Új hozzászólás Aktív témák
-
kisfurko
senior tag
Remélem irónikusan írtad, amit írtál...
C#, persze. Komolyabbak C#-ban fejlesztenek... Pffff...
Pláne 3D-s cucc C#-ban
Ez is olyan időtálló lesz, mint a DCOM ''technológia''
Hogy őszinte legyek, csak azok nem programoznak komoly programokat (ahol nem a körítés viszi a sok munkát) C-ben, akik nem értenek eléggé a C-hez. És itt nem arról van csak szó, hogy mennyire könnyű fejleszteni, hanem hogy mennyire hatékony. Mert egy játéknak hatékonyan kell használnia az erőforrásokat, hogy minél többet tudjon az adott gépen. Ki akarna játszani egy C#-ban írt Quake-kel manapság? Nem hiszem, hogy jelenleg többet ki lehetne hozni egy nem kompilált kódból. Persze soha életemben nem írtam C#-ban (remélem nem is fogok), de a munkahelyemen enyhén hatékonyabb volt ugyanaz a program C-ben. Nem állítom, hogy ne lehetne ugyanakkora renderelő-teljesítményt összehozni C#-ban (hiszen ezt mind a kártya és a driver csinálja), de a fizika meg az AI igencsak megsínylené.
Megnézném azt a játékfejlesztő céget is, akik C#-ban nyomják
A C++ vs. C vita meg már elég régi, szerintem csak szokás kérdése, az igazi C++-os durvulások szintén nem hatékonyak.
Ha viccből írtad, akkor jót beszéltem magamban -
kisfurko
senior tag
Az az ''ici pici'' konstans pont a nem játszható-játszható különbséget takarja.
A kényelmesség, meg biztonságosság meg nem téma annak aki tud C-ben programozni. Mellesleg nem tudok semmi olyat elképzelni, ami hipp-hopp biztonságossá tudna tenni egy programot. Tömb túlcímzése ellen csak folyamatos ellenőrzéssel lehet védekezni, ami igen csak nagy overhead. Mutató ''elromlása'' ellen pedig szintén igen nehéz hatékonyan védekezni. Most akkor gyors vagy biztonságos a C#? Inicializálatlan változóra meg C-ben is kapsz warning-ot.
Mivel magyarázod azt, hogy az eddig általam látott C# programok mind erőforrásigényesek voltak? Csak úgy zabálták a memóriát, s a sebességük sem volt az igazi. Tudom, szar gépem van, vegyek modern gépet modern nyelvhez.
A .net portolása szerintem csak azért előrehaladottabb, mert azt lehet portolni. De nem értek egyáltalán hozzá, a DCOM-hoz se értek, csak arra emlékszem, hogy azt is hogy dicsőítették. Majd kiderül.
Egyébként megnéztem a C# reference-t, s semmi olyat nem találtam a nyelvben, ami jobbá, hatékonyabbá tenné a C-nél. Ha valakinek jobban tetszik egy függvényben a ref, in, meg out, az programozzon C#-ban, én maradok a C-nél. Sőt, a tömb deklarációk kifejezetten gusztustalanok.
Ha már C#: miben jobb, mint a Java? -
c4-eXp
aktív tag
Kisfurkonak igaza van, a c# egyáltalán nem hatékonyabb a c++nál. A c# előnye az, hogy egyszerűbb a c++nál, például nem kell pointerekkel bíbelődni. Nem hiába mondják mindenhol, hogy lehet c#-al kezdeni, aztán ha már jól megy, és az illető komolyabb, gyorsabb programokat akar írni, akkor szépen át lehet állni a c++ra. Egyébként komolyabb játékokat c++ban írnak, nem c#-ban. De ha nem hiszel nekem, akkor látogass el ide: Bővebben: link. Itt talán találsz olyan embereket, akiknek lehet hinni.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);