-
Fototrend
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Barret001
addikt
válasz IO.sys #64050 üzenetére
Ennél kisebb a hűtőgép kompresszor,és semmi hangja.Kevesebb levegőt szállít,de a nyomása az nagyon rendben van! Lehet venni használtan is.
[használt][ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz IO.sys #64050 üzenetére
Létezik amit szeretnél, de az árára nem mertem rákeresni.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
IO.sys
őstag
200 eur. Ja, pont ez az 50dB-es tartomány érdekelne.
(#64053) Barret001: na ez már valami köszi
[ Szerkesztve ]
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
imibogyo
veterán
válasz csabulaxi #64029 üzenetére
Csináltam pár éve apumnak hasonlót és neki jó is (alapvetően vastagabb 10+ cm-es fák vágásához), de nekem most kb. 30 m3 gallyfa felaprításához kell valami (elágazásokból is van elég), ami munkát könnyebb fordítva megközelíteni, magyarul a fűrészelő alkalmatosság van rögzítve és a fát forgatom igény szerint.
Egyébként nagyon szép munka tényleg...
(#64031) emre: ez is jó ötlet, bár szerintem kicsit melósabb, mint az eddigiek. Még annyit elfelejtettem mondani, hogy a láncfűrészem fékes, vagyis amint elveszem az áramot azonnal megfogja a láncot. Nem tudom ennek mennyire tenne jót a 2-3 másodpercenkénti üzem, mondjuk napi 3-5 órában.
Inkább valamilyen szakaszos üzemben gondolkodom, tehát beindítom 1-2 percig, addig ledarabolok vagy 10-20 darabka fát, majd kikapcsolom és odakészítek még fát magam mellé, vagy valami ilyesmi workflow-ra gondolok.
(#64034) Barret001: igen, nem hiába kerülgetem én is már lényegében évek óta ezt az ötletet (először Ukrajnában láttam vagy 8 éve, de mostanában lett újra aktuális a fenti videó okán, ahogy szembejött velem). Van még egy másik alternatívám is ötletként, de ez is inkább "vastagabb", "egyágú" fákhoz lenne jó, a sok kis ághoz nem lenne annyira praktikus.
-
imibogyo
veterán
válasz #33253120 #64057 üzenetére
Szerintem valamit félreértettél, vagy most én értem félre mit mondasz, vagy én fogalmaztam hülyén az eredeti hozzászólásban (inkább ez utóbbi...).
Nem a sima "karos fékről" beszéltem amit az ember maga aktivál, hanem a gép rendelkezik egy automata fékkel a "karos féken" kívül. Amint elveszem az áramot azonnal megfogja a láncot függetlenül a manuális fék állásától (kattan is rendesen).
Na ebben nem vagyok biztos, hogy ha 2-10 másodpercenként beterhelem az állandó "kapcsolgatós" használattal, akkor nem vágom-e haza idő nap előtt.
[ Szerkesztve ]
-
#33253120
törölt tag
válasz imibogyo #64058 üzenetére
Igen, én értettem félre ezek szerint. De bele kell kérdezzek, mert olyan nem értem dolognak tűnik.
Benzines eszközöknél a képen lévő kar a mondjuk úgy kuplungfék. Ha magara húzod, akkor szabadon forgathatod kézzel a láncot, és a motorerő a kuplungon keresztül le tudja adni a vágásteljesítményhez szükséges energiát. Ha eltolod magadtól a kart, akkor lefogja a kuplungot, hogy ne lehessen akár rossz előgyújtás miatti láncmozgás. De ha odahúzod a gázt, akkor azért elforog rajta, akár vágásra is alkalmas teljesítménnyel.
Ez nálad akkor hogy? Tehát ott a kuplungfék de mellette meg van valamilyen motorfék is? -
DonElvis
tag
válasz Ed3r_X_ #64032 üzenetére
Igen, ez egy nagyon kemény meló, igazi nemszeretem feladat. Jóképességű szakik azt is megcsinálják, hogy miután feltépték a szőnyeget, az egészet kiöntik aljzatkiegyenlítővel, nem szórakoznak a szőnyegragasztó felszedésével. Személy szerint ellene vagyok az igénytelenségnek, de azért legközelebb ha hasonló dologgal találkozok, azért elgondolkodnék rajta. Ha jól sejtem, panel lakásban dolgozol. Ha ez így van, akkor nem fogod megúszni az aljzatkiegyenlítést.Egy jó tanács: Éles spaklival könnyebb dolgozni ebben az esetben. Sarokcsiszolóval ki kell fenni a spaklit, úgy haladósabb a munka. igaz, hogy utána a spakli másra már nem használható, de nem számít mert a munkához képes filléres tétel.
Ami nem számít, az nem érdekel
-
imibogyo
veterán
válasz #33253120 #64059 üzenetére
Előre szólok, hogy csak okoskodok, mert pontos működési elvet nem tudok, de a gép viselkedéséből én ezt szűröm le...
Szóval a gépen lévő karos fék szerintem egy sima elektromos kapcsolót működtet (lényegében egyszerű áramkör megszakítást végez). Ha elfelé tolom magamtól (átbillentem), akkor a gép egyáltalán nem indítható semmilyen módon, tehát nem tudom erőből átforgatni, mint egy benzines gépnél. Ha magam felé billentem, akkor pedig indítható a gép.
Az automata láncfék is valamilyen elektromos megoldás lehet. Amikor meghúzom az indító kart, akkor azonnal forog a lánc, de amint elengedem azonnal megfogja a gép láncot, mint a linkelt videóban (talán még annál is gyorsabban, egyáltalán nincs "túlfutás" a gomb elengedése után).
Ha tippelnem kellene, akkor valamilyen egyszerű solenoid aktiválású fék lenne az mondjuk kuplunggal, vagy a "szokásos" fémszalagos megoldással kombinálva. Amíg áram alatt van a gép, addig egy erős rugó ellenében "behúz" a szolenoid és így szabadon tud forogni a gép, amint megszűnik az áram, akkor a rugó összeszorítja a kuplungtárcsákat (amiből az egyik rögzített természetesen), vagy pedig meghúzza a fémszalagot, mint a "normál fék" esetében.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz #33253120 #64062 üzenetére
Nekem van mind a kettő fajta, de igazából már csak az elektromossal dolgozom. Először 10-12 évvel ezelőtt szereztem egyet használtam (ami egészen idén év elejéig bírta (B&D)) és most is azt vettem újként (Einhell), egyszerűen megtértem. Még a vezeték sem zavar (annyira...). A két darab elég nagy, terebélyes, bő 12-15 méteres diófámat is az elektromos géppel vágtam ki (a törzse bő 45-55 cm átmérőjű volt mind a kettőnek, körbe-körbe kellett járnom a fűrésszel a törzs körül, mint a tojó galambnak, de erőlködés nélkül megoldotta ).
Na jó én nem vágok 20-30+ centis fákat m3 számra, és csakis ház körüli, telekhez köthető munkákat végzek vele. Erre tökéletes. Ha majd lesz rá keret, akkor még benevezek egy komolyabb dupla akksis gépre, mert mióta ki tudtam próbálni (Makita és Einhell is volt a kezemben), azóta minden kétségem elszállt, hogy nekem egy ilyen gép lesz a tökéletes a jövőben. Nem vészesen hangos, minimális karbantartási igényű, átlagos 5-25 cm-es fákat darabolva vagy 200 vágásra elég egy-egy teljes töltés és kellően erősek is, az akksikat pedig tudom használni a többi gépemhez is. Magyarul egy ilyen gép egyesíti magában a benzines hordozhatóságát, az elektromos gép minden előnyével.
De hangsúlyozom hogy nekem csakis ház körüli munkára kell láncfűrész, ez alapján véleményezek. Ha sűrűn mennék ki az erdőbe m3 számra vágni a fát, vagy pl. alapvetően fával fűtenék otthon, akkor valószínűleg én is a benzinest használnám többet...
-
csabulaxi
senior tag
a padlóhoz ilyen multigép nem jó?
vannak különféle adapterek hozzá, betonhoz isBOSCH MULTIGÉP TARTOZÉKOK
direkt ragasztó eltávolításhozha csend kell hozzá, akkor én a spaklit valami seprűnyél szerűséghez rögzíteném és állva tolnám
[ Szerkesztve ]
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
Pete55555
Topikgazda
válasz imibogyo #64027 üzenetére
Atya ég, mi történt itt 1 nap alatt ?
Jó ez a videó, nekem a 3:06-tól kezdődő tetszik a legjobban! (meg a fűrész bak is jó... )
(#64036) IO.sys
Én JYSK-ben vettem matracpumpát, érdemes ott is megnézni, van többféle. Szerintem a legolcsóbb is egész jó lehet erre a célra.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Essejó
veterán
Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?
-
DonElvis
tag
válasz csabulaxi #64065 üzenetére
Sajnos ez sem szedi fel a megkövűlt szőnyegragasztót. Ráadásúl háromszor hangosabb mint a spaklis módszer. A fő gond az az, hogy a szőnyegragasztó az alatta található aljzatkiegyenlítő réteggel együtt jön csak fel, ami olyan kemény tud lenni mint a beton. Ezért kell vésni.
Ami nem számít, az nem érdekel
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz DonElvis #64060 üzenetére
Hát úgy vagyok vele, hogy egyszer kell csak normálisan megcsinálni, onnantól max a laminált padlót szedem fel, de nem kell nagyon vakarni semmit.
Még nem vittem át vízmértéket, megnézni egyáltalán mennyire sík a felkapart felület, de lehet addig jó. Bár végső esetben is kap egy 3-4 mm aljzatkiegyenlítést
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Pete55555
Topikgazda
válasz IO.sys #64071 üzenetére
Melyikre gondolsz? Én csak 3-at találok honlapon, de egyikhez sincs légáram írva.
Nekem ez van, de szerintem jóval olcsóbban vettem, kb féláron.Szerk: Kíváncsiságból meg is néztem. 3.500-ért vettem.
Viszont ez nagyon hangos, neked nem ajánlanám.(#64070) cinemazealot
Na, akkor nem csak nekem
Feleségnek való az ilyen[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Samus
addikt
Ez milyen elven működik?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
cinemazealot
addikt
Elektromágneses indukció?
A "vonat" akkor indul el, amikor az elem mindkét végén lévő mágneseken keresztül érintkezik a réz spirállal. Az érintkezés pillanatában a spirálban meginduló áram mágneses teret hoz létre a spirál körül, abba "belekapaszkodnak" a vonat elején és végén lévő állandó mágnesek, ami elmozdítja a szerelvényt. A mozgás irányát az állandó mágnesek pólusai, valamint az elem polaritása és a spirál tekercselésének iránya határozza meg. Sebessége a mágnesek erejétől, a tekercsben folyó áram erősségétől, illetve a tekercs körül pillanatnyilag kialakult mágneses tér erősségétől függ. Utóbbi összefüggésben lehet a tekercs menet sűrűségével is.
Szerintem.
-
Satyricon
addikt
Srácok
Tudna valaki tanácsot adni mester akril karosszéria tömítő használatával kapcsolatban?
A gond az, hogy az alváz, és a kerékjárati ív lemezének vége egybe van préselve, és ezt az össze-vissza görbe egyenletlen élt szeretném beszilikonozni, hogy védve legyen a nedvességtől. Ezzel nem is lenne gond, csak hát nem egyszerűen a sarokba kell szilikont nyomnom, hanem a lemezek éleire, amit ha felkenek, és próbálom elsimítani, akkor vagy oldalra csúszik az egész massza, vagy lejön. Ma szenvedtem vele. Nagyjából elfogadható lett a végeredmény, bár itt-ott elég darabosra sikeredett. Ráadásul itt-ott kb 1cm vastagon van a massza és tartok tőle, ha rajta lesz az alvázvédő, akkor sérülékeny lesz az egész.
Nekem ez így nem jó, a lehető leg tökéletesebbre akarom megcsinálni!
Ezért a kérdésem az lenne, hogy milyen eszközzel lehetne szép egyenletesen elsimítani az éleket, úgy, hogy a szilikon tömítőanyag gyönyörűen rajta maradjon? Próbáltam kicsit vizezni is, hogy az elsimítás könnyebben menjen, de jött lefelé az egész. Ha pedig a két ujjam közé fogtam a lemez élét és úgy húztam el, akkor is ugyanúgy lejön a massza. Kész agyrém ez a meló![ Szerkesztve ]
(lOo \ (llll) (llll) / oOl)
-
pjen
félisten
válasz Satyricon #64077 üzenetére
Elolvastam a használatiját,szerintem nem arra való,bár nem láttam hová kened.Szerintem ezzel az esetleges apró lyúkakat,varrat hibákat lehet javítani..Az,hogy girbe gurba a préselés nem számít.Alaposan meg kell tisztítani és az adott alvázvédő leírásában lévő javaslattal felhasználni.
[ Szerkesztve ]
-
Precorus
tag
Na srácok. Topic ON. Story time. TL;DR: képek legalul.
Szóval van ez a JYSK ös Skodsborg székem. Nem a legkényelmesebb, a gázkarja is szar már jóideje, de az enyém. És gurul.
Egy ideje már el van repedve az egyik csavar mentén. Felülről nézve huzalozott. Óóóó, nagyon jó, akkor ez még évekig elvan.
Nem. amit láttam felülről, az egy alátét a csavarnak. Amiből ugye kettő fogja az ülőrészt, és kettő a háttámlát.
Nem megadták magukat a kis mocskok tegnam?! Deeeehogyneeeeeem. Nem tudom miért, de nagyon felhúztam rajta magam. Tudod ki fog a fennmaradó egy hétben államvizsgára nem-forgós székben tanulni.....
Szóval garázsba le, fadarab, sok lyuk, sok csavar. Amikből 4 facsavar, és le kellett vágnom belőle, hogy ne szúrja ki a lábam/szövetet/valaki szemét. Mivel persze jelölő nem volt, ezért a fekete autó sprayyel lett lefújva. Ha már ott voltam, természetesen a másik 5 oldala is. Szóval, jöjjenek a képek!
Itt látható, bár már összerakott állapotban a 2 repedés- azok pont a 2 csavar közepén jelentkeztek, mert miért ne.[ Szerkesztve ]
Könyvtár == Old-school Netflix
-
lemmy71
őstag
válasz Precorus #64079 üzenetére
Gyönyörű munka Kivetni valót nem is találok benne, de azért két apró megjegyzést szeretnék hozzáfűzni. A csavarokat (anyát alátétet) be kellet volna süllyeszteni (kalapáccsal beleverni) a kiálló részt flexel lekapni és a csavarsort zőld-sárga szigszalaggal letakarni de nem ollóval vágva hanem foggal tépve
-
Samus
addikt
Senki nem barkácsolt még fűkaszához valami gyors kioldású csatot (nem sűrűn kell levennem a pántról, de akkor rémálom ez a beakasztós akármi, ami a kínaiakon van). Valami tuck zár (táskacsat) féleségre gondoltam, hasonlóra, mint itt a videóban a tagnál, csak nem tudom kivenni, hogy mi volt az.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Barret001
addikt
Az övön kiáll egy laposvas vízszintesen,van rajta egy lyuk.Az övön van egy stift,ami passzol a lyukba Rövid szalagon lóg.A gépen van egy akasztó,amit rá lehet húzni a laposvasra.Ezután a lyuk kívül van,amibe belepasszol a stift.Kész a reteszelés.A stiften van egy szalag,összekötve az övvel,hogy ne essen le.Remélem érthető.
[ Szerkesztve ]
-
Precorus
tag
válasz lemmy71 #64082 üzenetére
Ami nem látszik, hogy a másik oldalon(a műanyagban) süllyesztve van. Van egy csavar, amin annyira jól sikerült a süllyesztés mérgemben, hogy 4 anyát pakoltam rá, hogy ne kelljen fűrészelnem.
Egyébként a 4 facsavart amit csak úgy random behajtottam, fűrészteltem. annak a jelölése lett a fekete festésEgyébként mintha valahol láttam volna ilyen letekert fejű anyát, meg nem mondom a nevét. Amit nem lehet végig tekerni, mert gömbolyű a vége.
Ez a szikszalagos ötlet amúgy jó.
Bár ettől a fekete festéstől kicsit minőségibbnek tűnik mint amit szerettem volnaEgyébként meg köszönöm a dícséretet
Könyvtár == Old-school Netflix
-
Barret001
addikt
Ma hoztam nektek valamit! Egy öreg videókártyát visszahoztam az életbe! 5 kidurrant kondenzátort cseréltem rajta topikhű módon.Nem válogattam,ahogy jöttek,úgy raktam fel őket...Persze a borda alatt nem volt hely,visszabontani már nem akartam.Meg gyepáltam a bordát inkább A végén,maradt egy kondi az asztalon.Még jó hogy észrevettem,azt elfelejtettem beforrasztani! Egyik képen látszik a helye.
Jó szórakozást!
-
lemmy71
őstag
Valami hasonló az enyém is, csak nekem egy műanyag lap a combvédő. Tíz éve vettem egy két ezer volt cakli pakli a komplett no name hám, valami ilyesmi
-
Barret001
addikt
válasz cinemazealot #64095 üzenetére
Pedig azért van rajta!
-
Samus
addikt
válasz #33253120 #64097 üzenetére
Én egy sima pántot kaptam hozzá. Nemrég vettem 4 ezresért parnázott überbrutál hámot, ami tök jól néz ki, csak épp semmire nem jó...ma pedig láttam 3500ért egyszerűbbet, amin ilyen gyorskioldós cucc van. Hogy rohadjanak meg...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
imibogyo
veterán
Úgy látom csak én vagyok megelégedve az alap karabineres megoldással az MTD gépemen. Sok mindent módosítanék, fejlesztenék ezen az olcsó gépen, de valahogy pont a le- és felakasztása nem okozott soha nehézséget...
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Házimozi belépő szinten
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Androidos tablet topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Netfone
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen