Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Tud valaki valamit arról, hogy Budapesten mennyi idő alatt lehet vizsgáztatóhoz jutni? Tavasszal volt egy kis pánik a médiában, hogy aki Budapesten tanul vezetni az a vizsgájára akár hónapokat is várhat, mert hiány van vizsgáztatóból.

    Ez mostanra megoldódott? Így 23 éves koromra úgy döntöttem meglepem magam egy jogsival és noha Budapest külvárosában lakom, nem akarok Budapesten kívül tanulni, hanem bent a gyökerek között a legnagyobb forgalomban, hogy a lehető legjobban szokjam.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    No így 22 évesen ideje belevágnom a jogosítvány megszerzésébe.

    Budapesten akarok tanulni mindenképpen, mert vezetni is itt fogok. Melyik autósiskolát tudjátok ajánlani? Nekem fontos a rugalmasság, mert munka mellett kell megoldanom a dolgot.

    Meg persze nem baj ha tudok válogatni, hogy min szeretnék tanulni. Annyi biztos, hogy benzinesen akarok, mert azt tanácsolták ismerősök.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Ha olyat találok ami 104.000 Ft (vizsgadíjak nélkül), de benne van a Hungaroringes vezetéstechnikai tréning is, az jó? Nélküle 74.000 Ft.

    Gondolom ha ringezni is akarok akkor tényleg nem állnak meg a költségek 160-180k alatt.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz mephi666 #10290 üzenetére

    Válasz neked is, meg Dudikának.

    A Hungaroringes tréningnek van a legjobb híre az országban. A tűzoltó ismerősöm ott tanulta meg kezelni különleges körülmények között a Mercedes tűzoltóautót (inkább kamion, mint autó).

    De meg lehet nézni, ez amúgy az Allianz saját pályája. Több csomag van, a legalapabb csomagokban csak annyi van, hogy 50 perc elmélet és utána 1-2 órányi ökörködés például csúszós pályán, szlalom pályán miközben "hirtelen beszaladó akadályokat" kell kerülgetni, miközben egy instruktor magyaráz, hogy mit csinálsz jól és rosszul.

    Azért a deluxe csomag viszont tényleg hasznos (na nem mintha az előzőek ne lennének azok, a legkevesebb gyakorlás is életet menthet). Ott már nem csak az elkerített részen csúsztatod be kanyarba az autót (nem drift, hanem jeges kanyar szimuláció), hanem a versenypályára is kimész. Ott lehet gyakorolni például a vészfékezést 160km/h-ról. Szerintem ilyen lehetne a kisebb csomagokban is, mert a deluxe inkább azoknak szól akik vettek egy baszom erős Audit, BMW-t vagy bármilyen sportkocsit és szeretnének egy egynapos tréningen profiktól tanulni, mi is az a biztonságos kezelés.

    De ez meg önmagában 130k.

    De a lényeg, hogy az Allianz tréning pályára bármikor be lehet jelentkezni (nyilván nem egy versenyhétvégén amikor használják a pályát). 30 ezertől a 130 ezerig vannak csomagok. Az autós iskola amit néztem viszont nem tudom, hogy melyiket adja, mert azt nem írja. De ők csak viszonteladói a csomagoknak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Snooker #10296 üzenetére

    Ez nálam most a jó kérdés. Amíg megszerzem (1-2 héten belül kezdek) addig nézelődök, keresgélek. Eddig a Skoda Octavia a nyertes nálam.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tboldi #10298 üzenetére

    Én nem tudom a családi verdát hajtani, szóval nekem sajátot kell vennem. Szóval most takarékoskodás van a fizuval, mert nekem kell az a Skoda Octavia II :P Addig is vajaskiflin élek.

    Kár, hogy a Skoda Superb II-höz már 10 évig kéne a perselybe dobálni a százasokat... :( :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz harry #10315 üzenetére

    Rólam tudni kell, hogy igazi pesti gyerek vagyok, nekem itt nem lett volna lehetőségem, hogy ismerőstől tanuljak vezetni. Viszont egész nyarakat töltöttem nagypapámnál falun olyan 15-16 éves koromig és ő már 13 évesen azzal toszogatott, hogy nem lehet élni autóvezetési tudás nélkül. :D

    Szóval beültünk a Wartburgjába (volt kétütemű, majd később egy négyüteműje) és a falu határában elkezdett tanítani. Arra emlékszem, hogy a legelső alkalommal állandóan lefullasztottam az autót és nem tudtunk elindulni, ezzel elment egy nap. Aztán jött a bácsikám aki felvilágosított, hogy nagyapám Wartburgjának totál szar a kuplungja, ő azért tudja vezetni, mert már megszokta a lába. Aztán mondta, hogy mire figyeljek és másnap már sikerült egyesben elindulni. Annyira örültem, hogy kicsit kövérebb gázt adtam a kelleténél és úgy meglódultunk, hogy nagypapám elkezdett visítozni, hogy "ne ennyire ne ennyire, állj meg"! :D :DDD

    Aztán jött a négyütemű Wartburg. Az már sokkal simábban, halkabban járt, nem volt olyan mocskos üzem, mint az előző. Általában nagyapám szőlőjébe mentünk ki vele, de kukorica földje is volt egy elég nagy, szóval magánterületen, nem forgalomban mindig én vezettem. Szerettem.

    Meg az emlékeimben úgy él a Wartburg, hogy hatalmas csomagtér és hatalmas utastér. Amikor mentünk szüretelni akkor végtelensok szerszámot és 7 rokont el tudott nyelni. :)

    Azóta meg csak nagybátyám Suzuki Swiftjét vezettem, de azt is csak magánterületen és az nem volt sok. 30-40 méteres távok. Apáméknak meg sosem volt autója, szóval már várom azt, hogy forgalomban vezethessek meg várom, hogy megvehessem a saját autómat (remélhetően a Skoda Octavia II lesz az).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Bati0501 #10356 üzenetére

    Én azt az elvet vallom, hogy úgy kell a forgalomban részt venni (gyalog és kerékpárral szintén), hogy te vagy az egyetlen aki ismeri a szabályokat meg az etikettet, rajtad kívül mindenki idióta.

    Ha gyalog vagyok és nekem zöld a zebrán akkor SOHA nem indulok el anélkül, hogy körül ne néznék, hogy jön-e valami hülye aki bunkóságból vagy figyelmetlenségből (pl: elvakítja a nap) el akarna ütni.

    Volt már olyan, hogy álltam az út szélén és egy srác nem nézett körül, kilépett mert neki zöld és erre a jeges úton besodródott a zebrára egy autó. A srác szerencsére megúszta azzal, hogy felült a motorháztetőre, de gondolj bele mi van ha nagyobb sebességgel jön és nem tud megállni és a srácot kivasalja.

    De bringával is voltam már olyan szituációban, hogy a kereszteződésben nekem volt zöld, de valami bunkó barom majdnem elcsapott. Nagyjából 10 centiméteren múlt, hogy elsodorjon.

    Szóval mindig abból kell kiindulni, hogy mások az életedre akarnak törni és inkább te gondolkodj helyettük is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Carlo009 #10362 üzenetére

    Mivel a jogsit csak most kezdem, ezért számomra ebben az esetben ez a logikus:

    A gyalogosnak van elsőbbsége ha már rálépett a zebrára, mert a gyalogátkelőhely felfestésén akar átkelni és ez egyenrangú azzal, mintha lámpa nélküli átkelőhelyen lép rá.

    Az irodánktól nem messze minden nap átjövök egy ilyen kereszteződésen, de bizalmatlan vagyok, mert vannak itt olyanok akik rálépnek a gázra, hogy a gyalogosok elé vágva átérjenek (spórolnak vele 20-30 másodpercet, cserébe szabályt sértenek és veszélyeztetik a gyalogosokat). Szóval mielőtt rálépek a zebrára mindenképpen körülnézek, nem megyek át ész nélkül abban bízva, hogy minden autós hajlandó betartani a szabályokat.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz mefistofeles #10364 üzenetére

    Nem arról beszéltem, hogy a forgalmat akadályozva beszari módon megyek. Hanem, hogy a legtöbb közlekedési helyzetben (pl: kereszteződés ahol jobbkéz szabály van) azt feltételezem, hogy a másik ember hülye és nem tudja melyik a jobb és bal keze.

    A legtöbb koccanásos baleset pont ebben a helyzetben történik, mert túlságosan bíznak a másik ember képességeiben. Aztán meg kiszáll mindenki, jöhet az ordibálás. És hiába vagy te az ártatlan aki szabályosan közlekedett, elkerülhető lett volna ha eleve feltételezed a másikról, hogy nem adja meg az elsőbbséget. Később érsz a célodhoz 2 másodperccel, mert egy picit higgadtabban érsz be a kereszteződésbe, hogy legyen időd megállni ha valamelyik pöcs neked akarna menni vagy bevágni eléd.

    Említettem a zebrát. Rálépek, TUDOM, hogy nekem van ekkor elsőbbségem, de attól még nem mászok be az út közepére ha nem vagyok biztos benne, hogy megáll az autó és át is enged. Az estek 90%-ban lelassít, int, villant és tudom, hogy átmehetek, mert jelezte a szándékát. De sokszor megesik az is, hogy a bunkó baromnak esze ágában sincs még csak lassítani sem... én meg vagy félreugrok vagy kivasal.

    Csak ennyit akartam kifejezni azzal, hogy jobb hülyének nézni a másikat, mint bízni a szabályos vezetésében. Ezt azért is mondom, mert szoktam kerékpározni Budapesten és nagyobb forgalmú utakon városon kívül is (nem a járdán és nem is bringaúton ha nincs tiltás). Az autósok sokszor észre sem vesznek... reggel azért mert álmosak, este azért mert fáradtak. Na meg sokszor le is szarnak, nem izgatja őket ha leszorítanak az útról. Volt már olyan nem egyszer, hogy hatalmas pocsolya tarkította az utat, én lassan gurulok át rajta, erre a paraszt rám rántja, hogy lefröcsköljön. De volt olyan aki direkt le akart szorítani árokba, meg ilyenek.

    Szóval az autósok nagy gecik tudnak lenni. A bringás múlt azért jó, mert megtanulod, hogy ne csak a saját szabályos vezetésedre koncentrálj, hanem MINDEN helyzetben felismerd a kiutat és próbálj élni vele ha beüt a baj. Sokat számít ha ezzel el tudsz kerülni egy balesetet.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jerry311 #10376 üzenetére

    Jó, nem kell rálépnie a gyalogosnak a zebrára, de a lényeg az, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége és én is ezt mondtam.

    Belém általános iskolában és középiskolában is azt nevelték "gyalogos és kerékpáros KRESZ" oktatáson, hogy az átkelési szándékot akkor jelzed ha rálépsz a zebrára kislábujjal. Jó persze életszerűtlen, mert már azzal jelzed, hogy átkelnél ha oda állsz ez tény. De például lámpa nélküli zebrán Budapesten sokszor nem engednek át, néha akkor sem ha már félig bemásztál az útra. Helyette csak kapsz egy adag anyázást meg ha van szerencséd akkor egy égő cigaretta csikket is rád pöckölnek, jelezve, hogy vagy ülj autóba, vagy takarodj el a közterületről egy épületbe.

    De mint mondtam a KRESZ szövegét nem tudnám idézni, még csak most iratkozok be 23 éves fejjel tanfolyamra.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz harry #10380 üzenetére

    "Láttam már előttem olyat is, hogy a bringást kerülte ki valaki, hogy aztán előtte bevágva jobbra lekanyarodjon, gratulálok."

    Ennél már csak az a jobb amikor magát majdnem összetörve vadállat módjára előzget egy seggarc akit még néhány piroson keresztül folyton utolérsz nyugalmas tempóval. Egy dolog, hogy valaki szeret lendületesen vezetni és nem érdekli a fogyasztás sem. Csak van amikor ezzel már másokat veszélyeztet.

    Volt már velem olyan (utasként éltem át), hogy a hülyegyerek minket előzött nagy tempóval, majd elénk bevágva elszámította magát, megugratta magát az útpatkán, majd egy ügyes rántással már fejtetőre is állt.

    Üres útszakaszon, bérelt pályán nyomja a béna manővereit ha akarja, de sosem fogom megérteni miért jó egy zsúfolt útszakaszon versenypilótásat játszani.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kakumix #10394 üzenetére

    "ha az úttest alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre vagy ott tilos, akkor felnőttként is kerékpározhatsz a járdán. De, hogy mi minősül alkalmatlannak, arról nem sikerült többet kiderítenem."

    Gumiszabály, mint az "aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon" és így már simán rád húzzák a vízes lepedőt akkor is ha vétlen vagy a balesetben.

    Lásd itt: [link]

    Egyébként ha az útszakaszról ki vannak tiltva a kerékpárosok akkor egyértelmű, másik esetet meg csak példával tudom bemutatni, mert olyankor én is járdára térek: Az út szűk, egyirányú és egy busz vagy troli is csak úgy fér el a parkoló autók között, hogy figyelnie kell nehogy elvigyen magával pár tükröt. Van nem egy ilyen szakasz Budapesten.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Sziasztok!

    Van valakinek tapasztalata az Autóklub saját képzésével? Néhány saroknyira lakom az újpesti központtól, munkahelyem meg még közelebb van Városkapu közelében, így adná magát, hogy hozzájuk mennék. Nem vagyok annyira fiatal mint a többség (26 momentán), pár éve egyszer már majdnem nekiláttam a képzésnek, de látom azóta eléggé a feje tetejére állt az egész folyamat.

    Engem is olyan kérdések foglalkoztatnak, mint mindenkit:

    1.) Az Autóklubnál is rengeteget kell várni a levezethető órák/kilométerek megszerzésére?

    2.) Mennyire korrektek? Ismerősök több iskolát is lefikáztak bunkó oktatók miatt, de Autóklubot megjárt ismerősöm nincs, keresőt használva a topikban nem igazán volt szó eddig róluk.

    3.) Mennyire jellemző még az, hogy kis cuki borítékok is kellenek a gyors levizsgázáshoz (forgalom)? Most itt nem az Autóklubra célzok, hanem általában. Nincs olyan fővárosi ismerősöm aki ezt megúszta volna, míg vidéki kollégák nem is találkoztak ezzel.

    4.) Mennyire reális, hogy magasabb óradíjért (2600 Ft helyett 3000 Ft) a villám oktatást választva (hétfőtől-péntekig minden nap gyakorlat) egy hónap alatt letudjam a vezetést? Napi két órát vezetve lehetségesnek tűnik (az más kérdés, hogy vizsgára mikor bocsátanak).

    Köszi minden tippet! :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mela Kehes #13107 üzenetére

    3.) Én meg olyannal nem nagyon találkozok, aki nem találkozott még vele. :D

    4.) Megkérdeztem, annyira leterheltek, hogy a villámjogsit el lehet felejteni nagyjából. Ha be tudom vállalni a reggeli vezetést, akkor talán a heti 3 x 2 óra összejöhet (gyorsítottban, több pénzért).

    Azt mondták, hogy az én tervem, mi szerint 3 hónap alatt le akarom tudni az egészet, eléggé lehetetlen a várakozási idők miatt. Örülhetek ha fél év alatt meglesz.

    Nagyjából emiatt a szarakodás miatt hagytam a francba pár éve, mert sem a munkámhoz, sem úgy egyébként nem létszükséglet az autó és a képzés miatt a munkából is vagy előbb kellene eljönnöm vagy később bemennem.

    Vagy keressek inkább vidéki iskolát? Dunakeszi mondjuk relatíve közel van.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz freeknight #13109 üzenetére

    Múltkor egy ismerősömet kísértem a beiratkozásra, aki szintén 26 éves. Egy kicsit elvesztünk azok között, akiknek még szülői aláírás kell a beiratkozáshoz... :D

    Persze ez lényegtelen. Van olyan ismerősöm aki 40 évesen állt neki. Én azért nem nyújtanám addig. :)

Új hozzászólás Aktív témák