Új hozzászólás Aktív témák

  • raidx

    őstag

    válasz Lompos48 #13425 üzenetére

    Adott 48 volt aksi, Hubmotor, vezérlő. Gázkar (hall elemes) bemegy test, +5V (ez lenne az elektronikának is a tápja). Kijön vezérlő jel ami 0.5 - 4.5 V tartományba van a gázkar állásától függően. A vezérlő ennek függvényében ad áramot a motornak. Fékkarba mikrokapcsoló, ha valamelyik fékkart meghúzom kapcsoló jelet ad a vezérlőnek az letiltja a motor tápfeszét független a gázkar állásától. Egyes drága típusokba a vezérlő tartalmaz olyan részt is ahol egy nyomógomb megnyomásával rögzíti a gázkar adott pillanatnyi vezérlőjelét és innentől kezdve a gázkart elengedheted. Egész addig tartja az állapotot míg fékezés nem történik. Akkor visszakapcsol a gázkar vezérlőjelére. Sajnos amit láttam ilyen típusú vezérlőt, ki volt öntve valami szilikonos anyaggal. Így nem sikerült a lényeget lelesni. Létezik egy fél megoldás. A gázkar jele kétállású kapcsolóra megy, van egy poti amivel beállítasz egy jelszintet ez fogja meghatározni a sebességet. Hátránya, minden fékezés után vissza kell állítani a kapcsolót, hogy a gázkar jelét továbbítsa. Ennek oka az aksi és motor életének kímélése. Nagyon nem szeretik a teljes-gázzal indulást.

    A közölt kapcsolás jónak tűnik, bár nem vagyok elég jártas az elektronikába.

    [ Szerkesztve ]

    Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX

Új hozzászólás Aktív témák