-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rászántam magam, hogy idén lecserélem a nagyon öreg Pirelli téli gumi garnitúrámat. Elég régi már a kocsi (20 éves 323f, abs nincs), de ezen ne spóroljunk...
Na most ott vagyok a gondban, hogy azért vagyonokat nem költenék rá, árban 12-15k/db között nézelődök (185/65 R14). A probléma annyi, hogy ezekre az abroncsokra szinte kivétel nélkül igaz, hogy száraz és nedves aszfalton gyengébbek. Mivel ugye nálunk télen ha van is hó max 1-2x nem örülnék neki, ha olyan abroncsot vennék ami a havon remek, de mivel itt nincs hó ezért szárazon vagy nedves úton használnám amire meg nem az igazi.
A Barum márka nekem eddig szimpatikus volt, van is egy új mintázatuk a Barom Polaris 5, de új minta, teszt még nincs róla. A Polaris 3 gyengébb vizes úton, néztem még a Semperit Master Grip 2-t, Debica Frigo 2 MS (régi Continental UG 5 mintázat), Hankook Winter Icept RS2K illetve már nagyon a tűréshatár felett árban a Kleber Krisalp HP2-t.
Mit tanácsoltok, melyiket lenne érdemes, esetleg új versenyző?
-
-
Köszönöm, hogy kicsit kibővítettétek a látókörömet a 4 évszakos abroncsok felé.
Sajnos 185/65 R14 méretben Michelin CC-t csak nagyon drágán tudtam volna beszerezni, meg amúgy is túlzásnak érezném 100k+t rákölteni egy 20 éves kocsi abroncsaira, szóval a Nexen Nblue 4 Seasons-nál maradtam. Árban fele és jókat írnak róla.
Megrendeltem, jövő hét vége felé szállítják. -
Ma felkerültek végre a kocsira a Nexen Nblue 4 seasons abroncsok.
Sokat nem mentem még velük de ami pozitív, hogy hangja kb. ugyanannyi mint előtte a Barum nyári gumimnak ami szintén halk volt. Majd pár hét múlva beszámolok a tapasztalataimról. Egyelőre jó döntésnek tűnik, főleg ár/érték alapján a teszteket nézve.
-
válasz windlord #28947 üzenetére
Egy hete használom. Ami pozitív eddig:
- Kicsit sem hangosabb (lassú tempónál és gyors tempónál sem) mint a nyárigumim volt előtte.
- A tudat, hogy nem kell az időképet bámulnom, hogy mikor jön a rossz idő, mikor kell átszerelnem a másik garnitúrát (gumisok féle őrület nem érintett, magamnak cseréltem).
- Általános használat mellett nem tapasztaltam semmi különbséget a nyárihoz képest, volt azóta száraz, melegebb idő (20°C+) illetve esős, egy két nagyobb fékezésem volt, vizesen próbálgattam kicsit, de nem csúszott meg.Negatívum még nincs, hidegben, hóban, lefagyott úton értelemszerűen még nem próbáltam, meg még túl sokat nem mentem vele, de szerintem ennyi pénzt bőven megért, olcsóbb volt mint egy bármilyen középkategóriás téli gumi garnitúra lett volna.
Igazából pont amiatt választottam ezt, mert az átlag téligumihoz képest jobb vizes úton, ill. száraz úton sem rossz. -
Nyári gumival is átengednek Ausztriába.
Csomóan rosszul értelmezik ezt az osztrák törvényt, ami kb. úgy szól, hogy télies útviszonyok között kötelező a téligumi. Azaz egy napsütéses, vagy akár esős decemberi napon te nyugodtan mehetsz ki nyári-gumival, mindaddig amíg nem fagy, vagy nem kezd esni a hó nem köthetnek beléd.A kérdésedre válaszolva a Nexen 4 évszakos gumi és mint bármilyen négy-évszakos gumival, ezzel is nyugodtan közlekedhetsz télen.
-
válasz thomeef #29020 üzenetére
Sok netes gumirendelős oldalon fel van tüntetve, hogy mikori gyártásúak az abroncsok legalább. Én az auto-stop.hu-ról rendeltem és fel volt tüntetve, hogy gyártási év: 2018.23- . Ha ennél régebbit küldenének lehetne reklamálni. Ha nincs ezzel kapcsolatos infó fent akkor be kell nyelni a békát.
-
válasz Vesztor87 #29050 üzenetére
Én a helyedben Nexen-t vennék rá.
Még akkor is jobban jössz ki vele, ha 3 évente le kell cserélned a gyorsabb kopás/gyorsabb öregedés miatt. 16000 ért már kapni, következő lépcsőfok ami nem noname Vredestein / Kleber 27 körül a CC+ meg 36 körül van, azért bármennyire is jó, szerintem több, mint dupláját nem éri meg.Ha pénztárcád elbírja akkor meg lehet venni a Goodyear,Bridgestone/Michelin trióból is a 4 évszakosat, mert kevésbé kopik meg üzemanyag-takarékosabb is, de az évi 15000 még nem olyan horror futásteljesítmény.
-
válasz klepto #29057 üzenetére
Nem láttam tesztekben róla eredményt szinte sehol. Ez jelentheti azt is, hogy be sem kerültek a tesztre (valahol olvastam, hogy az adac meg hasonló tesztekre sok abroncs be sem jut, mert nem üti meg a mércét) ill. a Vredestein tényleg erősebb brand.
Mondjuk az tény, hogy bele lehet keveredni az ilyen tesztekbe, mert nem nagyon van olyan abroncs ami mindenben jó.
-
-
válasz szőröscica #29312 üzenetére
Szerintem meg nagyon túl van ragozva. Ha az abroncsnak nem lesz semmi baja, ha hetekig, hónapokig az autó súlyát tartja, akkor attól sem, hogy egy fél szezont az oldalán feküdve tölti rajta esetleg 50-70kg-nyi súllyal...
-
-
válasz Csápájev #29449 üzenetére
Centírózásbeli problémák csak magas sebességnél szoktak előjönni, magasabb sebességnél mint az Mo-on bárhol megengedett. Én máshol keresgélnék. Futóműbeállítás? Lengéscsillapítók?
Bár ha a téli felszerelés után jött elő akkor egy másik gumist azért megkérdezhetsz előtte. -
válasz BigBlackDog #29452 üzenetére
"Ha durva mértékű, akkor simán érezhető az elcseszett centrírozás "jótékony" hatása alacsonyabb sebességnél (pl. 70-90 km/h) is tapasztalataim alapján."
Ezt most tudtam meg, hogy így írják.
Mondjuk kimondva simán nem lehet kihallani.Enyémet most centrírozta újra a szaki és azt mondta, hogy elég durván nem volt kiegyensúlyozva, én előtte 150 körül éreztem csak a hatását. Azóta kipróbáltam és most eltűnt a rezonálás. De elképzelhető, hogy van olyan helyzet, hogy alacsonyabb sebességnél is érezni, nekem aki eddig erről beszámolt és eddig ez szóba került ott mind bőven 120 feletti tempóról nyilatkoztak.
-
Most már másodjára tudtam hóban is tesztelni a Nexen Nblue 4 Seasons abroncsokat. Eddig minden körülmény között abszolút pozitív tapasztalatom volt vele (még 20-25°C környékén is használtam, volt esős, latyakos idő) de hóban is teljesen megállja a helyét. Nincs ABS a kocsimban de nagyon durvát kellett fékeznem, hogy picit megcsússzon, kanyarodásnál is tök stabilnak éreztem. Mikor reggel el akartam dobatni a hátulját a kocsinak kézifékkel még akkor is meglepően sokáig kapaszkodott.
-
-
-
-
válasz Tamyra #32012 üzenetére
Nexenel eddig minden szempontból meg vagyok elégedve. Október elején vettem, használtam 25°C környéki napsütéses időtől kezdve jeges, havas, latyakos és vizes úton, pozitív a tapasztalatom vele. Egy dolgot nem teszteltem még, mit fog csinálni nyáron 35°C-ban forró aszfalton, mert ugye télies minta.
-
válasz Kornel #32258 üzenetére
Még így is fényévekre vagyunk a nyugat európai bérektől. Sztrájkoljanak csak, mert ez így nem mehet tovább. Azért volt nagy eredmény amit az Audi-ban elértek, mert ez ki fog hatni minden más munkahelyre előbb, vagy utóbb, bár én erre hosszabb időt gondoltam, azóta már több autóipari multi is kénytelen volt béreket emelni.
Közben 25-30 éve az osztrákok jártak ide vásárolni buszokkal, mert annyira megérte, 10 éve meg mi járunk az osztrákokhoz, mert csomó minden olcsóbb és jobb minőségű... Fizetéseik meg 2-3x-a a mienknek. De ez már más téma.
Az meg rossz hozzáállás, hogy így nem fognak ide jönni a multik. Dehogynem. Ha EU-n belül akarnak gyártani még mindig jó eséllyel ide jönnek, mert már lassan románia is lehagy minket, vagy már lehet le is hagyott. -
-
-
válasz sutszi #33186 üzenetére
Senki sem fogja tudni megmondani, hogy lesz-e olyan szituáció, amikor azon a párszor 10 centi fékúton (nagy sebességnél akár méterek...) múlik-e sérülés, ember élet, esetleg az, hogy totálkárosra töröd -e a kocsid, vagy csak koccansz valakivel esetleg pont elkerülöd az ütközést. Ezért ha megteheted, mindig vedd a lehető legjobbat.
-
Idén ősszel ismét aktuális lesz egy abroncs csere. Igazából lesz a családban egy olyan kocsi amin már van guminyomás ellenőrző rendszer, adnak hozzá két garnitúra gumit, de én nem szeretném évente 2x cseréltetni meg időpontra vadászni így maradnék a 4 évszakosnál.
Tavaly ősszel az én kocsimra Nexen-t tettem és igazából maximálisan elégedett vagyok vele, nyártól féltem de semmi csalódást nem okozott nagy melegben sem.Az újjal viszont hosszabb távra tervezek és ott sem lenne túl sok futás (évi 6-8k max) emiatt gondolkodom a Michelin CC+-n illetve a Bridgestone A005-ön olyan szempontból, hogy talán 1-2 szezonnal később öregednek el. Igazából csak akkor érné meg a 2 prémium márka ha tényleg pár szezonnal többet kibírna.
Árban a Nexen 17000 körül van a Bridgestone A005 XL 21500Ft, Michelin CC+ árában nagy a szórás 23 környékétől találni nem annyira megbízható oldalakon, Marsonál pl. majdnem 30.
Azt olvastam, hogy az A005 a leggyengébb hóban, viszont bőven a legjobb vízen és szárazon is meggyőző. Nálunk ugye hó nem annyira van, akkor is inkább városban járok ott meg azért takarítják, ill. azt írják róla, hogy a nyári gumiknál még így is nagyságrendekkel jobb hóban. Árban sem olyan vészes még, nekem valamiért ez a szimpatikus. CC+ minden téren a legjobbnak tűnik de azért megbízható helyről 30k-t sokallok, olcsóbb boltok közül valamelyikkel pozitív tapasztalat (friss DOT-os gumit küldenek, esetleg előre meg lehet kérdezni) : [link]
Ti mit vennétek a helyemben?
-
Félig off téma. Vettünk egy kocsit amihez volt 2 garnitúra gumi (téli, nyári), mindkettő szinte új.
Egy garnitúra felni van a kocsihoz viszont TPMS szenzorral, nem is akarok még 1 garnitúrát meg keveset megyünk a kocsival így hamarabb elöregedne, minthogy elkopna meg amúgy is jó tapasztalatom van a négy évszakos gumikkal szóval cserélnék arra.Szerintetek mennyit lehet elkérni egy egy szezont futott (6-7mm profilmélységű) 2217 dot-os Hankook Winter I*cept RS2 W452 téligumiért (205/55 R16 91T)? Normálisabb helyeken 19-20 körül van a gumi + posta és több helyen is ugyanúgy 2017-es gyártású abroncsokat árulnak ahogy nézem. 16000 körülre lőttem be.
-
-
válasz metalbambi #35770 üzenetére
Inkább egy márkás(abb) 1-2 éves gumit, mint valami nonamet.
Persze a legjobb az új márkás de az ebben a méretben az 80 felett kezdődik.
-
-
Sokáig gondolkodtam milyen gumit vegyünk a Focus-ra.
4 évszakosból végén Nexen vs. Bridgestone maradt versenyben. Utóbbi augusztus óta 21000 helyett már 24500-ra drágult, Nexen 17000 alatt volt szóval utóbbit pártoltam de végül a kíváncsiság meg a prémiumságából adódó 1-2 plusz szezon reménye miatt a Bridgestone A005 nyert. Másik kocsin Nexen van és maximálisan elégedett vagyok vele eddig.Ahol kinéztem ott csak XL változat volt, ez már megrendelés után tudatosult bennem, be is ugrottak ilyenek, hogy ne vegyünk XL-es gumit olyan kocsira ahova nem indokolt, de ahogy utánaolvastam ennek semmi alapja.
Szóval kíváncsian várom a jövő hetet, kedden rakják fel.
-
válasz molnarpeter #36113 üzenetére
Igazából olcsóbb volt az XL mint máshol a sima. Rendelésem óta le is vették, már nem rendelhető.
-
-
-
-
-
válasz Saccco #36403 üzenetére
Akár azt is lehetne de én inkább egy jó erős középmezőnyű abroncsot tennék bele (Barum pl.), mert elég kevesen vesznek prémium gumit, illetve akinek minden körülmények között a maximum a fontos az vesz prémium télit és nyárit is és nem nézegeti a 4 évszakosokat, nem ő a célközönség. Szerintem.
-
válasz PRDZsolesz #36429 üzenetére
Nekem Nexen N Blue 4 évszakossal volt hasonló tapasztalatom reggel. Esni nem esett de full nedves, csúszós volt az út. Bekanyarodtam egy utcába, gyorsítottam, de van egy belső udvari parkoló ahol épp ki akart állni valaki egy nagyobb Daciaval, láttam szőke nő, így nem gyorsítottam olyan intenzíven, kb. 30-40 között mehettem, be is igazolódott a félelmem, megállt az út szélén, elnézett jobbra, de balra nem nézett és kijött elém.
Nem volt vészes azért a szitu, bőven ráértem a dudát nyomni, abs nincs a kocsiban de satu fékkel elég hamar megállt. Érzésre 2-4m alatt. Régen csúsztam bele hátulról másik kocsiba csúszós körforgalomban, érzésre ez sokkal jobban viselkedett.[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
Igazából pont a Michelin filozófiája, hogy az a legjobb, ha az abroncs addig van használva amíg még megfelelő a profilmélység, és arra törekednek, hogy ez idő alatt ne változzon az abroncs tulajdonsága. A környezetnek is az lenne a legjobb, hogyha minden abroncs addig lenne használva, amíg el nem kopik és utána vennénk csak újat, nem akkor ha már a 3. évben úgy érezzük, hogy ez már nem az igazi.
-
válasz Gaben92 #36632 üzenetére
"Casco eseten a biztosito elöirhat neked azt amit akar es az hacsak nem utközik konkretan a jogszabalyba akkornem felulirja, hanem kiegesziti azt. Ilyen peldaul a teligumi. Magyarorszagon nem kötelezö, de a biztositoja elöirhatja barmikor, hogy köteles vagy november es marcius között teli gumival jarni es ha decemberben 4S-el (tehat nem teljesen telivel) keveredsz balesetbe, megtagadhatja, es meg is fogja tagadni a fizetest. "
Te ezeket honnan veszed? Már elnézést a kérdésért, de ez kb. annyira meredek, mint a 4 évszakos abroncsokkal foglalkozó totalcaros cikk alatt a komment, hogy Horvátországban be vannak tiltva a 4 évszakos abroncsok télen.
[ Szerkesztve ]
-
-
Nálunk is ez a helyzet. Bár engem már nem érint szerencsére, haverom története a helyi Marso-val.
Rendelt a webshopból egy garnitúra gumit, amihez volt szerelési kupon is. Lekérette a helyi boltba, hogy majd ott felrakatja. Közben kapott egy defektet, bement, megcsinálták neki, de szóba került a rendelés és mondták, hogy lekéretik a 2 gumit, mert náluk van már 2. Itt is volt bénázás valami majd végül mikor már ott volt mind a 4 akkor hívták, hogy megjött a 4 gumi el lehet vinni.
Haverom mondja, hogy ő inkább fel szeretné rakatni azért rendelt náluk meg ugye van rá valami 5000Ft értékű szerelési kupon. Konkrétan nem tudott neki időpontot adni, se 2 hétre rá se 3 hétre rá, nem tudott neki időpontot adni. Mondtam neki ez elég komoly.
Nem tudom végül mi lett a vége, de úgy örülök, hogy négy évszakos abroncs miatt ez engem nem érint, bár régen sem érintett, mert lecseréltem otthon de így azért nyugodtabb az élet.Nagyon örülök amikor a budapestiektől kapom az oltást, hogy bemegy a 24 órás gumishoz és vár 30 percet és már cserélik is a gumiját meg minden sarkon gumis van, hát vidéken nem ez a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Be lehet vállalni, bár általában amelyik jó hóban az gyengébb szárazon és vízen.
Felén tavaly egy nap volt hó, délben leesett és estére elolvadt, tavaly előtt meg talán 2 nap volt amikor nagyáruház parkolóban lehetett csapatni, mert csak annyi esett, hogy az utakról még a kiváló közútkezelő is hamar letakarította.
Örülnék idén már valami igazi hónak... Legalább a nyárias 4 évszakosomat is ki tudnám próbálni. Tavaly a Nexen-t Ausztriában teszteltem, az teljesen jó volt.
-
válasz Doki16 #37041 üzenetére
Nekem inkább az furcsa, hogy a Bridgestone tényleg ennyire kopna? Az utolsó előttihez képest 10 ezerrel kevesebbet bír? Mikor mi vettük egy áron volt a CC+-al kb. Lehet az akkor jobb választás lett volna. Bár a lassabb öregedés nekünk lehet fontosabb, mert évi 6-8k km-el is kb. 5 évig kitart mielőtt elkopik. Nem tudom mennyire öregszik gyorsan.
-
Tegnap végre a Bridgestone A005 is látott hószerűséget.
Sajnos egybefüggő hó nem volt sehol, de erősen havas, latyakos út több helyen is. Próbáltam párszor intenzíven fékezni de mindig a kormányt fejeltem le de a gumi nem csúszott meg. Két másik céges kocsival is mentem előtte napokon amiken téli gumi volt, ott többször megcsúszott a kocsi. Tény, hogy mindkettő régebbi meg alsó kategóriás márkák.
Szóval egyelőre pozitív, de hó megint nem lesz viszont 13-15 fok jön vissza ismét.
-
-
Persze, semmi baj a Nexennel. De használtan is ki lehet fogni jó ajánlatokat. Én pl. tavasszal fogom árulni a fél szezont futott tavalyi gyártású 205/55 R16 nyári gumimat pusztán azért, mert az előző tulaj nem 4 évszakost használt én viszont ősszel arra váltottam. Az valakinek jó vétel lesz.