Új hozzászólás Aktív témák
-
TechN7ne
nagyúr
válasz hokuszpk #30762 üzenetére
Igen vlmi haver csúcs z790 es gépén látta…
Sok minden lehet a háttérben ,nem megfelelő vga driver ,vagy bugos / nem tiszta op rendszer ,vagy bármi user error ,elég hosszú lenne a lista.Nálam soha nem volt annyira vaj sima egy játék sem mint egy vacak 6000Mhz cl32 n ,most is játszottam és csak úgy csodálom.
Baryka007
Neked ddr4 12600k rendszered van ,csinálhatnánk egy alap cpu bealítással egy-egy game bench et.[ Szerkesztve ]
-
fudi2002
veterán
válasz hokuszpk #31065 üzenetére
Az a gond, hogy nem csak 1 játékkal van gond. Anno az 5900x-em div2 alatt nem volt képes 2k-ban kihajtani egy 3070ti-t. Volt olyan pályarész ahol 85%-ra beesett a gpu és nem volt fps limit sem. Sokáig azt hittem a játék sz@r. Aztán váltottam, majd meglepődve néztem, hogy mindenhol 99%.
Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
-
addikt
válasz hokuszpk #31826 üzenetére
MAX egy stabil 7600-ban
Apropó, 7400-et stabilnak minősítem tegnap kapott egy 13 órás ma pedig egy 6 órás tesztet még Tudom, tudom.. makacs vagyok
A hét második felére megpihenek, és jövő héten megpróbálom újra a 7600-at De ha Zeb bedobná a földönkívüli tudását akkor mehetne egy közös 7800 is#31821
Újraolvasva, a "léghuszárok" kifejezés is ütősre sikeredett[ Szerkesztve ]
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
Pioneer
senior tag
válasz hokuszpk #31860 üzenetére
Az első prociból kitört egy kis darab a szilícium chip-ből és 10db SMD alkatrész leszakadt. Abből már nem lesz működő proci...
A második prociról "csak" 4db SMD alkatrész szakadt le, még menthető volt a proci:
[ Szerkesztve ]
PROFESSZIONÁLIS Delid / Relid Intel Processzorokhoz, garantált minőségben! LGA1150-től LGA1700-ig! Link: https://hardverapro.hu/apro/professzionalis_delid__re-lid_lga_1155_1150_1151_garantalt/friss.html
-
Baryka007
őstag
válasz hokuszpk #31947 üzenetére
Most nem szeretnék kiselőadást tartani a virtuális magok működéséről. De a kedvedért megteszem hókuszpók
De ugye azt mindenki tudja, hogy a Cores az magot jelent, a Thread meg szálat... És a thread az bizony virtuális mag.
A probléma vele annyi, hogy nem fizikai hanem virtuális.
Ugye lehet azzal jönni, hogy a HT 1c-2t cpu képes egyidejűleg 2 utasítást végrehajtani. De a valóság az, hogy ez egy hazugság.Mert minden az adatbusz sebességén múlik, ami ha jól megvan húzva a ram az sokat segít a helyzeten, de sajnos a problémát nem oldja meg, csak segít. És soha nem is fogja, mert egy számot akárhányszor elosztasz 2 vel, az soha nem lesz nulla!
Dióhéjban ez megmagyarázva azt jelenti egy példával leegyszerűsítve, hogy ha van egy 6 mag 12 szálas CPU-d, bár itt a 12 szálnak nincs lényege, csak legyünk tudatában annak, hogy a CPU képes HT vagy SMT vagy akármilyen típusú mag virtualizációra.
Ha fogod ezt a CPU-t és letiltod a HT-t akkor lesz 6 fizikai magod!
Lefuttatsz egy tesztet letiltott HT val.
Majd letiltasz 2 magot a CPU-n és bekapcsolod a HT-t akkor 4 mag 8 szálas lesz a CPU-d.
Itt azok a hívők, akik elhiszik hogy 4 mag 8 szál = 8 maggal, mert hát 8 szál, tehát 8 utasítást tud a CPU végrehajtani egyszerre. Azok nagyot fognak pislantani, amikor meglátják hogy a 4 mag 8 szál kevesebb pontot fog hozni szintetikus tesztekben, mint a 6 mag 6 szálÉs hogy miért van ez ?
Azért, mert az adatbusz sebességén múlik az, hogy a CPU mennyire gyorsan kapja meg az utasításokat, a HT miatt viszont 1 mag megoszlik 2 megoldandó utasításra. Ez függ az adatbusz sebességétől, hogy milyen gyakran kaphat utasítást. És ha egy olyan folyamat indul a CPU-n ami nem tudja kezelni a HT-t akkor kijöhet úgy a lépés az adatbuszon ahol 2x64 bitenként kap feladatot a CPU (DDR4 nél) (DDR5 nél 4x32bit ha dual channelről beszélünk m2 esetben) hogy az egyik szál elkér egy feladatot, és a következő utasítás pont nem jön ki a 64 bitre, ezért kell várni egy ciklust a CPU-nak mire feltudja venni újra azt az utasítást.Noh ezért nem jó a HT -> Virtuális magok használata
A probléma pedig pontosan ez, hogy nem tud végrehajtani 2 utasítást egyszerre, ezáltal sok játék amik nincsenek optimalizálva a virtuális magokra, azok több fps-t fognak hozni kikapcsolt HT val...
Ezért is írtam fentebb azt, hogy ha végre lesz sok mag, akkor már bőven megéri elfelejteni a HT-tBizonyíték
A single core performanceon egyébként gyönyörűen látszik, hogy bekapcsolt HT val maradtak ki utasítások... Mert volt olyan utasítás amit pont nem tudott felvenni a mag, mert a HT miatt nem tud folyamatosan utasításokat felvenni, csak felváltva a 2 szál között...
Szerk.: Illetve az is látszik, a Multi Thread ration hogy nem maradt ki utasítás kikapcsolt HT val, hiszen 6 mag teljesítménye 6,07 mag
4 mag 8 szál teljesítménye pedig 5,26 mag[ Szerkesztve ]
-
Baryka007
őstag
válasz hokuszpk #31987 üzenetére
Ezt a hangnemet nem én kezdtem, én csak folytattam
Az ilyet úgy szokás megkérdezni, hogy: "Nem egészen értem, hogy érted a fentebb idézett szöveget, elmagyaráznád kérlek? Köszönöm!" És a hogymivan-t nem írjuk egybe sem
Ezt mind figyelembe véve, nagyon korrekt választ kaptál tőlemAzt hiszem a hangnemem nem különbözött tiédtől, ezt pedig nem tiltja a protokoll
Egyébként ott van a válasz a kérdésedre,
"és a következő utasítás pont nem jön ki a 64 bitre, ezért kell várni egy ciklust a CPU-nak mire feltudja venni újra azt az utasítást."
Egyébiránt, szerintem érthető volt attól függetlenül a fogalmazásom, hogy valóban pontatlan volt. Ezt beíismerem "Vannak olyan utasítások, amit a HT miatt ki kell, hogy hagyjon a CPU, mert "nem jön ki a lépés" HT offal ilyen probléma nem lesz."". De egyértelmű, hogy kihasználva a pontatlanságomat belém kötöttél[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz hokuszpk #32000 üzenetére
Ha az új generációba tovább fejleszti az E core-t ,akkor valóban nincs szükség már HT-ra. A 12. genes E core az harmat gyenge, de a 13 / 14- esbe már egy 12. genes P core szintjén van játékba kb.
Itt egy jó bemutató: [link]
Amig a CPU nem fut 100% on addig a HTnak szerintem nincs értelme.
-
nagyúr
válasz hokuszpk #32000 üzenetére
Tömören:
Akármelyik HT/SMT-s CPU-mat nézem, jó esetben a virtuális szálak hoznak némi plusszt, de minimum nem okoznak hátrányt.
Viszont: több régebbi játéknál a HT OFF hozott (FPS-ben mérve, s nem pár %-ot), illetve pl. a LinX benchmark is sokkal többet dobott.#32002Attix82: Az E-Core szerintem is többet ér, mint bármennyi virtuális szál, még a jelen gen.-ben is. W11-ben jól mozgatja az ütemező, tudtommal W10-ben is ki lett javítva az előző build-ban, most már csak nem kell elrontsák egy build upgrade-nél.
3,9-en sem gyengék, 4,3-ra lőve szépen meglódultak a 13600K-ban.[ Szerkesztve ]
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
veterán
-
-
nagyúr
válasz hokuszpk #32350 üzenetére
Ez csak annyit jelent (a másik oldal esetében is), hogy jó lenne ha normálisan írnák meg az UEFI-t.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós kamerák
- PlayStation 5
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mobil flották
- Vírusirtó topic
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Intel Core i9-13900KF 3.0GHz 24-Core (36M Cache, up to 5.80 GHz) Box Processzor
- intel Core i7-14700K 3,4GHz Processzor - Új, Számla, Garancia INGYENES SZÁLLÍTÁS / BESZÁMÍTÁS!
- Akció! - Új & Bontatlan - Intel Core i9-12900K 16-Core LGA1700 Box Processzor eladó!
- BONTATLAN! Intel Core i9-13900K 3.0GHz 24-Core (36M Cache, up to 5.80 GHz) Box Processzor
- Intel 1700-as Procik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest