Új hozzászólás Aktív témák

  • Busterftw

    veterán

    válasz fatpingvin #19 üzenetére

    Ezt mondom én is, csak írtam hogy az érv a Linux elterjedésére szerver fronton itt annyira nem érvényes, tekintve hogy ott nincs nagyon DirectX használva. Amiből ugye a vita elindult, hogy melyik API miért/mennyire terjedt el.

    Tehát a fenti "mindenkire" ráerőltetik nem éppen állja meg a helyét, csupán arról van szó hogy ahol ilyen API használva van, ott a DirectX dominál.
    Én inkább úgy mondanám, hogy a DirectX egy gaming ipari szabvány, ahol meg nyilván a Windows dominál.
    (Xbox is Windows alapú)
    De például Linuxon a Proton elég jó cucc, ami meg a Vulkan translation layert használja.

    A DirectX nem csak d3d render hanem hangért es másért is felel, amit az OpenGl/Vulkan nem kínált. (nem tudom hogy azóta igen)

    Ha utánanézel akkor érthető, ugye említették a support és terjedelmes dokumentációt, mivel a Microsoft konkrét hardverben is érdekelt (Xbox) ezért nyilvánvalóan megtesz mindent hogy legyen fejlesztve ezerrel, egy már elterjedt és széles körben használt megoldásról van szó.

Új hozzászólás Aktív témák