-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
A második közeli rokonát 160-ért vettem. Az mondjuk igaz, hogy alap felszereltséggel, szóval pl egy fékszett megdobta még 70ezerrel az árát a rá következő évben
Eddig a legnagyobb baja az, hogy néha utána kell húzni a láncvillát rögzítő csapágyazás rögzítését. (volt egy fejem, mikor először megláttam, hogy félig szét van csavarodva )Viszont a rajta lévő hátsó teleszkóp igen szimpatikus. Az a toldásnak látszó tárgy vajon hozzá van, vagy külön beszerezhető?
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
-conrad-
addikt
Köszi a tippeket! A cross jobban bejön a két típus közül, mint az urban. Az az első teló is szimpatikus, megmaradnak a fogtöméseim
(most egy ktm noblesse van amit lentebb írtam, azt egyrészt nem szeretném a városban használni mert az első körben lelopják róla az eredeti pumpát meg a szerelődobozt, másrészt versenykerék, vékony gumi,nulla teló, és megmondom a fémpénzről, hogy melyik fele van felül ha rámegyek. )De látom nincs 150 alatt "normális" bringa az újak között.
Persze tudom, hogy rá kell szánni a pénzt ha jót akar valaki, én is inkább minőséget veszek, csak még nem vagyok biztos benne, hogy milyen is kellene nekem, 10 éve nem bringázom aktívan.Azon is gondolkodtam, hogy vennék valami ilyesmit a városba nyúzni, ezt úgysem lopják el...
Szóval milyen vázméretet nézzek az adataimmal, ezekből a típusokból?
183 cm magas vagyok, 85 kiló és 88 cm a belső lábhosszom.
Versenykerékpár (régi, budget kategória mint a link felül)
Cross kerékpár
Trekking kerékpár?Köszi előre is!
-
StLui
veterán
Köszi neked is!
A két fogaskerék méretre egyforma, a képen jobboldalinak van egy kis kotyogása, vagyis benne a persely szerű valaminek, így ezt is tenném fölülre (most persze nem találom a cikket amiben olvastam).Egyébként döbbenetes szépen vált a mai napig a karbatartatlanság ellenére, hihetetlen jó ez a bringa (GT Backwoods) Azt hiszem 1994-ben vettük. 2006 környékén vettünk egy trekkinget gyerek cipelés miatt, azóta GT kevesebbet fut, ráadásul amúgy sem túl sok a havi km amit megteszek bringával. Na a dechatlonos Btwin trekking már sokkal jobban könyörög a karbantartásért
Gödön lakom, elsőre próbálok keresni itt a közelben csavart, nem tudom te merre laksz.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
pc360
addikt
A Time MX vagy DH szériára gondoltam, mint természetes rendszer. Nincs feszességállítás, nincs semmi, csak a rugó. Jobbra-balra progresszív az ellenállása, tökéletesen érzed, hogy meddig tart, és mikor akar leoldani. Azon a pár fokon belül pedig úgy mozogsz vele, ahogy akarsz, nem korlátoz egyáltalán, de véletlen sem téped ki belőle a lábad, amikor nem akarnád.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Slownz
senior tag
Nem kell hozzá odalépni, hogy megugorjon, elég, ha abban a fokozatban tekerek. "Szerencsére" nem a leggyakoribb fokozatom, de attól még idegesít.
Csak azért idegesít a dolog, mert elég nagy odafigyeléssel tartom karban a racsnit és a láncot, rendszeresen takarítom, mérem a nyúlást, de így is egybe kuka a kettő...
Egyébként outi-ról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
Van előnye is nem kell olajat cserélni nem tudom meddig bírhatja egy bovdenes huzalcsere nélkül, de gyanítom addig mint egy bovdenes V fék. Karbantartása az kevesebb mint olajos tárcsásnak. Ha rendesen használva van a hidraulikus fék ildomos az olajcsere évente benne. (Leszögezem nem volt nekem bovdenes tárcsafékem, de amit írtam fentebb az így van az egészen bizonyos.)
Nagy igazság: Hogy puding próbája az evés. Saját tapasztalás ami számít minden téren a többi csak feltevés.
(Nem kérem félreérteni!)[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezt mondom.Lehet venni pl. a Decathlonban bringaponyvát,azzal letakarva,nyáron,pláne árnyékban semmi baja nem lesz pár hétig.
(#72644) ígyvanferi...a lányokat néztem és ott is láttam össztelósat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
Persze, de a has kinézete az 99%-ban a kajáláson fog múlni, csinálhatsz annyi fekvőt meg lábemelést amennyit csak akarsz, ha mondjuk eszed a kenyeret, csokit, cukros üdítőket, a büdös életben nem lesz lapos, kockás meg pláne nem.
A facebook-os kerékpáros csoport is tele van olyan emberrel aki feszeng, hogy mennyit tekert, aztán az utolsó képeken ott a kajáról is a fénykép, Jó nagy adag, cseppet sem diétás étel, sütike, korsó sör. És megvannak győződve arról, hogy mennyit tettek az alakjukért, aztán elégetett a kerékpározással mondjuk 1500 kalóriát, utána meg megevett 3000-et. Sok értelme volt valóban. Kinek nem inge ne vegye magára!
[ Szerkesztve ]
-
Gabor.Sz
csendes tag
és #73942 Runner_fxr
Köszönöm a választ nektek!
Azért kérdeztem, mert találtam egy érdekes dolgot a neten. Itt
A lap alján a hozzászólás. "Viszont ami miatt probléma lehet a 8-as agy, hogy ezek a régi Schwinn vázak még 130 mm-es papucstávolsággal készültek, vagyis modern monti agyak nem férnek be (135 mm), tehát országúti agyat lehet belerakni, nekem is egy 105-ös agy van a Schwinn montimban, 8 fokozattal."
Nem tudtam ezt mire vélni, vagy, hogy egyáltalán ez hogyan lehetséges.
-
geotigris9
tag
Minden arra felé tendál, hogy egy darabig még fújódik az a bizonyos lufi aztán kipukkan.
Nem sok reális esélyt látok pozitív forgatókönyvre a végén ..Az OFF végére kicsit más: [link]
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én is azért teszek be újat és nem foltozok meg egy defektes gumit mert időigényes. ...az úton. Aztán hazaviszem és otthon meg azért foltozom meg mert fösvény vagyok. Ha sima,kis lyukakról van szó,általában 2 foltig megyek,a harmadik defektnél kidobom. Ez a pszichológiai határ amíg elmegyek.Bár lehet butaság de 3 foltot már túl kockázatosnak tartok.
Ami a környezetkímélést illeti az általában picit bonyolultabb mert például nem vagyok teljesen biztos benne a ragasztó előállítása majd hulladékként kezelése sokkal tisztább mint a lyukas gumi eldobása.A tipikus visszaváltható üdítős flakon,melynek kimosása terhelőbb a környezetre mint a gyártása.Amúgy meg Hollandia és Norvégia már elkötelezték forma magukat a belsőégésű motorok felszámolásában.Lassan de bizonytalanul tudatosulnak bennünk hosszútávú érdekeink.(#74036) 6030D ...ha már nem tudja ellopni,legalább verje jól szét a vázon a festést,a hajtást,törjön ki pár küllőt és görbítse el a tárcsát,majd fusson amerre lát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zirowe
nagyúr
Sajnos nem fogadnak el külföldi számlát+már a szervizben van a bicó.
Hát igen, én is az LX felé hajlok, de még megvárom milyen ajánlatot ad a szerviz, hátha kb ugyanannyiért be tudják ők is szerezni.
Eredetileg octalinkre keresnek, de írtam nekik tegnap, hogy legyen hollowtech.És szerinted a lakat jó?
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
Csak az u-lakat nem túl rövid/körülményes lakatolás végett úgy, hogy a kerekeket is szeretném lefogni?
Kryptonite Keeper 12LS U-lakat 7,6k
Spyral Basic U lakat 12x195x245 4k
Bikefun Lakat Shield 7,2kUgye kettőt kéne vennem, ami így húzós.
Vagy akkor mondjuk vegyesen, egy kryptonite 12ls vagy spyral basic előre és egy rms defender hátra?
[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
Nálam az első védelmi vonal, hogy nem néz ki lophatónak a bicó.
A mostani felújítás előtti kép.A másik már jobban néz ki, de azt az erkélyen tartom, utcán/lépcsőházban soha.
kép1, kép2A keeper biztonsági színtje 8as, de a bikefun láncé már 10, akkor végülis nem jobb az?
Egy árban vannak.
Fél milliótól messze vagyunk, de kb 120-140 van már benne.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
Mondom én, az első lépés a tolvaj elrettentése attól, hogy neki ez a bicó nem kell.
Ronda, de strapabíró.
Bár lehet a hollowtech hajtóművel már kicsit feltűnőbb lesz, de azért próbálom mindig forgalmas helyen kikötni.
A másikat meg sosem szoktam kikötni.Akkor ebből a 12ls lesz meg egy sodrony.
Köszi a segítséget.
[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
Nem rögzítem a vázra, táskában lesz.
Közben csak nem bírtam ki, és néztem tovább a hajtóműveket.
Tudom, hogy ezeket kb a végtelenségig lehetne fokozni, de vajon egy shimano SLX FC-M660-10 megéri a kb 7k-s felárat az LX-hez képest?
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
Előbb vagy utóbb veszek új vázat, akkor meg megy át minden erről.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
-
6030D
Ármester
Részemről ketté vannak osztva a bringák. Van, amit sportra használok, azt nem rakom le soha sehova, csak úgy, hogy mellette áll, akivel együtt tekerek. Ha egyedül vagyok, akkor olyan helyen vásárolok, stb., ahol mellettem van a bringa (bolt helyett büfé, nyilvános WC helyett erdő ).
A régi bringámat meg egy Trelock lakattal zárom, de csak azért, mert azt vettem jó áron, semmi előzetes utánajárás nem volt a témában. 14 éves Caprine bicó, szép állapotban, rendben tartva. Ha ellopnák, jobban fájna az eszmei értéke, mint az ára. Mondjuk nekem nem kell órákra ott hagynom a bringát sehol.
Ha kellene, akkor vennék valami csotrogányt 10e Ft-ért.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
Ezért rossz megoldás mert félelemből tartasz több bringát. Meg direkt van egy boltbajárós bringád, mivel kisebb értéket képvisel.
Ez egy ilyen kelet-európai mentalitás... Nem nekem kell rejtegetnem az értékeimet, hanem egy olyan rendszernek kéne működnie ami tiszteletben tartja a magán tulajdont. Amíg egyszerűbb illegális módon pénzhez jutni addig, mindenki azt fogja csinálni.Svédországban ott állnak este mindenféle zár nélkül a bringák és nem viszi el senki. Nyilván ott is vannak kerékpárlopások, de sokkal kevésbé jellemző mint errefelé. Maga a rendszer sokkal jobban működik és a megélhetési szintje is teljesen más az embereknek.
-
Csokicsibesz
tag
Nem is neked kéne befolyásolnod, Értem én, hogy akció-reakció, de attól ez szerintem még nem normális.
Rengeteg dologgal lehetne növelni a felderítések számát, vásárlással együtt járó rendőrségi adatbázisba való regisztrációval stb. Szimplán senki nem foglalkozik az egésszel, lényegében kockázat sincs. Egy sima spirálos bringát egy kézi fogóval el lehet kötni, megvan két másodperc alatt és mondjuk eladja pár tízezerért. Egyszerűen nincs benne semmi kockázat, ha elkapják akkor sem éri el a bcs-i értékhatárt, csak ha több rendbeli lopást rá lehet bizonyítani, ami elég nehéz. -
-
Cathfaern
nagyúr
Ami meg nem éri meg. Egyrészt a kerék elég nagy érték a biciklin, másrészt bicikli alkatrészeket fekete piacon gyakorlatilag lehetetlen eladni, egyben el tudod adni a biciklit (töredékáron) és ennyi.
Ha meg valamiért direkt a te biciklized nézik ki és mindenképp el akarják lopni, akkor meg mindegy mit és hogyan teszel rá -
Milyen telód, markolatod
RS Dart 2: öreg, dögnehéz, de legalább csillapított
Puha, vastag gumis, nem málló markolat.
és kesztyűd van?
olcsó Decathlonos, de nem ez a probléma, nem a tenyerem fárad, hanem maga a csuklóm van túlságosan sokáig és túl erősen hátratörve. Lehet, hogy túl alacsonyan van a kormány tudja a fene
J.
-
félisten
Kössz!
Sima grafitszürkét szeretnék, de olyan felülettel, ami a lehető legkevésbé fogja meg a koszt.
Szobában tartott bringa lesz, és minél könnyebben szeretném tisztán tartani anélkül, hogy rendszeresen kelljen nagynyomásúval kínozni.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
SSJmeszes
senior tag
Esetleg valami javaslat?
A váz nagyon gyérnek számít a piacon? Bár ezzel kb leírtad, hogy az..
Én amúgy egy 120-140mm re gondoltam, de elhiszem neked, ha nem ajánlott.De amúgy arra reagálva, hogy: "de mint ezt az alfölddel te is leírtad, értelme nem sok lenne."
Erdőben szoktam vele tekerni, ahogy csak tüdővel bírom, olyan tempóba. Ahol van sok kidőlt fa, meg gyökerek, meg egy két "ugrató" tehát mint írtam, azért igyekszek a rázósabb terepen menni, mert szeretem. Szerencsések azok akik tudnak gurulni hegymenetben. Ezt csak azért írtam, hogy vedd figyelembe az ajánlásnál. Tehát próbálom arra használni amire azt hiszem ki van találva ez..[ Szerkesztve ]
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Runner_fxr
Ármester
Mentél Te már 29"-es montival? A sebességet jól érezhetően jobban tartja mint a 26". Nyilván számít a külső és a guminyomás, de ha azonos körülményeket feltételezünk a 29"-es jobban tartja a sebességet. Sok előnye van a 26"-al szemben, és a testmagasságot sem érdemes idekeverni, mivel ez inkább felhasználási terület és kerékpározási stílus függvénye, hogy melyik kerékméret a jobb választás.
6030D: Szó nincs itt városban túrázásról. Lakástól lakásig rajta volt az útvonal. A lehető legkevesebbet szoktam menni aszfalton.
SSJmeszes: Merev vázaknál általában 80-100mm-es villa körül van a gyári ajánlás, ehhez tervezik a geometriát. Ettől eltérni maximum 2centivel érdemes, tehát a Te esetedben ez maximum 120mm-es villát jelent. Ezzel kicsit agresszívebb lesz a geometria, de még nem okoz különösebb problémát. Össztelósnál meg a hátsó rugóutat kell figyelembe venni és attól max 2centivel érdemes fölfelé eltérni ha szükséges.
140-est már felejtsd el, az 2 kategóriával nagyobb villa. XC vázat teljesen hazavágsz vele. Illetve én akkor gondolkodnék villacserén ha legalább egy 60 ezret rá tudok szánni. Ennyi egy alap levegős villa. Gagyi villát lecserélni egy másik gagyira nem sok értelme van.[ Szerkesztve ]
-
SSJmeszes
senior tag
Amit te, és Runner_fxr írtok azt az árat bőven adom érte.
Tehát, ha kell akkor 120e. Ha fejlesztek, akkor fejlesztek normálisan.
Köszi srácok a segítséget!u.i: Nem vettem magamra, de nem vagyok az a menőzős patkáról ugrálás egyéniség.
[ Szerkesztve ]
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
6030D
Ármester
Nem akarom megint elindítani a lavinát, de azonos hajtásnál a nagyobb kerékátmérő nagyobb sebességet eredményez. Ha nem hiszed, nézd meg, hogy miért kisebb a kereke a 400 m-es gyorsulási kocsiknak (nem a drag kategória, a sima)és miért nagy a pályaautóknak. Miért írják, ha az autódra a gyáritól eltérő méretű gumit veszel, akkor csalni fog a km-óra (a gyári is csal, de így még többet).
Nehezebb megindítani, de ha mondjuk 40-11-ben 90-es pedálfordulatot tartasz, akkor a 26x2,0-val 41 km/h lesz a sebességed, 29x2,0-val 45 km/h.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
150 ezres villa azért már nem középszerű, még itthoni kiskerből beszerezve sem.
Kerékpár építéssel az a gond, hogy nehéz találni vázat újonnan. Vannak azért, de inkább komplett bringában nagy a választék, és a végösszeg is kedvezőbb ha komplett bringában gondolkodsz.
Ha kell a 120mm rugóút, akkor már inkább fully-ban érdemes gondolkodni.
Egyébként ha építenél, ez a váz rád vár: [link]
Méretben is jó lenne. -
Runner_fxr
Ármester
Normális alkatrészekkel megépítve az a 29"-es Cube fully, aminek a vázát is linkeltem, elég jól tekerhető gép lenne. A régi 26"-os Kona Hoss gépednél mindenképpen jobb lenne és nem kizárt, hogy könnyebb is. Nyilván nem érdemes Országútihoz meg CX-hez hasonlítani, de azért haladós gépet össze lehet belőle hozni. Alapvetően egy maratonra is alkalmas váz, ott meg azért nem rövidek a távok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Van ott egy geometria táblázat is, bár kicsit hiányos.
A Cube nem csinál rossz vázakat, ha a mérettel nem lősz mellé, márpedig jónak tűnik, akkor nagy gondod nem lehet vele.
Ezért írtam, hogy normális alkatrészekkel megépítve, közel azonos súlyra kihozod. Biztos nagyobb élmény lenne mint a merev vázad. Tapered fejcsöve is van és hátul átütős.fpeter07: XC bringával észnél kell lenni, hamar el lehet érni a korlátait lefelé ereszkedéskor.
SSJmeszes: Nem azt mondom, hogy 120-ért abszolút felső kategóriát veszel, de azért már elég jó villákat osztogatnak annyiért. Azért se vennék jobbat, mert ha majd vázat cserélsz abba lehet nem lesz jó. Vagy legalább is nem ideális. Gondolok itt a tapered fejcsőre és az első átütő tengelyre.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen