-
Fototrend
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz zsoika #36993 üzenetére
Ha jól emlékszem, a -12 a legkisebb érték, amit az AVR beállíthat. Ezzel az a baj, hogy nem tudhatod, hogy az valóban -12, vagy esetleg -20. Utóbbi esetben a +3dB emelés -17 lenne, nem pedig mondjuk -9. Ezért célszerű inkább addig visszavenni a mélynyomón a gain-t, amíg az -12-nél nagyobb értéket eredményez. Az ajánlott értek -8 és -5 között van, ekkor még van tartalékod, hogy ízlés szerint 3-6dB-t emelj rajta.
-
Quetz
őstag
Ez egyszerű, ugyanazon a hangerőn ugyanolyan hangosan szólnak. Persze feltételeztem, hogy kalibráltad őket.
Csak ezen számok ismeretében a 8 ohm/91dB-re fogadnék, mármint, hogy az kevésbé terheli az erősítőt, de igazából az impedancia görbét kellene látni. Illetve az is kérdéses, hogy milyen feltételek mellett mérték az érzékenységet.
-
Quetz
őstag
válasz _Smooth #37706 üzenetére
Nem kap nagyobb hangsúlyt, csak egy normális mélynyomó nem olcsó. Tegyük fel, hogy akarsz csinálni egy minőségi zárt DIY ládát:
- Dayton Audio UM12-22 12" Ultimax : 250 euro
- Dayton Audio SPA500DSP 500W Subwoofer Plate Amplier with DSP: 460 euroMár most 230k forintnál tartasz, és még a láda maga nem készült el. Ha más gyártja le neked, akkor 50-100k még benne lesz. Ha pedig ugyanezt a minőséget felkapott gyártótól keresed, akkor 850-900 euro a kezdő ár, de azért még nem kapsz DSP-t.
-
Quetz
őstag
Ha átállítod 6 vagy 4 ohmosra az AVR-t, azzal a végfok maximális leadható teljesítményét korlátozod. Ez a lehetőség azért van, mert így megfelelsz valamelyik USA vagy EU energetikai szabványnak. Ezzel viszont azt éred el, hogy az AVR hamarabb fog clippelni, azaz nagyobb eséllyel égeted el a hangfalaidat. Nem véletlenül ajálja mindenki, hogy ha nem boldogul az AVR a hangfalaiddal, akkor cserélj hangfalat vagy AVR-t, esetleg iktass be külső végfokot, de semmi esetre se kapcsolj 6/4ohm meghajtásra.
-
Quetz
őstag
válasz zsoika #37938 üzenetére
Ez ebben a formában nem igaz, pontosabban nem tudod eldönteni, hogy a Denon vagy a Yamaha mért jól.
A következő kép úgy készült, hogy minden AVR-en lefuttatták a automatikus kalibrációt, a mikrofont pedig nem mozdították el. Majd minden AVR-t -12-es hangerőre állítottak és megmérték a frekvenciaválaszukat REW-el. A mikrofon itt is maradt a helyén. Az eredmény nem pontosan az, amire számítottak:
Tehát AVR-től függ, hogy a referencia hangerő pontosan hány dB is lesz a valóságban.
A házimozi rajongó 3 dolgot tehet:
1. Elhiszi amit mért a készülék és nem változtat rajta
2. Telefonos hangnyomásmérővel méri az AVR teszt hangját (a legtöbb modern AVR tud ilyet) és úgy igazítja szinteket, hogy a hangfalak megegyezzenek. SOk esetben a hangerő állítás használható a teszt hang hangosítására is, ki lehet tehát emelni azt a háttérzajból. ű
Ez nem biztosítja, hogy a hangfalak tényleg 105dB-fognak megszólalni csúcsban, de arra jó lehet, hogy egymáshoz képest ne legyen elmászva a csatornák hangereje. Mélynyomót viszont nem mérnék így, a telefonos mikrofonok nem arra lettek tervezve.3. Vesz egy kalibrált mérőmikrofont 20-40k Huf körül, ráköt egy számítógépet és REW-el generál mérőjelet meg méri a hangnyomást. Ha például 0-ra van állítva a hangerő szabályzó, és a REW -30dB jelet küld ki, akkor a hallgatási pozícióban 75dB-t kellene mérni. A képen látható a REW felülete, hogy éppen mérnek vele valamit, illetve ott vannak a presetek mélynyomó illetve normál hangfal méréséhez is:
Még egy kiegészítés, hogy az AVR belső mérő hangja kihagyja a szoba korrekciót, kvázi pure directben működik használata közben az eszköz. A REW viszont tud wav file-ba írni mérő hangot, célszerű ezt kihasználva mérni a szinteket, így már a szoba korrekció is működni fog és a valósághoz közelebb álló eredmény kapunk.
-
Quetz
őstag
válasz VoidXs #37947 üzenetére
A REW dokumentációja részben ellentmond az állításodnak.
SPL Meter Range
If you are using an SPL meter as the input the meter's range should be set to the value normally used for speaker level calibration and must not be altered while using REW. If you are using the Radio Shack meter, select the 80dB range if you calibrate your system at 75dB (this is the standard level recommended by DolbyTM). Set your meter to C weighting and "slow".If you are using a USB mic or a mic and preamp for measurement, you will need to select the Mic or Z Weighted SPL Meter option in the Mic/Meter Preferences.
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz zsoika #38677 üzenetére
A PCM ugyanaz a hang, csak akkor a lejátszó dekódol, ha meg DTS-HD-t látsz az erősítőn, akkor az AVR dolgozza fel a stream-et. Ennek akkor van jelentősége, ha mondjuk Atmos-t szeretnél átküldeni, de csak PCM megy át, mert akkor a felső sugárzók nem megfelelően fognak működni (vagy sehogy).
Ha zavar, akkor célszerű egy full debug logot csinálni, és a Kodi fórumon megmutatni és kérdezni. Mondjuk a debug log arra is jó, hogy látod, mit állít magáról az AVR. Nekem volt néha, hogy 1-2 hangformátum eltűnt a passthrough opciók közül. Értelemszerűen ilyenkor a Kodi elkönyvelte, hogy az AVR nem támogatja a formátumot és dekódolta helyette.
-
Quetz
őstag
válasz ctrlaltdel13 #38725 üzenetére
A zenehallgatás közben direct/pure direct van beállítva?
-
Quetz
őstag
válasz ctrlaltdel13 #38729 üzenetére
Direct / Pure Direct üzemmódban ki van kapcsolva az Audyssey illetve a Bass management. Ilyenkor csak akkor szól a mélynyomó, ha az audio streamben van .1 LFE csatorna. Két dolgot tehetsz:
- az egyik amit te is csinálsz, hogy LFE + Main-ben hallgatod a rendszert
- a másik, hogy az Audyssey-t "L/R Bypass"-ra állítod. Ekkor a frontokat ignorálja a room EQ. -
Quetz
őstag
válasz univerzita #38768 üzenetére
Az, hogy "large" a front hangfalad csak annyit jelent, hogy a bemérő algoritmus úgy érzékeli, hogy a hangfalaid képesek elég mélyre menni. Az esetek 90%-ban ez szokott történni, és utána kézzel át kell állítani ezt.
A "smool" az helyesen írva "small". Minden másra ott a beépített helyesírás ellenőrző, kérlek használd! Test hang, subot, szubba... jaj.
-
Quetz
őstag
A problémát úgy tudod megoldani, hogy veszel egy normális házimozi AVR-t.
Ha meg maradnál a gányolásnál, akkor az erősítő kimeneteit rákötögeted a hangfalak bemenetére, az erősítő bemeneteire pedig rákötögeted a hangkártyád kimeneteit. Aztán várod, hogy kijön a füst dobozokból vagy sem. Ennél jobb tanácsot nem tudok adni, nem hogy manualt, még normális fotót sem találni a magnatról.
-
Quetz
őstag
válasz Flowtation #40202 üzenetére
Kutyaütő szinten olvasgattam mélynyomó tervezésről, de a lényeg kb ez:
A porton kiáramló levegő okozta turbulenciát halljuk és ezt port chuffing-nak nevezik angolul. Ez a jelenség tervezhető, ha a légáramlat sebessége tapasztalati megfigyelés alapján 17m/s alatt marad, akkor nem fogsz ilyet hallani. a problémát az adja, hogy ha növeled a port keresztmetszetét, akkor a port hosszát is növelned kell, hogy a tuning frekvencia állandó maradjon miközben a "first port resonance" csökkenni fog. Tehát ez egy olyan játék, ahol több minden függ össze egymással, ha valamin javítok, akkor máson meg rontani fogok. Például lehet, hogy sikerül optimálisra belőni a portot, csak olyan hosszú lett közben, hogy nem fér el a dobozban.
Ezek után az én véleményem, hogy a tisztességesen megépített mélynyomó nem ad ki port zajt, vagy csak olyan hangerőn, ahol már nem biztos, hogy hallgatod. Az olcsó/kisméretű mélynyomók valószínűleg alul vannak méretezve.Ha érdekel, akkor itt egy winisd kép:
A program ingyenesen letölthető, van benne adatbázis, lehet játszani, hogy ha valamit változtatsz, akkor annak mi a hatása.
-
Quetz
őstag
válasz espi38 #40231 üzenetére
Nálam 5.1 volt, nem búgott. Azután bekerült a projektor, összekötöttem az AVR-el és a front hangfalak elkezdtek búgni. A megoldás az volt, hogy nálam is a TV antenna kábelére kellett földhurok leválasztót kötni. Mivel ez nálad nincs, nem tudom, hol lehet a hiba, azt meg kipróbálhatod, hogy mindent egy közös elosztóról látsz el árammal. Ha minden kötél szakad, akkor érdemes lenne villanyszerelőhöz fordulni.
-
Quetz
őstag
válasz I'am Dony #40345 üzenetére
Ehhez arra lenne szükség, hogy a TV a koax-on kapott kábeltévés műsor képére rá tudja keverni a HDMI-n befutó AVR menüt. Én nem tudok olyan TV-ről ami ezt tudná.
Ami elképzelhető, hogy az AVR CEC-en keresztül átveszi a vezérlést, és átvált a TV-n a HDMI bemenetre. Ez pedig ugyanaz lenne, amit leírtam, csak automatizálva valamennyire. -
Quetz
őstag
vajon a nagyobb kategorias avr-ek vegfok teljesitmenye hogy alakul az x4000-hez kepest? vagy itt mar -15 es -5 kozott lesz csatornakent 50+w diffi is, es ehhez mar kulon vegfokok kellenenek?
-15 és -5 között 10dB a különbség, ami 10x teljesítmény szükségletet jelent. Ha -15-ön elég volt 20W, akkor -5-ön 200 kell majd.
-
Quetz
őstag
válasz zsoika #40857 üzenetére
Azt tudod ugye, hogy kommerciális mozikban található összes akusztikai elem kőzetgyapotból készül? Ahogy minden otthon használható akusztikai elem is. De olvastam már olyat is, hogy hangfalak belső csillapítására a legjobb anyag az üveggyapot, ergo biztos van gyártmány, amibe azt töltenek. És a legtöbb esetben ott a reflex port, amin "nagy" sebességgel áramlik a levegő...
A sebességről jut eszembe, az akusztikai panelt a falra rakod, ahol légnyomás maximum és sebesség minimum van. Ez tehát pluszban csökkenti a kiporzás esélyét.
-
Quetz
őstag
válasz Barthezz2 #41516 üzenetére
Ahogy Bbéci is írta, Mettek összekeverte az akusztikai kezelést a hangszigeteléssel. Itt érdemes olvasgatnod, hogy mit tehetsz, de azzal számolnod kell, hogy egy fal szigetelése nem lesz elég:
- Wikipedia- Sound transmission class
- Soundproofing company - 4-elements-of-soundproofing
- Soundproofing company - soundproof a room basics
- Szokványos válaszfal rendszerek összehasonlítása ár és hangszigetelő képesség alapján -
Quetz
őstag
válasz hunaqua #41571 üzenetére
Ha Atmos kiépítésed van, akkor az AVR képes matematikai algoritmusok segítségével a mennyezeti hangsugárzókra is keverni hangot. A funkció neve Dolby Surround, de olvashatsz róla úgy is, mint Dolby upmixer. Volt is beszélgetés arról, hogy az upmixer használata mellett sokkal aktívabbak a felső hangsugárzók, mint natív Atmos esetén.
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz attiss66 #41904 üzenetére
Nézd meg esetleg az AC Infinity AVR hűtőit.
-
Quetz
őstag
Kettő vagy több mélynyomó illesztéséhez ezt tudod használni: miniDSP 2x4HD.
Ráadásul ezzel vissza tudod nyerni a filmekből kiszűrt mélyeket is: Bass EQ for Filtered Movies -
Quetz
őstag
válasz attiss66 #41907 üzenetére
A beméréshez egy kalibrált mikrofonra van szükséged, mint pl. a minidsp umik-1. A szériaszám alapján le tudsz tölteni hozzá kalibrációs profilt, amit a REW-be tudsz betölteni azzal tudsz mérni. folyamat így néz ki:
- Akusztikai mérés REW-el
- REW generálta korrekciós filter betöltése a minidsp HD-ba
- A mérés alapján a késleltetések beállítása a HD-n
- ProfitNo meg nem utolsó sorban a 2x4HD-ra meg lehet venni a Dirac licenszt is, ami azért nem rossz.
-
Quetz
őstag
válasz attiss66 #41939 üzenetére
Hát, nem egyszerű a kérdés a hogyanra, mert én hónapok óta olvasgatok a témában, és csak karcolom az akusztika felszínét. Néhány link ami érdekes lehet:
- Minidsp - measuring-time-delay
- Minidsp - auto EQ with REW
- Youtube - A Beginners Guide to Room EQ Wizard
- Youtube - The Geddes Multi-Subwoofer Bass Optimization ApproachA költségek:
- Minidsp Umik-1: 99 euro
- Minidsp 2x4HD: 248 euroA beméréssel pedig igen, azt tudod megállapítani, hogy hol kell beavatkoznod. A mélytartományt pedig a legegyszerűbben EQ-val tudod korrigálni. A videóban elhangzik, hogy az előadó 100-200Hz felett már nem EQ-zik, hanem akusztikai elemeket használ.
-
Quetz
őstag
válasz #48613632 #42257 üzenetére
Létezik multichannel FLAC, és az erősítők képesek sztereó FLAC fileokat dekódolni. Ez utóbbi persze korlátok közt működik csak.
Részleteket itt találhatsz: Lossless comparison
-
Quetz
őstag
válasz zsoika #42234 üzenetére
Ha bele mersz vágni a DIY-be, akkor gyakorlatilag ikeás házi mozi hangfalakat tudsz rendelni USA-ból: DIYSG home theater monitors. Kapsz lapra szerelt dobozt, hangszóró készletet és még a hangváltót is kérheted összeszerelve.
-
Quetz
őstag
válasz zsoika #42295 üzenetére
A kivitelezés csak rajtad múlik, én nem találom csúnyábbnak mint mondjuk ezt:
Megcsinálhatod mondjuk ilyenre:
A minőségről nem tudok nyilatkozni, itthon nem tudok róla, hogy bárki épített volna ilyet. Akinek van külföldön azok imádják. A hangfalak árazása kapcsán több helyen is említik, hogy 1:5 - 1:7 arány áll fenn az alkatrészek ára, és a kisker ár között. Itt az alkatrészeket összértéke cirka $300 Áfa nélkül, azaz kiskerben ez egy $1500-$2000 árú hangfal lenne ( amire rájön még az Áfa).
-
Quetz
őstag
válasz zsoika #42297 üzenetére
Előtétfalban minek rontanád el a hangot fekvő centerrel? Azokat a TV alá találták ki. A másik probléma a linkelt hangfalakkal a 86-87dB érzékenység. Amit a HTM-12 1W teljesítményből produkál, azt a HiVi 100W-ból tudja csak. Ha optimalizálni szeretnéd a házimozid hangját, akkor érdemes ezeket a szempontokat figyelembe venni:
- Waveguide-al készített hangfal, hogy minimalizáld/megszüntesd a plafonról és a padlóról érkező visszatükrözött hangot
- Magas érzékenység: hogy csökkentsd a terhelést az erősítőn
- Nagy membránfelület: csökkenti a torzítást magas hangerőn, mert a membrán kitérése nem lesz akkora, mint egy kisebb átmérőjű hangszóróé
- Előtét fal használata: hogy megszüntesd az SBIR miatti frekvencia kioltást
- Három azonos hangfal a front oldalon: egységes hangzást hoz létreÉs a fentiek együtt:
Megjegyzem, a piros szín hibás, átszűrődhet a hangáteresztő vásznon, ha annak nincs fekete háttérrétege.
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz Daywalker #42301 üzenetére
Erre gondolsz?
At low frequencies a cone moves as a whole. This is the 'pistonic' area of operation. At higher frequencies the cone starts to flex, leading to resonances. This is what is referred to as 'breakup'.
These resonances are at fixed frequencies and are thus not harmonically related to the input signal. Non-harmonic distortions like this sound bad, and so should be avoided like the plague.
Breakup behaviour depends on cone material and geometry. Paper has very well damped breakup modes, which is one reason why it's such a commonly used material. More rigid materials, like metal, have very bad breakup modes, but fortunately they tend to be higher in frequency and so can be avoided with care.
There are ways to control breakup modes by treating the cone with various coatings.
-
Quetz
őstag
válasz wajois #42311 üzenetére
Azt tudod csinálni, hogy kiszereled a hangszórót a dobozból, megnézed a típusát és neten megkeresed a paramétereit. Ez alapján tudni fogod, mekkora teljesítményt lehet ráküldeni. Utána veszel egy ennek megfelelő sztereó végfokot, és azzal hajtod. Tipikusan Class D proaudio végfokban gondolkodnék, mint pl a Behringer, Crown, stb... Ha még inkább biztosra akarsz menni, hogy nem hajtod szét a hangszórót, akkor a T/S paramétereit is meg kell találnod, amivel utána tudod modellezni WinISD-ben. Ez segithet megállapítani azt, hogy adott teljesítmény mellett mekkora lesz a membrán kitérése, és hogy az még a megadott határon belül van-e vagy sem.
-
Quetz
őstag
válasz ctrlaltdel13 #42309 üzenetére
Sajnos ez még nem nálam készült, de dolgozom a projekten. Most jön majd a tavaszi lomtalanítás...
-
Quetz
őstag
válasz #96066816 #42426 üzenetére
A nagyothalló készülék lesz a megoldás. Nagymamám félig süket, de a neurologus megijesztette, amikor elmagyarázta neki, hogy ha nem érik el a hangok által keltett ingerek az agyát, nem stimulálja hallóközpontot, akkor sietteti az aggkori szellemi leépülést, magyarán a süket öreg hamarabb elhülyül.
Egy hónapon belül megvolt a készülék, utána meg csak szörnyülködött, amikor megmutattuk neki, milyen hangerővel hallgatta a TV-t előtte. Szomorú tény viszont, hogy egy ezek a kütyük még támogatással is méregdrágák.
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest