-
Fototrend
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52549 üzenetére
Rohadásra figyelj, tuzfalon a pedalok felett meg a műszerfal mögött is előfordul, feküdj be lampaval a labterhez világítsd végig de nézd meg mindenhol a küszöböknél, futómű bölcsőket, azokból már lehet viszonyitani. Ha barna ott kell hagyni.
Váltót hallgatsd meg kinyomott es forgatott üres állapotban. Ha súg süvít akkor nem egy nagy vétel.
Kormányművet ellenőrizd, allo helyezetben allo motornal rangatsd meg gyorsan jobbra balra egy 5-5 centit es hallgatsd meg a kereknél csattog-e.
Továbbiak mint minden más autónál..
Nekem 5 ös van, ahhoz normális áron vannak alkatrészek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52705 üzenetére
Kopott fogasléccel kb semmit. Kell vadászni bontott kormányművet, amit aztán felújíttatni, és reménykedni hogy az nem ugyan olyan szemét. Ezekhez nehéz lesz találni. Bontott kormánymű kb 40 ezer. Felújítás kb 75 ezer ft, plusz a szervizben 20 körül szoktak kérni a le fel szerelésért. De akkor már az axiál csuklókat meg a kormányösszekötőket is ki lehet dobni, és mehet futómű beállításra is. Olajból kb 2 liter kell bele de spéci hondás, abból van utángyártott mannol, annak fél literje 1500, a gyári asszem 6 ezer
De a kettő hogy függ össze? Ha ereszt akkor szimeringeket kell cserélni, ha meg kopott a fogasléc, akkor meg nagy a holtjátéka. Vagy arra gondoltak hogy a szimeringeknél kopott vagy rozsdás, és ezért ereszt?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52711 üzenetére
Az baj, akkor kuka a kormánymű.
Akkor az vonatkozik rá amit írtam az előbb. Jó köröket lehet futni..
Szerk:
Most rákerestem a kinti honda alkatrész üzlet honlapján, nem tudom pontosan kikeresni az autót, de itt azt írja hogy 100 valahány dollárért van hozzá kormányléc, de az felfoghatatlanul olcsónak tűnik.
Le kell olvasni a kormányműről a gyári típus számot, és ki kell keresgetni itt: [link]
Ezeket meg lehet rendelni gyári szám alapján itthon is. De van ami 3 szor ennyiért jön meg.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52716 üzenetére
Ezek szoktak jobb oldalt folyatni egyébként, nekem az előző generációs accord van, és ez is folyat, még nem újíttattam fel. Tehát ha nem rozsdás, nincs lekopva a krómozás, akkor van rá cég aki 2 napos átfutással felújítja, nekem olyan 45-75 ezret mondtak rá. Itt van nekem már az olaj is hozzá, meg egy tömb poliuretán amiból majd felfogató perselyeket fogok esztergálni. Gondolom van utángyártott szimeringjük, meg perselyük. Az a kérdés hogy a jobb oldali persellyel mit csinálnak.. mert az tudtommal egy teflon fóliás persely, azt felújítani meg érdekes.. ha nincs hozzá nekik ugyan olyan teflon betétes cuccuk, akkor max ki lehet belőle esztergálni, aztán bele tákolni valamit, ertacetálból vagy valami hasonló forgácsolható műanyagból. Majd fel fogom hívni őket újra, aztán rákérdezek, mert ha úgy van, akkor rendelek hozzá gyári alkatrészeket.
Komplett kormányműből nem hiszem hogy találtál 900 dollárért, az is felújított lehet. Komplett új kormányművek olyan 800-900 ezer ft körül mozognak, gyakorlatilag drágább mint maga az autó, de ilyen régi autókhoz nem hiszem hogy van. Az a jó hogy ezek még az amerikai szabályok alapján készültek, aminek megfelelően minden fődarabhoz kell alkatrész ellátást tartani, így lehet hogy amit mutattam oldal, azok alapján a cikk számok alapján flordiából pl meg lehet rendelni hozzá a cuccokat, amiből még maradt készleten.
Tehát a lényeg, ha nincsen sérülve a fogasléc krómozása, akkor huszadrangú hiba hogy ereszt. Azt meg lehet javítani, egy ilyen korú autón amúgyis üzemszerű lenne egy kormánymű felújítás. Ezeknek már gyengül el a szervoja, egyre több a résolaja a kormányműnek, plusz kidolgozta már ezer éve a zsírt, és mocskos a belseje. Egy igényes felújítás után erősebb lesz a szervo hatás, és nagyobb lesz a kormánymű élettartama.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52718 üzenetére
Nézzed a szintet, hogy mennyire tűnik a tartályból. Vegyél hozzá ilyet: MANNOL 8970 PSF for HONDA, tartsd a kocsiban. Igazából nem befolyásol semmit, csak ha leesik a szint és levegős lesz a rendszer, akkor egy idő után el fog dögleni a szervo pumpa, aztán kiesik a szervo hatás, nehéz lesz kormányozni mint az álat, és ha szervo nélkül jársz vele tönkreteszed a kormányrúd összekötőktől elkezdve a mindent is. Ha szürcsögni kezd a pumpa a kormány tekerésekor, azt lehet meghallod bent is, akkor már kevés az olaj nagyon és fel levegősödött a rendszer, azonnal állj. Esetleg vihetsz hozzá szerszámkészletet, hogy meglazítsd az ékszíj feszítőt, le tudod venni a szíjat mert kívül van és nem fedi semmi, hogy ne hajtsa a száraz pumpát a halálba a motor, abban az esetben ha pl a szervizig még el akarsz vele jutni.
De ehhez már iszonyat eresztenie kell. Nem tudom hogy nézték meg hogy ereszt, gondolom levették a gumi harangot és állt benne az olaj. Évek alatt is tud abban összegyűlni az az olaj mennyiség, nem egyik napról a másikra fos be oda 1 decit.
Ezeknek ennyi az ára, szerintem túlárazottak ezek a 6 os accordok. Olyan mint a toyota avensis.
LPG annyiból jó hogy nem kell tankolni annyit, mert ez megeszik 10-11 litert lazán. De én nem vennék lpg-s kocsit. Nem tudom mennyire barmolták össze a beépítésnél a kasznit, meg az olyan szerelők sem szokták szeretni az ilyen kocsikat, akik nem lpg-znek. Tehát ha befecskendezéshez kell nyúlni, akkor lpg-s szerelőhöz kell menni. Más hátránya nem nagyon van, drágább bele a gyertya, de azt nem kell olyan gyakran cserélni. Van olyan motor ami nem szereti az lpg-t, és kikészül tőle, ezekről a régi honda motorokról nem tudok ilyeneket. Mi van ebbe? F23 as blokk?
Én alkudnék belőle amennyit csak lehet.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52733 üzenetére
Na most ha a motortérben láttak szervo olajat, az megint izgalmas, mert onnan a kormányműre alig látsz rá.
Motortérből látod a pumpát, esetleg a hűtőt, a szervo csöveket, meg a kormányműnek a szelepházának a tetejét. A gumiharangokat a fogasléc végén csak nehezen, ha nem vágta le róla az acél kötegelőt, és nem húzta le a kormányműről, akkor nem látta a fogasléc állapotát, sem azt hogy ott mennyi olaj áll. Esetleg ha már annyira öreg az a gumi, vagy nem jól húzták rá a kötegelőt, akkor mellette szivároghat olaj ha belül már áll, de az lefolyik a földre, mert nincs alatta semmi, bölcsőben van benne, de az lefele nyitott.
Na most itt ereszthet a cső, ami a 6 osnál ráadásul tudtommal eléggé keresett alkatrész. Na most ez megint olyan, hogy a legtöbb 20 év körüli kocsinál már izzadnak ezek a csövek, nekem is olajos kicsit, ez akkor gáz ha már rá kell töltögetni gyakran, mert annyit elfolyat, vagy ha fel levegősödik rajta keresztül a rendszer. Ezeket a csöveket lehet javíttatni is, pl a zsemito is csinál ilyet, de lehet gyártatni is, nem olcsó dolog, de ez sem megoldhatatlan. Ez is ilyen 60 ezres tétel kb.
A pumpa is ereszthet, O gyűrűk elöregednek, azt fel lehet újjíttatni, nem drága, nem olyan bonyolult, akár jól felszerelt otthoni műhelyben is elő lehet adni, annyi hogy az ékszíj tárcsát le kell húzni róla, utána meg elég nehéz kiütni belőle a tengelyt, majd ripityom ezer darabra tud széthullani, lehet vele szopni azért. De ha ki vannak cserélve az O gyűrűk, akkor szintén nő a szervo hatás, vissza tud állni gyári 1 ujjasra.
Az olaj hűtő csöve szét tud rohadni, az a hűtő előtt van, kapja a sós lét, amit az előtted menő felver télen, azt lehet cserélni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Davetim #57179 üzenetére
A most rajta lévő 215/45r17 váltóméret, szóval jó. Ha 6.5Jx16 ET50 a gyári, akkor az ET48-al sem hiszem hogy baj lenne, 2 azaz kettő mm-el lesz kijjebb a kerék. A 215/65R16 gumi viszont nem jó, nagyon nem váltóméret Majdnem 4cm-el magasabb az oldalfala...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Davetim #60218 üzenetére
Sajnos a legtöbb szaki (=pék) el fog hajtani, hogy jóvanazúgy minekpiszkálnisemmibajaúgyse. Pesten Tóth Imi megcsinálja például. De ez olyan buli, amit csont hideg motoron kell elvégezni, szóval mindenképp 1 napra otthagyós történet. Az autópálya sok szempontból kímélő üzemmód, konstans értékkel hajtod a vasat, szerintem a városi használat során sokkal jobban igénybe van véve az autó, bár a vezérlésnél pont nem tudom mi számít igazán.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Politika
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Mercedes topic
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Tippmix
- További aktív témák...