Új hozzászólás Aktív témák

  • I'am Dony

    őstag

    válasz VoidXs #74940 üzenetére

    Poénnak szántam, de akkor hajrá :)

    Az eredeti felvetésedre: #74928 Érdemes nagyságredbe helyezni a földfelszíni légnyomást: ha nem lenne benned levegő, nagyjából fél pillantás alatt változnál palacsintává, ugyanis rádnehezedne több, mint 200 kN, az mondjuk 30 autó a fejed tetején.

    Ez egy téves kövtkeztetés továbbra is. Ahogy a #74939 reagáltam a légnyomás tengerszinten 1013 hPa, (0 C) amelyet az adott térben lévő levegő súlya fejt ki. Ennél fogva a hőmérséklet, így a magasság változásával változik. Ahogy haladsz feljebb exponenciálisan csökken. Ebből már láthatod, hogy 200 kN értéket felfelé haladva nem tudsz elérni. Az 1013 hPa 101,3 kN/m2 jelent. Azonban elérheted a hivatkozott 200 kN értéket a tengerszint alatt, mivel a vízfelszíntől lefelé haladva 10 m-ként 1 barral (1000 hPa) nő a nyomás értéke. Azaz 10 m-en, 1 bar (1000 hPa) + a tengerszinten mérhető légköri nyomás 1013 hPa összege lesz a rád nehezedő össznyomás ami 201.3 kN/m2 felel meg. Ergo muszáj leszel lessülyedni 10 m-re és a víz alatt mozizni.

    A nyomást elviselő elem mérete és tömege (a példádban 1,8 m magas személy) nincsen hatással a rá ható nyomás nagyságára, így hiba annak az értékével többszörözni. A 180 kN pedig nem 20 tonna, hiszen más a váltószám.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák