Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz alphamooncam #162398 üzenetére

    Zenéhez gyors szub kell, olyan, ami legalább 40Hz-ig, úgy megy le, hogy akár az 5ms-os tranzienseket is le tudja követni ( kompresszorokon be lehet állítani ilyen értéket, és ezeket is kell tudnia kezelni. )

    Én még életemben nem láttam olyan mérést, ahol egy sub lecsengése 8 ms alá ment volna, de elismerően fogok bólogatni, ha mutatsz ilyen ábrát. A JBL-edről az internet 80 ms-os értékeket mutat. Ez a 8 ms egy mozis LFE-től jött, ami egyedi dizájn, pont a minimális lecsengésre fejlesztve. A tranziens lekövetése (korreláció) nem egyenlő a spektrum lecsengésével, hanem egy sokkal könnyebb feladat. Elég nagy árammal nyilván bármilyen membránt át tudsz lökni bármilyen állapotba, a probléma az, hogy nem fog ott maradni.

    Zenében nem csak egy dob szól önmagában, amivel "indokoltad", hogy miért nem kell, hanem ugyenezen a frekvencián, több hangszer is szól. Na ahhoz, hogy ez ne egy massza legyen, hogy ezeket el lehessen különíteni, ahhoz kell az igazán gyors sub.

    A membrán gyorsaságának kevés köze van ahhoz, hogy mennyire különülnek el adott hangszórón a hangok. Ez a doboz érdeme, és hogy úgy tervezték-e meg, hogy illeszkedjen a driverhez.

    Tapasztalhattad már, hogy engem érvekkel lehet meggyőzni

    Akkor mivel lehet, ha nem a meggyőzés egyetlen értelmes eszközével? Fizesselek le, ahogy a forgalmazók teszik a hifis/házimozis lapokkal? :D

    Mintahogy az sem amikor kijelentetted, hogy 430 ezer Ft-nál drágább mélysugárzók tulajdonosainak összehasonlíthatatlanul rosszabb a rendszerük, mint amit Te össze tudnál rakni.

    Fenntartásokkal. Olyan jelúttervezés kell hozzá, amihez sokan kijelentették itt, hogy kényelmetlen, túl sok munka összerakni, aggódnak a karbantartás miatt, stb, stb. Szinte mindenki így van vele a házimozisok közül, ahogy minden hobbiból kicsi a DIY közösség. Olyan ez, mint amikor egy tuningolt autó megver sokkal drágább darabokat: nem lesz igényesebb, nem lesz szebb, nagyon nem hagyhatod elállni, csak jobb élményt és számokat nyújt, amikor épp nem szereled.

    Meglehetősen biztos vagyok abban, hogy a kijelentésed miatt pár fórumozó társamnak a tarkójáig szaladt fel a szemöldöke.

    Rajtad kívül az összes kommentből és a privát megkeresésekből nem ez jött le, ahogy abból sem, hogy már mennyi rendszert építettek hasonló ajánlásra (nem feltétlenül az enyémre), mennyire boldogok vele, és mikkel összehasonlítva vannak nagyon jó véleménnyel róluk. Nyilván van, akit köt a kényelem, vagy csak simán megteheti, hogy kifezessen 4-5x annyit, ha cserébe nem kell aggódnia az összeszerelés miatt, megesik.

    <Indokolatlanul hosszú beszédhangos értekezés>

    Túl sok idő lenne leírni, hogy miben különbözik a filmes, stúdiós, és színpadi mikrofonozás. Utóbbi esetre eljuthatunk a 150 Hz-es HPF-ig is. Csak a proximity effect különös kezeléseivel lehet minden érvedre cáfoló helyzetet találni. Nincs olyan, hogy egy beállítás mindenre jó, nincs kötelező vágás, sem értelme a tipikus spektrumra építeni, mert a valóság szórása túl nagy.

    Azt gondolom, rajtam kívül is vannak itt zenekedvelők, és nem hiszem, hogy meg kéne osztani, lekezelő megjegyzésekkel a házimozis és a zenekedvelő tábort.

    Én is zenekedvelő vagyok, de ettől még statisztikai tény marad, hogy a zenéből sokkal jobban kiveszett a dinamika, mint a filmekből, és a koncerteken a hangnyomás nagyobb prioritás, mint a hangminőség, a fejlesztéseket is ez viszi előre. Ott tartunk, hogy a minimális irányítottságot a diffrakció elé sorolják (="olcsó" line array).

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák