Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Killing

    addikt

    válasz Carlo009 #9011 üzenetére

    Azt hiszem ez a régi nem szinkronizált váltós gépekre vonatkozik, ma már ezek kihaltak.

    Apropó, te nem kamion sofőr vagy véletlenül? :U

    [ Szerkesztve ]

    Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest

  • jerry311

    nagyúr

    válasz Carlo009 #9011 üzenetére

    Dupla kuplungolás szinkronizálatlan váltóknál szükséges, gyakorlatilag a sofőrnek kell szinkronba hoznia a váltó fogaskerekeit.
    Felfelé váltásnál úgy működik, megfelelő sebességnél kuplung kinyom, gáz el, üresbe tesz.
    Kuplung felenged. Így a motor által hajtott fogaskerék lelassul az alapjárati fordulatszámra, ami kb. megegyezik a következő fokozatban szükséges alsó fordulatszámmal. Kuplung kinyom szépen bevált az ember a nagyobb fokozatba. Ha jól csinálja, akkor nem recseg vagy csak kicsit.
    Lefelé váltásnál a hajtott fogaskereket viszont gyorsítani kell. Tehát mikor kb. megfelelő sebességre lassult a jármű, akkor kuplung és üres. Gázt adunk a kisebb fokozatnak megfelelő magas fordulatszámra felpörgetve a hajtott oldalt, majd gázelvétel nélkül kuplung kinyom (nyilván amint ki van nyomva a kuplung, már el lehet venni a gázt) és berak a kisebb fokozatba. Kuplung szépen kienged.
    Ez az elmélet. A gyakorlathoz meg jó érzék, sok gyakorlás és a gépjármű megfelelő ismerete szükséges.

    Személyautókban évtizedek óta nem jellemző szinkron mentes előremeneti fokozat. Szinkronizálatlan hátramenet még mindig előfordul, de egy ideje már az sem jellemző, legfeljebb az alsóbb kategóriákban.

Új hozzászólás Aktív témák