-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45644 üzenetére
Azért én sem vagyok mindent is tudó. Sokadik tipp ez lett volna, mivel elég extrém megoldás. Ugye az alumínium például azért nem korrodal mert egy védő oxid bevonat képződik rajta, amit a sav leszed, ezért sem ajánlanak savas vagy lúgos kerektarcsa tisztítót könnyűfém felnire.
Elég szépen leszedte, ezeket nem kell lakkozni, de vannak felni felujito készletek, azokban van két komponensű lakk, esetleg azzal...Amúgy tornem el annak a gumisnak a kezét amelyik könnyűfém felnire ütött súlyt használ...
Az h többet nem látod nem igaz, mert a 4S abroncsokat (is) szokás cserélni a tengelyek között évente egyszer legalább, olyankor célszerű lemosni mindkét oldalát és gumiapoloval is bekenni, ezt tavaszra időzíteném, amikor már nem soznak. ( @tboldi: kivétel Mosonmagyaróvár ahol mindig soznak, még nyáron is )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tompie #45669 üzenetére
Több oka van: 1. Esztétika 2. Ahova felütik ott sérül a lakk, legközelebb tuti nem oda kéri a súlyt és ott korodalni is kezd már 1-2 szezon után
És a klasszikus +1: mert férfiak vagyunk, nem isszunk fél üveg sört, fél munkát sem végzünk, vagy csináljuk rendesen vagy sehogyan (más hasonlatot most nem hozok elő a párkapcsolattal folytatott esti tevékenység kontextusában mert kibanolnak megint )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem akarlak megsérteni, de Te vagy a jelentéktelen kisebbség, legalábbis ahogyan az utakon és a parkolókban látom...
Pont az ilyen ódi, béjemvé, merszédesz, passzat és barátai rohangálnak a legrongyabb abroncsokon.
Azért figyelem itt már a történéseket egy ideje és minta alapján felismerek sok abroncsot (főleg a télieket), de némelyiknél oda kell mennem megnézni mi van az oldalfalába sütve, mert még életemben nem is hallottam arról a gyártóról... Aztán gurul rajta egy 5-10M piaci érték közötti prémium... vagy éppen egy V6 Signum vagy Insignia 2,2 tádé...
Meg látok egy csomó "romot", azokon meg ott röhög a 3 éves Continental vagy Michelin szett, mikor a 4 gumi többet ér mint a verda amire feltették...Igazán jó "középutat" sehol sem látok, pedig Isten látja lelkem úgy megveregetném már valakinek a vállát, hogy "igen barátom, gratulálok, van egy 3-4M-s 8 éves autód szép állapotban Uniroyal abroncsokon, Te tudod mi mennyit ér..."
Ha valaki magára ismer és már megveregettem a vállát az nem a véletlen műve...@tboldi: TL;DR
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 7Sony7 #45687 üzenetére
Welcome on hungarion roads... Kátyú, csókoltasd Te is a Magyar Közútkezelő Zrt. édesanyukáját. Vagy belementél egy élesebb peremű kátyúba vagy valami törmelék volt az úton, de egy élesebb kavics is tud olyat. Nekem ebből a kedvencem az aknafedő volt idáig... (Soroksári út folytatása, Helsinki talán? Tudod, ahol cikcakban vitték az aknafedőket...)
Amúgy kuka, csak szólok, mert abból akkora durchdefekt lesz mint ez:Hidd el, nem vicces 140-nél...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gergőke88 #45694 üzenetére
Óraszerint, az valójában 131-133 közötti érték. (Én mindig óraszerintit írok, mert:)
Sok autóban az ütközéskor kiakad a sebességmérő, sőt, sok autóban feldélzeti regiszter is van (hála az Égnek a magyar hatóságokhoz ez az infó még nem ért el, különben sok emberre rárohadna a műanyag lakat...), úgyhogy aki GPS szerint megy az számoljon vele, h jogilag az autó sebességmérője a mérvadó... Tehát ha gáz van és kiolvassák (nyugatabbra divat!), hogy az óra mutatott 160-at - a GPS hiába csak 130-at, mert nem gyári méretű a gumi és egyéb fals dumák - akkor simán őt is felelősségre vonják, úgyhogy ezért az órát nézem mindig.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45695 üzenetére
Én nem tudom mit gondoljak, ez a dísztárcsa eléggé megosztó kérdés, kérdezz rá 5 év múlva. eddig nekem sem volt dísztárcsám, a vitarán kipróbálom (több éves projekt lesz), biztosan hülye vagyok, de én adtam neki egy esélyt, hátha...
2 bakot vegyél, mert akkor nem az emelőn nyugszik majd az autó súlya, amúgy a jobbakat párban árulják, olyan 5-7ezerért már biztosító szögesek vannak, csak olyat vegyél, a többi MÉHtelepre való.
Igazából minden felni sérül a sótól, nekem az eddigi tapasztalatom azt mutatja, hogy mind a téli, mind a nyári kerekek meghálálják ha leszedés után kikavicsozom, lemosom samponos víz+keréktárcsa tisztító+kefe kombóval és az abroncsok oldalfalait befújom habbal. Tovább maradnak szépek és roszdamentesek, az abroncsok pedig puhábbak és rugalmasabbak maradnak. Olyankor én a csavarok menetét és a kerékagy peremét is át szoktam kenni gépzsírral, így könnyebben lejönnek és nem gyógyulnak össze.
Én kivagyok az ütött súlytól, bocs, nekem bántja a szememet egyszerűen, főleg alufelnin. Mondjuk én elve a félmunkától is idegi alapon vagyok, akkor vagy hozzá se kezdjen vagy csinálja meg rendesen...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 7Sony7 #45696 üzenetére
Ehhh, azt hogy? Becsípted volna? Vagy befelé szúrta egy kavics éles pereme és ott repedt ki, kívül meg nem sérült meg... bár elég extrémen hangzik, talán ha túl lapos volt, de akkor sem szabadna.
Mindegy, cseréld le mindenképpen, én azzal nem kísérleteznék..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45700 üzenetére
Elhiszem, eddig én sem használtam, mert elhittem h "bemegy mögé a hó és nem tud kijönni", "belemész egy kátyúba aztán törik, vehetsz újat" és hasonló véleményeket, de most innoválok, mert nem igazán van errefelé hó... úgyhogy megnézem mi lesz velük pár év alatt és majd formálok egy véleményt, mert annyiféle urban legend kering a témában (ezért is megosztó), hogy már azt sem hiszem el amit kérdeznek tőle, és abban is bizonytalan vagyok amit nem is tudok... "csókolom, nem tudom h mit nem tudok..."
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tompie #45702 üzenetére
W5 gumiápolót szoktam venni, amikor van... De akkor be kell tárazni belőle. Van a Sheron-nak is, de a Prevent-nek és a Sonax-nak, mind közepes minőség, de az áruk baráti.
Keréktárcsatisztítóból most Sheron-al fogok próbálkozni lemezfelni, acélfelnire szerintem bőven sok, alufelnire Sonax, mert az pH semleges.Egy olcsóbb autósampon (Kentaur, Tesco lila) ,egy vödör víz és egy autómosó kefe (nem baj ha nem új, csak másra ne használd többet) is elég, hogy leszedd a fékport meg a sót róla, csak nem szabad évekig rajta hagyni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45704 üzenetére
Passzolom egyelőre, max 5-6 év múlva frizbi lesz a felhőemberes dísztárcsából.
Apósomé már eléggé gatya így 12 év után, úgyhogy szerintem annak is neki fogunk esni hamarosan, csak nem akarjuk leszedetni róla az abroncsot... még nem találtam ki mivel és hogyan fogjuk megfújni, valószínűleg drótkorong+400-as csiszolópapír aztán megtüsszentem a pincében két réteg fényes feketével. (mert a nitró zárttérben jóóóó max iszok rá két sört és egész napra eltűnök a pincében)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45719 üzenetére
No akkor én ezt most nem érteni...
