-
Fototrend
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
Az állításod paradoxon, ugyanis a jelenleg kapható hangfalak 95%-a bass reflex kivitelű, ergó nem szólhat szépen. Egyetlen cél vezérli a zárt ládák készítőit, hogy nappaliban is elhelyezhető méretű eszközöket készítsenek. Ha nem így lenne, akkor még ma is 10"-15"-os wooferrel tervezett hangfalak lennének kaphatók, mert azoknak a dinamikájával nem sok minden versenyez.
-
Quetz
őstag
válasz tomyka74 #55319 üzenetére
Ha rám gondoltál, akkor nincs reflexes mélynyomóm.
És azért mert valaki sokszor elismétel egy dolgot, attól az még nem lesz tény. Érdemes elolvasni ezt a cikket: Subwoofer Bass Myths -
Quetz
őstag
A kicsi=gyors, nagy=lomha témakörben ajánlom figyelmedbe:
Subaru BRZ: 1266kg / 8.2s gyorsulás 100-n
Audi Q8: 2220kg / 6.3s gyorsulás 100-nA kulcsszó a motor, amit az autóbe építenek. Ha egy yaris motorját raknák a Q8-ba, akkor meg sem tudna moccanni. A Hangszóróknak ugyanígy van "motorja". De hát ezt te is jól tudod, csak valamiért úgy teszel, mintha nem.
-
Quetz
őstag
Valószínű, hogy a nagyobb teljesítményű mélynyomók nagyobb SPL-t generálnak a szoba módusait alkotó frekvenciákon Bbéci szobájában és ő ezt zavarónak találja. A reflexes kivitel különösen problémás ebből a szempontból, hiszen akár 10dB-vel is hangosabb a 20-40Hz tartományban.
Bbéci akusztikai kezelés helyett a nincs user nincs baj megoldást választotta. A probléma csak az, hogy mindenki másnál az a mantra jön le: a nagy mélynyomó nem jó.Hát ez pl. elég nagy és olyat szól...
-
Quetz
őstag
válasz Dzsano89 #55448 üzenetére
Ebben az árkategóriában a legfontosabb tényező, hogy milyen minőségű a szobakorrekció algoritmusa. A Denon esetében az újabb 3xxx sorozat már Audyssey XT32-vel jön, én mindenképp ilyet keresnék.
A Yamaha esetén is igaz, hogy az árlistán felfele haladva egyre jobb a korrekció minősége.Sajnos a legutolsó általam ismer szoba korrekciós összehasonlítás 2014 környékéről van, ami valószínűleg nem releváns ma már.
-
-
Quetz
őstag
válasz Gombinyó #55600 üzenetére
A probléma a gerinchálózattal van. Maga a Content delivery kb úgy néz ki, hogy van a központi tár ami mindent ismer, és vannak a regionális node-k. Ha lekérsz egy filmet, azt régiódnak megfelelő szervertől fogod kapni, de ha neki nincs meg a tartalom, akkor ő meg fölötte álló szervertől fogja kérni, majd továbbítja neked, miközben lokálisan el is tárolja (caching).
Ha nincs meg a gerinchálózati kapacitás, akkor az 5G-vel semmit sem érsz, mert amint több száz ember akar különböző filmet akar nézni valódi UHD minőségben, abban a pillanatban bedugul a gerinc, megáll a szolgáltatás. Egy UDH film 50-80Mbit/s körül mozog, a jelenlegi streamelt filmek pedig kb a negyede ennek. Tedd hozzá, hogy a Netflix, Amazon, stb a sávszélesség használat alapján fizethet az internet szolgáltatóknak. Tehát a szolgáltatói szándék hiányzik, hogy megfelelő minőségű hang legyen a streaminghez, mert tudnak spórolni, a TV nézöknek meg úgyis mindegy. -
Quetz
őstag
válasz ctrlaltdel13 #55716 üzenetére
Olyan master/slave elosztó létezik, ami késleltetéssel kapcsolja a slave-ket? A Crow végfokoknak problémás a triggerelése és kényelmes lenne így kapcsolni.
-
Quetz
őstag
válasz ctrlaltdel13 #55732 üzenetére
Köszönöm, de sajnos nem oldja meg, hogy ne egyszerre kapcsoljanak be a végfokok. Marad a kézi vezérlés amíg nem találok időzítőset.
-
Quetz
őstag
válasz Dorian #55799 üzenetére
Addig is, aki angolul tud, annak színes, szagos és animál leirás az SBIR-ről.
A rossz hír, hogy számít a padló, a plafon, az oldalfalak...
-
Quetz
őstag
"Kérlek, sorolj fel néhányat abból a sokból!"
- https://www.av-online.hu/hangfal/dali-sub-k-14-f-aktiv-melylada-teszt_1733/2
- https://www.av-online.hu/hangfal/rel-t-9i-aktiv-melylada-teszt_1988/2
- https://www.av-online.hu/hangfal/elac-sub-2090-aktiv-melylada-teszt_1633/2Fentieket teszteltétek, a +-3dB határ 30Hz környékén van.
-
Quetz
őstag
válasz Sony60 #56055 üzenetére
Minden stúdiót, amiben film hangsávokat mixelnek, Dolby/DTS előírásoknak megfelelően kalibrálnak. Ez azt jelenti, hogy fixálják, hogy maximális (0-ás) hangerőn hány dB hangnyomás jelentkezik a mixing pultnál, ahol a hangmérnök dolgozik. A kalibrált értékek a szoba méretével változnak:
A fenti táblázat -20dB mérőjellel értendő, tehát a maximális hangnyomás 20dB-vel több, 96-105dB között változik a szoba méretétől függően.
Ami szinte mindenki rosszul tud (saját magamat is beleértve), hogy a referencia hangerő 105dB (85+20).
Hangmérnökök beszámolója alapján amit 80dB-vel kalibrálva mixeltek egy kisebb teremben, az arányokat megtartva kiválóan szólt egy 85dB-vel kalibrált nagy moziteremben. Amikor viszont 85dB-vel kalibrálták a "kis" termet, az halk volt a moziban. Ez alapján határozták meg a következő táblázatot:
-
Quetz
őstag
válasz Sony60 #56072 üzenetére
A referencia hangerő elvileg mindig a 0 kell legyen. Viszont az AVR-ek 85dB-re próbálnak ráállni, amit a beépített végfok nem fog elbírni, másrészt a bemérő mikrofon is szokott tévedni 1-3dB-t.
Másik limit az AVR 5/7 csatornás teljesítménye, és a kívánt hangerő eléréséhez szükséges teljesítmény. Utóbbit kalkulálhatod itt: https://www.crownaudio.com/en/tools/calculators#amp_power_requiredAz átlagos 89dB érzékenységű hangfalat feltételezve, 4m távolságon számítva 95dB csúcshoz 64W szükséges. Ennél a példánál maradva nem mennék -10 fölé. Ha közelebb ülsz, vagy érzékenyebbek a hangfalaid, akkor tudsz még ráadni hangerőt.
A helyzetet bonyolítja, hogy a hangnyomás csúcsok filmenként változnak. Hiába van mondjuk 105dB csúcsra kalibrálva a stúdió, ha a rendező kérése, hogy halkabb legyen a film, ne legyen csak mondjuk 100dB csúcs benne.
Az én véleményem, hogy egy AVR, meg átlagos boltban kapható 5.0 vagy 5.1 rendszer nem alkalmas referencia hangerőn történő mozizásra. Általánosságban maradnék a -10 hangerő környékén.
-
Quetz
őstag
őszintén szólva nem értem az ódzkodást a méréstől.
Szinte mindenki aki komolyabban mozizik, kalibráltatja a projektorát, TV-jét. Sokszor olvasni azt is, hogy hát elsőre szokatlan, de ez a szabvány, ezt látta a rendező is amikor végleg jóváhagyta a filmet. Mégis, aki teheti, az kalibrált megjelenítőt használ.Semmiben nem tartom másnak, amikor mérésekkel, akusztikai elemekkel és EQ-val érünk el eredményt hangzás terén.
-
Quetz
őstag
Nem kötözködőm, kérdezek. A fórumokat olvasva az maradt meg bennem, hogy amint a házimozi hangzás béli részéhez érünk, sokan elengedik a józan észt, miközben a megjelenítőik ipari szabványoknak megfelelően vannak beállítva és működtetve.
A fontossági sorrendről VoidXs-t kéne kérdezni, a neten találni Dolby igen szigorú előírásokat, hogy minek kell megfelelni, hogy a stúdiód megkapja az engedélyeket. De lehet, hogy a mérnökök csak bemennek és hallgatódznak. Sajnos sosem voltam jelen ilyen procedura során.
-
Quetz
őstag
válasz jambiyya #56303 üzenetére
A problémát az ilyen hangfalaknál a hallgató távolság és az array mérete okozhatja. De ennek az összefüggéseiről már olyasvalakit kell kérdezz, aki ilyeneket tervez. Mondjuk a Házi hangfal építés topikban.
A képen látható hangfal, mint a mellékel leírás is mutatja, elvileg kiváló szórási tartománnyal rendelkezik.
The EAW CLA37 column loudspeaker uses seven 3–inch drive units to achieve a coverage of 120 degrees horizontal x 30 degrees vertical, thus controlling the vertical dispersion tightly. It is suitable for speech reinforcement in large reverberant environments if several or many units are distributed amongst the listeners. -
Quetz
őstag
válasz arcitec #56334 üzenetére
A probléma főleg az, hogy a jó atmoshoz 4 hangszóró dukál. Ez alaphangon 9 hangszóró meghajtását követeli az AVR-től. Vannak ilyen AVR-ek, csak nem olcsók. Biztos nem egy 200k alatti elektronikára próbálnék rábízni egy 5.1.4 vagy 7.1.4 kiépítést.
Mindenkinek javaslom az Atmos kipróbálást vásárlás és telepítés elött. Én is megtettem, de maradtam a 7.1-nél.
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz Conchudo #56342 üzenetére
5.1 erősítőt nem vennék, annak a tápja is 5.1-hez lesz alul méretezve. Az Atmos, mint lehetőség miatt én Denon 3700-t vennék, és a 4700-t fontolnám meg, mert Auro 3D-t tud, illetve elérhető lesz rá az IMAX Enhanced.
A 3700 a legkisebb Denon, amiben már Audyssey XT32 van, illetve teljesen leválaszthatók az előfokok a végfokokról. Ez akkor számít, ha később fejlesztenél és külön végfokokkal egészítenéd ki a rendszert (ami jelentősen növeli a hangminőséget).
-
Quetz
őstag
válasz lucky07 #56805 üzenetére
Az előfoknak van maximális kimeneti jelszintje, a végfoknál pedig adott, hogy mekkora bemeneti jelszint szükséges a maximális teljesítmény leadásához.
Ha tehát az előfokod mondjuk csak 1V-t tud leadni, a végfokodnak meg 2V kellene a maximális teljesítményhez, akkor az eredmény halkabb lesz az elvártnál.
Első körben arról kell meggyőződni, hogy az előfokod nagyobb jelszintet tud produkálni, mint amennyit a végfokod kezelni tud. Ezután kell az előfokot a végfokhoz kalibrálni, hogy ne hajtsd túl azt.
-
Quetz
őstag
válasz farkangyal #57143 üzenetére
Mi a baj a hdmi 2.0-val?
-
Quetz
őstag
válasz mikrofon #57951 üzenetére
Bármilyen rendszered is van, nem érdemes 1-2 ezer/méter többet költeni a kábelekre. A Dolby referencia stúdiókban sem teszik ezt máshogy. Ha fejleszteni akarsz a minőségen, akkor vegyél jobb hangfalakat, optimalizáld az akusztikát, végül foglalkozhatsz az elektronikával is.
-
Quetz
őstag
válasz Buckey #57965 üzenetére
Minden szobára számítható egy határfrekvencia, ami alatt a szoba a domináns befolyásoló faktor, fölötte pedig már a hangfalak, ezt hívják Schroeder frekvenciáinak. Ez tipikusan 200-300Hz közé esik egy nappaliban. A mélnyomó szerepe ebből következően nem csak az, hogy tehermentesítse az AVR-t, hanem az is, hogy a szoba és a hallgatói pozíció kölcsönhatásait optimalizálja szimplán azzal, hogy "bárhova" lehet rakni. A 80Hz ott jön a képbe, hogy fókuszcsoportos kísérletekkel megállapították, az emberek többsége a 80Hz-es hangról még nem tudja megállapítani, honnan szól.
Az átvitel szempontjából az lenne optimális, ha a Schroeder frekvenciáig bezárólag mindent a mélyládára küldhetnénk, viszont annak egy részét már hallanánk, hogy merről szól. Ezért kerestek egy kompromisszumos megoldást és jöttek elő a 80Hz-el.Hogy mi legyen/lehet a használt váltási frekvencia, az még függghet attól, hogy
- Milyen meredekségű crossovert képes az elektronika megvalósítani
- Hol fogjuk elhelyezni a mélynyomót, pl. elől 1/4 pontra rakva akár 100-120Hz-ig is fel lehet engedni.
- Meddig lehet a mélynyomót felengedni
- Meddig tudnak lemenni a hangfalak. -
Quetz
őstag
válasz Dorian #57977 üzenetére
fs = 2000 * sqrt( T60 / V )
T60: a szoba átlagos lecsengési ideje másodpercben
V: a szoba térfogata köbméterbenT60 = 0.161 * V / A
A = α1 * S1 + α2 * S2 + α3 * S3 + .. αN * SN
α: elnyelési együttható
S: elnyelő felület négyzetméterbenFentiek miatt én inkább az Amroc kalkulátort használnám.
-
Quetz
őstag
válasz luckyboi82 #58083 üzenetére
Ez úgy működik, hogy kinézel magadnak hozzávalókat, és itt véleményt mondanak az emberek, mert fogalmunk sincs arról, hogy mi fér el nálad, milyen színek mennek a nappaliba, mit enged meg a család.
A keret az kevés lesz. Kb ezekkel számolhatsz:
- 5.0 szett: 300k
- Beépíthető hangfalak Atmoshoz: 50k/db
- Mélynyomó: 150k
- AVR: 200-500k, a csatorna szám függvényében
- Kábelezés: 50-100k, szintén a csatornaszám és a nappali méretének függvényében -
Quetz
őstag
válasz mikrofon #58108 üzenetére
Az igény az Atmos kiépítés volt, a keret az 5-600e forint. A "full" 5.1.4 Atmos kiépítéshez a belépő AVR a Denon 3700. ami jelenleg 420k. Ha kellene Auro 3D is, akkor már Denon 4700-ról beszélünk, ami 600K. Az alap 5.1.2 Atmoshoz 170-260e között lehet találni Denont, igény szerint. A Vamaha RX-V685 is csak 5.1.2 Atmost tud dekódolni.
Az AVR az a pont, ami eldönti a végső kiépítést, csere nélkül nem lehet csatorna számban feljebb lépni.Kábelezésről annyit, csak úgy repülnek a méterek. Ráadásul nem tervezheted alul, mert nincs bosszantóbb mint kidobni egy 10m-es szálat, mert 30cm-el rövidebb a kelleténél. Én a moziszobámba 7.2 kiépítéshez kb.120-150m közötti kábelt húztam be. É volt benne elrontott szál.
Még annyit tennék hozzá, hogy ha eddig nem hallottál Atmost, akkor próbáld meg valahol demózni. Van akinek szinte semmit nem tesz hozzá az élményhez (Én is ilyen vagyok), van aki meg el sem tudja képzelni nélküle a mozizást. Kicsit olyan ez, mint a szivárványozó DLP projektor, van aki látja, van aki nem.
[ Szerkesztve ]
-
-
Quetz
őstag
Csak érdekességképpen, a Trinnov kihozta az Atmos object visualizert. és több youtobe videot is lehet találni róla, pl:
The New Mutants: 4K UHD (Dolby Atmos Object Viewer) -
Quetz
őstag
válasz bunddog #58201 üzenetére
Audio Electronics Review and Measurements Index
A Electronics rankings fülön a SINAD(Max) szerint rendezve keress AVR-t és megtudod nézni, mi van a környékén.
-
Quetz
őstag
válasz kokosmith #58216 üzenetére
A végfok moduloknak van egy teljesítmény határa, ez a csatornánkként megadott 125W és 140W. adott torzítás mellett. A tápegység pedig akkor jön a képbe, amikor fel akarod mérni, hogy sokcsatornás üzemben kb mire lesz képes az eszköz.
A problémát az okozza, hogy van aki maximum teljesítményfelvételt tüntet fel, van aki "átlagost", van aki meg marketingest. Azt viszont sosem kötik az orrodra, hogy ezek közül melyiket, illetve ha utalnak is rá, akkor sem fogod megtudni, hogy milyen torzítás mellett.
#58218 embe:
A D+M AVR-ek esetében a HDMI kártya szokott fűteni, ha azt kikapcsolod, akkor sokkal kevésbe melegszik az eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- Naim Mu-So 2 Wood Edition - Makulátlan, akár beszámítással
- Apple Homepod (2. gen) - Csomagolás bontott, makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro -Csomagolásbontott, makulátlan, jótállásal, akár beszámítással
- Apple Airpods 2 (2019) - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple Airpods Pro 2 (2023) USB-C - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs