Új hozzászólás Aktív témák
-
Psychonaut
addikt
Igen. En harmadszorra mentem at, ket oktatom volt. A masodikkal mar az elso vizsgam sikeres lett (tehat ketszer buktam az elsonel). Tenyleg attol fugg, sikerul-e rendes oktatot kifognod. Mivel a Csiga olcso alaparakkal dolgozik, ergo keves jut az oktatonak, ezert tobb oktato igyekszik potoraztatni, mivel az kb. a normal ora ketszeresebe kerul (vagyis neki tobb penzt jelent). Tehat, nem tanit meg olyan jol vezetni, hogy mar az alaporak utan biztosan at tudj menni.
De termeszetesen vannak rendes, lelkiismeretes oktatok is, es at lehet menni elsore is a Csiganal. A vizsgabiztos nem iskolatol fugg, elvileg aznap derul ki, hogy melyik biztos kiket vizsgaztat (es sorsoljak).
Tehat, en azt mondom, ha valamelyik ismerosodnek van szemelyes tapasztalata mas iskolanal (vagy akar a Csiganal tud jo oktatot), akkor donts eszerint. Ha nem, akkor en nem mennek a Csigahoz, mert en is csak rosszat hallottam sajnos rola (persze csak miutan mar beiratkoztam - Murphy).
SZERK: typo.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
Csigánál szereztem B-t, mindenből elsőre átmentem. Oktató: Szélyes Tamás.
Csigánál szereztem C-t, KRESZ, rutin, megvolt elsőre. Forgalomban elsőre elbasztam. Én. Nem az oktató, nem a vizsgabiztos, én voltam balfasz. Másodjára geci volt a vizsgabiztos, az oktató le is mondta a többi vizsgázót. Ez szerintem jófejség, mert ha nincs jelen a vizsgázó az olcsóbb, mint kifizetni a kötelező pótórákat. Harmadjára meg szépen átmentem, ahogy kell. Oktató: Varga Zsófia[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
eü alkalmasság: 6,8e
kresz elmélet+vizsga - ez olyan 25-40e változó
elsősegély tanf. ingyenes - 7e között
gyakorlati vezetés órák: 2,5-3,5e/ó között (30ó kötelező)
vizsgadíjak
KRESZ: 4.600 Ft
Forgalmi vizsga: 11.000 Ft.számolgatás helyett sacc egy B jogsi legjobb esetben is 100-120e akciósan
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Mr.Csizmás
félisten
háziorvoshoz elmész, megnézi a vérnyomásodat, meg ilyen alap dolgok, talán negyed óra az egész. sztem a jelentkezés után célszerű, de ezt úgyis mondja az oktató/ügyintéző.
van ahol a kresz elméletben benne van a vizsgadíj, ha nincs akkor külön 4600, szoktak ezzel is akciózni.
tehát jelentkezés - háziorvos - kresz elmélet - kresz vizsga.....
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
dudika10
veterán
Szükséged lesz az orvosi alkalmasságira már az elejétől fogva.
Gyakran az iskola hív orvost, aki mér vérnyomást ... kiperkálod neki a pénzt és ad egy papírt.
Utána van egy elméleti oktatás amin kötelező a részvétel (elvileg) a kresz vizsgához (na nem mintha az oktatás egészének túl nagy értelme lenne, magától is megtanulhatná az ember...). Pesten 30k környékén megúszhatod a vizsgadíjjal együtt (nekem ennyi volt összesen).
Ez után jön a kresz vizsga és csak utána mehetsz autó közelébe. Szerintem előnyös, ha ugyan azon autót vezeted ugyan azzal az oktatóval (kivéve ha nem passzolnak hozzád a tanítási módszerei, mert akkor nagyon gyorsan oktatót kel cserélni).Az EÜ tanfolyamot a vöröskereszt tartja, és a vizsgát is ők szervezik. Ha jól emlékszem ez összesen 11k (bár lehet már drágább). Ezt akkor csinálod meg amikor akarod, nekem például már a kresz előtt megvolt.
Ha levezetted a 30 órát akkor megbuksz az első forgalmi vizsgán (szinte mindenki megbukik, nagyon keveseket ismerek, akik elsőre átmentek, Pesten legalábbis biztos, vidéken lehet más a helyzet) és kérsz egy újabb vizsgaidőpontot.
Az EÜ-n kívül eléggé kötött a rendszer, nem nagyon variálhatsz.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
harry
veterán
- Egyik iskolából átjelentkezni a másika macerás lehet, szerintem csak a bonyodalom van vele, adminisztráció, igazolás óraszámokról, sőt, plusz díj esetleg, én talán inkább kihagynám. Vagy legalábbis mindenképp rá kéne kérdezni beiratkozás előtt, akkor meg már eleve kellemetlen lehet odajárni, hogy tudják, úgyis kilépsz
- Csigának is van több helyen iskolája, pl. keletinél, ha bejössz Örsig, onnan pár megálló metróval, 7 alkalmat kell csak kibírni... van intenzív tanfolyam is, szerdától másik hét csütörtökig, egyben le lehet tudni az egészet
- Kresz vizsga központi, szinte mindegy melyik iskolánál csinálod, akkor már biztos praktikusabb ott, ahol a tanfolyamot elvégezted
- Orvosi vizsgálat (alkalmassági) kell már a kreszvizsgához (jelentkezéshez) is, háziorvos vagy üzemorvos (pl. csigánál házhoz jött, kb. 5perc alatt megvolt) megcsinálja. Kb. 7k, mindenképp van díja.
- A kreszvizsga tanfolyamköteles, azt is el kell végezni, míg az elsősegélynél úgy tudom ez opcionális, mehetsz egyből vizsgára is, ezzel spórolva mintegy kb. 7k Ft-ot, szerintem jobb így, ha tényleg ért hozzá ismerős. Elsősegély amúgy elég a jogsihoz, ez ráérős
- Járműkezelési vizsga már konkrétan a vezetés :-P a 30-ból talán 10 gyakorlati óra után van, előfeltétele a kresz vizsga (és így az orvosi vizsgálat is).
- Ha kapsz jó tippet csigánál oktatóra, szólhatsz nekem is, amúgy igen, felveheted vele a kapcsolatot. Mármint ha megvan a telefonszáma valakitől akkor ez egyértelmű, amúgy elvileg akkor kapod meg a vezetők listáját, ha megvan a kresz, rajta a nevük, telszám, találkozási hely, tanpálya, kocsi típusa.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
dudika10
veterán
Menj be és el fogják mondani. A legtöbb iskola odahívja az orvost az első-második alkalom előtt, és ott helyben megcsinálják. De annak is ugyan úgy kell fizetni.
(Inkább utóbbit választanám, mert ha olyan "gyakran" lát a háziorvosod, mint engem látott, akkor nehogy egybekösse a teljes kivizsgálást az orvosi alkalmasságiddal. Nekem volt vér, vizelet, EKG, meg minden kutyafüle. Természetesen azért, hogy kiderüljön, hogy kutyabajom. Nem hiába nem látott 8 évig. )Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
harry
veterán
Bemész, adatlapot kitöltöd, befizeted az első részletet, ami 29kFt, ez az elméleti képzés díja (egész pontosan kresz, vezetéselmélet, műszaki, vagy valami ilyesmi... továbbiakban kresz ). Kresz vizsgát valamelyik képzés végén fizettem. Dokinak személyesen meg a vizsgálat díját.
Ja igen, kell vinni egy alapszintű iskolai végzettséget igazoló papírost. Én vittem egy iskolalátogatásit egyetemről, de jó az érettségi (eredeti!) és gondolom a 8.-os évvégi bizonyítványod is. Másolat nem jó. Ha nem akarsz leadni semmit (vagy csak másolatot?), akkor az eredetivel el kell menni nemtomhova és bemutatni személyesen. De hívd fel őket, s kiderül.
dudika10: tényleg így van vizsga? Na, ez szívás.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Csigánál a kresz tanfolyam díja: [link]
"Első részlet: 29.000 Ft
Gyakorlati tandíj: 58.500 Ft helyett 39.000 Ft"Utóbbit meg 3 részletben kell fizetni oktatónak. Ezek nyilván iskolánként változnak, a vizsgadíjak / orvosi vizsgálat az, ami hatóságilag kiszabott, egységes díj mindenhol, a gyakorlati / pótóra és elmélet meg sulitól függ. Na, itt az elméletet kell kifizetni első körben, ami teljesen rendben is van.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Miért, hogy gondoltad, belépés után mindent tudni fogsz a közlekedésről? Kresz tanfolyam, táblák, szabályok, autó elemei és működése, járműtípusok, gyalogosok, mittomén, mindenféle. Egyrészt kötelező a vizsgához, másrészt nyilván hasznos, bár magad is megtanulhatod, van tankönyv járművezetői tanfolyamokhoz, és kresz-teszt 2010 (elvileg ez a legfrissebb, 2010 januárban léptek életbe új szabályok) nevezetű oktató cd, amin meg tesztkérdések vannak (random tesztlapok, és sorban témakörönként is). Mindkettő elérhető neten alternatív forrásokból is :-P Vagy megvehető csigánál 2+2.6k Ft értékben.
Vizsgadíj külön van, 4600Ft a kresz. Elsősegély 6500, forgalmi 11kFt, 6.8k az orvosi alkalmassági, és 4kFt illeték az okmányirodának a legvégén.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
dudika10
veterán
Elméleti oktatás =! kresz vizsga.
(#9952) harry: nekem leginkább az maradt meg, hogy 5 percig fújtam a hülye bábút, mert valaki úgy gondolta, hogy gerincmasszázst ad neki a mellkasán keresztül, és behorpadt a baba és valahogy ki kellett horpasztani...
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
albiosz
őstag
válasz máyköl #10534 üzenetére
Ne viccelj, az a legkönnyebb része és alapja az egésznek. Nekem elsőre meglett, sokat kell gyakorolni. Vagy szerezd meg a tesztkönyvet, de inkább töltsd le a programot! Menj végig a kérdéseken és írd ki közben, ami nem ment, utána azokat vedd újra és gyakorold, amíg el nem fogynak. Végül pedig próbatesztek ájulásig. Kereszteződéseke értsd meg, mert azok ált. 3 pontosak. Sok sikert!
-
-
addikt
-
addikt
-
dudika10
veterán
válasz máyköl #10555 üzenetére
Bepötyögtem google-ba, és összeadogattam.
Nekem 81000+15000 jött ki csak a tanfolyam díjára.
Erre rájön 11000 forgalmi, 5.000 kresz vizsga, 6-7.000 orvosi alkalmassági, 4.000 okmányiroda, 6-7.000 EÜ (és esetleg 8.000 EÜ tanfolyam is talán).
Ez így nagyon nem 80.000HUF...Egyébként még év elején meg lehetett úszni cirka 100.000-ből ha valakinek minden összejön elsőre. De ezzel számolni elég optimista dolog szerintem.
(#10556) coke: igen, 150.000-rel minimum érdemes számolni.
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
dudika10
veterán
válasz máyköl #10559 üzenetére
Van zebrajogsi és zebra autósiskola.
Add hozzá még az okmányirodát is, könnyedén 100 felett van a vége.
Ha megbukik egyszer az ember csak a forgalmin (az nem csak a vizsgázón múlik), az +11.000, és nem tudom, hogy mik a jelenlegi szabályok, de úgy emlékszem, hogy be akarták vezetni a kötelező plusz órát, ami már általában nem az 1.000HUF/ óra áron szokott menni.
Könnyedén megcsúszik az az összeg...Egyébként ez jelenleg ahogy elnézem gyanúsan olcsó iskola.
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
dudika10
veterán
válasz máyköl #10561 üzenetére
Az átlag árral és egy bukással meg kevés pótórával számolva (és ahogy fentebb elnéztem, az év elején is tapasztalt fejetlenség továbbra is úgy-ahogy fennáll, tehát ha bukik az ember, akkor elég sokat kell várnia vizsgaidőpontra, amiből következik, hogy plusz órákat is kénytelen venni) gyorsan összejöhet az a 150k, hidd el.
Majd ha megvagy 100.000-ből, akkor mondhatod, hogy neked sikerült, de Te se csodálkozz, ha nem annyi lesz a vége.
Kifogsz egy mentősorvost vizsgáztatónak EÜ-n, akkor orvosi diploma is kevés, hogy átmenj. Vannak az embertől független tényezők is a pakliban, ezért a riogatás.
Azt hiszem, azért senki nem fog visszajönni panaszkodni, mert "azt mondtátok 150k, de én 140-ból megúsztam".Gyanúsan olcsó = a többi jóval drágább.
1 éve elég sok helyen ilyesmi árak voltak, de azóta mindenhol máshol emelkedtek.
Ilyenkor én automatikusan 10x átolvasom az apróbetűt. De ettől még lehetnek teljesen korrektek természetesen.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10563 üzenetére
Senki sem mondta, hogy nem lehet, de ne akkor essen pofára az ember, hogy utána néz a pótórák árának, és rájön, hogy új vizsgát tenni bizony min. 13k, meg addig nem árt még venni 1-2 órát (főleg, ha távoli időpontot kapsz), 2 alkalom *2 óra pedig már 8k, szóval azért könnyen tud menni itt a pénz. Nem beszélve arról, hogy a forgalmin sem feltétlenül könnyű elsőre átmenni, sok apró dolgon múlik, még csak nem is kizárólag a tanulón. EÜ-ből is hallottam már gonosz vizsgáztatóról.
Szóval biztos meg lehet csinálni 100 alatt, és ezt be is lehet lőni célnak, de értelmes ember utánajár annak is, hogy mi van, ha nem, és akkor mennyibe lesz még.Csiga: nem rossz, nem írok le mindent megint (kereső), megfelelő oktatót kell találni, és akkor nincs nagy gond. De ez mindegyik iskolára igaz... a suli az árakat szabja, elmélet helyét adja, meg gyak. óra hossza számít, és kb. ennyi, minden más emberi tényező, hogy épp ki oktat, az meg egy jó iskolánál is lehet rossz, és fordítva.
De elméletet szerintem meg tudja tanulni mindenki akár maga is, szóval az jóformán mindegy (könyv + teszt), EÜ szintén (nem tanfolyamköteles, de érdemes egyszer megnézni egy ilyen bábut, előttem vizsgán srác rossz helyen nyomkodta a mellkasát, ki is vágták - de sok videó meg leírás van neten), gyakorlatra meg érdemes utánanézni, ki-milyen véleménnyel van adott oktatóról. Én csigánál vagyok, pár tippet tudok adni, ha oda kerül a sor.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10569 üzenetére
Mert nem tilos, erre mit lehet még mondani?
Gyalogátkelőhelyen és előtte 5m-en tilos megállni, és tilos előzni (főleg, ha párhuzamos közlekedésre alkalmas, és a másik sávban megálltak, neked is muszáj), de amúgy nincs sok megkötés, lehet tolatni, fordulni. Meg nyilván fokozott óvatossággal kell megközelíteni, és gyalogosnak elsőbbséget adni.Amúgy szerintem érdemesebb sorban szépen végigmenni a kérdéseken, nem csak random feladatsorokat kérni, és ami nem megy, azt felírod (számát), majd visszatérsz rá később.
Itt egy kresz összefoglaló, érdemes lehet átnézni: [link]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
mephi666
nagyúr
válasz máyköl #10573 üzenetére
én ezt nyomattam vizsga előtt: kb 70-80szor végigcsináltam, szépen csökkent a hibák száma és a végén kb már úgy ment, hogy 10/1bukta volt... vizsgán 1hibapont jött össze... ahogy nézem, 1ezresbe kerül, de ahol voltam autósiskolánál, ott benne volt a tanfolyam árában
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
harry
veterán
válasz máyköl #10576 üzenetére
Alszol 4 órát, addig tolod a programot ma estig meg holnap reggel, és jó lesz az, pár egyszerű szabály van a képeknél, ami fontos, a többiből meg nem akkora para bebukni párat, szóval szerintem ezt össze lehet még hozni, főleg, hogy ugyanazok a kérdések lesznek ott is.
Más kérdés, hogy bizony igen csak meg kellene tanulni tényleg, mert kint forgalomban senki sem örülne, ha a hiányos tudás miatt kárt okoznál bárkiben is...
Én könyvet amúgy nem olvastam el, csak pár fontosabb részt, elég volt az oktatás + összefoglaló + a tesztkérdések.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10588 üzenetére
Jó, akkor most tanuld is meg az elméletet
Érdemes minél hamarabb oktatót keresni, van, hogy 1-2 hétre tudnak csak adni időpontot. Esetleg lehet párhuzamosan EÜ-t is csinálni, ahhoz is van pár doksim, bár persze ráér (csak épp zavaró, ha már csak ez hiányzik, mert addig nem mehetsz okmányirodába sem, ami meg utána még pár hét).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
TOTTIER
tag
válasz máyköl #10722 üzenetére
Nem titok. 19. Most azért mert téged ilyennel nem traktáltak és ökörségnek tartod az nem jelenti azt hogy nincs ilyen Lehet hogy te személy szerint nem találkoztál ilyennel de elég sok ismerősömet körbekérdeztem és többen is említették hogy szeretnek egy kis uzsipénzt kapni a vizsgabiztosok főleg így hogy lassan itt a karácsonyi időszak
UI:Személy szerint ritka szép névvel vagyok én is megáldva mint te....
[ Szerkesztve ]
Privátban hamarabb elérhető vagyok! Mailt és hozzászólásokat ritkán nézem!
-
harry
veterán
válasz máyköl #10732 üzenetére
Kb. kizárt, hogy minden kis mellékutcát ismerj egy 30-as övezetben, honnan kanyarodva, merre van kötelező haladási irány, merre egyirányú, stb. Nyilván nagyjából ki lehet ismerni a környéket, nagyon nagy meglepetésre nem kell számítani egyik-másik nagyobb útvonalon haladva, de azért be lehet keveredni a sűrűjébe, ahol nyilván nem feltétlenül voltatok. De mindegy is, ismert útvonalon is lehet hibázni, épp másra figyelsz (átfut még egy gyalogos, előznek, szemből is jön, stb.), vagy egyszerűen csak izgul az ember.
Természetesen nem azt mondom, hogy zsákbamacska minden kereszteződés, nyilván azért vannak a táblák, hogy értelmezzük őket, csak azt mondom, hogy adott esetben 1-2 kisebb figyelmetlenség is a végét jelentheti.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
mephi666
nagyúr
válasz máyköl #10722 üzenetére
hát én elképzelni se tudom, mit tudna az oktató lezsírozni, miután a vizsga végén azt mondja a vizsgabiztos, hogy kampó én szept4-én egy viszonylag durvábbat fogtam ki (3embert vágott el előttem aznap, én voltam az első aki átment) ...szerintem az a lényeg, hogy jó oktatója legyen az embernek, aki ténylegesen levezetteti az embernek a kötelezőt, minden szituációt begyakoroltat az emberrel és utána már nem lehet nagy meglepetés a vizsgán sem...
barátnőmmel sokat beszéltünk erről, mert nincs 2 ugyanolyan ember, aki ugyanúgy oktat: az enyém szép sorban tanított mindent... először elindulással kapcsolatos alapdolgok teszkóparkolóban, aztán forgalomban nyugisabb helyek, ahol végig elsőbbségünk van, esetleg lámpás kereszteződések... majd rutinpályán a kötelező feladatok folyamatosan, ezután meg végig város és új dolgokat is belehozott minden alkalommal... balra telizöld, egyirányú utcák, autópálya, a végén meg egyenrangú kereszteződések végig... persze minden alkalommal több megfordulás, parkolás... csomó alkalommal meg direkt belevitt olyan (nem balesetveszélyes) szituációba, ami még teljesen új volt és vagy ügyesen kijöttem belőle elsőre, vagy bebénáztam, de jobban megmaradt a fejemben, legközelebb hogy kell csinálni és el sem szúrtam többet
barátnőm oktatója pedig már kb első városi alkalomtól mindent belevett folyamatosan
nekem mindenki mondta, hogy az iskola tökmindegy (én azt választottam, ami gyalog 1ciginyire se volt a lakásomtól ), oktatót érdemes jót választani, akit mások is ajánlanak haverom a forgalminál hagyta abba pár éve, mert egyszerűen nem bírta elviselni már az oktatóját azóta meg kicsúszott a 2évből és jól elment az egésztől a kedve... azért nem erről kellene szólnia az "oktatásnak", hanem hogy a tanuló leküzdje a félelmeit (amivel szvsz rengetegen küzdenek/küzdöttek először... pl én is) és élvezze a vezetést... az oktatónak nem kellene rátenni erre egy lapáttal azzal, hogy megállás nélkül b@szogatja minden ok nélkül... nekem is beszólt párszor az oktatóm, de egyáltalán nem megalázóan, hanem tanító célzattal, aminek szerintem meg is lett a pozitív eredménye
vizsgán meg tartom magam ahhoz, hogy simán becsúszhat a legjobbaknak is pár kisebb figyelmetlenség, ami nem jelent azonnali bukást, de ezekkel nem kell foglalkozni... tanulás alatt ilyenek után mindig görcsöltem, amit bénázások sorozata követett, vizsgán pedig pl lendületesebben akartam elindulni és lámpánál szépen lefullasztottam, de egyáltalán nem görcsöltem rá: nyúltam a kulcshoz és már mentünk is pár másodpercen belül... totál sikerült félretennem a fejemben a dolgot... ha rendet tud tenni az ember a saját fejében és nem foglalkozik azzal, hogy egy 3. ember ül hátul a kocsiban és úgy áll hozzá, hogy: "csak sofőrködik az oktatónak, aki végig mondja az irányt és a feladatokat", nem lehet igazán probléma... figyelni kell, mert nem segít az oktató: tartani nagyjából alulról mindenhol a megadott maximális sebességet, figyelni a táblákat, a környezetet és végrehajtani a feladatokat... lényegében ennyi... ha pedig nem biztos az ember a dolgában pl egyenrangú kereszteződésnél, hogy kinek van elsőbbsége, akkor inkább vágja ki magát azzal, hogy lemond az elsőbbségéről és jelzi a másik autósnak... még mindig jobb, mintha nem adja meg másnak és büntetőpontot se ér azt is érdemes figyelni, hogy minden vizsgaútvonal érinti többek között a következőket: vasúti átjáró, balra telizöld, egyenrangú kereszteződés, egyirányú utca... ha tudod, hogy hol milyen szabályok vonatkoznak, akkor előre lehet gondolkozni és figyelni, mikor melyik jön
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
harry
veterán
válasz máyköl #10772 üzenetére
Első alkalommal végül is két dolog volt, így egyszerre, az egyik, hogy balról felkanyarodtam egy kétsávos, egyirányú útra, előtte ugye volt egy elsőbbségadás kötelező tábla, kicsit tempósabban érkeztem, de persze lassítottam, kinéztem jobbra, láttam, hogy a kocsik odébb vannak, és kimentem, de ki is értünk, nem volt gond. Csak épp ez vizsgán nem túl meggyőző, inkább álljon meg az ember elsőbbségadás táblánál, nézzen körül, majd ezek után menjen, nem kell sietni (én pedig szeretek / szerettem kicsit gyorsabban haladni, mint a tanulós tempó, bár végül sikerült azért visszább venni). Nem érzem komoly hibának, de az is igaz, hogy kezdő esetén azért jobb, ha nyugodtabban megy az ember, és jobban mérlegeli a helyzetet, mielőtt kihajt. De random gyakorlott vezető minden gond nélkül megcsinálja ugyanezt, persze. A másik gond, hogy mikor felértem, nem a belső (tehát balról, közelebbi) sávba kanyarodtam, hanem egyből kihúzódtam a külsőbe, ahol ugye autókázni szokás. Ez megint olyan, hogy a gyakorlatban senkit sem érdekel (nem ért még oda a kocsisor, nem akadályoztam senkit), de itt először akkor is belső sáv, index, körülnéz, majd váltás a külsőbe.
Második vizsgán végül is végigmentem, majd a végén kaptam a felsorolást... érdekes helyzet volt, mert volt pár olyan apróság, ami magában is bukást jelenthet egy gonoszabb biztosnál, de ha már ezeket elnézte, miért hozta fel a végén? Pl. szűk jobbos kanyarokhoz jobban kellett volna lassítani, így kicsit nagyobb íven kanyarodtam, ami nem szép. Meg egy vagy két helyen, ilyen szintén senkit nem zavaró kis mellékutcában 30-as övezetben nem vettem észre, hogy egyirányú utca, és nem húzódtam balra, a balra történő kanyar előtt. Meg volt egy útépítés, ahol kiraktak egy új lámpát, ott kicsit megkavarodtam. Meg még biztos pár apróság. De például sikerült aránylag értelmesen megelőzni egy kerékpárost (de utálok bringást előzni), és egy mentő elöl is le tudtam húzódni. Összességében véve én nem éreztem rossznak.
Harmadik alkalom előtt gyakoroltunk párszor oktatóval, minden teljesen flottul ment, szépen ment az autó, kiszúrtam az egyirányú utcákat, jók voltak a kanyar ívek, stb. Szóval éreztem azt, hogy már akár élesben is mennék forgalomban egyedül, akár. Mondjuk a vizsgára nagyon ráparáztam, még ilyen apróság is csúnyán ment, mint pedálkezelés, holott abban már azért volt bőven tapasztalat azzal a kocsival. Manőverezés szintén elég simán ment korábban, most meg itt korrigálhattam. De szabályokat tekintve talán rendben volt, vagy csak apróbb hibákat vétettem, szóval végül sikerült.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz máyköl #10774 üzenetére
Örülök Általános jó tanács, hogy nyugodtan, átgondoltan. Ha kicsit lassabban megyünk az csak jó, több idő van döntést hozni, nem kelti a száguldozó amatőr benyomását, nem kell akkorát fékezni ha meg kell állni, könnyebb kormányozni, stb. Szokták is mondani, hogy a lendület meg a gyakorlat majd megjön idővel, tartsa be a szabályokat, és közlekedjen biztonságosan. Nyilván főúton lehet menni, sőt akadályozni ugye nem is szabad (pl. 30-cal menni és feltartani a sort nem nyerő), de általában azért nem nagyon kell nyomni a gázt.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest