-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz blakey #26196 üzenetére
Ha jól számolom, ez is max. 5,5 évet volt autón, mert az eladása előtt kb. egy évvel új gumikat kapott. Aztán eltettem zacskóban a padlásra, hogy jó lesz még valamire... 14 évet vártam vele, kellett egy padlástakarítás hozzá.
Jelképes áron adtam, falun belül még elfut pár szezont, ezzel is csökkentjük a környezetszennyezést. A körmömet bele tudtam nyomni - nem kőkemény.
@rbalint88: van egy hasonló patika 205/55R16 szettem 2004-ből, holnap jönnének érte; eltegyem inkább Neked?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz N0rthF4c3 #26204 üzenetére
Annyira nem tragikus. A váll közelében eleve kisebb a mintamélység; ill. a külső vállak jobban kopnak kanyarodáskor. Azt is el tudom képzelni, hogy a XC70 magas súlypontja miatt, még jobban dől a kerék kanyarban, így még erősebb a külső vállak kopása.
Amit én tennék:
1. a forgásirányt természetesen megtartva, megfordítanám a gumikat a felnin, hogy az eddigi belső vállak kerüljenek kívülre;
2. futóműállítás;
3. helyes nyomásértékre figyelnék, esetleg 1-2-3 tizeddel túlfújnám.(#26200) shteer: Jó kis MXT, azok simán elfutottak 100 ezer km felett. Megtartottad?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rbalint88 #26199 üzenetére
Lecsúsztál róla ; ez is kulturált példány volt: [kép]. DOT2404, ebből ~ 5 év zacskózva a padláson.
Áprilisban a 4 éves gumijaimat kb. egy hónapig hirdettem, az új áruk ~25%-áért; ezeket meg 2, ill. 10 nap alatt vitték el. (szomorú világ azért... aki ma jött, annak magamtól engedtem még az amúgy is jelképes árból )
-
veterán
Replika felniket árul, néha 1-1 használt gyári szettet.
A helyedben szintén használt, gyári garnitúrát keresnék a Jófogáson, Racing bazáron, Vaterán, stb. - kb. 60-100 e Ft lesz egy szép szett 16-os. A 17-es picit drágább.Jó lesz rá a Golf és a Passat felni is - utóbbi kicsit jobban kint lesz, de bőven belefér.
-
veterán
válasz BigBlackDog #26596 üzenetére
Teszkós dísztárcsa?
Nokian gumi?Esetleg inside - outside? Ehhez ismerni kéne fejből a Nokian iLine-t.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz szabonagyur #26870 üzenetére
OK, viszont itt most 4 komplett kerékről van szó, erős gumikkal. (15 éves, talán falun még jó lesz.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
No ja.
Nézem a linkelt táblázatot; a nagyobb motoros Golf 3 alá 205/50r15 a gyári alapméret. Azt mondom, 99%, hogy gond nélkül alafér a 195/55r15. De eladáskor ennek se jön vissza a felára.
Én az olcsóbb és egyben gyári 195/50 méretet venném rá, leginkább valami jó minőségű és komfortos abroncs formájában.Anno, mikor még ritkának számított a 205/50r16 - téliben konkrétan nem is találtam - 205/55r16-os télit tettem Opel G Coupéra, nem ért bele semmibe, de kicsit bántotta a szememet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A rendőr nem fog foglalkozni vele, lövése sincs, mi a gyári méret.
"Ez a felnit meg gumit árulni meg eladni nem embernek való szerintem, ezzel tölteni a szabadidőt valahol pazarlásnak érzem, inkább berakom a fiókba azt kész."
Kinek, mi a hobbi. Én pl. kimondottan szeretek felnit, gumit adni-venni; idén eladtam 13 db gumit (3 szett és egy szóló); ill. vettem 4 db-ot; tavaly vettem 8 gumit (2 szett), 8 felnit (2 szett), eladtam 1 szett felnit.
-
veterán
válasz Kornel #27134 üzenetére
Az Ignisnek beteg mérete van (175/60r16); így az kapott külön 15-ös télit.
+ Rbalint: Magamnak gondolom téli helyett, 205/55r16 vagy 225/45r17-ben. A télin (Dunlop WS5) még van minta, de utolsó szezonos; most akár még el lehetne adni.
@kenguru: Köszönöm! Esetleg még más?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz blt.62 #27163 üzenetére
Tényleg egy négyévszakos lenne Neked a legjobb.
Idei horvátországi nyaraláson azon hüledeztem, hogy rengeteg német rendszámos autón téli gumi volt 35 fokban. Ezek keresztüljöttek fél Európán így. Simán megvolt 30% az összes német autóra vetítve. 10 év körüli prémium autók.
Itthon otthon vagy, plusz nem vendégmunkás.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #27170 üzenetére
Könnyen lehet; parkoló autók voltak, nem láttam az arcokat mellé.
-
veterán
válasz varsam #27180 üzenetére
Szia!
A mostani első mehet hátra.
A 215-öt nem tartom jó ötletnek:
- drágább,
- nem gyári méret,
- elsőkerekes autón nem célszerű tengelyenként eltérő gumiméretet használni,
- észre sem vennéd a különbséget.Ha nagyon muszáj, a 225/45 váltómérete a 205/50R17; ez Golfon homológ méret, Passat esetén nem vagyok biztos benne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz stickermajom #27218 üzenetére
Az Opel gyári csavarja jó a gyári alufelnihez és a gyári lemezfelnihez is. (Vélhetően az utángyártott lemezhez is jó.)
(#27217) bul07: 2,4 / 2,4 és 2,6 / 2,6 között valamit, utóbbit a kisebb gördülési ellenállás végett.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz stickermajom #27266 üzenetére
A hólé nem fagy be, mert a fék meleg; nem kell rángatni mínusz 20 fokban a műanyagot.
Ami ellene szól: nehezebben mosod ki a sólét mögüle, hamarabb kezd korrodálni, de 10-20 évet így is kibír.
Ami mellette szól: ha nincs dísztárcsa a lemezfelnin, akkor védtelen a kerékagy, könnyebben kimosódhat a zsír, nekiáll rozsdásodni a csavar. -
veterán
válasz FireFox1996 #27730 üzenetére
Hazai viszonyok közt a havon nyújtott teljesítmény a legkevésbé érdekes (szvsz). A Michelin mindig top minőség; lassabban kopik. Magamnak látatlanban rendelném az Alpin 6-ot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs