Új hozzászólás Aktív témák
-
hevepapa
senior tag
Ízlés kérdése kinek milyen műfaj jön be. Érdemes nézelődni időnként az Epic Store-ban, mert a heti inygenes játékok közé nem csak olcsó indie cuccokat raknak, hanem időnként pár éves AAA-t is. Főleg az év végi pár hetes akcióknál. Igaz pár évesek, de attól még grafiakilag is megállják a helyüket manapság is.
-
niof
addikt
1. Egyáltalán nem lehetetlen. És az idő múlása nem jogosít fel egy kiadót sem, hogy egy élvezhetetlen vackot adjanak ki, amit majd megállás nélkül patchelgetnek. A CP2077 tökéletes példa. És az internet "előtti" időkben persze, voltak hibák, de nem annyi, és nem olyan durva hibák. Rá voltak kényszerülve, hogy használható legyen, amire azt mondják, hogy mehet anyalemezre.
2. Azért viszonylag sok játék van, amibe single módban bele lehet tenni 1 végigjátszásba 80-100 órát. Még FPS is akad, pl. Sniper Ghost Warrior 3. Az összes quest és side mission-t ha megcsinálod, és mondjuk nem easy fokozaton, akkor lazán.
3-4. Nem nehéz, csak elhatározás kérdése.
5. De nem lenne túl bonyolult. Nem kell annyi elágazás bele, nem az a cél, hogy teljesen más történet legyen. Sőt, úgy is meg lehet oldani, mint pl. a Dishonored 2 esetén, hogy az achievement gyüjtögetőknek is legyen kihívás. Pl. van olyan, hogy játszd végig a játékot anélkül, hogy bárkit is megölnél. Ez így azért nem olyan vészes, nem?
Viszont abban egyetértek veled, hogy az ilyen fenyegetőzéseket nem szabadna megtűrni. El lett kényeztetvev a nép, nagyon megszokta mindenki, ha valamit akarnak, az azonnal kell, pedig ez nem így működik. A legtöbb dologra bizony várni kell. Az ilyen szararcúak pl. mit szóltak volna ahhoz, mikor a Blizzard évekig tologatta a StarCraft II megjelenését? Tudod mit mondtak? Majd megjelenik, ha kész lesz. Nem szerettük őket érte, de kivártuk.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
addikt
válasz Dark Archon #97 üzenetére
Persze lehet várni, én is nagyon ritkán veszek teljes áras játékot. Pl az Elden ringet se vettem még meg, mert úgysincs jelenleg időm rá, meg 10eft felett nem is szívesen adok ki. Én csak azt akartam mondani, hogy legyen 70euro AAA játék megjelenéskor, de akkor az legyen rendesen optimalizálva, ne legyen game breaking bug benne és jól össze legyen rakva játékmechanikailag/történetileg. Na ilyen játék kb 1-2db van egy évben, a többit nem kellene ilyen áron adni. És még csak az se kell, hogy ultra jól nézzen ki, csak maga a játék legyen jó. Nem hiába mennek nagyot a remakek, amit jól megcsinálnak..
-
addikt
Hát igen, de sajnos ezzel a vággyal bilibe lóg a kezünk Főleg, mikor egy remake-t is teljes áron adnak - persze nekik ez a nagy üzlet. Semmi kockázat, minimális energiabefektetés, teljes haszon.
Inkább olyanokat nem kellene megengedniük maguknak, mint a CP2077 kálváriája.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
rdmftw
tag
válasz Dark Archon #107 üzenetére
cyberpunk, atomic heart, system shock remake, callisto, deadspace remake, ixion, stray, god of war, gta trilogy, scorn és ez még csak az elmúlt 2év és csak azok amik érdekeltek.
ahhoz képest hogy egyszerübb lett/lesz videójátékot gyártani, a minőség fejest ugrott a fostengerbe, alfa játékokat akarnak 60-70 eurókért rásózni a hülyékre.
persze ha ezekután megemliti valaki a torrentet akkor egyből ő az antikrisztus.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
snecy20
veterán
válasz Dark Archon #109 üzenetére
Abban a tekintetben üde színfolt volt a DS., hogy soha előtte tripla A-s játék nem volt még olyan unalmas...
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
addikt
-
addikt
válasz Dark Archon #111 üzenetére
Mert üres az egész. De ha már valamivel találkozol, azt ki kell nyírni. 😀
-
addikt
Mert nem kell torrent ahhoz, hogy lásd jó-e vagy sem a játék, rengeteg stream van már vagy egyéb média tartalom a megjelenés napján egyből, simán lehet tájékozódni. Emellett még ott van a steamen, epicen a 2órás visszaváltási lehetőség.Ha meg valami sz.r, akkor azzal ingyen se játszanék.
Yutani: lehet nekem rossz az ízlésem, de alig volt 1-2 játék az elmúlt két évben, ami érdekelt volna, pl az említett daying light 2 is meh kategória nálam. De pl az új god of war sem hozott lázba, pedig az előző nagyon tetszett. Viszont egy darksiders 4-re, gta6-ra látatlanba befizetnék.
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
DL2-t elkezdtem, majd abbahagytam egy jó időre kb. 1 óra játék után. Majd hónapok múlva, két ünnep között vettem elő, és azóta már a 3. végigjátszást tolom rajta, úgy elkapott a hangulata. De a STALKER-rel is így voltam anno, második nekifutásra éreztem rá a játékra, bár én nem megjelenés után játszottam vele, hanem csak évvekkel később.
#tarcsad
-
Yutani
nagyúr
Bocs, úgy értettem, hogy ezek tetszettek neked.
Bioshock 1-2 és Black Mesa megvolt, nagyon jók. BS3-at, Prey-t és Dishonored 1-et elkezdtem, de nem vonzottak be, szóval meg kell megint próbálni. Control rég megvan, de még ki sem próbáltam, RDR2 nincs meg (majd később), Alyx meg VRset hiánya miatt nem is lesz meg. Valamikor régen a SW: Fallen Ordert elkezdtem, annak is neki kéne látni megint, mert nem volt rossz. Meg ott a SW: Squadrons, abba sem néztem még bele. De persze ezek korábbi játékok. És szégyenszemre a GTA5-öt is csak elkezdtem, de abbahagytam már az elején, szóval az is ott van...
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Pikari
őstag
Nem AAA játékokkal kell próbálkozni, mert az ma már szinte mind közösségi médiában felszopkodott wasd mozimoslék, amit az értelmi fogyatékos tartalomfogyasztók számára készítenek a nagyobb stúdiók. A bevételt pedig a közösségi médiában elhelyezett tömegmarketing generálja nekik.
Én most a hyperdimension neptunia VII-t tervezem végigjátszani, esetleg még a Mahou Arms, emellett még a Touhou Fumo Racinggel tervezek játszani, illetve a mostanában megjelent Dragon Ball játékok keltették fel az érdeklődésem.
A hyperdimension neptunia R3 OpenGL-t használt, ezért az linuxon is remekül futott, a VII az directx11, szóval valami azt súgja, hogy az sokkal szarabb játékélményt fog nyújtani.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
rdmftw
tag
nem a teljesitménnyel volt gond hanem a 6 éves játékkal. vonyitó coilwhine kezdődött minden egyes játékinditásnál és kellett pár perc mire észrevettem hogy 1200 fps van a menüben, miután lekorlátoztam 144-re a hang megszünt. illetve voltak microstutterek amiket sima driveres beállitások megoldottak.
-
core i7
addikt
Való Igaz az új AAA játékok manapság többnyire már nem ütik az inger küszöböt. Sajnos a Ray Tracing is itt van már 3 generáció óta ,de ugyanaz az érzete az embernek mint a Physx-nél, valamit hozzáad. De elvan az ember enélkül is. Igazából annyi Plussz lehetne az Ray Tracignben. De mit látunk!? Csak annyit ,hogy egy játékot kipocsolyáznak vele meg szépárnyék+beltéri megvilágítás... De ha az RTX köré építenének mondjuk egy játékot akár egy elvarázsolt kastély tükörlabirintust. Már a játék forogna az RTX körül és nem az RTX a játék körül kis mézes mázként.
-
Pikari
őstag
Ez kicsit olyan, mint amikor a filmeket telerakják effekttel, aztán gondolják, hogy akkor attól majd jobb lesz. És ezt látván akkor már az amatőr filmeseknek is ez kell, amit úgy próbálnak kompenzálni, hogy 8k-ban akarják felvenni az egészet 20 milliós stúdiókamerával, mert annélkül már nem lehet már filmet készíteni. Aztán amikor közlöd velük, hogy a star wars 1-ben diszkógömbbe öltözött színészek játszák a robotokat, és olyan kamerával vették fel, ami nagyságrendekkel szarabb egy 10 ezer forintos kaputelefonnál, még ők háborodnak fel
Biztos csak azért nem tudnak jó filmet készíteni, mert szar volt a kamera, ez van. Az nem lehet, hogy ők a hülye - közben életükben egy percet se szántak komolyan semmire, ezért semmi nem megy nekik. De ez szinte mindig így van, a technikától várnak irreálisan nagy mértékű segítséget a saját képességeik hiányának leplezéséhez.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Robitrix
senior tag
válasz Dark Archon #107 üzenetére
a CP2077 a saját hamvába dölt gyakorlatilag. Az azt fejlesztő cég egy ha jól tudom egy lengyel játék fejlesztő cég(CD Project Red), amit nyugati befektetők vásároltak fel. A méret okán egy olyan kapacitású cég, ami úgy nagyjából 3-4 évente képes kiadni egy komolyabb játékot. Aztán olyan régen ígérgették már a CP-ot, hogy erősen rájuk égett a dolog. A befektetők meg gondolom folyamatosan nyomták már a céget, hogy produkáljon végre valamit..... Így kiadták kissé idő előtt(bár pöcsöltek vele vagy 6 évet mire elkészült) a programot, amire ráfért volna még némi csiszolgatás. A nagy cégeknél mint mondjuk az Activision stb. viszont van elég ember és pénz, hogy egy tucat párhuzamos fejlesztés meg tudjanak finanszírozni évekig, annak a reményében, hogy valamelyik tényleg ütős lesz a piacon és hozza a pénzt. ha 1-2 fejlesztés mégse lesz olyan siker nos nem rendül bele a cég, mert több lábon áll egyszerre. a kis és közepes cégek viszont jobban xarban vannak, ha valami nem úgy üt be amibe egy csomó pénzt, munkát és energiát fektettek be. a fejlesztő cég előző komolyabb sikere a The Witcher 3 volt(2015-ben) volt közben pár kisebb program, amitől viszont nem volt hangos a játék piac. Hátha kihoznak valami komolyabb játékot mondjuk 2025-ben.
-
Robitrix
senior tag
a játékokkal is az a helyzet, mint a filmekkel. Igen csak nehéz valami eredetit és ütöset összehozni mára. A filmeknél is vagy 120 év után igen csak nehéz valami eredeti történetet összehozni, amit már nem dolgoztak fel korábban vagy fél tucat változtban az elmúlt 100 évben. A játékoknál ugyan ez a helyzet. Persze a videójátékok nem nyúlnak vissza csak úgy kb. 30-40 évre, de nehéz volna full eredetit alkotni. Aztán hogy miért lenne jobb ugyan annak az ötletnek vagy játékmenetnek a 19.ik verziója, mint a 15.ig hát...
-
addikt
-
Robitrix
senior tag
-
addikt
válasz Robitrix #126 üzenetére
Az mindegy mikor jelenik meg, azt behúznám elővételben is, persze pc-n, ami biztos még a konzolos portra rá 1-2évre jelenik meg, a konzolos verzióból úgyis kiderül, hogy jó-e a játék vagy sem. Persze a pc port lehet nem lesz rendben egyből, de ha olyan lesz, mint az rdr2 pc portja volt az elején, az nekem teljesen belefér. (Nálam csak a sár volt glitches, de azt is javították viszonylag hamar).
-
addikt
Hogyne lett volna [link]
Volt ott gond rendesen, nem csak a régi konzolokon, a csapból is az folyt, bár az tény, hogy a régi konzolokkal volt a legnagyobb gond. A rengeteg glitchről nem is beszélve, ami nyílván egyszerre vicces és szomorú 60 dolláros AAA game-től.[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
Úgy látom, nem én vagyok itt az egyetlen immersive sim rajongó. Zseniális mind. (rdr2, black mesa, alyx még nem került sorra, a többi említett viszont eszméletlen igényes játék) Vannak azért ilyen minőségi cuccok, aztán valamiért az emberek többsége pont ezeket hagyja ki az aktuális CoD, Battlefield, Assassin's Creed, Far Cry, Fifa, éppen "menő" battle royale hulladék, mém game helyett. Szerencsére indie game-ek között is elképesztő sok kreatív, rengeteg tartalommal megáldott szuper játék van, szóval ha valaki tud szűrni közöttük és nincs leragadva egyetlen műfajnál, akkor több minőségi játékkal tolhatja mint valaha.
-
Robitrix
senior tag
én nem a játék tartalmára gondolok, hanem a megvalósításokra és ötletekre. Nyilván ha játszom egy háborús stratégiai játékot, ahol fejlődnöm kell nyersanyagot gyűjteni katonai egységeket kell építeni stb. Az részlet kérdés, hogy mondjuk tatárok ellen harcolok a 13. században vagy a törökök ellen a 16. században vagy 2567-ben a jövőben egy képzelt ellenséggel. Az alapelvei ugyan azok a játéknak. De mondhatnám ugyan ezt egy focis játékra vagy valami személyes nézetű lövöldözős játékra. Vegyünk egy Battle royal stílusú lövöldöző játékot. Aminek a lényege, hogy csak egy maradhat a végén és ehhez valamilyen módon egyre kisebb helyre szorítják a túlélőket, hogy végül kénytelenek legyenek egymással harcolni és valakinek győzni) Ennek a játéknak az első sikeres verziója a PUBG volt. (bár volt már ilyen fajta játék elötte, de az nem lett sikeres) Azóta a battle Royal stilusú játékból megjelent vagy 50 fajta. De a lényegük ugyan arra az ötletre épül. Ha valaki játszott már fél tucat ilyen játékot, akkor igazán az 51. megjelenő játék se fogja nagyon elkápráztatni eredeti ötlet hiányába. Autó versenyekben vagy mondjuk eg foci játék? Nem tök mindegy, hogy mondjuk FIFA 2022-t játszol vagy FIFA 2018-at vagy akármit pont ugyan azt csinálod nagyjából ugyan úgy máshogyan kinéző felületek mellet. De hozhatnék példának a COD sorozatot. Nem tök mindegy, hogy a II. világháborúban lövöldözök ugyanúgy vagy az I.-ben vagy mondjuk dél-amerikában, mint kommandó vagy mondjuk egy Warzone-ban stb. Ugyan arról a rókáról húzzák le a 15. bőrt. Én az eredeti újdonságokat hiányolom nem pedig ugyan azt máshogyan megmutatva.
-
Robitrix
senior tag
Na ja az eredeti PS 4 és Xbox volt karcsú a játékhoz. Minf CPU, de föleg grafika tekintetében. a PS 4 Pro már egy fokkal jobb volt a nagyobb teljesítménye miatt. De való igaz, hogy a PC-s változattal kevesebb volt a gond. Általában fordítva szokott lennei a dolog és a konzolos változatok a stabilabbak és jobbak lennei eleinte, amig teljesen ki nem javítják a PC változatot egy idő után. Persze konzolból van 6-8 változat addig ahány PC annyi féle lehet. Mivel egy PC-be több ezer cég gyárt hardvert százezer féle változatban. Így lehetetlen olyan programot irni PC-re, ami mindig minden féle hardveren tökéletesen fog működni. A konzolok ezért is szoktak jobban müködni, mert csak 8-10 félére kell alapvetően készülni (a PS és Xbox együtt) Ezért is volt meglepő, hogy pont a konzolos változattal volt a legtöbb baj. Bár ha mondjuk egy Warzone-t veszek egy frissités után pont úgy szidják a neten a konzolos változatokat, mint a PC-st.
-
Robitrix
senior tag
Azért egy provi játékban sok tucat ember több éves munkája van benne. programozok, grafikusok, zeneszerzök stb. Még felsorolni se egyszerű kik dolgoznak rajta. Persze ezek kapácból nem fillérekért dolgozó emberek. Így a nagyon sikeres játékokat évekre elöre meg kell finanszírozni a siker reményében. A jó munkához persze idő is kell. Ha folymatosan baxtatják a fejlesztőket, hogy produkáljanak valamit már, ne csak költség legyen végre, hanem bevétel is a befektetőknek nos elkapkodott kiadású program lesz az eredménye, mint a CP 2077 esetében.
-
addikt
válasz Robitrix #138 üzenetére
Persze nem volt ott egy útiterv, nyílván bejött a covid emiatt kellett tolni, de hanyadik eltolás is volt? Kiadni meg az állami támogatás miatt kellett, azt ne higgye senki, hogy a hangoskodó játékosok miatt volt. A befektetőknek se kellett volna össze-vissza hazudozni, ha tisztában lettek volna a játék tényleges állásával, akkor talán még engedték volna a további halasztást is, viszont az állami támogatás miatt ígyse-úgyse lett volna tolható.
Kell a basztatás, más különben ülnének még rajta a jó fizetésükkel. Illetve amit vállalsz, azt nagyjából tartani kellene mind időben, mind minőségben.
Te se örülnél, ha mondjuk beraksz egy rakat pénzt a bankba 10év lekötéssel, aztán még 13év múlva se férsz a pénzedhez + a kamatokhoz se.
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
nem játszottam vele, nem is érint
de ha játszani is akartam volna vele kihagyom, elment volna tőle a kedvem
emlékszem milyen "balhék" mentek itt is :d
3-4x behazudták hogy na majd most!
komolytalan és szánalmas
egy a covid miatt még urambocsá' érthető, de a többi röhej, és sokak szerint ez így teljesen rendben van
jóoké, sztem meg ultragáz'_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
kwzatz
őstag
válasz Robitrix #138 üzenetére
"Azért egy provi játékban sok tucat ember több éves munkája van benne. programozok, grafikusok, zeneszerzök stb."
Ezért is olyan kellemetlen, amikor egy néhány emberes Hollow Knight kukázza minden szempontból a 99%-ukat. És hát "fogyasztóként" az embert nem kell, hogy bármi más érdekelje, mint hogy mennyire igényes játékot kap és mennyire jól szórakozik vele a pénzéért. De igen, mára a játékipar nem sokban különbözik a zene-, filmipartól, kis túlzással azt lehet mondani, hogy a fent említett AAA játékoknak ugyanaz a célközönsége, mint az aktuális popzenei hulladékoknak vagy a Halálos iramban filmeknek. Tisztelet a kivételnek. (és egyben nem mondom, hogy ezekkel a játékokkal/filmekkel időről időre nem lehet eltölteni "agyatlan szórakozás" címén néhány órát, de az emberek jelentős hányadának ez jelenti a teljes érdeklődési körét, miközben egyben panaszkodik, hogy "nincs semmi jó", és mégsem viszi rá a lélek, hogy kicsit nyitottabban válogasson - ezt itt a fórumon is rendszeresen lehet látni egyébként, mindig viccesnek találom )
"Nincs bennük semmi új, már unalmas, ráadásul megint bugos, félkész" - mondta Szabó Pisti miután immár zsinórban tizedik éve kihagyás nélkül megvette a legújabb pisztoly-puska-gépfegyver multpléjjerefpéest és a legújabb fifát. "De talán majd a jövő évi."
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- LEGO klub
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...