Most akkor berohad alatta vagy sem!? Én a Marutti felnikre tettem, hátha igazunk lesz... Ha nem akkor pár év múlva lecsiszolom és megtüsszentem valami Auchanos flakonos fekete festékkel, idáig jutottam. Nekem a perembe ül bele a disztarcsa és van egy merevítő fém karika belül, az mondjuk már most is ótvar, de azt olcsóbb cserélni mint felnit plusz kerékagyat csavarokkal. Azért köszi, ma sem lettem okosabb."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz -cobra- #45754 üzenetére
Azért eléggé szórnak a tesztek és ha megnézed a nyers adatokat, akkor nincsenek nagyon égbekiáltó különbségek a top5-ben, mondhatni a való életben nüansznyi a különbség, a baj ezzel csupán az, hogy most el fog indulni a Speed-Life 3 ára felfelé, ahogyan a Sava UHP2 is elindult tavaly. Az FK510 piaci ára is emelkedett miután publikálták a teszteket. Én úgy gondoltam következőre bevállalom a Dynaxer HP4-et (a jelenlegi EcoContact5-nél csak jobb lehet) ár/érték arányban jónak tűnt, erre most az is ment felfelé a teszten, tehát az ára is... Ősszel ugyanígy jártam a Krisalp HP3-al, több kollégámnak is ajánlottam (az itteni vélemények alapján), meg is rendelték, csak mire megkapták (3 munkanap) 15%-ot ment fel a listaára, mert közben publikálták a téligumi teszteket, gondolhatod, azóta is azzal nyúznak h jósoljak...
A Kumho-ról nincsen tapasztalatom, de a Semperit Comfort-Life nekem annó bevállt, mind öregedés mind teljesítmény alapján.
Szerintem egy komolyabb gyártó aká másodvonalával sem lehet annyira mellényúlni, ezek a tesztek meg inkább azt tükrözik h a marketing osztály melyik brandet szeretné futtatni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Hachiko95 #45761 üzenetére
Az EcoContact5 175/60R14 méretben 2012-ben (az még azért nem volt olyan régen) dobogós volt, ma meg eldobáljuk... [link]
Ugyanebben a tesztben egy Brillantis2 5. helyezett lett, a Comfort-Life 2 meg a mezőny végén kullog, mivel mindkettő 185/60R14 méretben volt így bátran állíthatom, hogy a Barum (Conti harmadvonal) gyengébb - főleg vizen - mint a Semperit (Conti másodvonal), az árukról nem is beszélve. Na ilyenkor mi van!? Semmi ennyire lehet hinni a teszteknek, mert ott ahol az ajánlott Brillantis2 felúszik esőben, ott a Comfort-Life2 még húzza a "kakastarélyt", csak a pontozás nem ezt mutatja, tehát mi következik ebből?
Mintavételi szabály: "egy mérés, nem mérés, két mérés a félmérés, három mérés az egy mérés, de egy mérés nem mérés..." Majd elhiszem valamiről h jó, ha több tesztben rendre hozza az ajánlott besorolást. Képzeld csak el, abroncsot nem 2 szezonra vesz az ember, akik 2012-ben látták ezt a tesztet (vagy bepalizta vele őket a gumis), azok simán megvették az EcoContact5-t és ha nem racsézták szét, akkor idén még simán fent lehet ha van rajta elég profilmélység, és autózik abban a tudatban h neki tesztgyőztes abroncs van az autóján, pedig valójában..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tikakukac #45866 üzenetére
Nem mondanám határozottan életveszélyesnek, de a jótól is messze van, nem arra lett kitalálva, hanem arra h keveset igyon vele a gépsárkány...
Kinek mi a fontos, csak aki ilyet választ és esőben beleszáll valakibe, akkor ne lepődjön meg ha a vétlen fél nem mosolyogva fog kiszállni. Valamit valamiért, így működik a világ, nem életveszélyes csak ésszel használós és ez egy nyílt fórum, bárki idetévedhet és ha ajánlott lenne akkor boldog boldogtalan megvenné, mert azt hiszi tud vezetni (ez egy hungarikum, kár ragozni) aztán a baleseti statisztika erre eléggé rácáfol..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 7Sony7 #45899 üzenetére
Sima gépzsírt kenek rá évek óta (MOL EP2 talán 800 forint egy doboz, cserébe örökélet plusz 5 napig elég), arra figyelj h ne tocsoglyon benne, mert az mérsékelten hőálló és ha folyik akkor a fékre is rám egy, az meg nem vicces. Az agyatperemet körben ahol a felni felül, meg a csavarok hegyét belemártod, ha anyas akkor a menetre huzol egy csíkot mint a fogkrémmel a reklámban és úgy hajtsd fel a csavart.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 7Sony7 #45934 üzenetére
Ilyen esetben nem kalapács kell, hanem (ha előfordul megint) visszateszed a csavarokat, de nem teped meg csak hajtsd bele, elindulsz h guruljon (2-ig nem kell felvaltani már!) és rafekezel egy nagyot hirtelen, utána le fog jönni. A kalapács a felnit deformalja de másra nem jó, az a kedvencem amikor a gumisok legkulccsal rahuzzak és a gyári kerékkulcs eltorik lazításkor, vagy amikor látom h ugrálnak a kulcson mert nem tudják a teleszkópos kerékkulccsal sem meglazitani...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
Szép... azért ennél vannak szofisztikáltabb megoldások is. Elég barbár megoldásnak tartom ezt a kalapácsos eljárást. Hasonlít egy klasszikus mondásra: "minden szerszám kalapács, vagy idővel kalapáccsá hitványul..." (mondjuk elég macerás lehet egy tönkrement sarokcsiszolóval szöget beütni egy akácfába, de a magyar kreatív és proaktív nép... )
Láttam már olyat is hogy lánggal melegítették, vannak akik fújkálják méregdrága vegyszerekkel, de a legdruvább a nagy pajszer volt, benyúltak vele az alufelni küllői közé és a féktárcsához feszítve rácsaptak egy 5kg-os kalapáccsal... Én abban az autóban utas sem szeretnék lenni... "Biztonság, luxus, kényelem..."Szóval ha ilyen gond lesz, nem kell kétségbe esni, vissza kell tenni a csavarokat, de nem szabad meghúzni, csak annyira h ne tudjon leesni a kerék és rá kell fékezni egy nagyot olyan 10-20km/h-ról, utána lejön.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
"Melyik márka kihez tartozik?
(Zárójelben a közelmúltban megszűnt vagy eladott márkák)
Bridgestone > Firestone > Saetta, Lassa, (Dayton)
Continental > Semperit, Uniroyal > Matador, Barum, Gislaved, Viking, Mabor, General Tire, Point-S, Sportiva
Goodyear, Dunlop > Fulda > Debica, Sava, Pneumant
Michelin > Kléber, BF Goodrich > Kormoran, Riken, Taurus, Sebring, Tigar, Strial
Pirelli > (Ceat) > Courier
Hankook > Laufenn (Kingstar) (Aurora)
Vredestein > Maloya > Apollo*
Kumho > Marshal, Admiral
*a Magyarországon is hamarosan termelőkapacitással rendelkező indiai Apollo vette meg a Vredesteint. Az a furcsa helyzet állt elő, hogy Európában a saját márkát lejjebb pozícionálták, mint a zászlóshajó Vredesteint."Értelmezés: elsővonal > másodvonal > harmadvonal
Utoljára linkelem be... (forrás: [link] )
EU piacról van szó, szóval az az Uniroyal az Conti.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz logaritmus #46024 üzenetére
Gyártói előírások, kötözködős biztosítók, stb.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Zsombe #46025 üzenetére
A Yokohama így összeségében nem éri meg az árát, persze biztosan van egy-két olyan belőle ami igen, de többnyire nem ér annyit, amennyit elkérnek érte, azon az áron vehetsz GY-t, Falken-t, ami ugyanaz pepitában (lásd a korábbi HSZ-em...) de akár Verdit is, ez mind jobb minőség lesz. (lehet vitázni vele és szubjektív tapasztalatokat hozni, de ha csak a nyers teszteredményeket nézem, akkor a Yokohama sosem verte meg a GY-t, a Falkent és Vredit talán)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
Na-na, azért vannak szép gyári acélfelnik, vagy egy struktúrált a gyári dísztárcsával... az alufelni elég trén tud kinézni, amikor a közútkezelő trehánysága már nyomott hagyott rajta és megmarta a só a gyári lakkot...
A lemezfelni tényleg prosztó, főleg dísztárcsa nélkül...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #46038 üzenetére
Nekem sem volt évekig dísztárcsám, most kipróbálom... az idő vasfoga mindent megesz, azt ne hidd hogy az alu tovább marad szép, csak amíg "meg nem csípi a szélét egy kátyú", khm, bocsánat, útfolytonossági hiba.... csak hogy valamiben folytonossági hiba lépjen fel, ahhoz kellene valaminek lennie.... ha csak kátyúból és foltból áll, akkor az már nem út, azon a hiba már az eredeti aszfalt. (csak hátha a közútkezelő is olvassa ) Ha megsérül a lakk rajta akkor az is korrodálni fog, főleg ha a "sómaffia" kollaborál az alufelni gyártókkal és a közútkezelő kártérítési osztályával. (kész az összeesküvés elmélet @tboldi )
Szóval a télálló alufelni is addig télálló amíg nem sérül meg, ez ugye Hegyeshalomtól keletre kb borítékolható... a lemezfelni sem fog 20 évig szép fekete maradni, csak azt eldobod a brébe és sziadobozos, veszed a következőt "gombokért". A dísztárcsát én a kerékagy és a tőcsavarok védelme érdekében ajánlom melegen, mert úgy nem direktben kapják az "áldást", a dísztárcsa megint filléres, 4-5 év alatt leamortizálsz egy szettet 8-10k-ért (valami occsó vackot) és veszed a kövit.
@sfefe: Nyáron én is gyári alufelnin nyomom, de télre megy fel az utángyártott lemezfelni dísztárcsával. Amelyik lelopja az meg is érdemli, szegénységi bizonyítványt ki is állította magáról, vetekszik a leszívjuk a benzint a parkoló autóból mentalitással.
Rondát kell venni, azt talán nem lopják le. Télen a fővárosi utak katasztrofális állapotba kerülnek, utoljára ilyet a 2000-es évek elején láttam Romániában, aki járt arra tudja miről beszélek, aki nem az meg inkább ne akarja megtudni... olyan utak voltak hogy pénzpazarlás volt az alufelni, mert havonta mehettél görgőztetni őket... Most BP is azon a szinten van, a Váci úton nem tudok elmenni Újpestig úgy, hogy ne lenne olyan szakasz ahol a tankcsapdákat kerülgetem (konkrétan a 215-ös gumi eltűnik benne...), szégyen és gyalázat 2021-ben...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #46041 üzenetére
[link] (2018)
"A cég a télen több mint 261 ezer tonna útszóró sót és közel 17 millió liter kalcium-klorid oldatot juttatott ki a síkosságmentesítési munkái során."Átlagban kijön, néha elhagynak egy 5kg-os tömböt.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #46071 üzenetére
Mókás ez a fogyasztási fétis, nem akarok én senki zsebében turkálni, de valaki végre árulja már el hogy ugyan mennyit tankol el évente... Én olyan 100k körül, ha ebből lesz évi 120k nem fogok a kardomba dőlni... ezesetben egy rém vacak abroncsot tettem volna fel, mert 20% fogyasztás növekedésről beszélünk, ami lássuk be, az EU szerint ZS osztályba tartozna.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #46077 üzenetére
Mi ebben a bátorság!?
@rasotamas: Taxival? Azért a taxiba ha beteszem a 4tagú családot meg a havi bevásárlást, nem biztos h szivesen jönnek a következő hónapban is, vagy éppen belehajtogatok 30fm párnafát vagy éppen 30nm laminált padlót zubehörrel, stb. Úgy már nem jön ki a matek hidd el, plusz így nem igazodom senkihez sem, ott van, ha kell beleülök és megyünk, nem értem miért van ezen mindenki fennakadva, csak akkor szabad új autót venni ha megyek évi 20ezret vele!? Na, ha ebből lesz 7,3-as fogyasztással 730.000 forintos üzemanyagköltség akkor földhöz vág? Erre akartam célozni...
@Dorian: Nekünk van több is, nekem van cégesem, a sajátom csak hétvégén jár, főleg bevásárlás, gyerekek orvoshoz hordása, vidámparkba, állatkertbe transzportálom vele a családot, úgyhogy az évi 100-al még főlé is lőtem egy kicsit, tavaly a pandémia miatt sehol sem voltunk és így novemberben leengedték belőle az olajat, 1800km-t futott a motorban ca. egy év alatt... Kocsit tartani meg sokféleképpen lehet, lehet hogy én jobban vigyázok rá és gyakrabban van karbantartva, mint sok amelyiket naponta ütik-vágják, hidegen nyelezik a vársoban, főzetik a vízét a dugóban, stb.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SPeti1984 #46121 üzenetére
Ahogyan tboldi is írta, inkább hidraulikus, de most kapaszkodj, én trapézzal cserélem évek óta 3 autó kerekeit (mostmár csak 2). Még itt vagyok.
Egy teleszkópos kerékkulcsot meg egy keresztkulcsot vegyél, mellé még egy palackemelő aztán a 18k-ból még marad is sörre. Ha ennyire fel szeretnél szerelkezni, akkor a Parkside ütvecsavarozó sem rossz, csak amikor defektnél le szeretnéd venni a gyári kerékkulccsal amit géppel téptél rá... és ne magadból indulj ki, gondolom van barátnő vagy feleség, szülők stb. Ők is le tudják majd lazítani, vagy neked kell odamenned meglazítani a csavart, vagy beteszed az autóba a gépet?
A krokodil ellen szól, hogy betyáros egy darab mindegyik, nem olyan vicces mozgatni ha nem tud gurulni a kerekein... (pl: pincéből fel vinni, gyeprácson sem tud gurulni)
Ha a SUV a gond, akkor nézz utána mekkora a gyári emelője (biztosan létezik hozzá), általában azok nagyobbak és az emelési magasságuk 350-390mm szokott lenni, gondolom az első tengelyt nem tudod tehermentesíteni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pècsimunkás #46235 üzenetére
Már sok éve (20+) használunk a családban több autón két szettet, mindig felnin voltak, sosem kellett őket centrirozni...
Ha az ember nem veri telibe izomból a katyukat az alufelnivel, akkor csak a felrakasnal kell egyszer.
Amúgy én még olyan gumissal nem találkoztam aki ne azzal kezdte volna h letepi az összes súlyt a kerekrol, ha felnin van ha nem. Ha szóltam érte mindig ez volt a duma, meg sem próbálták soha súlyokkal betenni a gépbe... De értem én, ebből élnek, így lehet számlázni 4 kerék centrirozasat... Igaz nem kellett volna, de nem baj."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bulikavagyok #46234 üzenetére
Szerény tapasztalatom szerint én hátra tenném, mert ha elszáll mégis akkor azt könnyebb megfogni.
Az első durchdefektel csúnyát lehet taknyolni (tapasztalat), a rutinosak két S kanyart csinálnak mielőtt oldalára boritjak, a kezdők csak egyet. ha a hátsó durran el akkor szépen lassító fekezessel uralni lehet ha egyenesben történik, kanyarban 10-ből 8an fikalnak...a maradéknak a szerencséje van. Ha teheted inkább pótkerék legyen,de ha csak 4 van akkor hátra tedd azt az egyet.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Kérdés 18k/db áron mit venne helyette abban a méretben...
Most olvastam egy ökölszabályt, hogy a két szett árának 2/3-áért érdemes 4S-t nézni, hogy ugyanazt a minőséget kapd, aztán lehet csak egy bolond százat csinál, én nem értek hozzá."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
Ezért sem harsogják a mindenféle fórumok hogy vegyél 4S-t, vegyél szezonálisat, lehetőleg azt a márkát amit ő nagy kedvezménnyel kap, mindegy ha xar, csak vigyed...
Sok pénzt húzol ki a zsebéből, de ez ellen ők is tehetnének, régen a gumihotel kedvezményes volt ha náluk szereltetted fel és le, sőt sokáig ingyen szerelték fel amit náluk vettél, ma meg egy 10 perces melóért van pofájuk elkérni 5ezret is, mert 19"-os felnid van.Én a két szettes autókkal sem járok gumishoz, csak ha defektet kell javítani. Ha most Tom1939 méretét nézem (mert abban otthon vagyok), akkor a 4db utángyári lemezfelni 50k+posta körül van, amikor szezonban 10k-ért cserélnek abroncsot a 17"-os alufelnin, akkor igen hamar visszajön az ára és otthon egy óra alatt simán elvégezhető művelet a 4 kerék cseréje. Persze hogy utálják, évi 20 rongyot rángatok ki én is a zsebükből, ha ezt a 3 autóra számolom az évi 60k, ha csak a mi utcánkat nézem (ahány autón maguk a tulajok csinálják) szerintem több millió forint bevétel kiesés a környék "szakembereinek".
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #46353 üzenetére
Felénk nettó aprószerelmeskedésből nem mennek el gumishoz, elég gatya abroncsokon is furikáznak, de szerencsére - mivel a fővárosban olcsó autót üzemeltetni - keveset mennek is vele. Én pusztán sportból és hobbiból csinálom (halálosan indokolatlan a két szett a Vitarára), nekem ez nem nehézség, az Astrára sem kellene, de apósom így alszik nyugodtan. Ennyi testmozgás kell, ráadásul aki ennyit nem tud önállóan megcsinálni, az járjon busszal.
Kevesebb a szemét, de a többségnek bőven elég lenne a 4S abroncs, a kókler meg rengeteg, amíg nem fut bele az ügyfél egy defektbe, addig fel sem tudja mérni miért utáljuk a légkulcsot. Én már szedtem le légkulccsal felrakott 4S abroncsot (3 éve volt fent zavartalanul) a Fogarasi Hargitán a gyári kerékkulccsal, sokat emlegettem a családon belül szaporodás káros kórképeit a gumis "mágus" kontextusában... ott a hajadra kenheted a defektjavítót ha egy kő kivágja az oldalát, segítség nincs.Sosem mondtam hogy felesleges, de én jó néhány éve azt tapasztalom minden műszaki szakmában, hogy amit én megcsinálok az van rendesen megcsinálva, mert ahova van időpont és olcsó, azok kóklerek, ami megfizethető árú szolgáltatás, ott kb féléves előjegyzés van. A profi gumisomhoz szeptemberben kell időpontot kérni, különben karácsony után fog felkerülni a téligumid, mert napközben beállni a sorba... Az autószerelőm szintén zenész, soron kívül semmi sincsen náluk, sok ügyfélnek hónapokig ott parkol az autója és egy ilyen perverz tetris-t játszanak a romokkal, pedig némelyikben csak lambdaszondát kellene cserélni, de arra sincsen érkezésük, van amelyik egy csekkendzsin miatt áll ott, de a hibakódot még nem tudták kiolvasni, mert másik 10 ember naponta telefonál hogy mennyire lesz drága és mennyire lesz készen tegnapra... Csak ők értenek is hozzá és nem ebből akarnak jachtot venni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #46355 üzenetére
Mi is lakásban élünk, de van pince, úgyhogy ott telelnek/nyaralnak a kerekek tartón, mosva, kezelve elrakás előtt. Az anyagi vonzata és az hogy nem kell igazodnom másokhoz pedig megfizethetetlen.
A gumihotel nagyon megdrágult az utóbbi 10 évben, emlékszem amikor először felajánlotta a gumis, akkor 4 kereket valami 3000HUF-ért őrzött egy szezonig, vagy 5500ért volt éves bérlet 4 abroncsnak."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Csak azt tudom amit a haverom mondott (tavaly tavasszal radumaltatok a Speed-Life 3-ra, ha még emlékszel a sztorira), a régi autóján valami firestone volt, na azt szerinte fektavban és aquaplanningben porig alázza a Semperit...
Télre HP3-at vett, még nem nyilatkozott, csak hummog.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szilvesztru #46543 üzenetére
CLA-ra? Azt a Toyo témát engedd el nyugodtan, Semperit SpeedGrip esetleg? [link] Vagy Kléber Krisalp HP3? [link] esetleg az ajánlott BFGoodrich...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
*csak gyakran nem szakszerűen vannak tárolva, mert a szakszerű tárolásról még a gyártók sem tudtak eddig egy egyezményes tanulmányt kiadni.
Amúgy a 4820 még patika, bár gyakori méret esetén szerintem a XX19-ből már tessék 10-15%-ot engedni... (manapság igen ritka hogy lejárja valaki a mintát az abroncsairól, ezért is pörög annyira a használtabroncsok piaca)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Néhány szerződött kereskedőjüket elküldhetnék továbbképzésre, hátha a gumihotel nem egy csirkehálóból készült ketrecet jelentene az udvar közepén.
Kevesen járják le a mintát róla (mint pl Kornel), a többségre ráöregszik az abroncs. (mint rád és rám)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Richard! #46747 üzenetére
Wáh, már most kiráz tőle a hideg, pedig csak képen láttam...
Akarom mondani "biztosan finom, ahogyan a gyümölcsös jegyek legördülnek..." a körömlakklemosó utóízen.@Qru: Szerintem múltkor ilyet kapott focvis is méregdrágán...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest