Új hozzászólás Aktív témák
-
Kazimír
őstag
Pedig nem kellett volna a 35-ös tempóhoz akkor sem a 3. fokozat, hiába a húsz éves Lada (hejjj hol lehet az már, valószínűleg egy bontót díszít ). De az előírásban még 3 fokozat szerepelt, akkor is ,ha csak éppen arra volt időd, hogy sebességbe tedd, de gázt már nem adhattál, a táv miatt (igaz, nem is 20m volt, inkább 30 körül. Ez vajon rutinpályája válogatja?)
-----------------------------------
Anno együtt tanultunk vezetni, mi fiúk, egy kedves lánnyal, akinek bizony még az autó úton tartása is eleinte - nem kevés - gondot okozott (pl. sebességet két kézzel váltott, és ilyenkor elengedte a kormányt ). Az oktatónk kivitte (velünk együtt) egy kevésbé forgalmas mellékútra, hogy az alapvető haladási manővereket (sebességváltás, kormányzás) gyakoroltassa vele. Nem kevés halálfélelmünk volt a hátsó ülésen...
Végül a leányzó talán csak pár pluszórával, velünk együtt vizsgázott le és szerzett jogosítványt. (még él, és úgy tudom nem karambolozott, persze nincs pontos infóm arról, hogy mennyit vezet)
Amit mondani akartam ezzel, hogy nagyon sok múlik az oktatón(!), a diák tanulni akarásán, alkalmazkodóképességén, stressztűrésén.
Emelett nem biztos, hogy az a jó, ha egy high tech kocsiban tanulja meg az ember az alapokat. Ha ma kezdeném, újra a vajszínű Ladát választanám, mert ha abból bármi másba átülök, az már csak könnyebb lehetBe köll fizetni, azt' jólvan...
-
Kazimír
őstag
Tévedni tetszik.
Az ABS nem eredményez rövidebb fékutat, mint az anélkül csúszáshatárig taposott fék. Az ABS ugyanis szakaszosan enged a féken, és azért találták ki - javíts ki ha nem - , hogy vészfékezés közben is írányítható maradjon a kocsi, ill. nagyon síkos úton (pl. jég) is meg tudj állni.
Aztán lehet, hogy rosszul tudom, csak okoskodtam egy kicsit..[ Szerkesztve ]
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
niti
aktív tag
Igen, de ha a vizsgafeladatokat végre tudod hajtani, akkor már nem fogsz pluszórákat venni, viszont még mindig rettenetesen keveset tudsz a vezetésről- szerintem.
Nem is stresszelek igazából, meg nem attól tartok, hogy bárki is az oktató mellett okkoz balesetet, hanem hogy később. Kevés dolgot tanítanak meg szvsz. -
G@ben
addikt
Ha van egy főút, ami 90 fokban elkanyarodik balra és ebbe a kanyarba csatlakozik jobbról egy mellékút kb a kanyar 2/3-ánál, amiről jövök, akkor ugye jobbra kell indexelnem a főútra hajtáskor? Én fizikailag egyenesen megyek. Csak azért kérdezem, mert ebben a kereszteződésben már láttam mindent, azaz balra indexeltek, jobbra indexeltek, nem indexeltek (ez volt a legtöbb) és elbizonytalanodtam.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
lsc
nagyúr
válasz Kazimír #2654 üzenetére
Elméletben lehet , hogy igazad van , viszont én még olyan embert nem láttam , aki ugyanolyan gyorsan érzékeli és korrigálja a kerekek blokkolását , mint az ABS . Egyébként tényleg a fékezés közbeni irányíthatóság volt az egyik lényeges szempont amiért kifejlesztették , a másik meg a rövidebb fékút .Tehát laboratóriumi körülmények között biztosan a pontosan csúszáshatáron gördülő kerékkel lehetne gyorsabban megállni , csak normál helyzetben elég egy kavicsosabb , porosabb , olajosabb felület , és már borult az egész , mivel az arra futó kerék biztosan blokkolni fog , olyan ember meg nincs , aki folyamatosan tudjon korrigálni a fékhatással , főleg olyan gyorsan , mint az ABS .
Mindez nem igaz hóban /mármint a rövidebb fékút /, mivel ott a blokkoló kerekek előtt feltorlódó hó is lassítja a kocsit /ez alapján homokban , kavicson , földúton is igaz / .A continenetal most dolgozik egy ABS téli programon , pontosan a fentiek miatt / azt ne kérdezd , hogy a program hogyan ismeri fel , hogy havas úton megy , az Auto Bild-ben (azt hiszem abban olvastam ) nem volt ennyire részletesen leírva / .Az élet kegyetlen .
-
H.O.D.
senior tag
Elég sokszor volt alkalmam pánikszerűen fékezni (gyakoroltam). Általában viszonylag nagy sebességről kell megállni. Én ilyenkor lerúgom a féket és 40 körül dugok egy durva 2. fokozatot. Szélvédőt lehet fejelni, akkorát fog az autón, közben állok a féken. 10-nél pedig kuplung ki, mert itt alapjáraton már van vonóhatása a 2. fokozatnak.
Where do you want to go today?
-
lsc
nagyúr
Gratulálok , a vezérműszíj meg kikéri magának az egész dolgot . Amennyiben vészfékezésnél ezt mind megcsinálod , akkor rólad az F-1-ben kellene hallani nem itt a fórumon . Tehát Te vészfékezés közben a kilométerórát lesed , ahelyett , hogy azt néznéd , merre kellene kormányozni a kocsit /és ezt esetleg meg is próbálnád/, akkor meg főleg gratulálni tudok . Azt már csak halkan teszem hozzá , ha durván visszarakod kettesbe , akkor a hajtott kerék biztosan blokkolni fog , amennyiben ez az első , akkor az irányításnak lőttek .
Egyébként javasolnám , hogy 80-nál rakd vissza , akkor még fékezni sem kell , megteszi helyetted a szétszakadó motor .Az élet kegyetlen .
-
plömplöm
őstag
motorféknél azt írja a kijelzőm hogy 0.0 a pillanatnyi fogyasztásom (amikor jó az üresjárati szelepem, de ez egy másik történet), szóval olyan nagyon nem eteti őt a számítógép
akkor kezdi etetni, amikor lelassult az autó az alapjárat közelébe, akkor perszehogy ad neki egy keveset, egész pontosan egy alapjáratnyit , nade nemár hogy ez probléma legyen, ha a vészfékezés végén van ez, akkor a padlóra nyomott fékpedál ereje max ha 1 centit ránt az autón és lefullad a fenébe. max lenéznek a bámészkodók. vizsgán persze nem pirospont.kicsit olyan ez a magyarázkodásosdi, mintha azt mondaná valaki, hogy azért nem kell benyomni a kuplungpedált vészfékezés közben, mert akkor "egy picit" hajtva vannak a kerekek és nem blokkolnak olyan könnyen
fékezés közben durva visszaváltás: pedig nagyon vagány, amennyiben hátsókerékmeghajtású a verda, a faros skodámmal állati kúl volt, régi szép idők
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Sajnos nincs Pedig lehetne egy 3körös ABS, de nincs. Ellenben néha bohóckodok az autóval mindenféle parkolóban, úton. Esőben, hóban, jégben, murvában. Így nagyjából érzem, hogy hol csúszik, és hol nem. Alapból biztos, hogy én is 8 lábbal nyomnám a féket. Sajnos ez nálam is rossz beidegződés, de próbálom kiírtani. De tized másodperc alatt beugrana, hogy mi a szitu, és próbálnám határon tartani a gumikat. Ha pedig nagyon csúszik (jég), akkor inkább nem fékezek, ha elkerülhető az akadály, az előbb belinkelt filmből tanulva.
Ha pedig gyerek rohan ki, és észrevesz, akkor arra kell rántani a kormányt amerre fut. Mivel megijed, ösztönösen a visszafele fog mozdulni. Ezt nem tudom már hol, de valahol olvastam.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Kazimír
őstag
Ha nagy átlagot nézzük, akkor igazad van. Mert a hétköznapi felhasználó, ha vészhelyzetbe vagy csúszós útra kerül, akkor gondolkodás nélkül ugrik rá 2/3/akárhány lábbal a fékre, és ilyenkor valóban hatásosabb ABS-el.
Szerintem amúgy nem csak laboratóriumi körülmények közt lehet rövidebb a fékút anélkül.
Vannak sofőrök akik képesek rá (száraz aszfalton természetesen, nem hóban, jégen, vízen). Persze nem ez a jellemző. Én is eddig talán csak 1-szer vagy 2-szer vészfékeztem, ami tapasztalatnak elég kevés..Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
H.O.D.
senior tag
Köszönöm a gratulációt
80-nál még nem próbáltam, de ott már biztos blokkolna...
Tény, hogy a padlófék és a motorfék együttesen blokkolta már az első kerekeket. Ezért nem szabad, hogy az autó megcsússzon pusztán a fékezéstől, mert akkor már a motorféknek nincs sok értelme. Egyébként meg a visszaváltás ideje alatt is lassul az autó 5-10km/h-t, 30-nál meg már nem blokkol a motorfék.Where do you want to go today?
-
D4rkm4n
őstag
A vezetői tanfolyam árának 30%-a még mindig visszaigényelhető az adóból ugye?
[ Szerkesztve ]
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
-
lsc
nagyúr
válasz plömplöm #2661 üzenetére
Az a bizonyos kijelző tudom szent és sérthetetlen , hülyeséget sosem mutat . Az , hogy nem hirtelen ejti le a motor fordulatszámát ez viszont tény , amennyiben felpörgetsz egy befecskendezős motort , amikor elengeded a gázt , akkor a befecskendezés nem egyből áll nullára , talán egy teszterrel neked is meg kellene nézni . Én láttam nekem ez elég bizonyíték . Az alapjáratot ezzel nem igazán kellene összekeverni , az egy teljesen más dolog .
Egyébként majdnem jól mondtad a végén , csak nem az a baj , hogy hajtva van , hanem az , hogy ha nincs kinyomva a kuplung , akkor a komplett erőátvitelt és a motort is a féknek kell lefékezni , mondjuk blokkoló fékezésnél állóra . A különbség nem nagy , viszont nem egyszer 1 m is számít .
Az élet kegyetlen .
-
plömplöm
őstag
tudom hogy felesleges győzködnünk egymást, de azért idekaristolom, hogy mostanában pont volt alapjárat problémám, a 230ezer km alatt elkoszolódott a szelep és ki kellett pucoljam, szóval pontosan tudom hogy milyen amikor elzárja és milyen amikor nem, nagyon durva a különbség a 0.0 és a nem0.0 kijelzéskori motorfék között. az hogy a befecskendezés melyik autónál hogy áll át hova és milyen gyorsan, ezt egyikünk sem fogja tudni sosem, max azokat az autókat fogjuk ismerni amikkel eleget foglalkozunk eská. az alapjáratot meg nemtom hogy miért nem kellene idekeverni, amikor pont erről van szó, hogy a vezérlés próbálja tartani az alapjáratot és ha ezalá esik a fordulatszám, mert oda van már lassítva az autó mert nem oldott a tengelykapcsoló, akkor "gázt ad", ezzel lehetnek az említett nagynagy fékezéskor bajok, erre mondtam én hogy ez viszont az említett lassuláskor nem lesz számottevő, többet jelent a motorfék ereje fékezés közben mint a megálláskori "túlmoccanás"
"a komplett erőátvitelt és a motort is a féknek kell lefékezni", a motor meg akar állni magától, ez az életcélja, mi tartjuk életben az üzemanyaggal. ha azt akarod mondani hogy a lendkerék forgását a fékkel lassítod, tehát maga a motor még nem lassult le alapjáratra mire te lefékezed az autót, akkor fejet hajtok, de ez meglepne
és az abs-ről: marha jó elképzelés hogy valaki majd a lábával fogja csúszáshatáron tartani a kerekeket, és elméletben akár jó is lehet a dolog, a probléma ott van, hogy a csúszáshatáron a legkevésbbé tapadó kereket fogod tartani, miközben a többi kerék lassíthatna jobban, de nem fog mert ugye felengedgeted másodpercenként mondjuk tízszer a fékpedált, ahapersze. na az abs pont ezt a terhet veszi le a lábadról, ő külön-külön fogja a csúszáshatáron tartani a kerekeket. és nem megoldás a csak elméletben létező összes keréken tökéletesen ugyanannyira fogó fékrendszer, ha szintén csak elméletben ugyanakkora a kerekek tapadása.
és offba rakom ezt az egészet, mert nemtom hogy mennyire témábavágó...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
lsc
nagyúr
válasz plömplöm #2671 üzenetére
Amennyiben nem tűnt volna fel , egész végig vészfékezésről beszéltem , normál fékezésnél én is hülyeségnek tartom a kuplung azonnali kinyomását , csak azért írtam ezt , hogy emiatt lehet , hogy mostanában így oktatják . Befecskendezősnél egy számítógépet csatlakoztass rá a motorra , rögtön látod . Én konkrétan a Corollámon láttam , gázelvételnél nem rögtön nullára teszi az üzemanyag ellátást .
A motor fékezésére pedig egy egyszerű mérés , pörgesd meg a motort , aztán mérd meg , mennyi idő alatt áll vissza alapjáratra . Amennyiben vészfékezel kuplung nélkül , akkor a féknek kell lefékezni az egész forgattyús mechanizmust , ehhez nem kell kandidátus .
Egyébként személyautónál is van ez az érték min egy másodperc , teherautónál meg még nagyobbak a tömegerők .
Az ABS -el kapcsolatban vissza kellene olvasnod , miket írtam , talán smileyt kellett volna használnom , hogy értsd az iróniát .Az élet kegyetlen .
-
plömplöm
őstag
"gázelvételnél nem rögtön nullára teszi az üzemanyag ellátást"
nade a gázelvételt nem is követi rögtön a fékezés. mire átemeled a lábadat, mire betaposod a pedált, mire az olaj odanyomja, ésatöbbi, eddigre azért már eléggé elvevődik az az üzemanyag..."Egyébként személyautónál is van ez az érték min egy másodperc"
én is a vészfékezésről beszélek, de ez nem egy másodpercig szokott tartani, ha ennél kevesebb akkor nem is volt olyan nagy az a vész. sztem a vészfékezés az úgy háromszámjegyű sebességnél lehet már, innen megállni picit több mint egy másodpercaz abs-ing pedig nem a tiéd, ne vedd fel, csak nem akartam mégegyet írni, ezért is raktam bele két soremelést
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
válasz plömplöm #2671 üzenetére
Ha eléggé elveszed a lábad a gázpedálról, motorféket tapasztalsz. Ez abból áll, hogy adagoló/karbi/injektor csak az alapjárathoz szükséges naftát tolja a hengerbe.
Ha nem kap benzint ilyenkor, akkor azért érzel erősebb fékhatást, mert cirka ugyanazt éred el, mint teherautónál a kipuff-fékkel. (feltorlódó gázok miatt még nagyobb erőkifejtésébe kerül a dugattyúnak átmenni a holtponton).Amúgy felesleges ezen az ABS dolgon vitázni, ugyanúgy, mint a légzsákon, ASRen, FBI-on, CIA-n. Az egésznek annyi az értelme, hogy még nagyobb biztonságérzetet ad az embereknek, emiatt még gyorsabban mennek, ahol pedig ezeknek a kütyüknek a jótékony tulajdonsága plusszként jelentkezik (több biztonság), az a többletsebesség miatt elveszik. Fura mi?
Szóval mindenki fékezzen úgy, ahogy akar, de gyakorolni nem árt néha. Ennyi.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz D4rkm4n #2681 üzenetére
Autós jogsi Veszprémben 120-130ezer.
C-s jogsi 3 éve csináltam, közel 200k volt. Azóta csak drágult.
D-s, amit most kezdek el, cirka 260ban lesz.
Ebben benne van minden. Kresz, BÜ, Rutin, Forgalmi, vizsgák, illetékek. Minden.Ha nem is 240ezer lesz, akkor 220. Sokat nem oszt-nem szoroz.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Cartman002
aktív tag
Sziasztok!
A B kategóriás jogsihoz szükséges orvosi alkalmassági vizsgálat, miből áll?
-
plömplöm
őstag
szent ég, most megnéztem, 17 éve van c-s jogsim, és annak idején egy fillérembe sem került...
amúgy ezt találtam, igaz hogy nem veszprém, de
"C - Tehergépkocsi
A tanfolyam ára:Elmélet: 39.000.-Ft
Gyakorlat: 79.500.-Ft
Vizsgadíjak : 20.200.-FtA befizetés történhet részletben is.
Akció: Ha most jelentkezik "C" kategóriára elvégezhet ingyenesen egy belföldi fuvarozó szaktanfolyamot."
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
D4rkm4n
őstag
válasz Cartman002 #2684 üzenetére
Mindössze annyiból, hogy megnézik (vagy csak megkérdeznek) hogy jó-e a látásod és a színlátásod. Valamint hogy megvan-e mind a négy gyári végtagod.
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
-
jerry311
nagyúr
válasz D4rkm4n #2676 üzenetére
Nem feltétlenül. Ugyanúgy meg kell tanulni utánfutózni meg minden. Erről egy autósiskola biztosan többet tud mondani. Viszont E-re csak akkor mehetsz, ha már megvan 2 éves a jogsid, mert ugye amíg nincs 2 éves, addig hivatalosan nem vontathatsz sem utánfutót (pótkocsit), sem mást.
-
jerry311
nagyúr
Nekem ez a 240 kicsit drágának tűnik, hacsak nem a C + E kategória együtt...
Elmélet: 30.000 Ft
I.részlet: 39.500 Ft
II.részlet: 39.500 Ft
Összesen: 109.000 FtVizsgadíjak:
(országosan egységes díjak)* Közleked. ism.: 3.760 Ft
* Szerk. és üzem.ism.: 3.760 Ft
* Munkavédelem: 3.760 Ft
* Biztonságos üzem: 3.660 Ft
* Járműkezelés: 1.600 Ft
* Forgalmi: 3.660 FtÖsszesen: 20.200 Ft
Tanfolyam teljes költsége: 129.200 Ft
-
jerry311
nagyúr
Két pótvizsgával lett 160k nekem.
Első vizsgán megbuktattam magam, beficcent egy tehrautóval behajtani tilos az egyik kereszteződésnél. Másodiknál, meg a vizsgabiztos úgy ítélte meg, hogy kiengedhettem volna egy buszt a megállóból hirtelen fékezés nélkül, szerintem meg nem. Harmadikra átmentem probléma nélkül. -
lsc
nagyúr
válasz jerry311 #2697 üzenetére
Amilyen a mai közlekedési morál /gondolok most arra , hogy a tanulóvezetőknek semmi segítség / vagy inkább annak a hiánya , nem nehéz megbukni a vizsgán . Annak idején még Kecskeméten Uazzal volt a személy , az oktatóval lefejeltettem a szélvédőt / a külső sávban mentem , és a belsőből kiugrott és rögtön jobbra akart kanyarodni egy lada / , de nem lett gond , átmentem . A teher meg 130-as zíl volt , azzal nem volt semmi , simán összejött , viszont ma nem biztos , hogy ugyanígy menne .
Az élet kegyetlen .
-
D4rkm4n
őstag
válasz jerry311 #2690 üzenetére
2 évig számítasz kezdő vezetőnek (függetlenül a két év alatt levezetett kilométerek számától persze) addig nem lehet vontatni, sem külföldön vezetni.
Szerencsére ez rám már nem vonatkozik. Már rég nem.
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen program, ami...?
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Gray Zone Warfare
- iPhone topik
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen