-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #190252 üzenetére
A linkelt videóban az összes Dirac patternen van karfa (hiszen előnyös), a Storm pattern pedig magasságot bár változtatva, de egyenes vonalban végigmegy a fejtámlán (hiszen előnyös). Fésű minden mérésen van a sweep koncepciójából adódóan (ennek a matematikai oka legyen találós kérdés), amit a simítás eltűntet. Ha ezt szeretnéd megúszni, arra ott vannak a PPN-alapú technikák (pl. MMM), csak sokkal lassabb velük dolgozni, és simítás után pontosan ugyanott vagy.
Emiatt nincs szó egyáltalán a hátsó faltól vett távolságtól, és ha ott ülsz, kimondottan érdemes rátolni a mikrofont, hiszen így a mérés is követni fogja azt, amit a füled fog hallani, miközben ugyanazon a ponton ül. A kanapétól vett ajánlott távolság, amit 20 cm-nek oktatnak, azért nincs ott a rövidített és usereknek szánt anyagokban, mert a mikrofon hosszából adódóan a megfelelő mérési pontokon lehetetlen ilyen közel tenni a kapszulát a kanapéhoz.
Egyetlen eset van, amikor falra tolt hátsó ülést nem merünk, viszont akkor egyáltalán nem: ha drasztikusan más ott a hang, mint az MLP-nek szánt első sorban. Ekkor az átlagolás a gyakran használt MLP minőségét aránytalanul rontaná. Ebből fakad, hogy rossz hátsó sort akkor sem merünk, ha pl. egyetlen sub van, és az ott extrém mód szakad, hiába nincs falra tolva, stb., de ilyen esetekkel idővel úgyis találkozni fogsz.
Légy szíves, ne indíts megalapozatlan és érveléstől mentes lejáratókampányt a megfelelő mérési technika ellen, csak mert olyan emberek is így mérnek, akiket nem szeretsz. Ez gyerekes. Ha jó okod van szidni a módszert, akkor a jó okot mondd el. A fésűszűrés tévhite nem jó ok.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Atomgeszi #190250 üzenetére
Gyártótól a random szórást fogod találni. A Dirac útmutatójában (4.4.3. szakasz) például az áll, hogy:
- legalább 30 cm bármely két pont között
- legalább 1 méteres gömbben szórd szét őket, de inkább nagyobban, ez magasságra is vonatkozik
- mérj ott is, ami nem az ülőalkalmatosság része (a kartámla vége onnan jön, hogy sok drága házimoziban, esetleg rendes moziban ez a legközelebbi opció)
- felfelé nézzen a mikrofonNagyon fontos kiemelni, hogy házimozis útmutatókban a fali távolság semmilyen módon nem szerepel. Az a kommersz mozikban érvényes, ahol a variancia fontosabb az egyenletes hangnál.
Dolbynál ugyanezek vannak, csak jóval nagyobb számokkal, nagyobb házimoziban az 1 méteres mikrofonok közti táv az elvárt. Van, amikor 21 fix pont van, 10 fej- és 11 kartámla.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #190248 üzenetére
Az első esetben emlékeztesd magad a követő hozzászólásokkal való beismerésre, a másodikban az előzményekkel. Az eredeti kérdésre nem tudtad a választ, valami 5 körből jutottunk el oda.
Most is egy egyszerű kérdés alól bújsz ki. Az egész kínlódásod tovaszállna, ha elmondod, miért jó a kocka, miért nem jó a karfa. Mármint én jót nevetek azon, hogy személyeskedéssel maszkolod, mennyire nem vagy otthon a témában, de akkor legyen benned alázat, és ne karaktergyilkossági próbálkozásokkal próbálkozz magad a témában autoritásnak beállítani.
Az első pillanattól nyilvánvaló volt mindenkinek, hogy nem tudod a választ a mérési metodikák okaira, kétség se essen benned. De azért még egyszer: miben más a kockás és a karfás módszer?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #190245 üzenetére
Na és amikor a késleltetés szerepét juttattam eszedbe? Itt kivételesen illemtudóan válaszoltál.
Téves információk terjesztésére reagálni fogok, ha már segítségért jönnek erre a fórumra, márpedig több mérési ponttal gyakorlatilag egy pontot mérve, főleg a kritikus sávok szempontjából, téves.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #190244 üzenetére
Nagyon támadó vagy, pedig csak érdeklődünk. Azt kérdeztük, miért rossz az a módszer, amit az összes kalibrátori tanfolyamon oktatnak, ugyanis nyitottak vagyunk új látásmódokat megismerni, azokról elmélkedni, ahogy azt a gondolatébresztő kérdésemen láthattad. Szerintem ez a konstruktív hozzáállás. Bárhol nézek utána, mindenhol ezt írják, Dolby doksikat talán a neten is megtalálsz, de THX-es vagy moziüzemeltető belső anyagot sajnos nem adhatok ki neked.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #190241 üzenetére
Eddig választ nem hallottunk, csak személyeskedést. Ez nagyon távol van bármitől, amit szakmai profizmusnak hívunk. Abban a helyzetben pedig, amikor rendszeresen én emlékeztetlek alapfogalmakra, például múltkor a késleltetésre (de emlékszem viccesebbre is
), pláne merész. Azt tényleg el kell ismernem, hogy a késleltetéses téma miatt pozitívan csalódtam a tudásodban, szóval ha már a tanítóbácsis módszer egyszer működött, megpróbállak megint rávezetni: minek a negyed hullámhossza 50 cm, és mit jelent ez egy mérési pontra vonatkozóan?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #190239 üzenetére
Mondd, miért egyszerű belátni? Főleg úgy, hogy soha nem is próbáltad? Mennyire gondolod célravezetőnek azt a gyakorlatot, hogy egyszer elkezdesz valamit valahogy, és egész életedben azt ismételgeted bármilyen kitekintés nélkül? Hogyan fogsz így valaha fejlődni? Miért ad a kocka olyan jó eredményt, miben lesz más, mint egy pontot mérni?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
I'am Dony #190235 üzenetére
Ez egy nagyon rossz mérési technika, csak azért ilyen az ábra a Diracban a vezetők elmondása alapján, mert mást nem értettek a userek. Ez kb egy pontos mérés extrákkal, a szoba nem így működik. Ettől függetlenül minden tréningen (pl. THX) vagy komoly szoftver (pl. Dolby AutoEQ) doksijában a támlás módszert fogod találni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #190219 üzenetére
Nem ismerek NUC 11/12 nevű modelleket, de legyen normális hw decode rajta, a többire meg úgyis van szufla.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #190217 üzenetére
Okostévé + mobilapp, ha nem fontos, hogy jó kép/hang legyen. Én mondjuk egy NUC + Kodi kombóval oldanám meg.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #190215 üzenetére
A direktivitás akkor jó, ha a teljes spektrumon egyenletes, akkor veszi a fejünk természetesnek, mert a visszaverődés arányos a direkt hanghoz. Ezen a kardioid pont annyira segít, mint a különböző waveguide-ok vagy a reflex jó elhelyezése. A szomszédok fogják a kardioidot megköszönni, a hallgatóknak jobb az olcsóbb megoldás is. DI terén mostanában a Kali Audio az úttörő.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #190210 üzenetére
Itt a fő probléma az, hogy szakadásnál, illetve alul mindenképp csak az egyik sub tud teljesíteni. Neked azt az átmenetet kell kiszámolni, ami az összes mérési pozícióban jól illeszkedik időben. A naiv (crossoverhez hasonló) rajzolás azt eredményezi, hogy néhány pozícióban szakadásod lesz, ha elmozdulsz MLP-ből. Ez akkor is probléma, ha csak egy szék fontos, hiszen beszakadhat olyan effekt, ami remegtetné a széket, de csak fülmagasságban nem olt ki.
