-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
raus
aktív tag
Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e de milyen progival illetve hogyan lehetne a 96Khz/24bites Flac fájlokat visszakonvertálni 44.1 /16bites wav fájlokká hogy CD-re írhassam őket. Audiofil szempontból kérdem.
Plextor Premium 2-es íróval szándékozom audio CD-R lemezre írni őket. Eddig a flac frontend-del átnyomtam 96/24-es wav-ba aztán azt pedig a soundforge-al először 44.1-be majd 16bitre. Van avalmi jobb megoldás? -
raus
aktív tag
válasz schawo #25971 üzenetére
Köszi ki fogom próbálni!
Kereslek ha elkezdtem mert valszeg szükségem lesz tanácsra.
A dBpoweramp music converterét próbáltam az egy menetben lenyomta a 96/24-es flac-et 44.1/16-os wav-ba. Jó-jó, de hallatszik azért a romlás. Sajnos veszteséges a lefelé való konvertálás. Csak ezt a formátumot találtam a neten.
John Pizzarelli - My Blue Heaven ez egy 1990-es Chesky Records felvétel. Szeretem ezt a lemezt és érdemes meghallgatnotok mert tényleg jó zene és kiváló felvétel. Viszont ki akarnám írni CD-R -re mert jó CD játszóm van és ott szólna igazán jó. PC-n nem akarom annyira fejleszteni az audiót. -
raus
aktív tag
Tudtok esetleg valamit az Etalon hangdobozokban használt hangszórókról?
Egy ilyen Supraton 6-ost szándékozom venni a hozzávaló Supramli erősítővel és nem ismerősek a motorok ha rájuk nézek. A képen nem látszik de élőben láttam és szeánszoltam őket és nagyon teszik ez a hangzásvilág. Fel ismernék egy Focalt, egy Seast vagy egy Scan Speaket vagy egy Visatont de ebben a dobozban egyik sincs de mégis baromi jól szólt számomra.[ Szerkesztve ]
-
raus
aktív tag
Akkor nézzük a hangszórókat hátha így felismertek valamit:
magas és közép dóm
13-as mélyközepek -
raus
aktív tag
válasz shalafi66 #26113 üzenetére
Köszi ez már konkrétum!
Végül is rendben van mert nem a legismertebb márkák hangszóróiból választott, ezáltal egy bizonyos jól felismerhető hangképet kialakítva hanem megépített egy egyéni hangzásvilágot. Mint mondtam nagyon tetszett a meghallgatás alatt igaz egy eléggé visszhangos panel nappaliban hallgattam de lejött az hogy nagyon jó a doboz frekibalansza és nagyon együtt futnak a hangszórók teljesen homogén hang jött le róluk úgy 3 méterre ülve tőlük. Valamint nagyon semlegesnek hallottam jó értelemben véve az igaz hogy analitikus volt te semmiképp nem érzelemmentes mint mondjuk egy Visaton doboz hanem átfolyt a zene rajta. Hihetetlen részletek jelentek meg, a taps szenzációs volt pl a Patricia Barber - Live a forthnight in france című lemezén és nagy teret varázsolt a dobozok mögé. Valamit a tranziensek rohadt jók voltak pl ahogy a zenész ujjai csúsznak megbicsaklanak egy gitáron na az nagyon ott volt. Mindazonáltal bizonyosan nem jó minden zenére. De akusztikus Jazzt hallgatok szinte kizárólag és így pont ideális. Érdemes megjegyeznem hogy a saját erősítőjével szólt így, az én hibrid(trióda és fet az elején és tranyó a végén) Solen Tigre B50 50 wattos erősítőmmel sajnos nem volt olyan jó úgyhogy együtt kell hallgatni őket. Egyébként a forrás egy Tag McLaren CD20R 20bites cd játékos lesz meg LP futómű csöves korrektorral.
Ez a Sallay úr tud valamit azt hiszem bátran beleugrom a vételbe. -
raus
aktív tag
válasz shalafi66 #26147 üzenetére
Persze kicsit túloztam de pl egy JMLab-hoz vagy egy Triangle-hoz a Visaton jóval hidegebb hang és kicsit "Wehrmacht-os" is. Mondván ahová a Deutsche Wehrmacht odab....szott ott kő kövön nem maradt. A Scan Speak-ből építkező ProAc kisdobozok meg nekem túlságosan az észnek zenéltek. De attól még nagyon jók.
Volt mindhárom a háztartásomban. A Triangle állt legközelebb a szívemhez. Nagyon finom sosem bántó hang, örökké szólt és nem akaródzott kikapcsolnom. De emlékeim alapján az Etalon nagyvonalúbb és mégis részletezőbb, több levegőt varázsol a felvételbe. Az a dóm közép vitte ám a prímet, hihetetlen részletek jöttek le. Patricia Barber jól hallhatóan nyel meg nyálaz meg dúdolászik a zongora felett az említett Live: A Fortnight In France lemezen. Meg finoman flattyogtat a bőgős a húrokon meg az utolsó szám a Call Me végén tényleg olyan bőrösen, feszesen és kitartottan belelépnek a lábdobba. Barátom szerint aki mellettem ült mintha kicsit kevés lenne a magasa. Valóban nem volt űberfényes de annyira van engedve a dóm amennyi kell és nem több hogy ne szúrjon. Frekiben viszont jól felment és tisztán. A cinnek azok swingeltek rendesen. Járt a lábunk ahogy hallgattuk, szóval megvolt a "Linn effektus" is. Mindegy nem akarom már polírozni de tényleg tetszett és ha valakinek van alkalma Etalont meghallgatni tegye meg már csak azért is mert egy Hungaricum és k..va jó. -
raus
aktív tag
Köszi szépen a választ de még két kérdésem lenne:
Úgy tudom nem szabad egyszerre mintavétel és bitmélység konverziót végrehajtani, mit tudsz erről.
Tehát először első lépésben 96KHz-ről lekonvertálom 44.1KHz-re de marad a 24bit, majd második lépésben a bit depth-et lekonvertálom 24-ről 16bit-re. Ez így jó? Meg a legfontosabb hogy minden menetnél használjak dithert? Olvastam a neten hogy dithert mindenképpen kell használni de csak a legutóbbi menetnél. Ezekről mi a véleményed?
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt