Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
válasz Killing #6954 üzenetére
Az autó benzinnel megy, nem jogsival. Legalábbis én ezt tanultam tizenpárévesen, egy 1200-as Ladán, falu széli földutakon...
Persze, hogy jobb teljesítményt nyújt, mint egy olyan videokártya amivel "párban" van. Én is ezért vettem a 4830-at, a VGA limitemből csinált CPU limitet. Így azért valóban jobban játszatók a dolgok. Igazából mindegy, csak kicsit furcsának tűnt a CPU/VGA párosod.
-
webdeejay
aktív tag
válasz Killing #8518 üzenetére
Grat a rutinhoz
A KRESZ 73 pontos lett, de a lényeg, hogy átmentem. Eü viszont baziegyszerű volt és nem akarom reklámozni, de egyszer láttuk a stabil oldalfekvést és az újraélesztést, másnap a vizsgán meg csak 1 tételt kérdeztek [link] (az A részét). Csak mondtam, hogy rögzíteni kell a sérült felkart, már mondta is, hogy "Kérem a következőt". A papírt persze megkaptam Na persze viccen kívül sokat tanultam még így első hallásra is, és az újraélesztés, meg az oldalfekvés is menne(még ).
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
-
-
CUskater
tag
válasz Killing #8882 üzenetére
1. Eddig se vittem, félek hogy elkapnak.
2. SV650-es suzukiAkkor ha jól értem be kell mennem majd az új jogsiért az okmányirodába, ha azt választom, hogy a fennálló időben akarom használni a "B"-s jogsim. Ez nekem macera.
És ha azt mondom, hogy : -Csókolom itt a vizsgaigazolás. Ja van ám "B"-s jogsim is , de azt elvesztettem tehát nem fogom tudni leadni.
Akkor postázzák az újat?[ Szerkesztve ]
"Az élet szar, mondta Jézus, és bedobta a tömegbe a keresztet!"
-
CUskater
tag
válasz Killing #8888 üzenetére
Nekem volt 2 simom is, de az egyiket eladtam. Nem leszólni akartam. Szerintem 50-es mocik közt a világ legigénytelenebb gépe. Pont ezért nagyon fasza. Én SOHA nem melegítem, nyélen megyek vele mindig. 4 éve csináltam meg, kapott főtengőt, hengert, dugót,stb... Elnyűhetetlen....
[ Szerkesztve ]
"Az élet szar, mondta Jézus, és bedobta a tömegbe a keresztet!"
-
Ramius
őstag
válasz Killing #8899 üzenetére
Ha már van valamilyen kategóriád, akkor az eü. tanfolyamot nem kell még egyszer megcsinálni. Az orvosi alkalmasságid meg addig érvényes, ameddig a jogsid.
ZozzHUN: Nekem azt mondta az oktatóm, hogy december elsejétől márciusig nem vizsgáztatnak motorból. Utána is csak akkor ha az időjárás is úgy akarja.
[ Szerkesztve ]
gyakorlat teszi a mestert...tönkre...
-
-
Carlo009
tag
válasz Killing #9063 üzenetére
Vigyázni is kell vele, nem érdemes kockáztatni, nem éri meg. Motorral menni, még ha van is jogsid veszélyesebb, mint kocsival, most nem a jogsira gondolok, hanem a közlekedésre. Csak két kerék van alattad, nem véd kaszni, aki esik az vagy megússza vagy a szerencsére bízza magát. Olyan sportmotorok is vannak, ahol nem kell váltáskor kuplungolnod, hanem sűrített levegő löki be a fokozatokat, hogy minél gyorsabban lehessen váltani.
-
jerry311
nagyúr
válasz Killing #9070 üzenetére
Ezek a quickshifter cuccok a gyujtas elvetelevel tehermentesitik az eroatvitelt. Igy abban a pillanatban, amikor valt, nincs terheles a valton, ezert lehet kuplung nelkul valtani.
Ugyanez megoldhato gazelvetellel is, itt meg kell talalni a pillanatot, amikor mar nem huz a motor, de meg motorfek sincs es ebben a terheletlen allapotban valtani. -
koshmar
őstag
válasz Killing #9070 üzenetére
Igen. De pl. a Jawa 350-esben félautomata kuplung van.
Ez azt jelenti, hogy a váltókar elmozdítása automatikusan oldja a tengelykapcsolót. (érezni is lehet, ahogy a lenyomott váltókar mellett egyidejűleg ellazul a kuplungbowden).
Oda-vissza lehet váltogatni, sőt, ha az ember kellően begyakorolja, akkor el is lehet vele indulni úgy, hogy csak szépen felengeded a váltókart. (elég nagy úton mozog, szóval simán meg lehet tanulni). Zseniális.Egyébként jerry311 nagyon jól mondja.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9075 üzenetére
Az már más kérdés, hogy egy csomóan járnak 30 Le-s (20 Kw-os) RS-ekkel, Mitókkal, TZR-ekkel.
Sőt, KTM EXC-kkel, TM SMR-ekkel, Gas Gas SM-ekkel is, amelyek jó 40-45 lóerőt (29-33 Kw-ot) tudnak.Carlo009: Igen, a Jawa 350-es motorja 2 hengeres, kétütemű (de nem ikerdugattyús).
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9077 üzenetére
Igen. Ha meg itthon veszed, akkor az utcára szánt motort úgyis 15 lóerős, fojtott verzióként kapod meg a szalonból.
Aztán ha be van járatva, már veszik is ki a fojtást (katalizátor ki, nagyobb főfúvóka, stb., és máris megvan a 30 lóerő).
Mondjuk 2012-ben szerintem már csak az RS125 meg a Mito maradt, mint kétütemű utcai sportmotor.
A többi négyütemű, azok meg örülnek, ha 14-15 lóerőt elérik valahogy...Viszont a 125-ös kétütemű endurók/szupermotók (KTM EXC/SM, Gas Gas EC/SM, TM EN/SMR) nincsenek lefojtva, már a gyárból való kijövetelkor is meghaladja a teljesítményük a 40 lóerőt...mivel ezek alapvetően versenygépek.
Mondjuk meg is értem: ha már kifizetek 2,2 millió forintot egy KTM EXC 125 SM-ért, akkor nehogy már egy 15 lovas szart adjanak érte.Mégis le lehet őket papírozni, mint szabályos, 11 Kw-os teljesítményű 125-öst. Érdekes.
Én már egyébként olyat is hallottam, hogy egy gyerekbe, akinek Yamaha DT 125-öse volt, belekötöttek, mert a forgalmiban el volt nyomtatva a teljesítmény 12-ről 124 Kw-ra (ami 169 lóerő). Facepalm.
giigz: Nálunk is van egy srác a faluba, 50-es papírokkal hajtott egy 160-as Aprilia AF1-et. Kb. 40-42 lóerős lehetett a gép. Lebukott...
Carlo009 Milyen márkájú az a motor?
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9082 üzenetére
"Amúgy az a lényeg hogy mennyit írnak először a forgalmiba, utána már mindegy ha kiveszik a fojtást, papíron 11 kW marad."
Tökéletes megfogalmazás.Tényleg, át is nevezték RS4-re. Hát szomorú (legalábbis nekem).
Szerintem így már a Mito sem lesz sokáig kétütemű...Remélem, a KTM (a versenygépek terén) azért még kitart a kétüteműek mellett.
(anno 2010-ben még befecskendezésről is beszéltek).
Mert pl. a Honda (ha jól emlékszem) 2006 körül teljesen kiírtotta őket.[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9084 üzenetére
Én négyütemű váltós motorral még nem is mentem.
Csak robogóval, egy 100 köbcentis Honda Leaddel.
Feltűnt, hogy már alulról is jól húz, nem kell megvárni azt a bűvös fordulatszámot, mint a kétüteműeknél.
Tehát a teljesítményleadás sokkal-sokkal egyenletesebb.
És maga a motor sokkal halkabb is.
De 500 ccm alatt utálom mindet.A kétütemű motor egy külön világ.
Alul semmi. Forgatod, forgatod, forgatod, aztán bumm.
Imádom mindet. A hangjukat meg főleg. Pl . 125, 250 és 500 2t hang szempontjából nekem halálos.Egy RS125-ös 5.-ben 20-nál úgy lefulladna, ahogy elő van írva.
Nézzük a jó oldalát is, a sok friss jogsis erősjános nemfog 30-40 Le-s gépekkel közlekedni meg 110 km/h-val menni a városban, láttam már 1-2 elrettentő példát.
Igen. Kivéve, ha mondjuk egy KTM EXC 125-östs kapott fatertől, ami gyárilag 42-43 lóerős.
De ez Magyarországon elég ritka.[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9086 üzenetére
Igen, a 4 üteműek jellemzően az alsó-és középtartományban mennek jól. (de nem minden esetben, mert pl. a sportmotorok a felső fordulatszám tartományban tombolnak igazán).
Ismét az RS-t hozom fel kétütemű-példának.
Ha azt akarod, hogy nagyon menjen, akkor 8500 előtt semmiképp se szabad felváltani.
De a legjobb, ha 11500 körül váltasz.
Tényleg elképesztő érzés, amikor kinyit a power.Ugyanakkor 3000-4000 körül váltva is lehet vele szépen csordogálni, szóval szó sincs róla, hogy 8500 alatt használhatatlan. Ilyenkor ráadásul keveset is eszik.
Az YBR mennyit nyel el 100-on?
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9094 üzenetére
Olvastam 1-2 tesztet róla, volt akié 130-at ment, hogy hogy azt nem tudom.
Lejtő, hátszél...A 3-3,5 liter/100 km az pont reális azért teljesítményét, amit kapsz tőle.
Az RS-nél is lehetséges a 4-5 liter, de ha folyamatosan nyitva van a power, akkor 7-8 is.Anno még olvastam egy összehasonlító tesztet négy robogóról, és köztük volt egy 50-es Piaggio Typhoon. Az a teszt alatt 4,2 litert evett. Azóta se értem... (50 ccm, kétütem, kb. 3-4 lóerő). Pedig nem nyelezték végig, átlagfogyasztás volt.
CBR 900? Gondolom, finoman mentél vele.
Nekem kezem-lábam remegne, ha egy ilyen géppel mehetnék.[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Carlo009
tag
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9096 üzenetére
Én ebbe belevenném a spirálos kilométeróra csalását is.
A 110 km/h még reálisnak tűnik, azt viszont nem tudom, hogy ilyen tempónál mennyit hazudik a mutató.A 130 szélcsendes, egyenes úton a lehetetlennel határos.
A K7-es 1000-es GSX-R egyesben 160-nál, kettesben 210-nél tilt.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Yettel topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Dragon Age: Origins
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- Magisk
- További aktív témák...