A probléma, hogy ennyi pozícióra görbét illeszteni, tesztelni embert próbáló feladat, ha kézzel akarod. Az MSO és DLBC hosszú szimulációval számolja ki, hogy mi a tökéleteshez legközelebbi lehetőség, az ART erre bevonja a maineket is. A Cavern kicsit máshogy csinálja, pont a szakadásba tolja bele a maineket, ennek vannak előnyei és hátrányai az ART-hoz képest.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gino20 #190202 üzenetére
Én a 20 Hz-et egyáltalán nem engedném rá, mert csak a dinamikát veszi el, ha olyan hangokat tolsz bele, amivel kis hangerőn is szenved, és amúgy is hallásküszöb alatt adja ki.
Hangnyomási előny azért nem játszik, mert a hátsó bármit ki tud pumpálni, hiszen közel van, miközben az első - hogy tartsa annak a hangerejét - szinte pontosan azon a hangerőn megy, mint előtte. Ha ő kifogy, a hátsó megy tovább, de ezzel teljesen szétbontja a hangképet, hiszen pont azt fogja vonyítani, amivel a másikat ki kellene egészíteni, de már rég nincs másik.
Ezt a helyzetet egyedül MSO-val tudod jól kezelni, azt is akkor, ha a súlyokkal és per-channel targetekkel komolyan eljátszol. A felhasználóbarát verzió a Cavern UCC, de az kizárólag PC-n működik.
-
VoidXs
nagyúr
Pár napon belül egy nagyon barátságos és egyszerű alternatíva lesz a REW klasszikus méréseire is a Cavern:
Még a spektrogram kirajzolásánál is kb minden beállítható lesz, az ábraváltó meg a skála kijelzése hiányzik még. -
VoidXs
nagyúr
Tényleg, már elkezdték mindenhol az 1 HDMI + sok DP kártyákat árulni. Jó régóta csak laptopot használok, ezért nem vagyok képben. Amúgy szinkronnal nem lenne gond, hiszen ugyanaz a kártya a forrás.
Új mondjuk max 5 éves. Az S670H tudja, lásd 140. oldal.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #190163 üzenetére
Feltehetsz egy kérdést a jósnak is, az is egyszerűbb, mint keresni. Csak hát a hasznossága AI körüli. Volt már nagyon jó keresőnk, Google-nek hívták, csak azt is hazavágta az AI, kb olyanokkal, hogy ha napi 1 követ megeszel, az egészséges. Most például nagyon jó helyette a DuckDuckGo.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #190155 üzenetére
Azért AI-t szakértőnek nevezni nagyon merész dolog, amikor a bitstream átcsomagolás egyáltalán nem ezt jelenti. Az a PCM wrapping módja, ugyanis optikain és HDMI-n is valamennyire megváltozik a PCM transzport, hogy abba be lehessen ágyazni, és a túloldalon magic word nélkül is tudhassák, hogy ez nem sima PCM, azaz támogatás hiányában inkább zaj lejátszása helyett csendben maradjanak.
És ez csak egy a sok eddigi hiba közül. Tudom, nehéz minden tündérmese mellett ezt elfogadni, de sajnos az AI alapvető ügyfélszolgálaton túl igazából semmire nem jó. Ha jó választ ad, még szövegből kivágva is, az csoda, nem a norma. Ezt úgy mondom, hogy csináltam már sajátot, pontosan értem a működését, egyszerűen soha nem lehet értelmes. Érdemes az ilyen témákat inkább magad elolvasni, a vonatkozó ETSI doksiban ez az első pár oldalon jól le van írva, nem kell hozzá low level bitstreamet elemezni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #190151 üzenetére
Jaja, a DD+ olyannyira nem új kódolás, hogy a teljes specifikációja csak egy függelék a régi szabvány végén.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #190146 üzenetére
Persze. A hasznos adat, a mindenféle extra subframe-ek, auxdata, javítások nélkül nem tudja meghaladni a 640 kbps-t sehogy. Minden esetben elmondható, hogy ezt kódolás nélkül elő tudjuk állítani. Még a 7.1 DD+-ban is ott van, ugyanis az úgy működik, hogy van egy 5.1 subframe, és egy 4.0, ami felülírja a surroundokat (teljesen, nem úgy, mint Atmosnál), és behozza a hátsókat. A Cavern például így rak 5.1.2-t DD-be, az is működik ilyen módon, egészen amúgy 9.1.6-ig.
#190147 alphamooncam: Ez lehetett volna 3 mondat is. Kivételesen nem hallucináció a túlnyomó többsége, de feleslegesen sok betű és kertelés.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #190143 üzenetére
Van az a konténer definíció, hogy igen a válasz. Jól gondolod, csak a DD-t nem hívjuk konténernek, mivel egyetlen sáv már magában. De kb igen, mintha konténert cserélnénk körülötte.
Optikain tud menni, ha a headert újraírod. Nem nagy meló.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #190141 üzenetére
A DD+ nem "tartalmaz" semmi korábbit, a header teljesen máshogy van benne elrendezve, ez az új név oka. Az adat viszont pontosan ugyanaz, a DD és DD+ közt semmi kódolásbeli különbség nincs, még ha az AHT/SPX-et is vesszük, hiszen ugyanaz a 256/512-es DCT az alapja, ugyanazok a mantisszák és exponensek, és pontosan ugyanaz a bit allokáció mindegyikhez, változatlan algoritmussal. Ha egyszer beolvastál bármilyen DD fájlt, akkor a létező 3 formátum bármelyikében kiköpheted (igen, 3, van DD, alternatív DD, és DD+).
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #190123 üzenetére
Ha ész nélkül hajtogatod, nyilván meg fog sérülni, ha ez nem elkerülhető, vegyél koaxot. Minden más baj meg garanciális, bár olyat még nem láttam. Az optikai olyan bitang stabil kapcsolat, hogy én a Jack verzióját is beszigszalagoztam egy rendes kimenetbe, és működött.
-
VoidXs
nagyúr
Szerintem engedd el. Már csak azért is, mert sokan a komponensenkénti mozit élből haladónak nyilvánítják, hiszen van skála, ahol egyértelműen az. Ilyenkor válaszolni egyszerűbb, mint másik topikra mutogatni, ahol ugyanaz válaszol. Csak szegények idejét húzná. Amúgy összefoglaló:
bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #190105 üzenetére
Ott a jó linken.
-
VoidXs
nagyúr
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #190091 üzenetére
Én közben azt találtam, hogy bár a legjobb transport 768-as E-AC-3 + JOC, adnak 640-es régi AC-3-at is.
-
VoidXs
nagyúr
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #190063 üzenetére
A DD+ visszafelé kompatibilis egy minimális módosítással, amit gondolom a tv megcsinál. A tényleges kódolt adat ugyanaz, csak máshogy van rendezve előtte a meta.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #190060 üzenetére
Azt is tegyük hozzá, hogy jellemzően optikain 5.1 a maximum, nagyon nagyon ritkán 6.1.
-
VoidXs
nagyúr
-
VoidXs
nagyúr
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Quetz #189940 üzenetére
A még profibb megoldás azon alapul, hogy ezt figyelembe véve húzod fel a falakat, sőt a plafont és a padlót is. Már a mintázatnál is az akusztikai funkcionalitás az elsődleges, pl beugrók, szellőzők helye, stb. A link is csak sebtapasz, de legyünk őszinték, hogy otthon senki nem fog kommitálódni már ebbe az irányba sem.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Tiger. #189938 üzenetére
Nem, ezzel padlótól plafonig kell tenni az első fal mindkét sarkát. Ha ez nem lehetséges, akkor marad a drága, de abból is többet érdemes.
a347: Pont úgy vannak a szögek kialakítva, hogy a hangot az első fallal párhuzamos síkra irányítják, ahol a másik sarokban egy ugyanilyen panel szembe visszaveri. Előbb-utóbb ebből az lesz, hogy kis lépésekben, de elnyelik, hiszen bár gyenge valódi elnyelési tényezővel, de egymásnak adogatják. Huygens és Fresnel ettől a fogalmazástól forog a sírjában, de a lényeg ez.
-
-
VoidXs
nagyúr
-
VoidXs
nagyúr
Szivacs, arra van, hogy az első falon pattogtassa oda-vissza a hangot, amíg el nem hal. Ebből viszont nem hallasz semmit hallgatói pozícióban. Ugyanezért hiába zeng az átlag moziszoba elől, ha tapsolsz ott egyet, miközben az üléseknél jó a hang. Valójában nincs semmilyen hatásfoka, önmagában nem ér semmit, de ha így használod, tökéletes.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
ginola #189919 üzenetére
Sajnos nagyon dokumentálatlanok mind, és lutri, hogy a 4K címke alatt HDMI 1.4-et értenek-e. Amondó vagyok, hogy vegyél egyet EU-ból online, és ha hamis a marketing, élj a visszaküldési jogoddal, de mindenképp hagyj a termék mellett kommentet, hogy ment-e a HDR vagy sem.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Bandiahegyro #189917 üzenetére
Az elsőről csak egyetlen komment van az ASR-en (az is audiofil hangvételű), a másikról egy se. Ezek alapján max lutriznék, és visszaküldeném, ha mégse jó.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Bandiahegyro #189915 üzenetére
Sajnos Bluetoothnál sosem volt prioritás a jó DAC. AirPlay vonalon annál inkább, az Apple sokat ad a hangra (ha már másra nem tud).
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Bandiahegyro #189913 üzenetére
Akkor viszont kijavítom magam, és mindkettőt kerülném.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Bandiahegyro #189910 üzenetére
Ha olyan oldalt nézel, ahol értenek is a témához, akkor van mérés, és kiderül, hogy sereghajtó. A Sabre is egy nagyon jó darab, bár mivel gyanúsan hasonlít a két modell, bennem erősen felmerül, hogy valami közös tucatgyártó lesz.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Bandiahegyro #189908 üzenetére
Nekem jónak tűnik.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Bandiahegyro #189906 üzenetére
Mindenesetre nagyon nehéz feladat lesz, mert nem igazán tudom elhinni, hogy az Arcam-on kívül bárki Burr-Brown (TI) DAC-t használna egy ilyenhez.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #189901 üzenetére
Nyilván ízlés mindenek felett, de azért veszélye is van, ha eltérsz a valóságtól. A felhúzott magasfreki tovább ronthatja a hallásodnak azt a tartományát, ezért is mondom például azt is, hogy a hallókészüléket addig késleltessük, ameddig csak lehet.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Gaming #189883 üzenetére
A hallásod minőségét (vagy akár egy hanganyag minőségét) nagyon kis mértékben jelenti csak, hogy meddig megy. Például egy 16k-nál vágó MP3 (192 kbit) és egy ugyanott vágó Vorbis (Q4) között az utóbbi mindig nyer. Főleg, hogy mindet logaritmikus: ha 10000-ig hallasz, akkor is csak egy oktáv veszett el. Maradt további 9, amit továbbra is hallasz.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Tiger. #189848 üzenetére
Ez a teherbírást jelenti, azaz hogy mennyi áramot engedhetsz bele. Ha több wattot bíró hangszórót használsz, de ugyanoda kötve, nem jelenti azt, hogy hangosabb lesz. Hogy adott számú watton mennyire hangos egy hangszóró, azt az érzékenysége mondja meg. Azt, hogy mennyi watt megy tényleg bele, azt pedig az erősítő.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Tiger. #189846 üzenetére
Az alsó kategória az egydobozos (HTIB) mozi, amit errefelé bögreszettnek csúfolnak. Ez egy ligával magasabb, komponensenkénti mozi, de abból a legkisebb.
20 watt a folyamatos terhelhetőségük, 120 a maximális, de csak nagyon rövid időre.
devil-k: Felkerült a Dune 1 és 2, a többihez sajnos nem volt DD+ Atmos sáv, amit a Cavernize tudna értékelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i7 9750H 32GB 500GB Radeon Pro 5300M hibátlan működéssel
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest