-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz tasiadam #56690 üzenetére
Szabad tudni, hogy mennyiért?
Ha 30k/db-ért valaki elvállalja, akkor elgondolkodnék rajta én is, de ha ennél több, érdemesebb inkább a zsír újat választani.
-
tboldi
nagyúr
válasz csomi1977 #56789 üzenetére
Tegnap fedeztem fel, hogy megnyomták a küszöbömet, a gumisnál tett látogatásom előtt nem volt olyan. Szerencsére oldalról nem feltűnő, de alulról, szerelőaknából nézve igenis. Én mint fizető kuncsaft elvárnám, hogy ne tegyen kárt az autómban, és tudja, hogy beljebb kell helyeznie az emelőt.
Persze utólag már hiába mennék vissza reklamálni, bizonyítani sem tudom, hogy nem volt ott horpadás. Meg valamilyen szinten az én hibám is, hogy nem figyeltem jobban. Azt viszont még aznap észrevettem, hogy a felnik is horzsoltabbak lettek, mint voltak, de ezt megint csak nem tudom bizonyítani.Mondjuk autószerelő szakmával nekem elvileg képesnek kell lennem gumizni is, ha lenne mivel, meg is tenném valószínűleg.
szerk.: Azon már fel sem akadok, hogy a súlyokat sem sikerült a felni peremével párhuzamosan felragasztani. Rázni végül is nem ráz.
szerk. 2: Ha van egy gumisod, aki kifogástalanul dolgozik, akkor azt jól becsüld meg, mert nem biztos, hogy találsz még egy hasonlót, ha pedig te magad lennél gumis, és igényes vagy a saját munkádra, akkor meg ne vedd magadra ezt az inget, inkább érezd magad megtisztelve.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nem, Magyarországon alapesetben nem része a forgalmi engedélynek a kerékméret, és csak a gyáritól eltérő dolgokat kell beíratni (nálam pl. ültetőrugó és sportkipu, de már lepapírozva került hozzám). Citroënen Citroën felni, a lőtéri döglött kutyát sem fogja érdekelni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz rasotamas #57286 üzenetére
A teteje számít...
...Legalábbis a Jazzen ebbe sosem kötöttek bele, pedig az OZ-k 16 mm-rel vannak kijjebb, mint gyári valójában, de még nem lógnak ki legfelül, alul már egy icipicit igen. Egyedül csak az izgatja a vizsgáztatókat, hogy a matricán szereplő gumiméret legyen az autón. [link]
Te meg ráadásul gyári felniket nézegetsz, ha még a VW kupak is rajta van, a lőtéri döglött kutyát sem fogja érdekelni, hogy mekkora az ET.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz macilaci78 #57721 üzenetére
Rendelkeznek ugyanazokkal a jelölésekkel (hópihe, 3 hegycsúcs), mint bármelyik téli, nem köthetnek bele.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #57922 üzenetére
Utóbbi.
Amúgy bennem is felmerült a kerékőr, mikor 200+ rugóért megvettem a zsír új OZ felniket, de gondoltam, hogy 15-ös felni a kutyának se kell manapság (csak a corginak), nem veszek, és az eddig eltelt 5,5 év alatt be is jött. De még a szelepsapkát sem lopták le.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #57924 üzenetére
Itt, Móváron 2 esetről is tudok, az egyik egy vasútállomáson napokig álldogáló, külföldi rendszámú autó volt, a másik meg egy lakópark parkolójában történt éjjel, de mindegyik már ~10 éves sztori.
Mindenesetre én nem félek ettől. Sőt a tanksapkát is cserélni akarom ilyenre, ami nem is zárható, meg az autóban sincs anti-szifon szelep. És tök jó, hogy mindezt leírom egy nyilvános fórumon.
-
tboldi
nagyúr
A Jazzen is búg egy kicsit a CC+, pedig a lengéscsillapítók (meg úgy az egész futómű 80%-a) alig 2 évesek, ~10k km van bennük.
A gumik viszont cserések, 5,5 évesek, legkésőbb tavasszal kap új szettet. Preferably Goodyear Vector 4S Gen3, anyumnak inkább téliest képzelek el. -
tboldi
nagyúr
Hol írtam ilyet?
Az autó 2006-os, 2021-ben cseréltem egy valag futóműalkatrészt egyetlen egy törött rugó miatt (ha már lúd, legyen kövér). A gumik 2018-ban kerültek fel.szerk.: Persze lehet, hogy 18 és 21 között sikerült összeszedni a búgást, már nem emlékszem, mikor kezdte, bár az előző 2 évben az új alkatrészekkel kophatott talán annyit a gumi, hogy kiegyenlítődjön. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én meg wannabe autószerelő volnék, nemtom, számít-e.
Szerintem az a fajta búgás, amit én hallok, inkább a V mintából fakad. Valszeg a pár hónapos CC2-vel szerelt Alfa MiTóm is búg, vagy búgni fog rövidesen, csak elnyomja a kibelezett kipufogó.
szerk.: De ha jobban belegondolok, nagyon hasonlót szoktam hallani apum WagonR-ében ülve is, amikor a téli Hankuki W452-k kerülnek fel a nyári K435-ök után.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én AutoSockot vettem, hogy ne kelljen összebaszcsizni az alufelnit, de rá pár hónapra az osztrákok behúzták a féket. Az összes EU tagállamban és Svájcban is elfogadják normál hóláncként, de az osztrákoknak muszáj különcködniük, miután náluk is engedélyezett volt X ideig. 🤷♂️
Az már más kérdés, hogy az Alfára fel sem tudnám tenni az ültetés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én nem szeretek gondolkodni, fáraszt, meg veszélyes is.
Öregedésre értettem. Évi max. 5000 km-t fog megtenni a Jazz anyum kezei közt, és nagyjából egyenletesen elosztva az évszakok közt.
Én egy kicsivel többet autókázok, nekem 7000 km körül van az évi átlagom, és CC2-t választottam a MiTóra.Mondjuk az UV ellen kiváló védelmet nyújt a garázs.
-
tboldi
nagyúr
Igencsak pecchesnek kell lenni, hogy mindez egyszerre előjöjjön. Volt egy Lancia Ypsilonunk ezzel a motorral (90 pacis, VGT-s verzió, még gyárilag DPF nélkül), a legnagyobb baja az elégtelen olajnyomásra panaszkodás volt, amiről kiderült, hogy csak az aksi és a kasztni közti elfáradt testkábel okozta, nyomás viszont 2,5x annyi volt, mint az eLearn-ben előírt minimum.
-
tboldi
nagyúr
Szerintem közel sincs akkora esély ezekre, vagy másképp fogalmazva nem akkora a kockázat, mint ahogy beállítod. Sokkal jobb konstrukció annál, mint amilyen híre van, számtalan futár szaladgál ilyen motoros Puntókkal/Doblókkal millió km-ekkel a hátuk mögött.
Félre ne érts, nem tagadom a hibák meglétét, de én nem érzem, hogy akkora zsákutca lenne.A Lancia egyébként már nincs meg, egy elsőbbséget meg nem adó kiás elintézte.
Lett viszont helyette egy 1.4 T-Jet Alfa Romeo MiTo.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Khaosz55 #58934 üzenetére
De van, illetve bizonyos méretekben csak peremvédős CC2 van.
Én megkérdeztem az ügyfélszolgálatot, és valóban az lett.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #59038 üzenetére
Nálunk meg van egy szett, ami momentán egy autóra sem jó, az ex-Ypsilonunk nyárija 15-ös Lybra felniken. Ha a MiTón nem nagy Brembo lenne, arra tökéletesen passzolna.
De nem akarjuk eladni, kvázi hibátlan állapotúak, és hátha lesz még Lanciája anyumnak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #59311 üzenetére
Én nemzettől függetlenül még megemlíteném a GM-et is, az Alfában az M32-es váltó vonyít, a WagonR-ben meg a vellany olvaszt.
-
tboldi
nagyúr
Nos, a WagonR megkapta ma a téli cipőit (Hankuki W452). Az elülsők 4,6 mm-esek, a hátsók 5,7, úgyhogy felcseréltük őket erre a szezonra, de a következőre már kellhet egy új garnitúra. Meg amúgy is 6 évesek már, habár meglepően puhák és repedezésmentesek még mindig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen