a 4 abroncsnak, ezt már csak a köznyelv tette hozzá, de nézz utána nyugodtan.
Mindig a jobb állapotú abroncsot tesszük hátra, ez egyszerű vezetéstechnikai kérdés, ha az eleje veszíti el a tapadást, akkor elveszed a gázt és visszaragad, de ha a hátulja azt sokkal nehezebb megfogni, ennyi rá a magyarázat, de összefoglalóban van egy totalcar-os link, tessen elolvasni.
Akkor veszed amikor akarod, szezonban frissebb sütést kapsz, de drágább is lesz valamivel, bár ez olyan méret hogy nincsen benne olcsó meg drága, mert az ársáv alja és teteje között nincsen 5-10ezer forint/db különbség."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45038 üzenetére
A gumisok mindig a jobb állapotút teszik előre. Az általad vázolt esetben nincsen jobb és rosszabb, ez akkor igaz, ha van kettő abroncsod ami 4 éves és van 2 ami meg új.
De amit írtál az igaz. (orrmotor-fronthajtás esetén)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Köszönöm Qru, való igaz, KöHÉM rendelet szabályozza.
De abban sincsen olyan írva hogy "a gépjárművön minden abroncsnak egyforma méretűnek kell lennie". Vagy csak már káprázott a szemem amikor olvastam."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MC Pite #45052 üzenetére
és @kenguru99:
A bibi az hogy megint nekem estetek, de nem olvastok, ami most rajt van az rávaló méret? Ugyehogyugye... tehát kezit csókolom (nem akartam ennyire élesen fogalmazni és a kérdezőt megijjeszteni) ha betartunk minden jogszabályt akkor azzal az autóval a kertkapun nem állhatna ki, nemdebár? Mellesleg törném el a gumis kezét amelyik felrakta a nem gyári méretű gumit ha már a nedves ügyfél ekkora sügér volt. (gondolom így vette az autót)
Szóval most ebből kettő kiút van:
1. vesz két gyári méretű abroncsot és felteszi hátra, majd ha megint összejön annyi gempa akkor vesz még kettőt és azok mennek előre és mindenki happy
2. lerugja mind a 4 abroncsot és vesz 4 újat amik gyári méretűekA megoldások adottak, neki kell választania...
Semmilyen jogszabály nem tiltja kategórikusan az eltérő méretű abroncsok használatát, hiszen akkor a fentebb említett bömösök nem kapnának típusengedélyt, pont azért amiért USA autó sem kap csak úgy, először "magyarosítani kell". (világítás, stb.)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FireFox1996 #45057 üzenetére
Jól tetted amúgy, ha ez nem feláras történet, akkor simán.
Teljes árat fizetsz az új abroncsért, akkor újat is vársz, a tegnapi száraz kenyeret sem veszi meg az ember teljesáron...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pècsimunkás #45136 üzenetére
Nem tűnik olyan rossznak, de én ennél szebb abroncsokat szoktam kukába dobni, ezért is tettem hozzá, hogy én kukáznám. (a személyesnévmáson a hangsúly)
Nálam kuka a 6 éves abroncs, minden autónak bele van számolva a fenntartási költségébe, max megy jófogásra... Mivel elég keveset mennek az autóink és relatív ritkán, ezért nálunk ezek alapok, ha ennyi nem férne bele anyagilag akkor eladnám a pékbe az összes autót és lenne max 1, vagy GreenGo. Fateromék ezért járnak 4S abroncson, mert valszeg fater is tavasszal már otthagyja a gumisnál őket (26ezret futottak!) és vesz az Aurisra egy Nexen szettet (vagy Contit vagy Klébert, még nem tudott dönteni), 6 év múlva tavasszal (2027 tavasz, ha még meg lesz a kocsi) akkor azok is mennek a levesbe...
Ez ilyen elvi dolog a mi családunkban, a 6 éves abroncs, az 1 éves motorolaj, olajszűrő, pollenszűrő és légszűrő, a 4 éves fékfolyadék és váltóolaj, ezek nálunk csereérettek, és teszünk rá magasról hogy csak 20ezer van benne. Az én Vitarámból 11 hónap után engedték le az olajat novemberben, 1800km-t tett meg vele...Nem azt mondom h ez a jó mentalitás, de így kevesebb meglepetés ér.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MC Pite #45155 üzenetére
Cserébe jobb a keverék, ezért nem kopik annyira... A kérdés az h tapad e annyira mint régen...
A másik témában egyetértek veled, azt viszont nem értem miért nem értik mások, hogy ezekben már nincs kaucsuk, el kell felejteni h 10 évesen is olyan egy Michelin, egy Conti vagy egy BS mint újkorában volt. Tisztán szintetikus összetevők alkotják és azok a polcon sem maradnak olyanok mint sütés után... Ha elég vastag lenne a bőr a gumi gyártók arcán, olyan abroncsot gyártanának ami évente lerohad magától a felniről. (némelyik már elindult ezen az úton, de nem nevesitem, nehogy sértődés legyen belőle)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FerNandor #45186 üzenetére
"Egyszer vettem 2-3 éve Hankook Ventus Prime 3-at 205/55R16-ban, az is Made in Hungary volt, de olyan hitvány egy gumi volt, hogy pár héten belül el is adtam. (hankookot amúgy sem vennék többet már)
(vizes úton úgy csúszott, mint a jégen)"Üdv a klubban!
Lassan leszünk annyian h szervezek egy tüntetést Dunaújvárosban..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #45193 üzenetére
Mert a Te Suzukidban nem 2600km van. Én sem jókedvemben kenem, hanem azért, hogy az általam tervezett időt szép állapotban fussa végig, aztán 6 évesen mennek a kukába vagy jófogásra. Valószínűleg valaki még fut vele 2-3 szezont, én beterveztem az autó karbantartásába a 6évente lerohadó 2 szett abroncsot + 8 szelepet (no nem a gyárit, "mert hülye azért nem vagyok..." ).
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #45199 üzenetére
Én ezért sem válnék megtőle, eddig a két tükröt leszámítva karcmentes a vas, alig van benne centi, nekünk még túl sokat is tud, mióta életre rugdostam a hangvezérlést.
4-en elférünk benne kényelmesen blökivel, hűt-fűt és nem úgy szállunk ki belőle mint akit agyonvertek. Pedig már úgy várok egy kiégett izzót, vagy egy olajcserét, mint kisgyerek a karácsonyt..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz moddingR #45204 üzenetére
Az úgy nem lesz jó,gyári méretet tegyél fel, ha el akarsz tőle térni, akkor nagyon alapos indokod legyen, az ár az sajnos kevés. A két említett autó hírből sem egyforma, ha aláfeküdnél mindkettőnek akkor Te magad is látnád, h még a féltengely sem ugyanaz a vastagság, más a kormányösszekötő is.
Hallgass focvis-ra, sok év tapasztalata beszél belőle...
Nézzünk pár konkrét példát, 4S-t nézek most, mert az kb reális:
185/55R15 82H [link] Quadraxer 2 potom 37k/db (na ez egy igazán tré helyzet, tényleg bitang drága és még kaksi is)
195/50R15 82V [link] Nexen 15k/db
195/55R15 85V [link] Nexen 20k/dbÚgyhogy én maradnék a 195/50R15 82V vonalon, ezzel tuti nem lősz mellé, a 82 a súlyindex (ez a minimum, ettől csak nagyobbat vagy ugyanekkorát szabad feltenni), azt tudja mindhárom, a V (240km/h-ig) a sebesség index (ettől el lehet térni lefelé is, de csak indokolt esetben), amit linkeltem az mind H-s, tehát 210km/h-ig használható, ha jól tévedek kizsírozott szakadékban nem tud zuhanni annyival. Ilyen kicsi méretben a Nexen ár-érték arányban még mindig verhetetlen, sokan használják itt nagy megelégedéssel, úgyhogy azt bátran ajánlom, így 60k+szerelési díjból (bár látom találtál olcsóbban) egész évben autózhatsz és még a cserélgetéssel sem kellene bajlódnod, vagy nézhetünk nyárit is, ezt már döntsd el Te.
Látatlanban és ismeretlenül nem szeretek 4S abroncsokat ajánlani, de itt most ettől eltekintek.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #45228 üzenetére
A rossz kufár rögtön kikelt belőled.
Mondjuk az is madár aki megveszi még a 2013-as gumit is, amikor új volt se volt egy nagy eresztés az energy saver...
Ez is valami ilyen "biznic" eredménye lehet:
Jó boltot köthetett... az eladó.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Benir8 #45274 üzenetére
[link] itt szoktak lenni túltárolt abroncsok, nézz körül.
tboy93 jól írja, vegyél 2-t, ami megmaradt az mehet pótkeréknek.
A kollégám is így járt, csak neki totál durchdefekt lett belőle. Rendelt 2 újat (azt a kettőt kell hátra tenni), ami teljesen jó lejött a felniről, az meg ment a pótkerékre, így nem dobott el egy abroncsot sem... (csak ugye a defekteset és azt a tizensokéves vacakot ami a pótkeréken volt) ennél "okosabb" megoldás erre a helyzetre nincsen. Vadászhatsz jófogáson is, de tedd a szívedre a kezedet és úgy válaszolj: Mennyi az esélye h valaki pont 1db Uniroyal RainSport 3 abroncsot szeretne eladni 205/55R16 91H méretben? Nagy esélyt nem látok rá, általában 4-et vagy 2-t adnak el, egyesével ritkán...
Költői kérdés: Amikor látok embereket hogy a padka mellé parkolva becsípik a hátsó abroncsot, ne adj Isten végig is húzzák a padkán, ebbe belegondolnak!? #miértnevegyélhasználtat[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45275 üzenetére
Az abroncs címkét a gyártó nyomtatja rá...
Az első az üzemanyaghatékonyság, ahogyan Qru is írja, ez a gördülési ellenállásból adódik. (jó ha tudod h amelyik tapad annak nagy a gördülési ellenállása, tehát rossz az üzemanyaghatékonysága is általában, nem mindig, az elavult karkasz miatt is lehet, szóval ez sem ennyire egzakt módszer)
A második betű a nedves tapadása, én a helyedben ezt nézném inkább.
A harmadik a zaj, de mindez benne van az összefoglalóban.
Személyes tapasztalatom hogy nekem abroncs benzint még nem spóroplt meg, de tegyük fel megspórolok 10liter benzint az mai átlagáron (forrás: [link] 95-ös E10) 410,3*10= 4103 HUF, egy tükör vagy egy lökös mennyibe is kerül a Splash-re? Nah, akkor számold ki h hány liter benzint kell megspórolnia, hogy kijöjjön belőle egy elsőlökös. (vagy az S-Cross-ra, amelyik szimpibb..)
Szóval az abroncs tapadjon, a fék fogjon, a krumplileves legyen krumplileves, a nők meg legyenek szépek.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45287 üzenetére
Barum Brillantis 2 185/60R14-ben... 6db fogyott le a Corolláról, bátran mondom h egy igazi nyárigumi, olyan 20-25 fok között kezdi kimutatni a foga fehérjét... onnantól tapad rendesen.
Vagy Nexen 4S abaroncs, 4-5 évente kuka és egész évre le van a gond.
S-Cross-ra Krisalp HP3 ár/érték arányban nem rossz még mindig.Igen, nem állnak szóba velem...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45291 üzenetére
Jaj, Contiból engedjük el ezt az EcoContact témát... főleg ilyen pici autóra, nedves úton istenkisértés, de gyere át tavasszal amikor felrakom a Vitarára az EcoContact5-öket, aztán megnézheted milyen "jó"... Akkor már nézz rá PrémiumContact6-ot. Vagy Semperit Speed-Life 3, nézd a legutolsó ÖAMTC tesztet. Dunlop BlueResponse esetleg.
Ne gumistól vedd, rohadt drága és úgyis csak az általa favorizáltakat tartja (lásd Momo).
Itt laksz egy köpésre tőlem, non-stop gumi a szentmihályin, vagy AKH Megyeri út (gumi.hu), ingyen házhozszállítás megamitakarsz, fel is teszik, időpontfoglalás ContiSafe garancia, csiribirzabszalma, még kávéra is meghívnak szerintem és egy üvegfal mögül nézheted h cserélik a kerekeket az autódon...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboy93 #45303 üzenetére
Nem, ennél szebben és igényesebben dolgozol...
@rbalint88: Nekünk a kollégákkal van erre egy szakszavunk: kókányolás
@tboldi: Annak tenném fel aki így csinálta meg... és kizárólag 200 felett járatnám vele, hátha elrepedt...
@whitezo88: Nézhet ki bármilyen jól, a fagyott kutyagumi is tud szép lenni ha lefújod 3 réteg lakkal...
@Bizsu1st: zárványokat keresve? felesleges időpazarlás, látszik h nem egyenletesen varta végig, kb pálcással vagy CO-val csinálta, ha legköszörüli is randa a varrat na.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bizsu1st #45317 üzenetére
Én csak taknyolni tudok a heggesztővel... ezért nem is szoktam heggeszteni, pedig annyian próbálták megtanítani, de nem igazán sikerült még senkinek, úgyhogy elkönyveltem annó h nem állok neki ilyen munkának, és íme a példa h milyen jól tettem... bár másoknak is lenne ennyi önismerete... talán akkor nem keletkeznének ilyen "műremekek". Szerintem azt ha tovább csiszolja sem lett volna jobb, mintha spórolósan csinálta volna kissé...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz speedernet #45315 üzenetére
Nah, mint a "Hankook ellenes földalatti mozgalom" egyik tagja mondom h ez a kettő a "ne vedd meg" kategória gyöngyszeme...
Egyik vacakabb mint a másik, az XL nagyobb nyomásra van kitalálva, annak a nominális abroncsnyomása 2,9bar, míg a nem XL-é 2,5bar. XL-nek nagyobb a terhelési indexe, sűrűbb a szövet egy picit. Hogy pont ezzel fogyasztana kevesebbet és állna meg 3m-el hamarabb... kétlem, papír meg mindent elbír...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gabesz87 #45350 üzenetére
Mész vele 210-et!?Jársz ki németbe vele? Akkor jó a H-s...
Amúgy műszakin nem fognak utána guglizni, a címkén nincs megkötve úgyhogy nem lesz rá idejük, fékfolyadék forráspontot sem érnek rá ellenőrizni műszakin."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45357 üzenetére
AKH. (gumi.hu), maxigumi és bhp is korrekt.
Huh, olyan litaniat írtál h elvesztettem a fonalat, akkor most a Scenicre 4S 185/60R15, 195/55R15 nem mehetne? Az pont váltóméret és gyakori is... De abban a méretben Nexen 4S WH17, kérdezd AMD Powert, vagy innen kB bárkit aki megvette...
A nyári mire? S-Crossra? PrémiumContact, Primacy, Speed-Life 3, Dynaxer HP4. (árban fentről lefelé) A Kléber alá nem mennék, a Sempi havernal adja, most fogja venni a második szettet belőle (tavalyi sztori, olvass vissza ha érdekel, Mondeora ajánlották a többiek neki...), a két drága meg hát na, a név kötelez, h melyik jobb az hitvallás kérdése."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tikakukac #45403 üzenetére
Gyári alufelni? Apósom az 1,4Twinport-ra (5 ajtós, 2009-es, napszíttafehér ) Dunlop BlueResponse (aszem) 195/60R15-t vett, nagyon tetszik neki. Úttartásra veri az energysaver-t, kanyarstabilitásra is, manóverezni sem rossz vele még esőben sem, a fékút... na jó, szutyok a fék rajta mert még gyári, de sosem volt az a leharapom a kormányt érzésem benne, mikor új volt sem. Pedig gyárilag azzal szerelték őket még 12 éve is...
Szerintem az nem egy rossz abroncs, én nem tudtam megnyikkantani, pedig mindent megtettem a körforgalomban.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tompie #45412 üzenetére
Gyártó specifikus verzió, kicsit olyan mint a felniknél, van Borbet felni Audi logóval.
A gumiabroncsgyártó direkt a VW konszernnek gyártja ezt az abroncsot.
Passat-ra tökéltesen adja, mintha a szalonból vetted volna."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tikakukac #45411 üzenetére
Nézd meg árban mi fekszik nektek a legjobban. Szerintem ár/értékben nem rossz a Dunlop.
Hasonló méretben én használtam még Barum Brillantis 2-t, Semperit Comfort-Life-ot, Goodyear Eagle F1-et is. Lőjj be egy ársávot meg néhány preferált gyártót és akkor jobban tudjuk szűkíteni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tikakukac #45415 üzenetére
Kléber Dynaxer HP4? [link] (erről majd számolj be milyen és mennyire öregszik)
Semperit Speed-Life? [link]
Barum Bravuris 5HM? [link] (szintén zenész, ha ezt választod majd mond el mennyire utálsz érte )De itt a lista: [link]
Úgy számoltam h ca. 100k+szerelésbe beleférjen. (ahol DOT 20XX-et látsz azt engedd is el)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz erdey_a #45487 üzenetére
Előrem bocsájtom h a felelősség a tiéd, de a faternak annó Kormorán-t vettünk (Michelin harmadmárka, budget kategória), eddig elégedett vele, szerinte lehetne jobb is, de városi poroszkolásra neki elégséges. Most fogja szerintem tavasszal kukázni őket, Nexen-re próbálom rábeszélni...
(Taurus, Sebring, Kormoran, Riken, Tigar, Strial, mind ugyanaz, mintára és keverékre, csak a sütőformában cserélték ki a márkajelet... )A Laufenn gyakorlatilag Hankook, én a nyakuk köré tekerném mindet, de ez magánvélemény...
Tudom h no money, de van egy mondás felénk: Olcsó húsnak híg a leve... de ne vedd személyeskedésnek.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A válasz rém egyszerű (elnézést a kivételektől): a magyar árérzékeny és olvasatlan, ennek a kettőnek a kombinációja adja a Sailun, Infinity, Giti, GT Radial, Laufenn, Momo és barátainak térnyerését.
A Barum harmadvonal, de sajnos sokat romlott a Polaris2-3 óta, számomra ez nagy szívfájdalom, mert sokáig használtam elégedetten Barum abroncsokat a meglepően jó ár/érték arányuk miatt. Gondoltam a Vitarára is jó lesz, de mostanság a Kléber irányába kezdek húzni (ahogyan mondtad, Krisalp HP3 és Dynaxer HP4), vagy ha rámszakad az OTP vagy beüt a lottóötös, akkor Semperit (Speed-Life3 és Master-Grip2).@Qru: Mert "dobós abroncs", megveszed, felteszed, hajtod, kockásra fékezed, ripityomra füstölöd és dobod ki a kukába 4mm-nél a télit, 2mm-nél a nyárit, így alacsonyan tartható a fajlagos költség 1km-re vetítve, ha felkeményedik legalább többet lehet vele menni mert nem kopik olyan gyorsan, a biztonság meg nem a taxitársaságnak fáj, hanem a sofőrnek.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pècsimunkás #45509 üzenetére
Friss műszakival...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #45524 üzenetére
Engem az érdekelne melyik analfabéta kezdte el ezeket a V mintás abroncsokat fordítva felrakni... Meg a haverja aki elkezdte ezt terjeszteni...
Tudod az a baj hogy előtted száll el vele az M3-ön a belsőben és a rendőr meg a biztosító nem fogja felnyomni neki a gumi botot, te meg futhatsz majd a TK-s autóval pereskedni meg fizetési meghagyast postázni, mert a kutya nem fogja kifizetni a sérülésmentes S-Cross-t, ez itt a fő baj... De az NKH-t sem fogja senki sem hibáztatni amiért kiengedi az ilyen romokat az útra..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45538 üzenetére
Miért dobtad ki? Jófogás aztán csókolom...
Amúgy az önbíráskodásnak nem vagyok híve, de ezeknek én is hajtanék egy facsavart az oldalába... Régen az ilyen gumiért a rendőr ha meglátta, elvette a forgalmit...
Egyébiránt aki eladta neked a Momo abroncsot, azoknak szoktam kívánni egy NAV ellenőzést... Gumisnak sem merem csúfolni, csak kontárnak. Eleve ahol a Sailun, Kumho, GT Radial meg Infinity zászlót meglátom, ott a kapuban szoktam szúrni egy R fokozatot és soha többet nem megyek vissza.Az ilyenek ellen pont a biztosító tehetne, de nem tesz semmit... sajnos a magyar népet két dologgal lehet kordában tartani a hasával meg a pénztárcájával, mert csak ebből a kettőből ért a többség. Nem tudom ezek az emberek mit lépnének ha szúrópróbaszerűen kimennének a KGFB-s arcok és ott a helyszínen felbontanák a biztosítását...
Ezért is mondom h emelkednie kell az autók árainak (vagy az NKH-nak végeznie a munkáját), mert mostmár boldog-boldogtalannak van autója és ez a végeredménye (életveszélyes romhalmaz közveszélyes romhalmaz hátán). A lakosság 80%-a nem nőtt fel hozzá még mindig.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #45530 üzenetére
Igen, éreztem az iróniát.
Arra lennék kíváncsi ha "rotation" felirat nyíllal miért nem elég egyértelmű sokaknak!? Valószínűleg nem dizájnelemként süti bele a gyártó az oldalába... Annó nekem is sikerült egyszer egy ilyet elkövetni, de még az emelőn észrevettem h nem stimmel a minta, ki is cseréltem rögtön.
Bár annó nekem is az egyik Barumot úgy tette fel a srác h az "Inside" felirat volt kifelé..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #45540 üzenetére
Hankook... Hogy is szokták mondani, így kell drágán xart venni!? Na jó, nem ekézem tovább a Hankook-ot...
Próbáltad kezelgetni valamivel? Ezek a gumiabroncs ápoló habok (akár a Lidl-s is) csodákra képesek, évekkel tudják megfiatalítani. Szerintem ha nem lenne én sem tudnám kitolni az alsópolcos abroncsok élettartamát 5-6 évre.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tompie #45557 üzenetére
Mit ír a matrica?
Szerintem ebben az országban simán elég lenne a H-s, de igazság szerint ezt nem is km/h-ban hanem celsiusfokban kellene megadniuk a gyártóknak, csak azt nem értenék a userek... Olyat kell rátenni amit a kezelési/guminyomás matrica ír. Ha nem köti meg, akkor mehet a H-s is akár, de sok gyártó csak a kezelésiben tünteti ezt fel, pl Suzuki:@rbalint88: Nekem is így vannak, minden szezon után mosva, gumiápolózva. Viszont ezesetben nem értem miért öregszik ilyen gyorsan a "kóreai csoda"... Szerintem ennél többet nem tehetsz érte, gondolj inkább bele h azoknak milyen lehet ennyi idősen, akik tesznek rá magasról?
@TFSi: A Riken Michelin harmadvonal, nekem pozitív csalódás volt eddig. (2 szezon van a Sebringekben) Fölöslegesen osztják egymást, az új Laufenn sokkal jobb, mintha venne rá valami használt prémiumot (általában 8-10 éveset), ami 2-3 hónap alatt gatya lesz... vagy egy Linglongot. Én pontosan ezért tartom jó kompromisszumnak egy nevesebb gyártó másod vagy harmadvonalas brandjét, legyen az egy Kléber (Misi 2nd) vagy egy Semperit (Conti 2nd) , akár egy Barum (Conti 3rd), vagy éppen egy Riken (Misi 3rd). Pontosan a használtabroncs vásárlásból lesz az amit fentebb is fotózott kenguru99, le kell nyelni gyerekek h ezek az abroncsok 5-6 évre vannak tervezve, utána "magától máljon le a felniről", mert fogyasztói társadalom van...
Más szitu az amikor eladod a kocsit és a nyakadon marad egy 2 szezont futott téli/nyári szett és azon adsz túl... Tudom éles vélemény és nem mindenki ért vele egyet, de ez a szomorú rög magyar valóság... Személy szerint én hamarabb felteszek egy vadiúj Riken/Sebring abroncsot, minthogy vegyek 10+ éves Goodyear-t...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tompie #45560 üzenetére
A terhelési és sebességindexben eltérhetsz mindig, de csak felfelé, az nem para, lefelé nem szabad!
Ha előírja a gyártó a 84H-t, akkor nem tehetsz rá 82H-t, de 84T-t sem, így már érted? Tehetsz rá akár 94V-t is, hiszen mindkettő magasabb a gyári előrásnál (terhelési és sebességindex is).
Az is ritka, de ha neked a H-t írja elő, akkor V-t tehetsz rá amennyiben a terhelési nem kisebb a V-sen mint az előírás, máskülönben nagytempónál széthullik az abroncs, ezért kellene celsiusfokban megadni, mind1is...Ritka abroncsot nem tennék rá: 1. ha megpadkázom (önhibámon kívül) nem tudok másikat venni, vennem kell rögtön 2-t egy másfajtából 2. a ritka abroncs mindig drágább lesz és ha van is rendelgetni kell, az meg sokszor hetek, addig meg áll az autó a szétpukkant abroncson (felninek sem jó, futóműnek sem és neked sem, mert nem tudod használni, az autónak pedig akkor van haszna amikor vezeted)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45571 üzenetére
És @Qru: nem, igaz amit írtok, csak nem 100%-ig. A sebességindex adja meg h az alkalmazott kotoanyagoknak hány fokon van az a pontja ahol már az eloirtnal kevesebb a kötés ereje. (elnézést a konyha nyelvert) mivel a gumi annál melegebb minél gyorsabban mész, így a dolog megall, a télinek ugye azért lehet alacsonyabb (de csak 1 lépcsővel!), mert ott az aszfalt is hidegebb, a környezet is, így jobban tud hűlni azonos sebessegnel, ráadásul néhány országban csökkentik a sebességhatarokat télen. A 4S az 4S,nem téli, nem nyári. Bizonyos országokban elfogadjak télinek, de attól még nem az. az ököl szabály egyszerű, 4S-re mindig a nagyobb él, mivel az nyáron is fent van. és ugye akkor még nyárigumi...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45635 üzenetére
Az a kérdés télálló e az alufelni...
A fékport le lehet szedni, vödör, víz, egy kupak tisztességes autosampon és egy kefe. Ha nem igazán akar lejonni akkor Sheron keréktárcsa tisztítóval lefujod, hagyod hatni 5 percet, aztán gőzborotva, védő szemüveg erősen ajánlott. Vagy a fenti kefe + tömény samponos víz. Tescos gagyi autosamponbol 2 kupak 10 liter vízhez és a kefével dörzsöld keményen... Utána öblítés tiszta vízzel majd újra samponos víz és kefe, aztán öblít, amíg normális nem lesz.
Nekem le szokott jönni... haverom 23 éves 323-asanak alufelnije is így lett tiszta, igaz elfogyott egy flakon keréktárcsa tisztító meg pár köbméter víz, de kiderült milyen a színe.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók IV. - AMD Expo
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Hálózati / IP kamera
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs