-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #87016 üzenetére
XC versenyzésre lett tulajdonképpen kitalálva ez a váz. Arra teljesen jó lesz. Bár a 9 cm rugóút hátul, és a Brain tag, FSR rendszerrel, mondhatni elveszi a fully érzést. Ennek ellenére jól működő rendszer, de inkább a merev XC gépekhez van közel érzésre, mint a fully-k hoz. Picit komfortosabb lesz lefelé mint egy merev váz.
Mászásban pedig kb ugyan olyan jó.
Ha a kisebb kerék közelebb áll hozzád, akkor a 27,5"-el is teljesen jól ellennél, de az tény, hogy 26"-ot használtan, elég olcsón lehet már venni. Persze itt is észnél kell lenni, mert sokan irreális árakat kérnek a 26"-os bringákért. Összességében egy igazi, manapság már retronak számító XC gép a 2004-es Epic, egyedüli hátránya a 26"-os kerékből származik, amúgy még ma sincs sok szégyenkezni valója. A Specialized mindig is kiváló bringákat gyártott, ami egy kicsivel, vagy éppen elég sokkal a többiek előtt járt.
Én is gondolkodom rajta, hogy jövőre lecserélem a Bosch rendszerű pedelec-et egy Specialized Turbo levo-ra.A Sima Epic 2004-ben XT-vel volt szerelve, az S-Works Epic pedig XTR-el. Sima V-fékes volt, S-Works tárcsafékes. Az S-Works M5 aluminium, míg a sima M4-es.
Rugózási rendszer ugyan úgy FSR, és ugyan az a Fox Brain tag. A villa 80mm-t rugózik az S-Works-ben, míg a simában 100-at.[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz fpeter07 #87046 üzenetére
Nehezebb a gumi viszont nincs nehéz belső, összességében még könnyebb is lehet. Nálam a fatbike gumi esetén akár több száz grammot is lehet spórolni. Fat tubeless
Amúgy az enyém a TL verzió Jumbo Jim, az picit nehezebb, jah és ezt 1bar alatt lehet használni.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fpeter07 #87168 üzenetére
Úgy érzésre annyit gondolnék én is.Az elején a placebo roppant csalóka tud lenni,de mikor elmúlik az újdonság ereje akkor kiderül,hogy minden csoda 3 napig tart.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #87269 üzenetére
Így máris jobb! Szép helyeken jártál, jó lett!
A következő elemcserénél cseréld le a villogót feketére, akkor tisztul az összkép. Előtte nekem is ez a koszos fehér volt.
(#87274) amargo: Én azt nem értem, hogy ilyet hogy lehet forgalomba hozni, főleg egy ekkora cégnek, mint a Thule. Ha erre felrakod a bringákat, akkor se a rendszám nem látszik (kisebbik baj), sem a lámpa rendesen. Maradandó élmény volt, amikor az autópályán befékezett előttem egy Bora úgy, hogy nem lehetett látni a lámpáit. Követési távolság ide vagy oda, ezt csak az tudja milyen, aki előtt már lassítottak féklámpa nélkül.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #87381 üzenetére
Nyilván, tapasztalat kérdése is, de egy átlagos embernek nagyobb öröm, ha a hátulja megy el.
Azt hiszem sejthető a végkimenetel. Megálltál a jég előtt, ugye?(#87382) 5381: Az autók hátsó tengelye a stabilitásért felelős, az első az irányváltásért. Ez még akkor is így van, ha egy autó nem elöl, hanem hátul hajt, netán összkerékhajtású.
Attól vonatkoztassunk el, hogy a próbán különböző gumikat raktak a tengelyre, a lényeg, hogy mi van, ha a hátulja indul el.
oda megy, ahová az eleje húzza
Ha gyorsítasz, akkor oda megy, ha kanyarban megcsúszik valamelyik tengely, akkor nem az számít, merre húz az eleje.jjeahh: szelep: igen.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
-
zack
nagyúr
válasz fpeter07 #87602 üzenetére
Budakeszi úton lefelé 55 környékén nekem is sok minden átfutott az agyamon, mert gyorsnak tűnt. Mondom ezt úgy, hogy 17 évig motoroztam, és nem egyszer mentem 300 feletti tempót.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Tothgera30
Ármester
válasz fpeter07 #87558 üzenetére
Tetszetős ez az FSR, használd egészséggel, sokáig. Egy teljes széthúzást zsírzást megcsinálnék rajta, biztos ami biztos alapon. Ezek a féloldalas/aszimmetrikus megoldások kikoptak, sajnos némelyik repesztette a támvillát.
#87570 ShiTmano: Nem indítunk szavazást, egyrészt felesleges, másrészt más nézőpontokat veszünk figyelembe. Akkor ha valami szétvágja a gumit, az szét fogja a tubeless-t is, miután megtanulod a bicajt megfelelően kezelni, nem lesz több defekted a belsős rendszerrel. Felütni szinte lehetetlen, ha épp-eszűen, és normális nyomáson gurul az user. Egyedül a tüske által okozott defektre érzékenyebb, de akkor meg a helyszínen belenyomsz egy kis habot, és lehet tovább menni. Nem kell túlgondolni a tubeless-t, több majomkodás van vele mint amennyit ér az egész. Ezért írom, eddig bevált, legjobb kombó, nagyobb szövetsűrűségű külső (pl.: Mitas Textra), Latex belső, normális nyomás, és még mindig könnyű marad a szett.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #88042 üzenetére
Ezen átsiklottam, bocsi...
Gratula, nem rossz edzés nélkül. Ezt a markolatvágós részt nem értem. Az a gond, hogy mondjuk jobb kéznél ha a kezed ott van a markolaton, ahol ki van alakítva a tenyér helye, akkor nem éred el az ujjaddal a váltót? Én nem faragnék belőle, mert az meg a kezedet fogja vágni. Most megnéztem a képeidet, nem is értem, hogy lehetne. Ez belül is bilincses, nem? De a fék/váltó karokat meg tudod kifelé engedni, úgy is kevés?
A kormányt szerintem is szokd egy kicsit. Hozzáerősödik a vállad/hátad (a terpeszhez), és utána már csak azt érzed, hogy stabilabb vagy lefelé. Menj vele pár ezer szintet és utána dönts.
Gumi most mekkora?(#88095) deny330: nekem Shimano 395/396 fékem van, amit használtan láttam már 20e Ft alatt is. Általában mindenki fikázza, én elvagyok vele. (84 kg) De a Deore-val biztos elégedett leszel, és gyakorlatilag egy húszas felárral én is a jobb féket venném, újonnan, új tárcsával.
(#88098) zack: még mindig nem értem, hogy miért akarsz mtb-kal aszfalton 55 felett közlekedni. Illetve úgy alakítani, hogy rendszeresen lehessen vele ennél gyorsabban. Próbáld ki, hogy a légellenálláson csökkentesz. Golyók a felsőcsövön, mellkas a stucnin, kezek a stucni mellett, könyök a hasnál, térdek a kulacsnál + 3 miatyánk... gyorsulni fogsz, hidd el.
Illetve, ha az a jellemzőbb, hogy többet mész aszfalton, akkor trekinget.... , szóval akkor kellene rá valami olyan gumi, ami jobban preferálja. Azzal is gyorsulnál.Bemondtad neki a 750-et? Gondolom az alku tárgya az, hogy mennyit fizet rá a csávó, hogy megkapja a Trailstert.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #88608 üzenetére
edzésnek ajánlom a botfa-bozsok közti átkötő utat. igaz, nincs 20%, de 3-4 oda-vissza akkor is elég jó edzés lehet
(bár, ha jól rémlik most nem nagyon vagy itthon....)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #88795 üzenetére
Nincs mese, erre kell menni, itt jó idő van.
Két éve a Balcsi kör után álltam először "hideg" vízbe egy kiadós tekerés után. Azóta irigylem a profi sportolókat, amikor meccs után megtehetik bárhol. Nagyon jó.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
deny330
aktív tag
válasz fpeter07 #90249 üzenetére
Valaki említette (talán Runner_fxr), hogy a nagyobb rugóúttal rendelkező teleszkópok több mindenen képesek átmenni (és több hibát kijavítanak), mint a kisebb rugóúttal rendelkezők. Mindenesetre én örülök a pozitív tapasztalatnak, kicsit bátrabban állok hozzá a fullykhoz.
-
flash-
veterán
válasz fpeter07 #90224 üzenetére
"Soha életemben nem mentem 23-nál jobb átlagot"
gondolom csak terepen méreted? aszfalton a terepgumis 26os mtb nem igazán marad el a 28as trekkingtől..van olyan érzésem hogy a légellenállás itt nagyobbat nyom mint a kerék,és a geo..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
belaazallat
addikt
válasz fpeter07 #90370 üzenetére
Az enyémen sincs, de vettem hozzá kiegészítő panelt, amin már van minden.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
TomMusic
őstag
válasz fpeter07 #90651 üzenetére
Én ilyenkor úgy szoktam, hogy éppen ne legyen satufék, illetve az elsőt is húzom minimálisan, de akkor nagyon figyelni kell, mert ha nagyon behúznám, akkor repülnék, mint a madár.
Itt Budán vannak durva részek, a másik utcában van egy nagyon pici kereszteződés ahol naponta elmegy kb. 5 autó, na odafelé 50-el gurultam, és nem sikerült a kereszteződésig biztonságosra lelassítanom, valszeg mert satuztam, és csúszott a kerék, mint ha nem is lenne fék. Azóta próbálom hanyagolni a satuféket, de az a baj, hogy én nem nőttem még ki ezt a farolás-témát.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
geotigris9
tag
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #91950 üzenetére
És az a durva, hogy ez csak a 3. helyre volt elég Danny Hart-nak, itt a győztes belső nézetből: Troy Brosnan
-
veterán
válasz fpeter07 #92505 üzenetére
Tegnap pont lesodródtam egy lefelén, de valahogy kihúztam és a vízelvezető árkon keresztül lejutottam, de utána ahogy néztem, igencsak kihasználtam a teleszkóp útját, talán fél centi maradt a végén, utána remegett a lábam rendesen, hogy nem kenődtem fel a kerítésekre
Everybody lies.
-
Strezi
őstag
válasz fpeter07 #93692 üzenetére
Nekem 98-ban a györi fõiskolán csináltak, persze ez már nem releváns...
Nem úgy van mostanában, hogy felülsz valakinek a wattmérös vagy online (zwift pl.) bringájára és tekersz egyet?!
Vagy fullos ergometriás mérést szeretnél maszkkal meg mindennel?Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...