-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Végre esett egy kis hó éjszaka és kellően hideg is volt reggel (-7°C körül) az út le volt takarítva de látszatra elég csillogós volt, megyek a zebra felé ami egy kereszteződés mellett volt, a kereszteződésből meg kilógott egy kocsi így nem láttam, hogy a zebránál van-e valaki, hát volt... Most töltik a 3. telet a kocsin a Nexen N Blue 4 Season gumik (185/65 R14) és fékeztem egy jó nagyon, mindenféle megcsúszás nélkül (kocsiban nincs abs, így a lábamban volt ) 50ről elég hamar megálltam, gyalogos még meg is szeppent kicsit, pedig nem indult el még a zebrán. Összegezve még mindig tök jól szolgálnak a Nexenek 3. télen is.
Hóban sajnos még mindig nem tudtam kipróbálni, első télen volt rá lehetőségem 1-2 napig.
-
-
-
válasz Tompie #45455 üzenetére
Szerintem sok esetben a készlet azt jelenti, hogy külső raktáron van azaz ők sem tudják, ha megrendeled akkor kérik le vagy épp direktbe hozzád szállíttatják. Amúgy meg macera, ha bemész a boltba biztos szívesen megnézik neked, de szerintem a nagyobb gumis oldalak biztos kapnak napi 80 ilyen kérdést, én sem fizetnék azért egy külön embert, hogy az érdeklőknek a dot számot nézegesse.
Rendeld meg, írd be közleménybe hogy max milyen dot számút szeretnél aztán ha régebbi jön ne vedd át ne fizesd ki. Ennyi.
-
válasz erdey_a #45551 üzenetére
Én mindkettőtöket megértelek amúgy. Bár egyrészt te jöttél kérdezni egy szakmai topicba és vettél egy végül nem is ajánlott, gyorsan öregedő gumit. Az ajánlottak nem 10 vagy 20 ezerrel kerültek többe, hanem 4-8 ezer Ft-al, amiből +8ért már Nexen lett volna ami ajánlott és gyors öregedésről sem számolt be még senki.
Ha mint írtad szalon állapotú az autó akkor az valószínűleg meglesz még 5-6 év múlva is és ha már 1 szezont (de lehet kettőt) nyertél volna a +8 ezer Ft befektetéssel akkor hosszútávon sokkal többet spórolsz. Céges autón van téli Fulda gumi és 3. szezonra már rendesen csúszkál, nem kopott, de fel van keményedve.Viszont ha ennyi volt rá a keret se több se kevesebb akkor még mindig valószínűleg jobban jártál ezzel, mintha vettél volna olcsón valami levetett sok éves szar gumit.
Végszóként meg több embertől hallottam és én is adom ezt az álláspontot, hogy teljesen mindegy milyen autóra veszed az abroncsot ha azzal jársz.
Pár éve barátnőm 23 éves Golfjára is megvettük az új középkategóriás abroncsokat és az én idén 24 éves kocsimra (ami amúgy teljesen jó állapotban van még) is 2 éve vettem Nexeneket. Az igazából, hogy évi hány km-et megy csak pont olyan szempontból érdekes, hogy érdemesebb nem gyorsan öregedő gumit venni, mert ha 3-4 év múlva az évi 2000km alatt bármikor meg kell állni valami miatt vészfékezéssel akkor nem mindegy, hogy mi lesz az eredmény...
Nem fog emiatt senki legyilkosozni ha vettél egy új abroncsot, csak ne az legyen, hogy 3.-4. szezonban amikor már tényleg vállalhatatlan akkor amiatt ne cserélje le az ember, hogy még csak 3-4 éves és járjon vele akkor is tovább ha már érezhetően sz@r... -
Engem anno egy nagynevű gumisnál úgy küldtek el, mikor a parkolóba kiérve TPMS hibánál visszamentem, hogy 1. nem szóltam, hogy van benne TPMS szenzor (gumicserénél tényleg nem feltűnő és egy 2018-as kocsit vittem, amikor kb. 2013 óta kötelező minden kocsiban...) 2. ez felhasználói beállítás, ők nem értenek hozzá.
Végül megtaláltam tényleg csak le kellett resetelni.Később márkaszervizben szenzort cseréltek de nem szóltak semmit, hogy 10-20km után majd hibát dob és le kell resetelni én meg úgy tettem meg egy 450km-es utat, hogy hibát jelzett az első 10km után. Majd az út végén megpróbáltam egy resetet és többet nem jött elő a hiba.
Összességében ha fel is akarod programoztatni akkor mindenképpen márkaszerviz szerintem. Vagy kérdezz rá előtte a gumisnál, hogy értenek-e hozzá.
-
BÚÉK mindenkinek!
Írok pár tartósteszt tapasztalatot.Nexen N-Blue 4S (195/65 R14)
Egy 1200kg körüli kocsin van (90LE) és most szolgálja az 5. telét. Végre volt hó, ki is tudtam próbálni és meg kell mondjam még mindig maximálisan elégedett vagyok vele, télen, nyáron, nedvesen és hóban is jól teljesít. Először azt gondoltam, hogy 3-4 szezont szolgál akkor már elégedett vagyok vele de még most sem látom értelmét cserélni. Km mondjuk nincs benne túl sok olyan 20 ezret mehettem max ezidő alatt.Bridgestone Weather Control A005 (205/55 R16)
Egy 1300kg körüli Focuson. 125LE. Amennyire imádtam az első 2 évben most annyira kezd csalódást keltően viselkedni. Tél mondjuk sosem volt erőssége, nem is ezért vettem, de idén már esős úton is könnyen megccsúszik elindulásnál, amikor végre volt hó és ki tudtam benne próbálni hát már ott sem sok jót lehet róla elmondani. Ez volt a 4. téli szezonja de a következőnek szerintem már nem ezzel futunk neki. Km nem ment túl sok bele, talán 25k km szóval nem a kopás miatt ilyen hanem valószínű hamar elöregedett.
Szuper abroncs lenne amúgy, ha tovább hozná az első 1-2 szezon teljesítményét. Főleg a Nexenhez képest szembetűnő a romlás, mikor az egy olcsóbb kategóriás gumi és 4 helyett 5 szezon után sem éreztem rajta romlást.Szóval ez utóbbi ősszel cserés lesz, nyárra még marad mert szárazon nincs vele gond, utódját még nem tudom, egyelőre itt is a Nexen felé hajlok de majd nézelődök még. Nexen nagyon jó ár/érték arányú, ebben a méretben még 20k alatt kapni. CC2 szimpatikus lenne de nem 30 feletti áron, az 4 abroncsnál nagyon sok.
-
-
-
-
Igazad volt. Vredestein Quatrac már több helyen sincs. Júniusra ígérik 30 körüli áron. Lehetne neten próbálkozni de valahol vagy nincs, vagy csak 2, vagy drága a szállítás szóval sokkal olcsóbb nem lenne mint helyben. Ráadásul későbbi problémák is jobban kizárva...
Na most a kérdés az, hogy látok CC2-t 33,8k-ért ami most van készleten egy helyi gumisnál.
30 vs 34 meg már nem olyan nagy különbség. Kérdés a CC2 vajon lassabban öregszik? Ill. télen nem gyengébb annyival? -
-
-
-
Michelin CC2-k felkerültek tegnap a gépjárműre.
Illetve kiderült, hogy a Ford gyári kerékanyái szarok (gyárilag is szar konstrukció) így ha gáz van lehet kézi kulccsal nem fogom nagyon tudni leszedni szóval rendelhetek hozzá normális kerékanyákat...
-
válasz focvis #52438 üzenetére
Ezt ki figyelte meg, hogy a Michelin gyorsabban öregszik, mint a konkurencia?
Én eddig azt olvastam, ill. úgy tudtam, hogy a Michelin abroncsai kategórián belül kb. a leglassabban öregszenek. CC2-t is úgy reklámozzák, hogy a konkurenciához képest legalább 1 szezonnal többet kibír. Hogy ez az öregedésre vagy a kopásra vonatkozik abban viszont nem vagyok biztos. -
-
válasz rasotamas #52668 üzenetére
Hasonlításnak: én 2 hete adtam el a Bridgestone A005 4 évszakos garnitúrámat 205/55 R16.
Azok kb. 26 ezret futottak csak és 2019 eleji gyártásúak voltak. Profilmélység még 80-85% körüli volt. De télen már nem volt az igazi.Aktuális új árának feléért ment el, 65 ezret kaptam érte (100ért vettem, most 128 lett volna). Ráadásul 4 évszakosra elég gyér a kereslet amúgy is.
-
-
-
Lehet kicsit off lesz, de más valaki nem vett részt az alábbi Michelin promócióban? [link]
Regisztráltam még vásárlás után, a weboldalon feltöltöttem amit kell, visszajelzést is kaptam, hogy rendben, azóta se egy emailt nem kaptam se az emag utalványok nem érkeztek meg. Más is járt így?
Most írtam nekik, kíváncsi vagyok mit válaszolnak.
-
válasz pepe091 #52715 üzenetére
Jah olvastam a storyt.
Amúgy én írtam nekik kb. 5 perc múlva küldték a kódot e-mailben ill. írták, hogy a regisztráció után kiküldték már, én elhiszem nekik mert azt az emailt továbbították. Lehet a SPAM mappámban elhalálozott, ott 30 naponta törlésre kerülnek az emailek így már vissza sem tudtam nézni.
-
Nexen N'blue 4 Season 2
Ahogy nézem október környékétől kapható majd az EU-ban.
Ha az ára rendben lesz és még reszeltek is az elődön könnyen lehet belőle ismét bestbuy abroncs. -
-
2022-es 4 évszakos teszt SUV azaz nagy méretben:
[ Szerkesztve ]
-
válasz athomi #53378 üzenetére
Ja ok értem mire gondolsz. Választanak egy nyári gumit csak nem nevesítik.
Konkrét típust tényleg nem fog vállalni senki ilyen tesztekben, mert valamelyik 4 évszakos elverné aztán azon csámcsogna mindenki 3 évig, ha nem verné el meg semmi nem történne ugyanis "ez a dolga".De nincs is értelme szerintem. Volt itthon egy Michelin CC teszt amikor nyári körülmények között összevetették egy tapadásra kihegyezett sportgumival és megállapították, hogy nyári körülmények között "elhasal" a 4 évszakos. Miközben az autósok 5%-a sem használ szerintem sportgumit. Egy sima, netán eco gumit lehet épp vert volna a CC...
[ Szerkesztve ]
-
válasz Morris #53525 üzenetére
Az összes gumi ilyen. 1-2 szezon eltérés lehet, hogy melyik mikor kezd nagyon gyenge lenni. Viszont ez az 1-2 szezon pénzben sokat jelenthet. Mondjuk az is igaz, hogy egy 2-3 éves gumit még az aktuális új ár feléért el lehet passzolni, egy 5-6 éves gumit már lehet, hogy csak a negyedéért.
-
-
Csináltam én is egy képet a pont 4 éves Nexenről. Km túl sok biztos nem ment bele (évi max 5000) meg elég koszos is a gumi, viszont télen nyáron kint áll a parkolóban a napon.
Ehhez képest szerintem teljesen jó állapotban van. Amúgy érzésre is teljesen jó.
Majd egy nagyobb eső után is csinálok róla képet, nem volt nálam rongy, hogy áttöröljem kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz tasiadam #53799 üzenetére
Hát ha a gumi lemálik róla akkor ugyanott vagy, az olaj lehet megeszi.
De biztosan függ attól is, hogy milyen a szelep, nekem a régi kocsimon 10+ éve alu kupak van, semmi gond nincs vele, az újabbon (Ford Focus) pár hónapot, max fél évet volt és már nem tudtam letekerni az egyiket, egy másikat is csak úgy, hogy kicsit megtéptem a szelep gumi borítását ami ha nem lett volna szerencsém akkor szintén kuka lett volna mert ezek vulkanizálva vannak.
Azt mondta a gumis, hogy elég gyakori probléma, az alu oxidálódik és összegyógyul a réz(?) szeleppel.
Engem sem hatott volna meg különösebben ha nem lett volna a szelep összeépítve a 10+ ezres TPMS szenzorral...Előtte sosem hallottam ilyenről.
-
-
-
-
Azért furcsa ez a CC2-es ~43e km, mert pont a kiváló élettartammal reklámozták és ez eddig adott is volt. Ez még a Bridgestone A005 alatt van ami bőven a legjobban kopó abroncs volt eddig.
Bár én nem bánnám ha így tudták megoldani ezeket az egész jó teszteket.
Ha tényleg csak ennyi az akkor is 5 szezonon keresztül évi ~8600km. Addigra meg valószínűleg el is öregszik. -
-
Nálunk jól muzsikál.
Nyáron, ősszel, szárazon és vízen sem nagyon volt eddig gond illetve 2 hete mikor volt egy havazás akkor felmentünk vele az Írott-kőre az osztrák oldalon (kanyargós út, hol kisebb, hol meredekebb emelkedő, bár egy csíkban már le volt takarítva) teljesen vállalható volt hóban is egy négy-évszakoshoz képest. -
válasz rgeorge #56255 üzenetére
Vegyél rá egy 4 évszakos Nexen-t vagy Hankook-ot azzal nem lősz melllé.
Én most vettem ugyanebben a méretben egy Hankook 4 évszakost a 25 éves kocsimra, ami szintén évi pár 1000km-t fut de tök mind1 milyen idős a kocsi ha meg kell állni...
Csak a kiváncsiság miatt Hankook-ot, mert a Nexen maximálisan bevált 5 évig. Most már észrevettem, hogy nem olyan mint új korában.
Nexen kb. 4k/db az általad írt gumihoz képest de a téli gumi kérdés is letudva.
[ Szerkesztve ]
-
Voltam gumisnál pénteken, felkerült az új 4 évszakos garnitúra (Hankook Kinergy 4S2, 185/65R14) Made in Korea és 2822-es DOT volt a Bhpgumi-ról. Viszont a gumis azt mondta, hogy laposak a kerekeim, amit azért furcsálltam mert pont előző héten ellenőriztem és az ajánlott 2.1 helyett 2.2bar-ra fújtam.
Az első kerekeken kicsit jobban kopott az abroncs futófelület beleseje, de azt mondta ez nem futóműbeállítás, hanem legalább 2.5 bar-ra fújjam a gumikat és akkor jó lesz. Más is szokta ennyivel nagyobb nyomásra fújni az abroncsokat?
-
Köszi akkor elnézek majd egy futóműbeállításra.
-
-
-
-
-
válasz Atilla001 #56353 üzenetére
Pont ne vegyél noname 4 évszakos gumit, mert a lényegét bukod vele. Se nyáron se télen nem lesz jó plusz nagyon hamar elöregszik. Vegyél legalább egy Nexen-t, saját tapasztalat alapján azzal 4-5 szezonig elégedett leszel, vagy akár tovább is ha nem vagy nagyon érzéken a nedves úton megnövekedő féktávra...
Sokan ott rontják el ezt a 4 évszakos dolgot, hogy bemennek a gumishoz, az rájuk melegít valami gagyit (vagy ők választanak random valamit) vagy épp jobb nevű de 4 évszakosban gyenge garnitúrát aztán ezek gyarapítják majd a "volt 4 évszakosom, de se télre se nyárra nem jó" hozzáállásúak táborát...
[ Szerkesztve ]
-
válasz z0d1@Ku$ #56366 üzenetére
Tavaly voltam hasonló helyzetben, ugyanebben a méretben nézegettem.
1. Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 (itt a Gen3 a jobb, de kb. egy árban van a Gen2-vel szóval nem is kérdés)
2. Quatrac (gyártják még)
3. Hankook H750Ez a sorrend kb. Árban is.
Végül nálunk mondjuk CC2 lett, az kb. Goodyear árkategória.
Quatrac volt a cél csak pont vásárlás előtt emeltek annyit, hogy ott már nem sokkal került többe a CC2. Hankook is teljesen vállalható, de lehet ~1-2 szezonnal hamarabb öregszik el mint a többi. -
válasz MC Pite #56554 üzenetére
Mikor a Focust vettük (3 éves volt) már nem a gyári gumi volt rajta, de miután megvettük mondta a tulaj, hogy ha kell megvan hozzá a gyári szett is Primacy 3 de neki annyira nem jött be (főleg esőben), hogy lecserélte, nem sokat ment vele, 6mm körüli profilmélység vot még emlékeim szerint. Részemről nem próbáltam, mert eladtam a 2 szett nyárit meg a télit és vettem rá 4 évszakost meg még maradt is az árából bőven.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest