-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
válasz xxlongikaxx #114403 üzenetére
Biztos, hogy egy ellenállás mérővel ki tud mérni valamit? Azért a kondik, tekercsek, potméterek elég trükkösek ilyen szempontból.
-
Ear001
addikt
válasz adamka36 #115190 üzenetére
Lesz ott átfedés nyugi. A keresztváltók nem úg vágnak, mint az olló, hogy 100Hz-ig minden jöhet, utána meg semmi. Annak függvényében, hogy milyen a felépítésük, durvábban vagy finomabban halkítják a nem kellő frekvenciákat. 100 és 120 Hz-nél még lazán összezenél a két doboz.
-
Ear001
addikt
Tudom, hogy méltóságon aluli itt, de valaki próbálgatott már soundbarokat? Ma délután ugyanis megint rá kellett jönnöm, hogy akár mennyire is gyúrok tranzisztoros erősítőkre, az én szívemhez igazán közel akkor is a 7 wattos 2A3 áll közel. Ezen hallgatni tévét meg filmeket, persze csak 2.0-ban ugyan remek, de nem erre van kitalálva a rendszer. Szóval egy jó szövegérthetőséget adó, mesefilmekkel megbírkózó soundbart keresnék. Egy Focal Dimension volt nálam, az tulajdonképpen minden igényemnek meg is felelt, de tippet valami olcsóbbra szívesen vennék.
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #115689 üzenetére
Meglepően jó volt. Tulajdonképpen az egyik legjobb házimozi hang volt, amivel valaha , ha az egységességet, tonalitást, tempót, érthetőséget nézem. Őszintén szólva a Focal mellől kicsit érthetelennek tűntek a 100-150 ezres erősítők és hangfalszettek. Minden pillanatban csalt persze, de nagyon ügyesen. Jó kis DSP technikával rendelkeznek a Focalosok, ezt vagy 15 éve demózták már nekem.
-
Ear001
addikt
válasz xxlongikaxx #116089 üzenetére
De, hibás. Lehet akármilyen ideális a tápod, a kábelek úgy működnek, mint különösen kacifántos antennák, egyéni RF mintázattal, ami bizony hatással van az elektronikákra.
-
Ear001
addikt
válasz xxlongikaxx #116105 üzenetére
Mondtam én mást? A te ideális tápod előtt van egy antenna, mögötte RF zajokra érzékeny áramkörök. Ha cserélem az antennát, változik az RF zaj ergó más lesz az elektronika hangja, ideális táp ide vagy oda.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz xxlongikaxx #116184 üzenetére
Sokan csinálnak ilyet, ezzel a teremhangot, visszaverődést próbálják jobban visszadni. Mondjuk házimozira nem egészen ideális, de ez annyira szoba és rendszerfüggő, hogy még akár jó is lehet.
-
Ear001
addikt
válasz xtremetuning #116342 üzenetére
Van még alternatíva:
[I"]Even Trevor, a retired engineer, who’s gone to the extreme of building his own listening room – a windowless, soundproofed, acoustically treated, freestanding structure within a barn next to his East Anglia home, complete with a handmade 300lb door filled with building sand....
Like every audiophile I speak to, Trevor seems a really nice guy. Normal. Dotes on his granddaughter, talks fascinatingly about stuff that isn’t hi-fi: the cultural differences between Britain and the US, where he was born; his time in the forces....
But it all begs the question: what sets an otherwise normal man off on a path that leads them to commission a handmade 300lb door filled with sand or rewire their house, in pursuit of sound quality?...
-
Ear001
addikt
-
Ear001
addikt
válasz xtremetuning #116478 üzenetére
Azon gondolkodom, hogy így jártál-e rosszabbul, vagy akkor, ha nem lett volna stabil 1ohmon, és a klippelése a magasakat viszi magával...
(Én meg azon töprengek, nem sok-e a 7 watt a hangszórónak, inkább kiveszek csatornánként egy 2A3-at, elég lesz az a 3 watt, ami így marad.)[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz Mezga Aladár #116753 üzenetére
Nézd csak meg, hányan akarnak mondjuk Kondo KSL-t tápnak, nem kevés rajongója van. Igaz, ott nem csak a Litze szerkezet számít...
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz Mezga Aladár #116760 üzenetére
Dehogynem.
10 strands of 0.2 mm diameter 99.99% silver x 8 cores making a total of 80 strands of pure silver terminated with grounded hospital graded “national” made AC power plug.
0,2 milis egyenként szigetelt szálból van összefogva 10, ez a népszerű, de nem egészen pontos néven Litze szerkezet, majd ebből 8.
A japó AN/Kondo-nál az összes ezüst házon belül készül. Folyadék alatt egy gyémánt szerszámon húzzák át a drótot, ebből lesz az elemi szál, ami rögtön szigetelést is kap úgy, hogy nem érintkezik levegővel. Ezért van az, hogy nem zöldülnek még 20-30 évesen sem. Ezeket fogják össze több szállá és kap további sodrást, szigetelést stb.
A réz nem náluk készül, azt gyártatják, bár elég különös az összetételük, de azok is szigetelt elemi szálakból vannak.
-
Ear001
addikt
válasz xtremetuning #117218 üzenetére
Szerintem teljesen igazad van, vállald csak fel. A hifisták, házimozisok döntő többsége nincs tisztában vele, mit lehet művelni csak kábelezéssel.
-
Ear001
addikt
válasz liszi70 #117268 üzenetére
Kicsit sarkosan fogok most fogalmazni, de akusztikai probléma mint olyan önmagában nincs, ahhoz kell egy lánc, aminek a végével, a szobával van gond. Ezt a gondot pedig nem csak úgy lehet orvosolni, hogy a szobát alakítjuk, a lánc többi eleméhez is hozzányúlhatunk...
És hogy ne csak nagy általánosságban beszéljek. Ott van bt barátom, aki a blogjában hosszasan nyűglődött azon, hogy nála milyen pocsék az akusztika. Bevetett csillapító panelt, hívott beállítógurut, kevés sikerrel. Aztán műszerrel kimérték a szobáját és optimalizálták, de attól sem lett boldog. Harmadjára kapott a hangfala elé egy olyan erősítőt, ami nem csak kordában tudta tartani, de stílusában is tökéletesen illett hozzé, és láss csodát, odalett az akusztikára panaszkodás, maradt a zene élvezete.
Én készséggel elhiszem, hogy vannak pocsék akusztikájú szobák, de azt tapasztaltam, hogy azokon igazán csak falbontó kalapács segít, nem pedig pár akusztikai panel, ami hatásában nem tud többet szerintem, mint egy tökös/karakteres kábelezés vagy állványozás. Persze vannak makacs tulajok, akik úgy gondolják, hogy csengő-bongó üvegpalotájukban majd az előre-hátra egyformán sugárzó Martin Logan dipól hozza el a boldogságot, pedig egy akusztikai környezetre nagy ívben pottyantó, viszont a tűpontos beállítást megkövetelő Kiso milliószor jobb lenne, vagy mondjuk egy Avantgarde tölcséres, amit szinte beleülve is remekül lehet hallgatni, ami szintén nagyjából nullára redukálja az akusztikai környezet hatását, de csak akkor, ha megkapják, ami jár nekik, de ez megint nem akusztikai probléma...
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz dunkel #117299 üzenetére
Onnan, hogy az a szoba minden addigi készülékével, hangfallal-erősítővel kutyafülével búgott. Mintha az egész szoba egy nagy hálózati frekvencia lejátszó lett volna. A mérésből pedig az derült ki, hogy nincs is ott nagy gond, csak kicsi ide-oda toligálás kell, miközben úgy is hallgathatatlan maradt a zene nála. Vagyis akusztikai rendberakással nem érte el azt, amit készülékcserével és kábelezéssel igen.
-
Ear001
addikt
válasz palesz53 #117728 üzenetére
15 év? Alábecsülöd. Az Audio Note Ongaku az 1990-es évek elején került 30 000 fontba, majdnem 60 000 dollárba és valamelyik hifi magazin úgy írt róla, hogy az erősítő, aminek az árából repülőt lehet venni. Akkoriban annyiból tényleg volt eladó használt kis Cessna. De ott a Mark Levinson LMP-2 1800 dollárért nagyjából ugyan akkorról, ami egy ezressel volt drágább minden más amerikai előfoknál... Akkor ez volt a high-end, aztán az infláció meg a marketing elcsépelte ezt a kifejezést, és lett az ultra high-end.
Szerintem a mai árakat alaposan alábecsülöd. High-End 2000 USD? Még elektronikánál sem igazán, a hangdobozokról meg ne is beszéljünk, mert például a nyugat-európai piac úgy kategorizál,, hogy egy hangdoboznak legalább annyiba kell kerülnie, mint az előtte levő elektronikáknak összesen, akkor van egy súlycsoportban a kettő.
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #117767 üzenetére
Kukázott amcsi mozicucc a negyvenes-ötvenes évekből? Hát igen, érdekes dolgok vannak a japán underground hifi világában.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz flashpointer #118086 üzenetére
-
Ear001
addikt
válasz flashpointer #118090 üzenetére
Akkor kicsit komolyabban. Jelet elküldeni egy erősítőig még csak-csak meg vezetékmentes technológiával, de hangfalra küldeni nem igazán. Tudom , vannak ehhez külön szettek, meg Bluetooth szettek, de a minőség igazán pocsék tud lenni. Őszintén szólva én két normális megoldást ismerek, a Phantomot ami azért a saját routerével az igazi, és az Avantgarde Acoustic Zero 1-et, ahol az egyik, masternak mondott hangfal átwifizik a másiknak.
Az nem jó, hogy az állvány az erősítővel és értelemszerűen a kábelezéssel fix helyen van, és csak a tévét forgatjátok el? Arra azért vannak egyszerűbb megoldások.
-
Ear001
addikt
válasz Norbi 72 #118113 üzenetére
"Polc=Állványos hangsugárzó."
Ezt azért ebben a formában nem mondanám, hiszen vannak olyan minidobozok, amik csak akkor szólnak értelmesen, ha állványon vannak, meg a hátrafelé nyitott reflexnyílás sem minden esetbe bírja a túl közeli falat. Például ez a Jungson 3/5 hiába pici és zárt, rettenetes egy polcon, közel a falhoz, ellenben egy JPW Sonata a sarkaiban egy kis BluTak-kal teljesen jól elzenél.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz #75912448 #118905 üzenetére
Ennek a mozis hangnak a definícióját én még messzebbről indítanám. Hollywood már az 1920-30as években az volt, aminek ma is ismerjük, a hangrögzítés első nagy nevei is arrafelé működtek, mint Edison vagy a Bell Lab. Szóval a mozikba hamar bekerül a kor csúcstechnikája, egy nagyszekrény méretű tölcséres hnagsugárzó rendszer, és hozzá valami bika erősítő. A bika az azt jelenti, hogy akár 5-6 wattos is lehetett, a korabeli csőtechnika ennyit engedett, de sebaj, mert a +100dB érzékenységű tölcséresek lazán besugároztak mindent.
Mai füllel is érdekes darabok, hiszen egy jó állapotú Altec Voice of the Theater azon kívül, hogy pokoli drága, de az underground hifi egy jelentős hullámát indította el és tartja életben a mai napig. A JBL is nyakig benne volt ebben a bizniszben és a mai dobozok génjeiben is ott vannak az egykori mozihangszórók öröksége.
Aztán az erősítők. Ma is kultusza van a kis teljesítményű, triódás végfokoknak, a korai Western Electric mozi és színház erősítők kultikus darabok, a 300B csövek megkerülhetetlen referencia pontok a hifiben.
Na és jó egy ilyen korabeli hifi mozi rendszer hifire? Nagyon is. Ha sikerül olyan dolgokat összeválogatnunk, aminek megvannak a sávszélei, akkor egy nagyon realista, őrülten dinamikus és és az atmoszférát remekül visszaadó cuccot kapunk. Olyat, amire szerintem minden házimozis elégedetten csettintene. Viszont nagy, és marha ronda. Az elmúlt hatvan éf fejlesztéseinek jó része arra ment el, hogy kisebb szobákba is be tudjon férni és az asszony ne vágja ki azonnal a motyót, más kérdés, hogy ez mennyire sikerült.
A mai sokcsatornás rendszerek jórészt a nagy tölcséres rendszerek atmoszféráját próbálják visszaadni, persze modernebb, kézzelfoghatóbb és kontrollálhatóbb technikával, a szub csatorna jórészt arra van, hogy egy negyven centis, tölcsérrel megturbózott mélynyomó elfújlak mint egy falevelet érzetét tudja hozni, nem szekrény méretben.
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #118921 üzenetére
Na igen, ez a klasszikus amerikai recept japános újragondolása. Hogy miért nem volt dinamikus és lehengerlő, azt innen meg nem fejtem neked, de hogy egy tölcséres egy gyors csövessel az tud lenni, az tuti. Viszont másképp csinálja, mint egy modern DSP vezérelte sokwattos tranzisztoros egy klasszikus dobozon keresztül. Te ezt szoktad meg, a tölcséres a fura.
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #119967 üzenetére
Nálam viccesen van kétféle kábel. Azonos gyártó két modellje, az egyiken csak oda megy a hang, a másikon meg vissza. De ez a ritka kivétel, amúgy teljesen igazad van.
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #120015 üzenetére
Nem, semmi trükk, csak az egyik fajta van a + hoz bekötve, a másik fajta meg a - hoz. Hogy miért jobb így, mint bármilyen más felállásban, nem tudom, de jobb. Ha a japó nem mondja, sose próbálom ki.
-
Ear001
addikt
válasz Thom! #121629 üzenetére
A hiper-szuper kábelek gyakran olyan sávszéleket, energiát, részletet hoznak, hogy az átlagos rendszer egyensúlya megborul tőle, képtelen kezelni, bután, torzan fog szólni ez az egyik gyakori jelenség, a másik, hogy lenyelik a hozadék döntő részét, ilyenkor butábban, laposabban szólalnak meg, mert a plusz java a működési területükön kívül van. Erről nem a drót tehet... , és hát az egyensúly megtalálása az igazi művészet a rendszerépítésben.
-
Ear001
addikt
válasz Aurig@ #121771 üzenetére
Drótja is válogatja. Vannak olyan bonyolultabb szerkezetű kábelek, amit hiába szorítasz be, nem lesz ideális a kontaktus. Aztán az anyagszerkezet is számít, az ezüst például nagyon hamar elkezd zöldülni, a régi vdH drótok áttetsző szigetelése alatt ez jól látszódott. Ma passzentosabbak a szigetelések, és egy jó forrasztás vagy krimpelés kizárja az oxidációt. Aztán egy jobb dugó nagyobb felületen kapcsolódik, meg jó hangja is tud lenni ám...
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #121819 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a Sonoma rendszer nem konvertál át, a DXD viszont már egy konverzió eredménye.
-
Ear001
addikt
válasz dgyuri0123 #121887 üzenetére
Ez nem szűrő, csak elosztó. Jó strapabírpó darab, korrekt hang, szerintem vállalható. Van hálózati szűrő külön. Na az megjósolhatatlan, mit csinál, van, ahol semmit, van ahol rengeteget dob a zenén.
-
Ear001
addikt
válasz Mezga Aladár #122265 üzenetére
Állítólag van vagy 300 lemez...
-
Ear001
addikt
válasz Mezga Aladár #122289 üzenetére
Lehet, de ez a DSD dolog részben filozófiai kérdés is, attól függ, mit fogadsz el DSD felvételnek. A 300-al tényleg kicsit alálőttem, legyen talán 1000. Itt találsz mindenféle kis kiadókat akikre főleg azért figyelnek, mert a felvételeik jól szólnak. Ezek a lemezek állítólag a felvétel készités során is DSD-ként lettek digitalizálva, és masterelve, ezért natív DSD-k. Mondjuk van benne azért erős kakukktojás, a High Definition Tape Transfer, ami régi mesterszalagokról csinál bődületesen jó digitális átiratot, szóval itt nincs szó DSD felvételről, ezek csöves-analóg rendszerrel készültek annó...
Aztán vannak olyan DSD-k, amik eredetileg CD-re szánt anyagok átgyúrásai. Ezek lehetnek akár 16 bitesek, vagy 24 bitesek is, a lényeg, hogy felkerültek SA-CD-re. Ezek mosd DSD-k? Hát a felük igen...
Na ilyen, a felük igenből van rengeteg anyag, döntsd el, hogy te minek tartod őket. A felvételi oldalon biztosan nem hozzák a DSD előnyeit, a lejátszásnál meg attól függ, hogy milyen láncon hallgatod őket. Amiben jobb a DSd dekóder rész, simán lehet jobb, ma már filléres D/A-k is tudják. Igazából ez is egy válfaja az upsamplingnak, ott is lehet válogatni és hallani is a difit akár még olcsó hangkártyákon is, egy csomó lejátszó program is hasonlókkal mókol.
Aztán ezt még lehet fokozni a DXD-vel, a narrow és wide DSD-vel, minél többet olvasol, annál kevésbé leszel benne biztos, mi is az a DSD felvétel...
Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy nekem még mindig egy 16 bites, túlmintavételezés és kimeneti szűrő nélküli D/A csinálja a legszerethetőbb CD hangot, amivel valaha is összefutottam.
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #123467 üzenetére
De , már gondolt, igaz nem szubládánál, hanem komplett hangdoboznál, lásd Sonus Faber Extrema. Az el tök jó, két baj van vele, az egyik, hogy az ellenállásokon marha sok hő keletkezik, és macerás hűteni, pedig odabenn nem ez az egyetlen hőtermelő dolog. A másik, hogy zabálja a teljesítményt, hiszen itt az ellenállás fűtésről is az erősítő gondoskodik...
Amúgy az eredeti Extrema nagyon jó kis doboz, ha sikerül rendes erősítést találni elé.
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #123478 üzenetére
És az eredeti Extremában az Esostar magasa is valami bumszli ellenállással illesztették, az is fűtött rendesen, és hát ez belül egy pici dobozka volt. Mindenesetre az az ABR, vagyis membráncsillapító rendszer meglepő hatásfokkal működött.
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #123481 üzenetére
Ismert volt ez a technika, néha itt-ott felbukkan, de az Extrema volt a leghíresebb megvalósítása, azért hoztam példának.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz Mezga Aladár #124083 üzenetére
Nem igazán. Az a rendszer inkább félút.
A legtöbb embernek fogalma sincs a hangminőségről, szól azt' jóvan. Van egy maréknyi kisebbség, aki viszont felfigyel rá, a hifisták, akik egyre jobb és jobb hangú rendszereket építenek-vágynak rá.
Aztán néhányuknál ez az egyre jobb hang(ra vágyás) átcsap abba, hogy nem a hang minősség, hanem a zenei minőség lesz a fontos. Ez az a szint, amikor szinte minden jól szól, még a Furtwangleres Beethowen 9-ik, 1942-ből, meg a néha-néha monóba átváltó, csápolás közben fej felől Sony Walkmannal felvett Kraftwerk kalóz koncert is. Sokaknál ez a visszafejlesztés kora, legalábbis ha a készülékek árcéduláit nézzük.
Persze, szar felvétel szarul szól, de nem ezt kommunikálja elsődlegesen a lánc és azt sem jelenti, hogy ne lennének megszokott hifis erényeik, azért az a nagybőgő ahogy belép azon a japán jazz lemezen sokak arcára csal mosolyt, de ez csak egy kis színes fűszerezés, nem ez a fontos.
-
Ear001
addikt
válasz Viszlát #125316 üzenetére
Erre vannak a kereskedők. Angliában elég sok a hifi és házimozi specialista. Keress meg egy párat a környékeden, nézd meg a bemutatótermüket, beszélgess el velük. Tuti, hogy jobb megoldásokkal tudnak adni, mint mi innen, mert sokkal jobban ismerik a használt piacot, van komoly ügyfélkörük, tapasztalatuk berendezésekkel, installációval, ki mit akar lecserélni adatbázisuk.
Ráadásul ha valami nem tetszik, náluk könnyen lehet reklamálni, cserélni, később beszámíttatni. Jobban jársz, mintha magadnak akarnád összeválogatni a cuccokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic