Új hozzászólás Aktív témák

  • raidx

    őstag

    válasz Lompos48 #13440 üzenetére

    Ezért lényeges, hogy a fékkar működtetése vissza adja a gázkart. Vagyis annak az értéke érvényesüljön, ne a megőrzött állapot. Ezt neveztem én alap állapotnak, amikor a gázkar adja a jelet a motorvezérlőnek.
    Ezért gondoltam az öntartó relét a HOLD jel kapcsolására aminek az öntartását a fékkarba lévő mikrokapcsoló megszünteti, ha a fékkart használják.
    Ennek a kapcsolónak az állapotát figyeli a motorvezérlő is és ha működésbe lép letiltja a motor táplálását, átváltja generátoros üzemmódba és a motor által termelt fékezési energiát visszatáplálja az akkupakkba. Mivel a hall elemek 5V-os tápját is elveszi és picit késleltetve adja vissza, a gázadás elölről kezdődik (legalábbis normális embereknél) mint egy robbanómotoros motorkerékpárnál.
    Jövő hét második felébe lesz időm és alkalmam szétszedni és kimérni a fékkar jeladását. Végül is annak ismeretében lehet a HOLD-jel vezérlését megtervezni. Ezek a Kínaiak ahány fajta Elektromos kerékpárt gyártanak, annyi fajta vezérlést is. Mindig van valami nüansznyi eltérés, hogy egyik típus ne klappoljon a másikhoz. Vannak ugyan úgynevezett univerzális vezérlők de azok meg épp azokat a pici többletszolgáltatásokat nem tudják mint az eredetik.
    Például az én Arizona Raptor nevű masinámon van egy háromállású kapcsoló. 1-es állás 25 km/h a végsebesség, 2-es állás 30 km/h a végsebesség, 3-as állás kb. 32 km/h a végsebesség viszont a lépcsőn is felmegy. Persze a 2 és 3-as állás már nem akku kímélő!
    Ezt például az univerzális vezérlők nem tudják.

    Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX

Új hozzászólás Aktív témák