-
Fototrend
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
PitLee
őstag
válasz 123xyz #82951 üzenetére
Én úgy próbálkoznék, hogy a köracélt egy sima felületre feltenném, majd melléraknák valami egyenes kb fele olyan vastag dolgot, ekkor már tudsz húzni rá egy egyenes vonalat.
Ez a vonal lesz a bázis, kiindulási vonal, hogy ez lesz a furatok vonala vagy csak a fúró sablont igazítod hozzá az mindegy.
Fúrósablonból sok megoldás létezik akár keményfából és valami fém csődarabból te is csinálhatsz egy ideiglenest vagy veszel valami hasonlót.
https://youtu.be/EB1j4-Mtdi4 -
PitLee
őstag
A gyári álló hasítók legtöbbjén a munkahengernek van szállítási és üzemi pozíciója .
https://youtu.be/7RfsoJLwHII?t=75
Azontúl az EU és az amerikai biztonsági előirások mások.
pl: EU-ban szigorúbb van hogy mindkét kéz kell a hidraulika működtetéséhez,
míg pl Kanadában meg ilyen szelepekkel is engedik a forgalomba hozatalt
https://youtu.be/hqd8M8p8CQY?t=706 -
do3om
addikt
válasz PitLee #83003 üzenetére
Én nem azért akarom hogy igy furikázzam, hanem ha kell zárt helyre csak igy lesz eltenni. A másik hogy nem nekem ez szabadon álló lesz, igaz kerék lesz neki de az sem távol a váztól, vagyis minél alacsonyabb súlypontja legyen.
A másik része.... Ez saját házi munkára lesz, a gépeim mind veszélyesekHa érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
cinemazealot
addikt
válasz Essejó #83000 üzenetére
Fogcsikorgatva, de tegyük fel, hogy önmagát azért képes elvinni a cucc, ha tényleg annyira szuperül sikerül összerakni a csapágyazást, hogy minimális legyen a súrlódási veszteség. Gyanús viszont, hogy a motor kapcsain pont 230 V (228 V) van és a forgásából eredő rezgés is pont 50 Hz egész számú többszöröse. Mi ennek az oka? Honnan tudja az a szerencsétlen motor, hogy pont ennyivel kell pörögnie? Az is gyanús, hogy az első próba beröffentés alkalmával csak 2 tekercs volt bekötve a 4-ből, mégis ugyanolyan könnyedén felpörgött, mint később. De a leggyanúsabb a következő:
- 24:26-nál berántás után ~1 másodperccel (tehát a max. fordulatszám néhány százaléka környékén), még bőven felpörgés legelején egyszer csak elkezd világítani a képernyő bal harmada környékén látható kapcsolós aljzatok glimmlámpái.
- 27:01-nél viszont, amikor lekapcsolja, ugyanez a glimmlámpa már kb. 95%-os fordulatnál elalszik.Elfogadom, hogy a glimmlámpák fényereje nem lineárisan arányos a feszültséggel/fordulatszámmal, de hogy ekkora eltérés lenne a fel- és legerjedés között...
Viszont azt állítani, hogy 20 kW a teljes kivehető teljesítmény, meg hogy házi vízmű, számítógép, fúró, flex, dekopír stb. egyszeri kb. 1-2 kW-os terhelése, de még a gépek bekapcsolásakor jelentkező áramlöket sem biccenti a generátor fordulatszámát és még a házi vízmű által locsolt víz sugara se kornyad le egy pöttyet sem... na, ne! Szórakoztató videó, nem több, de nem ok nélkül nem vállalják az arcukat a készítők. Átverés.
#83001 Top cat
Ennek épp ellenkezőjét bizonyítják a manapság egyre gyakrabban hallható fúziós erőműves kísérletek, csaxólok.[ Szerkesztve ]
-
Top cat
őstag
válasz cinemazealot #83005 üzenetére
Az a cucc nem igazán úgy néz ki mint egy tokamak.
-
Top cat
őstag
válasz cinemazealot #83007 üzenetére
Időről időre előkerülnek ilyen, ingyen energia videók. Mindig vannak olyanok, akik beveszik.
Ennek a videónak az esetében, elég csak a Lenz-törvényt ismerni.
-
PROTRON
addikt
válasz cinemazealot #83005 üzenetére
De hát van benne ERDZSÍBÍÍÍÍÍÍÍ akkor ez + ezer fps!!!
Ja várj az egy másik játék, akkor ez + ezer enerdzsííí...dzsíííí.BTW a fúziós erőművek is köszönik szépen, megbarátkoztak az emberiség által ismert fizikával, épp ezért kell nekik üzemanyag.
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Sándor -P20-
senior tag
válasz Top cat #83006 üzenetére
Nem értitek a lényeget.
Az márpedig tuti egy tokamak, hiszen van benne RÉZDRÓÓÓT!!!
A csáóóó biztos hogy egy időutazó!!!
A messzi jövőből jött fénypos-al..
Ott már így működnek a dolgok40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.
-
-
pjen
félisten
-
PROTRON
addikt
Tudom hogy trollkodsz mert Te is tudod hogy nem, nem ad több energiát mint a fizika engedi, nem csinál energiát, hanem átalakít.
Óvatosan az ilyen trollkodásokkal, mert ripszropsz ott találod magad az életiskolája blogon, ahol az ilyeneket benyalják aztán rád hivatkoznak akkor is, amikor Te csak röhögtél rajtuk a monitor előtt.Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Essejó
veterán
válasz NeoPampalini #83017 üzenetére
Anno igen komoly Akadémikusok megállapították, hogy a vasúti közlekedésnek nincs jövője mert 40 M/h felett az emberek megfulladnak a vasúti kocsikban a levegő hiányától.
Amíg a benzint és a gázolajat egyre drágábban el tudják adni, addig hol engednének bármi hivatalost megjelenni a 0 ponti energiáról.Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?
-
do3om
addikt
Összeraktam a munkahengert egy próbára. Az biztos hogy nem kell majd kapkodni mellette. De nem baj, otthoni használatra nem kell sietni. Na meg van a kúpos hasító, ami elég szaporán csapja szét a méteres fát, de igy majd ami nagyon vastag arra ez jó lesz. Kúpos ha beszorul valami brutál fába elég időigényes kiszabadítani, szóval az hogy ez lassú ott behozzha ha elviszi.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
NeoPampalini
aktív tag
válasz Essejó #83022 üzenetére
???? Ezt a kommentet nem nagyon tudom hova tenni.
Mielőtt elmegyünk gonosz háttérhatalom irányba: én Tesla állítólagos autójáról írtam, nem egyébről. Semmi háttér nincs hozzá, egy soha nem létezett unokatestvér "vallomásán" kívül semmi sem említi, hogy valaha létezett volna az az autó.
-
AssAssynn
őstag
Van a gyerekemnek egy beltéri hintája. Áthidalóban van két fém kampó, és ebbe akasztok egy fém karabinert, aminek végén a hintakötél van. A gondom az, hogy a két fém egymáson súrlódik, és ez sokszor zavaró hanggal is jár. Gondolom idővel ki is kopnak majd. Mit ajánlanátok ennek kiküszöbölésére? A kettő közé létezik mondjuk olyan műanyag elem, amit betudok közéjük tenni, vagy kenjem be (nem tudom milyen) olajjal?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Pete55555
Topikgazda
Sziasztok - újra!
Bizonyára észrevettétek /remélem / hogy az utóbbi időben eléggé el vagyok tűnve.
Ennek 3 oka volt:
1: Munkahelyváltás
2: Építkeztünk
3: Egy kicsike ember.Mostmár beköltöztünk, majdnem minden kész, persze vannak kisebb-nagyobb dolgok amik még váratnak magukra, úgyhogy barkácsolni fogok... illetve lesz is lehetőség, még szeretnék egy műhelyet hátra, ehhez készíttettem is egy 3,5x6m placcot, ezen lesz majd egy lemezgarázs, vagy valami hasonló.
Szóval próbálom újra felvenni a fonalat, és jelentkezni majd jobbnál jobb dolgokkal
...Szeretem leracsniztatni...
-
AssAssynn
őstag
válasz macilaci78 #83029 üzenetére
Mármint milyen csövet, ilyen vékony átlátszó szilikoncsövet? Jó az ötlet. Meddig bírja?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz macilaci78 #83033 üzenetére
Hm, köszi, kipróbálom.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
PROTRON
addikt
A munkaállomás transzformálódik és ehhez kellene szereznie egy durva kipufogó kéményt, mint ami Optimus Primenak van...160x30(40)mm-es, legalább 1,5mm falvastagsággal.
Elsőre néztem zártszelvényt, de ugye azt ha nem tudsz guberálni 6 folyóméterben árulják, ami nem szimpi a 30k árával ebben a szélességben. Persze lehetne csak 40x40-es szerezni 12k-ért aztán azt feldarabolni, de azért még nézelődök...
Másodikként nézem ezt a műanyag légcsatorna lehetőséget [link]
Csak a méretek sem stimmelnek(ez ugye 110x55mm-es, nekem meg 160x30 vagy 160x40 kéne), meg nem tudom mennyire masszív, mert hogy egy 1000W-os EVGA tápegységet fúrnék fel az oldalára....
Van valakinek még tippje honnét tudnék szerezni?[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Inhouse
őstag
válasz AssAssynn #83028 üzenetére
Igen elkopik...
Mivel a beltéri hinta sok esetben az ajtókeretbe van tekerve, a hintázás végével le kell venni, mert útban van, legalábbis nálunk. Így a kenés hamar megbosszulja magát, mert összekeni magát az ember, amikor akasztja ki a karabínert. Amúgy sem hozta a várt eredményt. Én a műanyag csövet nem próbáltam. Az igazi a hinta idom lenne, erre gyártott fém elemek között egy műanyag. Nem tud széthullani, nem rágják meg egymást a fém darabok, nem zajos, csak rohadtul drága. Én nem vettem meg...
Egyszer hegesztettem egy csapágyházat a legolcsóbban kapható autós csapágyhoz, valami keleti csoda volt, talán Wartburg. Csak ez meg nagyobb volt a kelleténél, a belmagasságunk meg kicsi, így nem az igazi...pedig az nem kopott volna el, csak a hegesztésen múlik, hogy fennmarad-e a helyén. Arra már nem emlékszem az hogyan volt könnyen levehető...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
-
PROTRON
addikt
válasz lemmy71 #83044 üzenetére
Köszi a tippeket, az elszállítással is gondom van BTW.
Meg amúgy a vágásért szoktak díjat felszámolni.
Amúgy az egyik vastelepnél az alu pl egységárra drágább, pl zártszelvény hosszra nézve.
Igaz mint ötvözött alu lehet hogy bizonyos felhasználásomhoz jobban illene...ALMgSi-nek mennyivel jobbak a hővezetési és hőleadási tulajdonságai, mint más alumíniumnak?
Azt tudom hogy az acélnál jobb.Ezért is akartam mint szerkezeti elemet acélt használni, mert a mellette áramló forró levegőtől minél kevesebb hőt vegyen át és adja tovább a tápegység irányába.
Mondjuk megfordítva, ha az áramló levegőt feltudom használni hogy a tápegység a seggén keresztül is le tudjon adni hőt, az jótékony lehet...
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
PROTRON
addikt
válasz Phülöp #83046 üzenetére
Látszik régen voltak gépész anyagismeret előadások...
Hmm tehát mint szerkezeti építéshez, ahol statikailag kell megtartania a tápegységet ott használható ha megfelelő a zártszelvény falvastagság ha jól értem?
Mert így lehet végül még is ez lesz a nyerő az acél zártszelvényhez képest, hogy jobban leadjon hőt a tápegység háta.Én 2 mm falvastagságú zártszelvénnyel szemezek jelenleg ilyen okból, ez az 1kW tápegység kb 3,6 kg tömegű...de lehet az 1,5-ös is elég lenne.
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
félisten
válasz lemmy71 #83043 üzenetére
Aztak*!
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................