-
Fototrend
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
cocka
veterán
válasz
merqree #22129 üzenetére
Ebben ne legyél biztos, mert nekem tök más az is. A 2. nyolcasban nálam csak az első kettes azonos és az egyik négyes, a 3. nyolcasban meg egyik szám se egyezik.
Mondom.. simán tudnának adni az egész magyar lakosság számára fejenként 2 egyedi számlaszámot is. Ahogy írtam, a tartomány sokkal nagyobb, mint a Föld jelenlegi lakossága.
-
cocka
veterán
válasz
sifarr #22127 üzenetére
Ha weben bejelentkezel és rányomsz a HUF egyenlegedre, kiírja az adatokat, "your HUF account details", az az egyik számlaszámod.
A másik meg akkor jön elő, ha az Add-re nyomsz, megadsz valami random összeget pl. 1 Ft, akkor automatikusan ezt választja: "Manually transfer the money from your bank", még válaszolsz két kérdésre és kiírja, hogy milyen számlaszámra utalj. Az nem egyezik meg az account details-nél mutatottal.
Tehát ez két darab számlaszám. Nyilván mindkettő 126 kezdetű, de a 2. és 3. része teljesen eltér egymástól.
-
cocka
veterán
Valójában ott cseszték el, hogy a withkey-t integrálták a mobilappba, amivel ha valami gebasz van, akkor a withkey sem működik. Tehát van 3 platform withkey esetén: mobilapp, webes és javás és egyikhez sem férhetsz hozzá. Biztos csak véletlen, hogy 3.2 ponton áll az értékelése.
Az meg teljesen etikátlan, hogy átrugdosták illetve rugdossák az ügyfeleket a mobilappba, használjad mert ingyen van, de egy óriási bughalmaz. Na most én nem vágom mennyibe kerül egy ilyen token cucc, de kiindulva abból, hogy egy számkódos pendrive is drága, nem értem miért nem lehet egybe kifizetni és akkor legalább nincs havi díja.
A hard token meg nonstop működik akkor is, ha már szétqrvanyázta a jónép az összes létező fórumot ja és a tokent újraregisztrálni sem kell (mert egyszer beaktiválod személyesen és onnantól műxik) az appal ellentétben. Annyi, hogy nem használhatod a mobilappot, ami megintcsak teljesen logikátlan, de simán megtehetnék, hogy mindenkinek ingyen kiszórnak egy tokent, amivel mondjuk akár a mobilappba is bármikor be tudna jelentkezni. Vagy még azt is el tudnám képzelni, hogy azok a mobilappra (vagy inkább mondjuk úgy, hogy withkey-re) átszerződött userek, akik már legalább mittomén 5-ször nem tudtak az elmúlt 1-2 hónapban bejelentkezni akármelyik platformon, automatikusan kaphatnának havidíj-mentes hard tokent. De úgy látszik az ügyfélmegtartás itt nem cél.
nekem csak 32 bites Firefox régi verzióján megy, amit én használok, de van másik böngésző, amin még megy
Igen, Waterfox Classicnak hívják. Ott is megy. Pedig abból csak 64 bites verzió létezik.
-
cocka
veterán
válasz
oszi666 #22166 üzenetére
Nagyon ritkán van vele gond.
Az összes probléma annyi, hogy ha karbantartanak, akkor nyilván nem enged be, de ezt előre lehet tudni. Meg néha random befagy, alul megy a narancssárga csík és aztán kidob. De olyan is volt már, hogy épp utaltam volna és bankba küldés előtt fagyás nélkül kidobott. Mondom de fantasztikus, kezdhetem elölről. De mittomén ezek egy évben összesen kb. 3 esetet jelentenek.
Ha viszont a mobilappos withkey valami miatt nem megy, akkor nem a javás netbankot kell anyázni, hanem a mobilapp fejlesztőit.
A korábbi hsz.-em is írtam, hogy az nem fair, hogy csak két opciót hagynak vagy withkey-zel vagy hard tokenezel. És mindkettőt egyszerre nem lehet. Ez azért probléma, mert ha bármelyik vmiért nem működik, nem férsz hozzá a netbankodhoz. Mondjuk a hard token nemműködésére jóval kisebb esély van, mint a withkey nemműködésére. Ha a gyakoriságot vesszük, hard token esetén gyakorlatilag nincs hiba.
Tehát jelen állás szerint vagy withkey-re szerződsz, aminek ugyan nincs havi díja, de az app megbízhatatlansága miatt erre kvázi lutri alapozni.
Vagy hard token-re szerződsz, ekkor viszont fizetni kell és lemondhatsz a mobilapp használatáról, cserébe viszont megbízhatóan működik mindig.Ami szvsz alapvető lenne, hogy mindkét opció legyen elérhető minden cibesnek és ne kelljen egyikért se fizetni és egyúttal legyen is megbízható. Na ebből legalább kettőt teljesíteniük kéne.
[ Szerkesztve ]
-
-
cocka
veterán
válasz
INGJOKE #22280 üzenetére
Wise-nál utaláskor számít fel kevesebb díjat, kártyás fizetéskor meg többet.
Most nézem Wise esetén:
Pénz hozzáadása HUF egyenleghez utalással: 0 HUF
Ugyanez kártyás fizetéssel: 0.68%Szóval ez csak annak éri meg, aki hót ingyen utal, pl. a CIB online-osoknak.
Plusz váltási költség, de az még így is kedvezőbb, mintha a bank váltana. De lehet egyszerre is és akkor egyben látod hogy mennyi a hozzáadás és a váltás költsége.
-
cocka
veterán
válasz
Narxis #22292 üzenetére
Erről ezek jutnak eszembe:
Nyisson bankszámlát:
Minek? Már van náluk számlám.
kapcsolattartója online is segíti! Ellenőrizze és hagyja jóvá ajánlatait
1. Nincs kapcsolattartóm.
2. Ha lenne se tartanék rá igényt, főleg úgy nem, hogy csak a reklámbullshitet tolja.Fedezze fel az új felhasználóbarát megjelenést a Kártyák menüben!
Ki nem fossa le a megjelenést? A userek zöme nem a kinézetet értékeli egy banki programnál, hanem a funkcionalitást. És mi az, amit ebben az "új" kártyák menüben el lehet intézni, de mondjuk a CIB Internetbankban nem?
Próbálja ki a továbbfejlesztett Beállítások menüt,
És ez miben tud többet, mint a fent említett internetbank? Mert ha semmiben, akkor kár volt továbbfejleszteni. Jusson el legalább arra a szintre és tudjon annál többet.
Köszönjük Emese!
-
cocka
veterán
Az Unicredit-mániásoktól kérdezném, hogy a Paypal add funds részénél megadott unicredites számlaszámra utalás Unicrediten belül (azaz Unicreditről) is napok kérdése?
Mert értem én, hogy a Paypal székhelye Amerika meg stb..de könyörgöm az online bankolások korában tényleg 3 munkanapig tart egy összeg átutalása a Paypal számlára? Szárazföldön meg hajóval megy borítékban a pénz csigapostán?
Jó mondjuk ha így van, azon se csodálkoznék, a Paypal alsó hangon kb. 12 éve nem tud megújulni, legalábbis itt az európai piacon. Ez alatt a kb. 12 év alatt annyi újításuk volt, hogy bevezették, hogy kötelező SMS-sel belépni és itt ki is merült. Plusz elvették a virtuális amerikai számlák hozzáadásának lehetőségét, hogy nehogy már véletlenül a külföldről érkezett dollárt ingyen kivehesd egy Wise-ra.
De azért ironikus, hogy ők virtuális nembankként nem teszik lehetővé virtuális majdnem bank (Wise) hozzáadását az accountjukhoz.[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
CIB Bank
CIB-nél nincs is tranzakció jóváhagyó SMS.
Token által generált kód van, QR kód van meg push üzenet.
Push üzenet esetén gondolom úgy működik, hogy ha nem tudja elküldeni, mert nem vagy netre csatlakozva vagy pl. sima nyomógombos telefonod van, akkor SMS-ben küldi. Természetesen ingyen. Mivel a push küldés kezdetekor a rendszer még nem tudhatja, hogy SMS-re lesz szükség.
Ugyanígy műxik a Gránit bank is. Hátrány, hogy vagy 45 másodpercig tart, mire felfogják, hogy SMS-t kell küldeniük.Amit viszont nem értek, hogy ez a trágya rendszer pl. a Gránit esetén miért nem jegyzi meg, hogy mit küldött el sikeresen utoljára? Ha SMS-t, akkor a következőt is küldje SMS-ben. Az appban úgy is vissza lehet állítani, hogy iSMS-t (pusht) küldjön.
-
cocka
veterán
Hmm.. én mondjuk annyira nem érzem magam öregnek, de az okostelefon-mizériából nagyon szívesen kivonom magam. Faékegyszerű mobiltelefon legyen már elég.
CIB-nél megoldom ezt hard tokennel, így prímán ki lehet kerülni az összes létező appal kapcsolatos baromságot és vígan be tudok lépni, amikor az apphasználók nagyja masszívan anyázik. Többi bankhoz képest a Google Playen az értékelésük (mikor legutóbb néztem) 2.9. K&H-nak meg valami 4.7-8 körüli. Szóval ez azért sokat elárul.
Fintechet meg megoldottam úgy, hogy csak Wise legyen. Mivel azt kizárólag weben is meg lehet nyitni és nem akar mindenáron appot letöltetni, csak mint opciót kínálja fel.
A szívás ennél az, ha skippeled az oktondifont, akkor kénytelen vagy a kétlépcsős baromság miatt SMS-t kérni, mert más opció nincs.Szóval eddig nekem a CIB megoldása tűnik a legszimpatikusabbnak, de sajnos havi díjat kell érte fizetni.
-
cocka
veterán
válasz
batyus086 #22775 üzenetére
Hát elvileg van, de vannak hülyeségei. Kártyadíjat havonta vonnak meg van asszem minimum egyenleg vagy minimálforgalom, ami ha nem ér el egy bizonyos összeget, akkor fizetni kell.. tehát ez afféle játszadozás a számlavezetési díj fogalmával, mert nem mondják, hogy számlavezetési díjat vonnak, de a lényege az. Most mittomén ha elvárják, hogy a látra szóló egyenleged mindig x összeg felett legyen, az lényegében burkolt számlavezetési díj, mert ha többet költesz az elvártnál, máris jön a "bünti".
Szóval Magneték elég sajátosan értelmezik a díjaikat.
-
cocka
veterán
Szerintem előtte se, mert előtte meg easy token (kódgenerálás tranzakciókhoz) volt és jelszó (belépéshez).
Azelőtt meg jelszó (belépéshez) és aláírási kódszó (tranzakciókhoz)
Ezelőtt meg nem voltam CIB-es.
Tulajdonképpen nem rémlik, hogy a CIB-nél bármikor is szükség volt tranzakciók jóváhagyásához SMS-re.
Lehetett kérni naplózó SMS-eket, de az meg a kutyát nem érdekli. Most mit szemeteljem tele a SIM kártyámat vagy a telefont? Kb. addig volt jó, míg ingyenes volt, aztán már mindig idegesített úgyhogy kompletten lemondtam, de tudtommal még mindig rendelhető, ha akarsz.
-
cocka
veterán
válasz
fatal` #22791 üzenetére
A naplózó SMS-ek mindig mindenhol fizetősek.
Már megszűnt az SMS,
CIB-nél ahogy az előző hsz.-emben írtam, lehet, hogy soha nem is volt csak a naplózók.
Tavaly még volt SMS (ha nem ment a push valamiért), nem mkellett érte fizetni.
Gránitnál most is van. Pedig masszívan kampányoltak, hogy mostantól csak iSMS lesz így meg úgy. Hál istennek maradt a sima SMS is. Először elküldi push-ban, de mivel 90%-ban nincs kedvem az emulátorban nézegetni az üzenetet, marad az SMS. Ha meg már megnyitom az emulátort, akkor már ott nézem meg az egyenlegemet is, akkor meg már mindegy. Utalásnál is ugyanúgy SMS jön, 50 másodperces push üzenetes gyökölés után.
-
cocka
veterán
válasz
pictigjis #22912 üzenetére
csak az e-aláírást külön kérni kell, mert alapból nem csinálják meg. Lesz saját tanúsítványod meg hasonlók plusz adnak hozzá egy kék kártyát is, ami az "elektronikus aláírás kódkártya" névre hallgat.
