Új hozzászólás Aktív témák

  • Volkov

    aktív tag

    válasz Batman2 #18500 üzenetére

    Nem tudok rendesen magyarázni, még mindig elbeszélünk picit egymás mellett.

    Túlbonyolítod...
    Nincs semmi más érzékelő a fed komphoz, de gázpedálnál, se sehol. ('86-os kocsi)

    Megpróbálom vhogy:
    -adott a motorvezérlő. (Ford EEC IV-es, 60 lábas, se EGR, se katalizátor, se lambda)
    kap: - egy főtengely jelet
    - folytószelep potméter
    - MAP szenzor
    - levegő hő jeladó
    - és végül motorhő jeladó
    Ez ennyi. Ezekből vezérli a gyújtást, illetve az injektorok nyitását (meg pótlevegőt, de az most mindegy)

    Emellett a fedélzeti komp. 3 jelből számol mindent.
    - benzin szint jeladó (ebből számolja a megtehető Km.-et)
    - sebesség jeladó
    - "benzin fogyás" ezt az EEC IV-től kapja, ez a kérdéses jel
    (szerintem az injektor nyitással működhet együtt...)

    A pillanatnyi fogyasztás az aktuális sebesség és a "benzin fogyás" függyvénye, ahogy az átlag fogyasztás is.

    A gond az, hogy a "benzin fogyás" jele "túl sok".
    Ez meg onnan tuti, hogy tele tank (47L) után simán kiír a végén 60-70L-es elfogyást is, ezáltal a fogyasztás se stimmel.
    Minden leírásban PWM jelet írnak, ezért gondoltam, hogy meg kéne kúrtítani a jelet.

    De akkor az a lényeg, hogy szereznem kell egy szkópot... :(
    Ráadásul olyat ami működik kocsiban is :DDD

    szerk: az tuti, hogy változó frekis a jel. Mikor betettem az izzót, akkor alapjáraton nagyon ritkán villant fel (épp hogy pislákolt) intenzív gyorsításra meg sűrűbben

    [ Szerkesztve ]

    :)

Új hozzászólás Aktív témák