A sima "személyazonosító igazolvány kódkártya" címűt gondolom megkaptad ugye? (főleg hogy azon van a PUK kód is, ha elcseszed a PIN kódot)
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz
pictigjis #22912 üzenetére
Na most kérdés, hogy a bank szelfi reges appja bekéri a személyidet és be is olvas róla valamit vagy csak be kell mutatni kamerába?
Amúgy azt nem értem, hogy mit kell itt a kamerával is meg szelfikkel bohóckodni, az e-személyivel kamerakép nélkül is működnie kéne az azonosításnak.
Mi a ráknak vannak az e-személyinek elektronikus funkciói, ha bankok még mindig pofalemezt kérnek az azonosításhoz?
Az e-személyinek pont az a célja, hogy ne kelljen minden szirszar kapcsán személyesen megjelenni, ha nem muszáj. ÉÉÉÉrdekes módon a kormányzati portálok képesek megoldani, hogy ne kelljen minden hülyeséggel kormányablakba szaladgálni.
-
cocka
veterán
és okoskodó ügyintézők is vannak.
Akkor hadd okoskodjak én is. A budapesti az kis kezdőbetűvel írandó. Magyarország, magyarországi (-i képzős alapforma, általános iskolai anyag)
Hoppá mégis tudod: kecskeméti
Akkor tárgytalan.
kijött az asztala mögül a hölgy ügyintéző kezet fogni, úgy köszöntött.
És neked ez is egy fokmérő? Tőlem aztán kijöhet az asztala mögül, lehet akármilyen kedves, ha közben kedvesen havi több ezerrel lehúznak a semmire. (mielőtt itt komolyan veszed, nem az Unicreditre értettem, hanem úgy általánosan)
nagy márvány épületű fiókja min. 2x akkora (ahova eleve jó érzés is bemenni), mint pl. a CIB fiókja,
Hát én az épület nagyságától se lennék elszállva. Ha palotában lenne a bank, az se érdekelne, ha drága és folyamatosan lehúz.
-
cocka
veterán
Minden szúrja, csak a te helyesírásodnál ezek jobban kitűnnek. Mert aki nagyon jól ír helyesen, mint te is, annál ez kissé érdekes.
Igen sajnos tudom, hogy a
Az már régen nem mondat eleje, ha ezután következik. Az nyilván arra vonatkozik ha a mondat első szava a budapesti. És alárendelő tagmondatokra nyilván nem vonatkozik, pláne hogy megelőzi egy a is.
Köszönöm a figyelmet!
Nincs mit.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Van az a láthatatlan contactless fizetéseknél használatos 150 eurós újrainduló limit, aminek az állapotát sosem tudod meg, max. ha bankban dolgozol.
1. Az milyen árfolyamon megy?
2. Na most ugye ha egy aktuális tranzakcióval éppen túlléped, akkor a 15 ezer Ft alatti tranzakcióknál is PIN kódot kér a terminál. A kérdés: ha még épp a limiten belül vagyok és közben bedugom a kártyát és én pötyögöm be 15k alatti tranzakciónál a PIN-t, akkor ez a 150 eurós limit újraindul 0-áról vagy folytatja onnan, ahol eredetileg is volt, mert csak a contactless számít?
-
cocka
veterán
Az, hogy nem tudod mennyi volt tegnap este az egyenleged, és így nem tudod eldönteni, hogy befoglalták vagy nem, az sem a bank hibája.
Miért, a kedvenc Unicredited netbankja vezeti? Mert a CIB vezeti és egyszerűen nem is értem, hogy hogy a túróba lehet úgy számlatörténetet listázni, hogy nincs a tétel mellett a levonás utáni aktuális egyenleg.
A Gránitbank nekem ezért kalap szar kategória, mert csak a levonásokat meg jóváírásokat mutatja, de egyik tétel mellé sem írja, hogy közben hogy változik az egyenleged.. számolgassad magadnak. Tudod mikor..
Kötelezővé tenném, hogy minden számlatörténet tartalmazza ezt. Most lehet itt azzal jönni, hogy de a hó végi számlakivonat tartalmazza (hát vagy igen vagy nem), de ha tartalmazza is, miért csak hó végén vagy jogosult tudni? Akármikor miért nem?
-
cocka
veterán
válasz
Ereshkigal #23533 üzenetére
Mondok jobbat. Szerintem a személyes ügyintézés ilyen esetben sokkal gyorsabb! Ráadásul ott rögvest kaphatsz MOST kártyát, ha annyira sürgős, hogy nem bírsz ki egy hetet Gránit kártya nélkül.
A fővárostól kb. 180 kmre lakok, nem túl gyakran, de azért rendszeresen járok Pestre, nem voltam rest befáradni Lechner Ödön fasori fiókba.
Meg se fordult a fejemben, hogy appos nyitással sz..assam magam.
-
-
cocka
veterán
Várjál és az okostelefon nélküli Gránit szolgáltatásoknak nem akarsz adni egy esélyt? Hátha azok működnek. Tudod.. előtúrod a bankkártyát, terminál csipog és fizettél.
Mondjuk az szívás, hogy a bankkártya cuccait nem lehet sima netbankban állítani, kizárólag ezért raktam fel az appot, de abban kezdettől fogva hazudtak, hogy kell az app. Mondjuk limitet sose módosítok, meg "fagyasztani" se szoktam a kártyát, szóval... valahogy nem hiányzik. Az mondjuk poén, hogy egy sima emulátorban fut az appjuk, androidos boxon meg óbégat a root meg a módosított fw vagy bootloader vagy a jó ég tudja mi miatt.
Ami még hót agyrém az az, amikor felhívod őket elkérik minden adatodat, majd közlik, hogy visszahívnak, hogy még egyszer elkérjék az adataidat. Röhej.
Egyébként meg mi a szarnak a telefonos PIN kód, ha ilyen gagyi módszerekhez folyamodnak, hogy duplán azonosítsd magad?
Az is felcseszett, hogy a bankkártya aktiválásához nincs egy sima menüpont se netbankban, se az appban. Telefonálgatni kell meg "szabad formátumú" üzeneteket írogatni.
-
cocka
veterán
Megmondom őszintén nem mostanában nyitottam a Gránit számlámat és épp ezért már nem emlékszem hogy volt, de ha telepint megadsz a telefonos ügyfélszolgálat hívásakor, akkor is visszahívnak beazonosítani? Mert ha igen, akkor értelmetlen a telepin kérése, hiszen azt papíron csak az ügyfél ill. annak meghatalmazottja ismerheti. Akkor minek hívnak vissza?
-
cocka
veterán
Arra emlékszem, hogy a cib után nekem is okoztak meglepetéseket. De hogy ennyi probléma lett volna, meg hogy napokig ne válaszoljanak, ilyen talán nem volt.
Bár mint említettem, én személyesen nyitottam. Most ez lehet furcsának fog tűnni, amit írok, de nekem szokatlanul büdösek voltak a lapok, amiket adtak. Olyan alkoholos, vodkás, hígítós, lakkbenzines nem tudom mi keverék. És ugye ebben az a gáz, hogy jobb azt minél előbb elolvasni, de ha büdös, akkor csak apránként tudod.
Ami még gáz volt: A4-es méret úgy megtrollkodva, ahogy a csövön kifér, szinte nulla margó, betűméret szinte hangya...sznyi. Kb. 20 épkézláb A4-es oldal összetömörítve kb. 12-be.
Ami viszont kifejezetten idegesít az a számlaegyenleg nyomon követésének hiánya. Ezért IS szeretem jobban a CIB-et, mert ott minden lekönyvelt tranzakció mellé odaírják a (ha jól tudom) tétel levonása, jóváírása utáni számlaegyenlegedet. Így tételre pontosan tudod követni, hogy mennyi volt az aktuális zárolások nélkül az adott könyveléskori pillanatban a számlád egyenlege. Erre miért nem képes minden bank?
Ehhez képest Gránitéknál még a számlakivonaton is csak a hónap nyitó, hónap záró szerepel. Közte meg adogasd össze és vond ki magadnak. De hónap közben meg számolgasd és irkáld füzetbe mi? Vicc.
És most néztem jééé erre a tételes lebontásra még a Wise is képes. Egyik oldalon a plusz-mínusz rész, másik oldalon meg hogy mennyi lett a levonás vagy jóváírás után az egyenleged. Ezek szerint nemzetközi, de legalábbis európai igény is van erre.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!